Project: Chin Up

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Project: Chin Up

Indlægaf Akehurst2 » 3. sep 2015, 12:29

Jeg hepper på dig!

Jeg kan slet ikke forestille mig, at mine vatarme nogensinde bliver i stand til at løfte min solide krop, så jeg synes det er et ambitiøst mål :-D
Senest rettet af Akehurst2 3. sep 2015, 14:30, rettet i alt 1 gang.
0
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: Project: Chin Up

Indlægaf TurtleSpeed » 3. sep 2015, 14:27

Jeg synes, det er vildt sejt at du goer det! Saadan. Jeg kaemper stadig med pull ups og kan kun med hjaelp.

Jeg hepper gerne paa dig! You can do it! :pompom:
0
D.itsen
Indlæg: 3326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8986

Re: Project: Chin Up

Indlægaf D.itsen » 5. sep 2015, 10:33

Jeg tror ikke et år var helt skævt for mig, i forhold til hvor lang tid det tog. Og jeg havde trænet en del inden, bare aldrig troet at chin ups var mulige eller rigtig forsøgt.
De er stadig lidt ukontrolleret og min range er ikke stor, men jeg kan lave noget der ligner et par chin ups
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Project: Chin Up

Indlægaf Akehurst2 » 22. sep 2015, 07:28

Hvordan går det med projektet?
0
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Project: Chin Up

Indlægaf Akehurst2 » 23. sep 2015, 09:05

Log_Lady skrev:
Akehurst2 skrev:Hvordan går det med projektet?


Tak fordi du spørger! :)

Det er gået temmelig godt (altså jeg kan stadig ikke hive mig op mere end en centimeter eller deromkring), men jeg synes allerede, at min grebsstyrke er blevet bedre - og det er jo absolut en forudsætning for at kunne gennemføre mit projekt.

I den sidste uge har alt dog stået på standby, eftersom jeg har været på stort familiebesøg i det jyske fra onsdag i sidste uge til mandag i denne uge. I dag får jeg kun trænet lår, baller og måske mave, men i morgen tager jeg en løbetur i Fælledparken, hvis vejret er godt, efterfulgt af armøvelser. Hvis vejret er dårligt bliver det fitnesscenter og TRX-træning (der er desværre intet egnet stativ til at hænge i, og ribberne og jeg er bare ikke gode venner, uvist af hvilken årsag).

Alt i alt skrider det fremad, dog i sneglefart.


Tak for update :)

Jeg synes, det er så vildt et projekt, særligt fordi, det er noget der kræver dedikeret arbejde gennem rigtig lang tid. I forhold til mange andre ting oplever man jo hurtigere, at man nærmer sig målet, men det her, hvor det er delelementer og grebsstyrke og få centimeter af gangen - man skal godt nok være tålmodig :8:

Jeg forsøger selv at komme i bedre form, og hvor jeg kan mærke forskel på ben og ryg hurtigt, så er det med push ups bare verdens langsomste proces og jeg er helt bange for, jeg aldrig kommer til at kunne lave en rigtig uden at dumpe til jorden med et brag og derefter kæmpe mig op, på knæene vel og mærke. :s
0
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Project: Chin Up

Indlægaf Akehurst2 » 2. okt 2015, 09:06

Log_Lady skrev:Det er rigtig nok et meget langsigtet mål - samtidig vil al det arbejde, jeg lægger i at nå målet, være en gevinst, også hvis jeg om et år ikke kan lave bare en enkelt chin up. :)

Til det fremhævede, så fik dine ord mig til at tænke på et digt, jeg holder meget af. Det er af Russell Edson og hedder The Floor:

The floor is something we must fight against.
Whilst seemingly mere platform for the human
stance, it is that place that men fall to.
I am not dizzy. I stand as a tower, a lighthouse;
the pale ray of my sentiency flowing from my face.

But should I go dizzy I crash down into the floor;
my face into the floor, my attention bleeding into
the cracks of the floor.

Dear horizontal place, I do not wish to be a rug.
Do not pull at the difficult head, this teetering
bulb of dread and dream . . .

Så kære Akehurst, lad os forene os i kampen mod det satans gulv!


Fantastisk digt! :love:

Jeg vil tænke på det, når jeg endnu engang arbejder videre med mine push ups, som nok skal blive til rigtige push ups engang.

Og som du siger, så er det jo ikke slapsvansearme fra nu af indtil jeg laver min første rigtige push up med strakte ben (any day now... Eller om en hel del måneder more likely :P ) Det er hele tiden lidt stærkere arme, lidt mere tonet krop, så der er også noget at glæde sig over undervejs.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Project: Chin Up

Indlægaf Panton » 5. okt 2015, 11:10

Jeg er sikker på du snart kan tage en chin up, for det handler om øvelse. Jeg har sådan en bar hængende i en dør hjemme og det er kun min 10 årige der har fundet det sjovt at hænge i. Han viste lige den anden dag at han kunne tage 4 og så en halvt op, selv og uden elastik. Så kan du også;)
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Project: Chin Up

Indlægaf Akehurst2 » 5. okt 2015, 11:23

Panton skrev:Jeg er sikker på du snart kan tage en chin up, for det handler om øvelse. Jeg har sådan en bar hængende i en dør hjemme og det er kun min 10 årige der har fundet det sjovt at hænge i. Han viste lige den anden dag at han kunne tage 4 og så en halvt op, selv og uden elastik. Så kan du også;)


Det kan godt være, det her er virkelig dumt, men jeg kunne da også alt muligt som barn, som det er udelukket, at jeg ville kunne i dag - dels fordi, jeg selvfølgelig rør mig langt mindre i min dagligdag og derfor har en ringere grundform, dels fordi, jeg jo er meget tungere og mindre smidig generelt.

Da jeg var 10 år kunne jeg også stå på hænder og lave vejrmøller, hoppe ret højt i højdespring og svinge mig i klatrestativet. Jeg gik ikke til gymnastik eller lavede på anden måde systematisk sport (bortset fra ridning, der jo ikke træner de evner), men først og fremmest var jeg jo lille og let.

Men det kan da sagtens være, det ikke har betydning. Jeg tænker bare, at de fleste jeg kender, ikke magter de samme akrobatiske udfoldelser som de gjorde som børn.
1

Tilbage til "Fit og/eller lækker"