Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Allmost_Famous » 19. okt 2016, 07:33

Hvordan tænker I, man bør forholde sig til det som forælder?

Indtil videre har jeg kun hørt om, at de render rundt om natten, men nu er der også sager, hvor de skræmmer børn - og i det hele taget folk indenfor et tidsrum, hvor det meget vel kunne have været børn. Plus, at idioterne åbenbart også kan finde på at banke på ruderne hjemme hos folk osv.

Nu har jeg lige læst nogle forskellige artikler om det, og en af sagerne er fundet sted i cykelafstand fra os, og så bliver jeg ærligt talt lidt nervøs. Min dreng cykler alene i skole mens det er mørkt, smutter tit op at handle alene, og kører til og fra legekammerater selv. Nå ja, og så render han sammen med vennerne og fanger Pokémon. For pokker, hvis der kommer sådan en lorteklovn, altså :wacko:

Min søn kender (så vidt, jeg ved) endnu ikke til fænomenet. Jeg ved ikke om jeg skal italesætte det eller ej. Her i efterårsferien cykler han selvfølgelig ikke i skole, men ungerne leger jo sammen. Jeg vil ikke skabe en unødig frygt hos ham, men på den anden side er det måske fint nok, hvis han ved, at nogle få idioter render og skaber sig sådan, og at de ikke er ude på at gøre fysisk skade, men "bare" har den syge form for humor. Jeg ved det vitterligt ikke. Det er vist første gang, jeg har været i tvivl om sådan noget.

Lorteklovne!
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf icelady » 19. okt 2016, 07:40

Jeg ville helt klart snakke med mine børn om det.

Forklare det, som du selv skriver i dit indlæg; at det er nogle få idioter, der synes det er pisse sjovt, men at det kan have trælse virkninger.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Slettet bruger » 19. okt 2016, 07:56

Jeg synes man skal slappe af. Hvis de skulle finde på at skræmme mindre børn - hvad jeg egentlig ikke forestiller mig de gør - så skræmmer de jo bare.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf icelady » 19. okt 2016, 08:12

abcd skrev:Jeg synes man skal slappe af. Hvis de skulle finde på at skræmme mindre børn - hvad jeg egentlig ikke forestiller mig de gør - så skræmmer de jo bare.


Når voksne kan blive skræmt af dem, så kan børn også.

Jeg synes faktisk folk slapper af; jeg forstår til gengæld ikke, hvorfor man ville vælge IKKE at snakke med sit barn om det.

Man skal jo hverken male fanden på væggen eller gøre ungerne bange for at færdes udenfor, men bare forklare dem, at det her kan risikere at ske og hvordan man skal forholde sig, hvis man oplever det.
4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Allmost_Famous » 19. okt 2016, 08:18

abcd skrev:Jeg synes man skal slappe af. Hvis de skulle finde på at skræmme mindre børn - hvad jeg egentlig ikke forestiller mig de gør - så skræmmer de jo bare.

Hvorfor forestiller du dig, at de ikke kunne finde på at skræmme børn?

Der har været sager med alt fra børn til ældre til hundeluftere om natten til at de direkte går hen og banker på ruden hjemme hos tilfældige fremmede til billister. Umiddelbart virker det ikke som om idioterne ser nogle som værende off limits.
3
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Lurende Peber » 19. okt 2016, 08:22

Jeg har primært fortalt mine unger, at det kan have voldsomme konsekvenser, hvis man skræmmer folk.
Og at de ikke selv skal ty til vold, hvis de bliver "klovnet" undtaget i direkte selvforsvar.
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Slettet bruger » 19. okt 2016, 08:41

icelady skrev:
abcd skrev:Jeg synes man skal slappe af. Hvis de skulle finde på at skræmme mindre børn - hvad jeg egentlig ikke forestiller mig de gør - så skræmmer de jo bare.


Når voksne kan blive skræmt af dem, så kan børn også.

Jeg synes faktisk folk slapper af; jeg forstår til gengæld ikke, hvorfor man ville vælge IKKE at snakke med sit barn om det.

Man skal jo hverken male fanden på væggen eller gøre ungerne bange for at færdes udenfor, men bare forklare dem, at det her kan risikere at ske og hvordan man skal forholde sig, hvis man oplever det.


Jeg synes også det er fint at tale med sine børn om det så de er forberedt. Jeg reagerede bare på at det lød som om det er noget frygteligt noget med de her klovne. Joken må vel snart dø ud når alle efterhånden kender den - det bliver noget sværere at skræmme nogen i klovnekostume når alle er opmærksomme på "problemet".
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf dykkersild » 19. okt 2016, 08:43

abcd skrev:Jeg synes man skal slappe af. Hvis de skulle finde på at skræmme mindre børn - hvad jeg egentlig ikke forestiller mig de gør - så skræmmer de jo bare.


Ville det være ok med dig at der stod en klovn med en "kniv" i hånden og skræmte et barn på f.eks. 10 år? Er det bare sådan en lektie i livet som bare er "at skræmme"?

Jeg har ikke selv børn men dels forstår jeg forældrenes bekymring og dels håber jeg at forældrene taler med deres børn.
Specielt når nogle af klovnene viser sig at være halvstore børn selv - de kan komme slemt til skade hvis folk reagerer fordi de bliver skræmte.
5
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf dykkersild » 19. okt 2016, 08:45

abcd skrev:
icelady skrev:
abcd skrev:Jeg synes man skal slappe af. Hvis de skulle finde på at skræmme mindre børn - hvad jeg egentlig ikke forestiller mig de gør - så skræmmer de jo bare.


Når voksne kan blive skræmt af dem, så kan børn også.

Jeg synes faktisk folk slapper af; jeg forstår til gengæld ikke, hvorfor man ville vælge IKKE at snakke med sit barn om det.

Man skal jo hverken male fanden på væggen eller gøre ungerne bange for at færdes udenfor, men bare forklare dem, at det her kan risikere at ske og hvordan man skal forholde sig, hvis man oplever det.


Jeg synes også det er fint at tale med sine børn om det så de er forberedt. Jeg reagerede bare på at det lød som om det er noget frygteligt noget med de her klovne. Joken må vel snart dø ud når alle efterhånden kender den - det bliver noget sværere at skræmme nogen i klovnekostume når alle er opmærksomme på "problemet".


Jeg tænker at du færde i trafikken i hverdagen? Når du at tænke rationelt hvis en klovn spring ud foran din bil/cykle/på fortorvet fordi du nu ved at risikoen for at møde en klovn, findes?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Slettet bruger » 19. okt 2016, 08:45

dykkersild skrev:
abcd skrev:Jeg synes man skal slappe af. Hvis de skulle finde på at skræmme mindre børn - hvad jeg egentlig ikke forestiller mig de gør - så skræmmer de jo bare.


Ville det være ok med dig at der stod en klovn med en "kniv" i hånden og skræmte et barn på f.eks. 10 år? Er det bare sådan en lektie i livet som bare er "at skræmme"?


Jeg synes ikke man skal gå og skræmme børn eller andre med knive, men så synes jeg altså heller ikke det er værre. Hvis børnene bliver traumatiseret for livet af den smule, har forældrene gjort deres job dårligt.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Slettet bruger » 19. okt 2016, 08:46

dykkersild skrev:Jeg tænker at du færde i trafikken i hverdagen? Når du at tænke rationelt hvis en klovn spring ud foran din bil/cykle/på fortorvet fordi du nu ved at risikoen for at møde en klovn, findes?


Jeps.
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Allmost_Famous » 19. okt 2016, 08:48

abcd skrev:Jeg synes også det er fint at tale med sine børn om det så de er forberedt. Jeg reagerede bare på at det lød som om det er noget frygteligt noget med de her klovne. Joken må vel snart dø ud når alle efterhånden kender den - det bliver noget sværere at skræmme nogen i klovnekostume når alle er opmærksomme på "problemet".

Det ER sgu da noget frygteligt noget! Og det ER et problem, at nogle idioter opfører sig sådan.

Du er godt med på, at vi snakker om maskeklædte personer, der jagter folk med våben, ikke?
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Allmost_Famous » 19. okt 2016, 08:50

abcd skrev:
dykkersild skrev:
abcd skrev:Jeg synes man skal slappe af. Hvis de skulle finde på at skræmme mindre børn - hvad jeg egentlig ikke forestiller mig de gør - så skræmmer de jo bare.


Ville det være ok med dig at der stod en klovn med en "kniv" i hånden og skræmte et barn på f.eks. 10 år? Er det bare sådan en lektie i livet som bare er "at skræmme"?


Jeg synes ikke man skal gå og skræmme børn eller andre med knive, men så synes jeg altså heller ikke det er værre. Hvis børnene bliver traumatiseret for livet af den smule, har forældrene gjort deres job dårligt.

What the actual fuck?! :stoned:
12
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Slettet bruger » 19. okt 2016, 08:51

Allmost_Famous skrev:
abcd skrev:Jeg synes også det er fint at tale med sine børn om det så de er forberedt. Jeg reagerede bare på at det lød som om det er noget frygteligt noget med de her klovne. Joken må vel snart dø ud når alle efterhånden kender den - det bliver noget sværere at skræmme nogen i klovnekostume når alle er opmærksomme på "problemet".

Det ER sgu da noget frygteligt noget! Og det ER et problem, at nogle idioter opfører sig sådan.

Du er godt med på, at vi snakker om maskeklædte personer, der jagter folk med våben, ikke?


Jo, det er jeg med på, men de gør jo ikke nogen noget. Der findes også folk der faktisk gør noget - overfalder, voldtager, myrder - og de har eksisteret længe, så jeg kan ikke se at tilføjelsen af harmløse, skræmmende klovne til gadebilledet er det der gør det frygteligt for vores børn at færdes der.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Slettet bruger » 19. okt 2016, 08:53

Allmost_Famous skrev:
abcd skrev:
dykkersild skrev:
abcd skrev:Jeg synes man skal slappe af. Hvis de skulle finde på at skræmme mindre børn - hvad jeg egentlig ikke forestiller mig de gør - så skræmmer de jo bare.


Ville det være ok med dig at der stod en klovn med en "kniv" i hånden og skræmte et barn på f.eks. 10 år? Er det bare sådan en lektie i livet som bare er "at skræmme"?


Jeg synes ikke man skal gå og skræmme børn eller andre med knive, men så synes jeg altså heller ikke det er værre. Hvis børnene bliver traumatiseret for livet af den smule, har forældrene gjort deres job dårligt.

What the actual fuck?! :stoned:


Så du mener det vil være normalt for et barn at blive traumatiseret for livet af en klovn med en kniv?
0

Tilbage til "Generelt"