Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 18. okt 2016, 16:54

Dikus skrev:
ManicNinja skrev:
Samano skrev:
ManicNinja skrev:
Samano skrev:
ManicNinja skrev:Når folk på min egen alder (omkring de 40 eller yngre) med helt almindelige 37-timers job og helt almindelige to- eller tre-værelsers lejligheder ... folk, der ikke har børn eller en eller anden sygdom/et handicap, fortæller, at "nu hyrer de altså en rengøringshjælp til at komme hver uge", så er jeg altså tæt på at kaste lidt op i munden. Jeg siger ikke noget, men jeg indrømmer gerne her i tråden, at jeg som det første tænker: "Aj, vel? Ta' dig sammen!"

Og jeg ved da godt, at folk selv må bestemme, hvad de bruger deres penge på. :D Absolut. Men i mine øjne er det dér latterligt.

Jeg er bare misundelig :lol:
Hvis der var noget jeg gerne ville have nogle andre til ordne var det rengøring.
Men her ikke beskidt nok til at rengøringsdamen har noget at lave hver uge dog :lol:


:D Jeg overvejede faktisk, om det var misundelse, jeg følte, men nej. Det ligger nok meget dybt i mig med en eller anden ... hm ... stolthed over selv at kunne holde mit hjem pænt. Ikke på vilkår om jeg ville gide bruge penge på det. Men det er ikke kun dét - det er helt klart noget med, at jeg ville føle det som den vildeste falliterklæring.


Jeg har også en ven, der har det sådan.
Han har det sådan at man skal sgu fjerne sit lort selv så og sige.
Han ser så også på det fra en klasseperspektiv og mener ikke at nogen jobs skal være at tjene andre på den måde :lol:
Jeg synes det lige overdrevet nok. Min plan var så også bare at finde en studerende, der kom forbi og tørrede af og vaskede gulv en gang i mellem.


Jeg kan godt følge din ven et stykke ad vejen - jeg synes, der er noget ydmygende (for de, der gør rent) i sådan et arrangement. Måske er det også et eller andet sted noget af det, der ville genere mig? Jeg kan ikke forbinde mig selv med at være sådan en luddoven overklasse-fisse, der lister rundt i fimsefarvet silkekimono og tjekker efter med en finger, om rengøringen nu er gjort ordentligt ... :lol: Overdrivelse fremmer forståelsen. Men tror, du forstår, hvad jeg mener.
Og det synes jeg jo så i øvrigt selv er noget pjat - for folk er vel glade for deres rengøringsjobs og bliver lønnet ordentligt osv.. I virkeligheden siger ovenstående jo mere om éns egen misforståede medlidenhed med folk, der arbejder med rengøring, end det siger om dem ... :genert:


Jeg synes faktisk det indikerer, man dømmer folk som mindre værd på baggrund af deres arbejde.


Det, jeg forsøgte at sige, var netop, at jeg havde ondt af dem. Og at det gik op for mig, at det var ret nedladende af mig at have ondt af dem ...

Nå. Jeg står nu stadig ved, at det for mig virker latterligt ikke at magte/gide at gøre skaldede 60-80 kvadratmeter bare nogenlunde rent en gang hver eller hver anden uge.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 18. okt 2016, 17:01

Samano skrev:
ManicNinja skrev:
Det, jeg forsøgte at sige, var netop, at jeg havde ondt af dem. Og at det gik op for mig, at det var ret nedladende af mig at have ondt af dem ...

Nå. Jeg står nu stadig ved, at det for mig virker latterligt ikke at magte/gide at gøre skaldede 60-80 kvadratmeter bare nogenlunde rent en gang hver eller hver anden uge.


Jeg tror faktisk du føler præcis som min ven.
Jeg synes så det er en lidt snobbet holdning til arbejde.
Vi endt også i en lang diskussion om det og værdien af forskellige typer arbejde :lol:


Deraf mit ordvalg "nedladende" ... ;) :)
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 18. okt 2016, 17:13

Dikus skrev:
ManicNinja skrev:
Samano skrev:
ManicNinja skrev:
Det, jeg forsøgte at sige, var netop, at jeg havde ondt af dem. Og at det gik op for mig, at det var ret nedladende af mig at have ondt af dem ...

Nå. Jeg står nu stadig ved, at det for mig virker latterligt ikke at magte/gide at gøre skaldede 60-80 kvadratmeter bare nogenlunde rent en gang hver eller hver anden uge.


Jeg tror faktisk du føler præcis som min ven.
Jeg synes så det er en lidt snobbet holdning til arbejde.
Vi endt også i en lang diskussion om det og værdien af forskellige typer arbejde :lol:


Deraf mit ordvalg "nedladende" ... ;) :)



Men det giver ret beset god mening, det føles sådan. Det er jo ikke meget forskelligt fra alle mulige andre følelser om f.eks. hvad mænd og kvinder kan, som føles logisk begrundet, men jo i høj grad handler om, hvad vi er vokset op med.



Jeg er ikke helt sikker på, hvor køn kom ind her? Jeg tænkte slet ikke i, om det var mænd eller kvinder, der fik gjort rent af andre. Eller om det var mænd eller kvinder, der gjorde rent.

Det eneste, jeg har nævnt i forhold til køn, var, at jeg havde flest mandevenner, som fik gjort rent. Men flere af veninderne er ligeledes meget enige med jer herinde og har så snart de fik råd betalt sig fra det.

Køn er for mig ret irrelevant her.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 18. okt 2016, 17:33

Jeg ønsker mig en rengøringshjælp i julegave.
6
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 18. okt 2016, 17:34

Samano skrev:Jeg hader at være alene ret meget mere end en aften.
Jeg forstår ikke hvad der er så fantastisk ved alenetid.
Den bedste tid i mit liv var på efterskolen, fordi man netop altid havde nogen at være sammen med.
Og jeg kommer aldrig til at bo alene igen, der ikke noget mere frygteligt end at komme hjem til en tom lejlighed.
Faktisk bliver jeg decideret deprimeret af at være alene for meget tid af gangen.
Jeg er nok egentlig bare det perfekte eksempel på et ekstremt ekstrovert menneske :lol:


Haha - jeg var engang som dig. Nu er det lige modsat - jeg kan virkelig ikke fordrage uger, hvor jeg kun kan se frem til en enkelt aleneaften. Får helt kvælningsfornemmelser ...

Jeg holder nu meget af selskab og testes normalt til at ligge nogenlunde midt imellem indadvendt og udadvendt med et lille udsving til udadvendt. Men puuuuh, jeg bliver umulig, hvis der konstant er mennesker omkring mig.

Egentlig tror jeg dog, din følelse er laaangt mere "noget, man gerne må sige" / mere alment accepteret end min ... :)
Senest rettet af ManicNinja 18. okt 2016, 17:36, rettet i alt 1 gang.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 18. okt 2016, 17:35

FruDulle skrev:Vi har lige besluttet at få en forbi 4-5 timer om ugen og gøre rent. Jeg gider simpelthen ikke bruge mine weekender på det og hvis ikke jeg gør rent, er der ingen der gør det. Vores hverdag er blevet for presset til at der er tid der og weekenderne forsvinder i byggeri, barn og studier. Jeg er hverken doven, snobbet eller fisefornem, vi prioriterer bare på den måde ift. tid og midler.


Du har barn/børn. Og sikkert også noget mere plads. Så dét synes jeg som nævnt er noget ganske andet,
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7487
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 828
Likede indlæg: 19593

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 18. okt 2016, 17:44

min lillesøster gør rent for mig, mod betaling :P Jeg har ret travl på studiet, og hun vil gerne tjene lidt ekstra, så det synes jeg fungerer ret godt :D
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 18. okt 2016, 17:48

FruDulle skrev:
ManicNinja skrev:
FruDulle skrev:Vi har lige besluttet at få en forbi 4-5 timer om ugen og gøre rent. Jeg gider simpelthen ikke bruge mine weekender på det og hvis ikke jeg gør rent, er der ingen der gør det. Vores hverdag er blevet for presset til at der er tid der og weekenderne forsvinder i byggeri, barn og studier. Jeg er hverken doven, snobbet eller fisefornem, vi prioriterer bare på den måde ift. tid og midler.


Du har barn/børn. Og sikkert også noget mere plads. Så dét synes jeg som nævnt er noget ganske andet,


jeg har et barn og 90 m2 lige nu. Det er ikke fordi at det er meget og det tager ikke mange timer. Men jeg prioriterer bare tiden når vi har midlerne til det. Da vi ikke havde barn havde vi en der kom 3-5 gange om ugen da vi boede udlandet. Hvis jeg kan betale mig fra praktiske ting så gør jeg det.Ligesom at vi får leveret fødevarer/måltidskasser. Jeg har nok virkelig svært ved at forstå argumentet at man er doven eller snobbet - eller nogle af de andre prædikater for den sags skyld, fordi man prioriterer på den måde.


Tja - det er vist en af underfundighederne ved denne tråd. At der lagt op til at være uenige en del steder - og til at det er okay, at vi ikke altid forstår hinandens synspunkter. :D
Jeg fatter hat af det markerede. Synes nu ikke, det er "snobbet" at betale sig fra rengøring. Ville selv som omtalt føle mig lidt fisefornem, hvis jeg valgte den løsning. Men ser nu ikke andre, der vælger det, som "snobbede". Men dovne - jo, når folk er uden børn og med mindre boliger, så jo. Helt klart!
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16245
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32458

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf icelady » 18. okt 2016, 17:50

zembra1986 skrev:Jeg fatter ikke at voksne mennesker synes klovne er skræmmende :genert:

Jovist hvis jeg pludselig stødte på en af slagsen en mørk aften alene, ville jeg nok få et chok, men derfra er jeg også sikker på jeg bare ville gå videre, det er jo bare en person med maling i fjæset og en plastikkniv/økse.

Til gengæld kan jeg godt forstå børn bliver meget bange, og jeg synes virkelig det er synd når det går ud over dem :(



Børn bliver også voksne. Og som forældre kan man kæmpe nok så meget, men nogle ting hænger bare fast i dem; også som voksne.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8204

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Anilara » 18. okt 2016, 17:52

Jeg synes min mor hjælper nogle flygtninge for meget...
Hun taler ikke længere om andet, hun kører flere hundrede kilometer hver uge for dem, og giver alt væk til dem. Gratis.
Min far kan næsten ikke rumme mere, men det er hun uforstående over for.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 18. okt 2016, 17:57

FruDulle skrev:
ManicNinja skrev:
FruDulle skrev:
ManicNinja skrev:
FruDulle skrev:Vi har lige besluttet at få en forbi 4-5 timer om ugen og gøre rent. Jeg gider simpelthen ikke bruge mine weekender på det og hvis ikke jeg gør rent, er der ingen der gør det. Vores hverdag er blevet for presset til at der er tid der og weekenderne forsvinder i byggeri, barn og studier. Jeg er hverken doven, snobbet eller fisefornem, vi prioriterer bare på den måde ift. tid og midler.


Du har barn/børn. Og sikkert også noget mere plads. Så dét synes jeg som nævnt er noget ganske andet,


jeg har et barn og 90 m2 lige nu. Det er ikke fordi at det er meget og det tager ikke mange timer. Men jeg prioriterer bare tiden når vi har midlerne til det. Da vi ikke havde barn havde vi en der kom 3-5 gange om ugen da vi boede udlandet. Hvis jeg kan betale mig fra praktiske ting så gør jeg det.Ligesom at vi får leveret fødevarer/måltidskasser. Jeg har nok virkelig svært ved at forstå argumentet at man er doven eller snobbet - eller nogle af de andre prædikater for den sags skyld, fordi man prioriterer på den måde.


Tja - det er vist en af underfundighederne ved denne tråd. At der lagt op til at være uenige en del steder - og til at det er okay, at vi ikke altid forstår hinandens synspunkter. :D
Jeg fatter hat af det markerede. Synes nu ikke, det er "snobbet" at betale sig fra rengøring. Ville selv som omtalt føle mig lidt fisefornem, hvis jeg valgte den løsning. Men ser nu ikke andre, der vælger det, som "snobbede". Men dovne - jo, når folk er uden børn og med mindre boliger, så jo. Helt klart!


Jo bevares. Men jeg synes det er virkelig sært at mene at folk er dovne og andet, fordi man prioriterer tid og penge som man fuldstændig har lyst til.


Og netop derfor skrev jeg jo, at jeg godt vidste, at folk må bruge deres penge, som de vil.

Surprise: JEG synes - i mange tilfælde - at det er virkelig sært at købe sig fra rengøring af sit hjem. Forstå det eller lad være. Nu ER dette jo tråden for alt det, man ikke må sige ... Og dette (angående rengøring) viste sig - ganske som jeg ventede - i dén grad at være én af dem. :lol:
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 18. okt 2016, 18:04

FruDulle skrev:
ManicNinja skrev:
FruDulle skrev:
ManicNinja skrev:
FruDulle skrev:
ManicNinja skrev:
FruDulle skrev:Vi har lige besluttet at få en forbi 4-5 timer om ugen og gøre rent. Jeg gider simpelthen ikke bruge mine weekender på det og hvis ikke jeg gør rent, er der ingen der gør det. Vores hverdag er blevet for presset til at der er tid der og weekenderne forsvinder i byggeri, barn og studier. Jeg er hverken doven, snobbet eller fisefornem, vi prioriterer bare på den måde ift. tid og midler.


Du har barn/børn. Og sikkert også noget mere plads. Så dét synes jeg som nævnt er noget ganske andet,


jeg har et barn og 90 m2 lige nu. Det er ikke fordi at det er meget og det tager ikke mange timer. Men jeg prioriterer bare tiden når vi har midlerne til det. Da vi ikke havde barn havde vi en der kom 3-5 gange om ugen da vi boede udlandet. Hvis jeg kan betale mig fra praktiske ting så gør jeg det.Ligesom at vi får leveret fødevarer/måltidskasser. Jeg har nok virkelig svært ved at forstå argumentet at man er doven eller snobbet - eller nogle af de andre prædikater for den sags skyld, fordi man prioriterer på den måde.


Tja - det er vist en af underfundighederne ved denne tråd. At der lagt op til at være uenige en del steder - og til at det er okay, at vi ikke altid forstår hinandens synspunkter. :D
Jeg fatter hat af det markerede. Synes nu ikke, det er "snobbet" at betale sig fra rengøring. Ville selv som omtalt føle mig lidt fisefornem, hvis jeg valgte den løsning. Men ser nu ikke andre, der vælger det, som "snobbede". Men dovne - jo, når folk er uden børn og med mindre boliger, så jo. Helt klart!


Jo bevares. Men jeg synes det er virkelig sært at mene at folk er dovne og andet, fordi man prioriterer tid og penge som man fuldstændig har lyst til.


Og netop derfor skrev jeg jo, at jeg godt vidste, at folk må bruge deres penge, som de vil.

Surprise: JEG synes - i mange tilfælde - at det er virkelig sært at købe sig fra rengøring af sit hjem. Forstå det eller lad være. Nu ER dette jo tråden for alt det, man ikke må sige ... Og dette (angående rengøring) viste sig - ganske som jeg ventede - i dén grad at være én af dem. :lol:


Sorry, jeg misforstod og troede at tråden også kunne bruges til at udveksle meninger og holdninger om det man ikke må sige, som netop oftest er noget som andre finder som et sært synspunkt.


Og det gør vi jo også rigtigt meget. Men i visse tilfælde kan man jo bare konstatere, at man ikke forstår hinandens synspunkter, uden at man egentlig behøver gå videre? Eller kan gå videre. At du ikke forstår mit synspunkt behøver jo ikke gøre, at jeg skal forklare mig yderligere. Faktisk ville det da være ret nedladende af mig at forsøge at overbevise dig om, at du skulle se emnet på samme måde som jeg. Det er bare sådan, jeg ser det. Jeg forstår ikke, hvorfor du opfatter det anderledes. Og det er vel også okay.

Tror dårligt, der kan tærskes mere langhalm på den nu.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 18. okt 2016, 18:13

FruDulle skrev:
ManicNinja skrev:
FruDulle skrev:
ManicNinja skrev:
FruDulle skrev:
ManicNinja skrev:
FruDulle skrev:
ManicNinja skrev:
FruDulle skrev:Vi har lige besluttet at få en forbi 4-5 timer om ugen og gøre rent. Jeg gider simpelthen ikke bruge mine weekender på det og hvis ikke jeg gør rent, er der ingen der gør det. Vores hverdag er blevet for presset til at der er tid der og weekenderne forsvinder i byggeri, barn og studier. Jeg er hverken doven, snobbet eller fisefornem, vi prioriterer bare på den måde ift. tid og midler.


Du har barn/børn. Og sikkert også noget mere plads. Så dét synes jeg som nævnt er noget ganske andet,


jeg har et barn og 90 m2 lige nu. Det er ikke fordi at det er meget og det tager ikke mange timer. Men jeg prioriterer bare tiden når vi har midlerne til det. Da vi ikke havde barn havde vi en der kom 3-5 gange om ugen da vi boede udlandet. Hvis jeg kan betale mig fra praktiske ting så gør jeg det.Ligesom at vi får leveret fødevarer/måltidskasser. Jeg har nok virkelig svært ved at forstå argumentet at man er doven eller snobbet - eller nogle af de andre prædikater for den sags skyld, fordi man prioriterer på den måde.


Tja - det er vist en af underfundighederne ved denne tråd. At der lagt op til at være uenige en del steder - og til at det er okay, at vi ikke altid forstår hinandens synspunkter. :D
Jeg fatter hat af det markerede. Synes nu ikke, det er "snobbet" at betale sig fra rengøring. Ville selv som omtalt føle mig lidt fisefornem, hvis jeg valgte den løsning. Men ser nu ikke andre, der vælger det, som "snobbede". Men dovne - jo, når folk er uden børn og med mindre boliger, så jo. Helt klart!


Jo bevares. Men jeg synes det er virkelig sært at mene at folk er dovne og andet, fordi man prioriterer tid og penge som man fuldstændig har lyst til.


Og netop derfor skrev jeg jo, at jeg godt vidste, at folk må bruge deres penge, som de vil.

Surprise: JEG synes - i mange tilfælde - at det er virkelig sært at købe sig fra rengøring af sit hjem. Forstå det eller lad være. Nu ER dette jo tråden for alt det, man ikke må sige ... Og dette (angående rengøring) viste sig - ganske som jeg ventede - i dén grad at være én af dem. :lol:


Sorry, jeg misforstod og troede at tråden også kunne bruges til at udveksle meninger og holdninger om det man ikke må sige, som netop oftest er noget som andre finder som et sært synspunkt.


Og det gør vi jo også rigtigt meget. Men i visse tilfælde kan man jo bare konstatere, at man ikke forstår hinandens synspunkter, uden at man egentlig behøver gå videre? Eller kan gå videre. At du ikke forstår mit synspunkt behøver jo ikke gøre, at jeg skal forklare mig yderligere. Faktisk ville det da være ret nedladende af mig at forsøge at overbevise dig om, at du skulle se emnet på samme måde som jeg. Det er bare sådan, jeg ser det. Jeg forstår ikke, hvorfor du opfatter det anderledes. Og det er vel også okay.

Tror dårligt, der kan tærskes mere langhalm på den nu.


Jeg synes egentlig allerede det er nedladende at kalde folk for dovne fordi de prioriterer anderledes end man selv gør.


Okay. :)
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 18. okt 2016, 20:32

Jeg kan ikke udstå Jennifer Lawrence. Hun er så falsk, at det halve kunne være nok.
3
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 18. okt 2016, 20:35

lillebjoern skrev:Jeg kan ikke udstå Jennifer Lawrence. Hun er så falsk, at det halve kunne være nok.

Endelig!! FAtter ikke hvorfor alle falder på halen over hende...
0

Tilbage til "Generelt"