Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Slettet bruger » 19. okt 2016, 08:55

TheAuthor skrev:
abcd skrev:
Så du mener det vil være normalt for et barn at blive traumatiseret for livet af en klovn med en kniv?


Ja?

Altså jeg ville i hvert fald ikke finde det unormalt, at nogen (barn som voksen) kunne få et traume af, at blive truet med en kniv/et våben - klovn eller ej.


Et så skrøbeligt menneske vil på et eller andet tidspunkt blive slået ud af kurs alligevel.
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf dykkersild » 19. okt 2016, 08:56

abcd skrev:
dykkersild skrev:
abcd skrev:Jeg synes man skal slappe af. Hvis de skulle finde på at skræmme mindre børn - hvad jeg egentlig ikke forestiller mig de gør - så skræmmer de jo bare.


Ville det være ok med dig at der stod en klovn med en "kniv" i hånden og skræmte et barn på f.eks. 10 år? Er det bare sådan en lektie i livet som bare er "at skræmme"?


Jeg synes ikke man skal gå og skræmme børn eller andre med knive, men så synes jeg altså heller ikke det er værre. Hvis børnene bliver traumatiseret for livet af den smule, har forældrene gjort deres job dårligt.


Sorry - jeg burde have genkendt en troll efter så mange på debatter.
8
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Allmost_Famous » 19. okt 2016, 08:57

abcd skrev:
Jo, det er jeg med på, men de gør jo ikke nogen noget. Der findes også folk der faktisk gør noget - overfalder, voldtager, myrder - og de har eksisteret længe, så jeg kan ikke se at tilføjelsen af harmløse, skræmmende klovne til gadebilledet er det der gør det frygteligt for vores børn at færdes der.

Hvad er så din definition af at "gøre nogen noget"? Hvis nogen truede dig med at komme forbi i nattens mulm og mørke og slå dig og din familie ihjel, var det så cool nok? For vedkommende gjorde dig jo ikke noget?

Hvis nogen stod foran mig eller mit barn med maske på hovedet og et våben i hånden, så kan jeg garantere dig for, at jeg (og politiet) ser det som at "gøre noget".

Hvad ville du gøre hvis en bevæbnet, maskeklædt person sprang ud foran dig og dit barn? Fnise og sige "ja, sjovt nok, Bobo, men nu kender vi ligesom godt joken, ing"? Og er der forskel på om personen bærer en klovnemaske eller f.eks en skimaske?
3
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf dykkersild » 19. okt 2016, 08:58

abcd skrev:
dykkersild skrev:Jeg tænker at du færde i trafikken i hverdagen? Når du at tænke rationelt hvis en klovn spring ud foran din bil/cykle/på fortorvet fordi du nu ved at risikoen for at møde en klovn, findes?


Jeps.


Jeg har læst dine andre svar - en troll eller supermand - ingen af tingene skal vist tages alvorligt ;)
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Slettet bruger » 19. okt 2016, 08:58

dykkersild skrev:Sorry - jeg burde have genkendt en troll efter så mange på debatter.


Så mange hvad? Jeg er ikke en troll, jeg har bare en holdning. Jeg er med på at den ikke passer ind i de bekymrede mødres ønske om at pylre deres stakkels, forsvarsløse børn, men det gør det ikke til trolleri.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Slettet bruger » 19. okt 2016, 08:59

Allmost_Famous skrev:Hvad er så din definition af at "gøre nogen noget"? Hvis nogen truede dig med at komme forbi i nattens mulm og mørke og slå dig og din familie ihjel, var det så cool nok? For vedkommende gjorde dig jo ikke noget?


Jeg er blevet truet på livet af en idiot på gaden, det tog jeg rimelig køligt, og jeg har ikke mistet nattesøvn over det. Det var længe før der var klovne.
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Allmost_Famous » 19. okt 2016, 09:01

abcd skrev:
Så du mener det vil være normalt for et barn at blive traumatiseret for livet af en klovn med en kniv?

Om jeg mener, det er normalt at blive traumatiseret efter at være blevet jagtet af en maskeklædt person bevæbnet med en økse? Ja, egentlig.
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Slettet bruger » 19. okt 2016, 09:03

Allmost_Famous skrev:Om jeg mener, det er normalt at blive traumatiseret efter at være blevet jagtet af en maskeklædt person bevæbnet med en økse? Ja, egentlig.


Nogle mener at moderne mennesker er for skrøbelige. Denne tråd synes jeg peger i retning af at der kunne være noget om det. Der er folk der lever i krig og elendighed og må frygte for deres liv hver dag, og så taler I om at man skal traumatiseres for livet af en idiot i klovnekostume.
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Allmost_Famous » 19. okt 2016, 09:03

abcd skrev:
Et så skrøbeligt menneske vil på et eller andet tidspunkt blive slået ud af kurs alligevel.

Så vi har gang i noget med naturlig udvælgelse her?

Hvis man er for skrøbelig til at være cool med at blive jagtet af bevæbnede, maskeklædte personer, kan det jo være lige meget? :lol:
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf dykkersild » 19. okt 2016, 09:08

Skal vi lige huske på den her:

Dumhed skal ties ihjel - jeg starter ....shhhh
3
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19600

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Animi » 19. okt 2016, 09:11

Jeg synes ikke man kan bruge argumentet "Nogen har det værre" fordi, så kan man jo aldrig brokke sig eller blive bange for noget, for nogen vil altid have det værre.
Men måske er det netop fordi at vi har det forholdsvis trygt i DK, at vi bliver forskrækket og bange over folk der går maskeret med våben. Det er måske hverdag for nogen, men ikke her.

Jeg skammer mig ikke over at indrømme at jeg ville blive dybt forskrækket og bange, hvis jeg pludselig så en person gå maskeret med et våben - især fordi man ikke ved om personen vitterligt er harmløs. Indtil videre er der ikke sket noget i DK, men i Sverige blev en ung mand stukket ned, af en der var udklædt som klovn. Så det er ikke usandsynligt at nogen af de udklædte ikke er så harmløse.
5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Allmost_Famous » 19. okt 2016, 09:12

abcd skrev:
Allmost_Famous skrev:Om jeg mener, det er normalt at blive traumatiseret efter at være blevet jagtet af en maskeklædt person bevæbnet med en økse? Ja, egentlig.


Nogle mener at moderne mennesker er for skrøbelige. Denne tråd synes jeg peger i retning af at der kunne være noget om det. Der er folk der lever i krig og elendighed og må frygte for deres liv hver dag, og så taler I om at man skal traumatiseres for livet af en idiot i klovnekostume.

Jamen okay, så leger jeg med. Lad os sige, at selve mødet med den bevæbnede, maskeklædte person ikke er nok til at traumatisere et barn.

Vores urinstinkt dikterer typisk, at vi i faresituationer kæmper eller flygter. Vi foretager lynhurtigt og ubevidst en vurdering af vores chancer for overlevelse, skulle vi vælge at kæmpe. En ubevæbnet 10-årig vil med stor sandsynlighed næppe vælge at tage kampen op med en bevæbnet, maskeret, fysisk overlegen person, men vil i stedet flygte. Hvor flygter man hen, når man befinder sig i en potentielt livsfarlig situation? Det er ikke så vigtigt, vel? Bare man kommer væk fra den farlige situation. Så har vi næste farlige situation - for mange af de her klovne under jo tilsyneladende at skræmme folk i og omkring trafik. Behøver jeg udpensle det farlige i et skræmt barn, der flygter for livet i nærheden af en vej?
5
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Allmost_Famous » 19. okt 2016, 09:18

dykkersild skrev:Skal vi lige huske på den her:

Dumhed skal ties ihjel - jeg starter ....shhhh

Du har ret. Det er hyggeligt nok med en troll, der ikke er fascineret af afføring efter alle de kedelige i åbent forum, men så er det heller ikke sjovere.

Shhh til trollen herfra.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19600

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Animi » 19. okt 2016, 09:21

Men helt ærligt folkens - bare fordi man er dybt dybt uenig med en, betyder det altså ikke at brugeren er en troll. Eller at man skal indirekte kalde personen for dum.
Det synes jeg egentlig ikke er i orden.
Senest rettet af Animi 19. okt 2016, 09:27, rettet i alt 1 gang.
6
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Slettet bruger » 19. okt 2016, 09:24

Allmost_Famous skrev:
abcd skrev:
Allmost_Famous skrev:Om jeg mener, det er normalt at blive traumatiseret efter at være blevet jagtet af en maskeklædt person bevæbnet med en økse? Ja, egentlig.


Nogle mener at moderne mennesker er for skrøbelige. Denne tråd synes jeg peger i retning af at der kunne være noget om det. Der er folk der lever i krig og elendighed og må frygte for deres liv hver dag, og så taler I om at man skal traumatiseres for livet af en idiot i klovnekostume.

Jamen okay, så leger jeg med. Lad os sige, at selve mødet med den bevæbnede, maskeklædte person ikke er nok til at traumatisere et barn.

Vores urinstinkt dikterer typisk, at vi i faresituationer kæmper eller flygter. Vi foretager lynhurtigt og ubevidst en vurdering af vores chancer for overlevelse, skulle vi vælge at kæmpe. En ubevæbnet 10-årig vil med stor sandsynlighed næppe vælge at tage kampen op med en bevæbnet, maskeret, fysisk overlegen person, men vil i stedet flygte. Hvor flygter man hen, når man befinder sig i en potentielt livsfarlig situation? Det er ikke så vigtigt, vel? Bare man kommer væk fra den farlige situation. Så har vi næste farlige situation - for mange af de her klovne under jo tilsyneladende at skræmme folk i og omkring trafik. Behøver jeg udpensle det farlige i et skræmt barn, der flygter for livet i nærheden af en vej?


Børn dør jævnligt eller kommer alvorligt til skade, og det er frygteligt. De bliver dræbt i trafikken, de falder ned fra træer, de kommer galt af sted med fyrværkeri, de mister deres fingre i lukkende døre. Osv. Jeg kan ikke se de her klovne udgøre nogen væsentlig faktor i det trusselsbillede der generelt er imod vores børn, det kommer til at være meget langt nede på listen over ting der går galt. Så jeg synes du bekymrer dig for meget. Fortæl dit barn om de her klovne og kom videre. Det er vi så åbenbart uenige om.
0

Tilbage til "Generelt"