Moderationen

admin
Admin
Indlæg: 116
Tilmeldt: 1. dec 2014, 12:41
Kort karma: 0
Likede indlæg: 134

Moderationen

Indlægaf admin » 19. okt 2016, 09:07

Her kan I stille spørgsmål til moderationen.
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Moderationen

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 19. okt 2016, 09:20

En ting er at moderator (hvilken moderator?) IGEN har været inde og censurere i MIT indlæg for to dage siden, selvom intet i reglerne giver dem lov til det. I øvrigt uden at fortælle mig hvorfor eller uden mit indlæg har overtrådt nogen regler. Men hvorfor har de samtidigt låst for MIN adgang til at redigere det nu censurerede indlæg? Jeg kan hverken slette eller redigere i mit eget indlæg! Hvad fanden går det ud på! Hvem har fjernet min redigeringsret til mit eget indlæg, hvorfor og på hvilket grundlag?

redigering.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Moderationen

Indlægaf Allmost_Famous » 19. okt 2016, 09:50

TheAuthor skrev:
Faktisk er det mit (citerede) indlæg der er rettet. Mit indlæg bliver ikke til dit, bare fordi du citerer det og moderationen har henvendt sig til MIG om at slette MIT indlæg.

Dit indlæg bliver i skrivende stund en del af mit indlæg. Hvis en moderator går ind og ændrer det citerede, er mit indlæg ikke længere komplet. Derfor skal en moderator selvfølgelig ikke gå ind og ændre et indlæg fordi en debattør muligvis fik skrevet noget, der ikke var så smart (medmindre der er tale om særtilfælde, hvor et indlæg hænger en tredjepart ud, eller sådan noget).
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Moderationen

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 19. okt 2016, 09:55

TheAuthor skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:En ting er at moderator (hvilken moderator?) IGEN har været inde og censurere i MIT indlæg for to dage siden, selvom intet i reglerne giver dem lov til det. I øvrigt uden at fortælle mig hvorfor eller uden mit indlæg har overtrådt nogen regler. Men hvorfor har de samtidigt låst for MIN adgang til at redigere det nu censurerede indlæg? Jeg kan hverken slette eller redigere i mit eget indlæg! Hvad fanden går det ud på! Hvem har fjernet min redigeringsret til mit eget indlæg, hvorfor og på hvilket grundlag?

redigering.JPG


Faktisk er det mit (citerede) indlæg der er rettet.


Du kan sagtens slette dine udsagn i dine egne indlæg, uden der skal pilles i vores andres.

Mit indlæg bliver ikke til dit, bare fordi du citerer det


Nej, DIT indlæg bliver ikke til MIT indlæg, fordi jeg citerer dit indlæg. Men MIT indlæg stopper ikke med at være MIT indlæg, bare fordi jeg tilføjer det noget tekst, som tilfældigvis også er i dit indlæg. Du har ikke patent på sætningerne i dit indlæg. Og det er nu engang MIT, og ikke DIT, indlæg jeg spørger til.

og moderationen har henvendt sig til MIG om at slette MIT indlæg.


Det er jeg fløjtende ligeglad med. Det handler om at jeg ikke kan få lov til hverken at slette eller redigere i mit eget indlæg - heller ikke i den del af mit indlæg, som ikke har en skid med dit at gøre.

I øvrigt var det ikke dig, jeg spurgte.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Moderationen

Indlægaf Code71 » 19. okt 2016, 09:57

Auch. Det er da vidst at åbne en ladeport på vid gab :lol: Jeg har på fornemmelsen at tilfredsheden med moderationen er på noget nær frysepunktet

Forståeligt, når der er så kæmpe stor forskel på hvad folk må skrive før de får en over snuden
3
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Moderationen

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 19. okt 2016, 09:58

TheAuthor skrev:
Allmost_Famous skrev:
TheAuthor skrev:
Faktisk er det mit (citerede) indlæg der er rettet. Mit indlæg bliver ikke til dit, bare fordi du citerer det og moderationen har henvendt sig til MIG om at slette MIT indlæg.

Dit indlæg bliver i skrivende stund en del af mit indlæg. Hvis en moderator går ind og ændrer det citerede, er mit indlæg ikke længere komplet. Derfor skal en moderator selvfølgelig ikke gå ind og ændre et indlæg fordi en debattør muligvis fik skrevet noget, der ikke var så smart (medmindre der er tale om særtilfælde, hvor et indlæg hænger en tredjepart ud, eller sådan noget).


Ikke enig.

Hvis jeg får den ide at citere Shakespeare, bliver hans skriv jo heller ikke til mit af den grund.
Dit indlæg er det du selv skriver, den citerede del er mit.


Det er lige meget om du er enig. Sådan er loven nu bare engang. Shakespeares værker har værkshøjde, og dermed opstår der ophavsret. Det gør der ikke med indlæg på et internetforum.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Moderationen

Indlægaf Allmost_Famous » 19. okt 2016, 10:05

TheAuthor skrev:
Allmost_Famous skrev:
TheAuthor skrev:
Faktisk er det mit (citerede) indlæg der er rettet. Mit indlæg bliver ikke til dit, bare fordi du citerer det og moderationen har henvendt sig til MIG om at slette MIT indlæg.

Dit indlæg bliver i skrivende stund en del af mit indlæg. Hvis en moderator går ind og ændrer det citerede, er mit indlæg ikke længere komplet. Derfor skal en moderator selvfølgelig ikke gå ind og ændre et indlæg fordi en debattør muligvis fik skrevet noget, der ikke var så smart (medmindre der er tale om særtilfælde, hvor et indlæg hænger en tredjepart ud, eller sådan noget).


Ikke enig.

Hvis jeg får den ide at citere Shakespeare, bliver hans skriv jo heller ikke til mit af den grund.
Dit indlæg er det du selv skriver, den citerede del er mit.

Men hvis du citerer Shakespeare for at underbygge en påstand om, at han var homoseksuel, racist, veganer eller hvad ved jeg, og nogen så gik ind og fjernede dine citater og din mulighed for at redigere dit indlæg, er der jo også blevet redigeret i dit udsagn. Hvis jeg kommer ind og ser et indlæg fra dig, hvor du skriver "ham der Shakespeare, han var da nok lige glad for rosenkål og dillermænd" kan jeg jo ikke se det, du baserer dit indlæg på - og dermed ryger validiteten af dit indlæg = dit udsagn.

Hvis du skriver "A_F er den største idiot, der nogensinde har haft sin gang på debatten. Hun skulle have én over nakken', og jeg så citerer dig og skriver "Du er da dybt urimelig at sige sådan. Klap dog i", og moderationen efterfølgende ændrer dit indlæg til "A_F er ikke altid sød", så ser det jo ud som om jeg har overreageret på dit indlæg, og at det pludselig er mig, der opfører mig grimt.

Det er jo det, der er problemet ved at moderationen leger med folks indlæg på den måde. Tingene bliver fjernet fra den kontekst hvori, de er skrevet.
4
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Moderationen

Indlægaf thomassneum » 19. okt 2016, 10:16

Code71 skrev:Auch. Det er da vidst at åbne en ladeport på vid gab :lol: Jeg har på fornemmelsen at tilfredsheden med moderationen er på noget nær frysepunktet

Forståeligt, når der er så kæmpe stor forskel på hvad folk må skrive før de får en over snuden


Sjovt. Jeg fornemmer at folk er pænt tilfreds med den eksisterende moderation.
Bevares enkelte råber meget højt, men det er nu ikke så mange ud af de 1.500 brugere. :)
7
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Moderationen

Indlægaf kidkomb » 19. okt 2016, 10:19

Måske er problemet at man jo selv kan rette i de citater man har med i sit indlæg.
Men jeg giver AD ret i at indlægget ikke bør være låst for redigering.

Jeg synes det virker fint at der bliver rettet i de indlæg, hvor det rettede/slettede indlæg er citeret (alt andet ville jeg finde sært), men det bør ikke afskære en debattør, der har citeret, i at rette i sit indlæg efterfølgende.
-Man kan, som AF siger, jo komme til at fremstå på en helt anden måde end man gjorde da det citerede indlæg var komplet.
Derudover mener jeg meget bestemt at en debattør, der har citeret et modereret indlæg, bør informeres så man har mulighed for netop at rette sin tekst til.
Senest rettet af kidkomb 19. okt 2016, 11:19, rettet i alt 1 gang.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Moderationen

Indlægaf Code71 » 19. okt 2016, 10:29

thomassneum skrev:
Code71 skrev:Auch. Det er da vidst at åbne en ladeport på vid gab :lol: Jeg har på fornemmelsen at tilfredsheden med moderationen er på noget nær frysepunktet

Forståeligt, når der er så kæmpe stor forskel på hvad folk må skrive før de får en over snuden


Sjovt. Jeg fornemmer at folk er pænt tilfreds med den eksisterende moderation.
Bevares enkelte råber meget højt, men det er nu ikke så mange ud af de 1.500 brugere. :)


Det er også klart at du af alle mennesker forsvarer teamet. Men jeg ville nu kalde dig ret inhabil på det område
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Moderationen

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 19. okt 2016, 11:16

kidkomb skrev:-Man kan, som AF siger, jo komme til at fremstå på en helt anden måde end man gjorde da det citerede indlæg var komplet.


For slet ikke at nævne at debattør A bliver sanktioneret uden at have overtrådt reglerne, fordi debattør B har overtrådt reglerne.
3
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Moderationen

Indlægaf thomassneum » 19. okt 2016, 11:35

Code71 skrev:
thomassneum skrev:
Code71 skrev:Auch. Det er da vidst at åbne en ladeport på vid gab :lol: Jeg har på fornemmelsen at tilfredsheden med moderationen er på noget nær frysepunktet

Forståeligt, når der er så kæmpe stor forskel på hvad folk må skrive før de får en over snuden


Sjovt. Jeg fornemmer at folk er pænt tilfreds med den eksisterende moderation.
Bevares enkelte råber meget højt, men det er nu ikke så mange ud af de 1.500 brugere. :)


Det er også klart at du af alle mennesker forsvarer teamet. Men jeg ville nu kalde dig ret inhabil på det område


Hvorfor? :gruble:
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Moderationen

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 21. okt 2016, 12:49

Dikus skrev:Her kan I stille spørgsmål til moderationen.


Nu er der gået to dage siden I fik spørgsmålene - har I tænkt jer at svare?
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Moderationen

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 21. okt 2016, 17:55

Dikus skrev:Svar
Dikus skrev:Det er korrekt forstået, at modererede indlæg også modereres i de indlæg, hvor de er citeret.

Ønsker man at rette indlæg, man ikke kan rette, kan de ske ved at anmelde indlægget og beskrive, hvad man ønsker rettet.


Ja tak, det var jeg nu klar over at I mente, men det var slet ikke det der blev spurgt om!

Så jeg prøver igen: Hvem har fjernet min redigeringsret til mit eget indlæg, hvorfor og på hvilket grundlag?
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Moderationen

Indlægaf Delfin » 21. okt 2016, 18:11

Allmost_Famous skrev:
TheAuthor skrev:
Allmost_Famous skrev:
TheAuthor skrev:
Faktisk er det mit (citerede) indlæg der er rettet. Mit indlæg bliver ikke til dit, bare fordi du citerer det og moderationen har henvendt sig til MIG om at slette MIT indlæg.

Dit indlæg bliver i skrivende stund en del af mit indlæg. Hvis en moderator går ind og ændrer det citerede, er mit indlæg ikke længere komplet. Derfor skal en moderator selvfølgelig ikke gå ind og ændre et indlæg fordi en debattør muligvis fik skrevet noget, der ikke var så smart (medmindre der er tale om særtilfælde, hvor et indlæg hænger en tredjepart ud, eller sådan noget).


Ikke enig.

Hvis jeg får den ide at citere Shakespeare, bliver hans skriv jo heller ikke til mit af den grund.
Dit indlæg er det du selv skriver, den citerede del er mit.

Men hvis du citerer Shakespeare for at underbygge en påstand om, at han var homoseksuel, racist, veganer eller hvad ved jeg, og nogen så gik ind og fjernede dine citater og din mulighed for at redigere dit indlæg, er der jo også blevet redigeret i dit udsagn. Hvis jeg kommer ind og ser et indlæg fra dig, hvor du skriver "ham der Shakespeare, han var da nok lige glad for rosenkål og dillermænd" kan jeg jo ikke se det, du baserer dit indlæg på - og dermed ryger validiteten af dit indlæg = dit udsagn.

Hvis du skriver "A_F er den største idiot, der nogensinde har haft sin gang på debatten. Hun skulle have én over nakken', og jeg så citerer dig og skriver "Du er da dybt urimelig at sige sådan. Klap dog i", og moderationen efterfølgende ændrer dit indlæg til "A_F er ikke altid sød", så ser det jo ud som om jeg har overreageret på dit indlæg, og at det pludselig er mig, der opfører mig grimt.

Det er jo det, der er problemet ved at moderationen leger med folks indlæg på den måde. Tingene bliver fjernet fra den kontekst hvori, de er skrevet
.


Det her kunne jeg godt tænke mig, at moderationen forholder sig til.
4
14 11 14

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"