Din holdning til at få udført husarbejde m.v

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1971

Re: Din holdning til at få udført husarbejde m.v

Indlægaf Tobywan » 19. okt 2016, 10:41

IrmaPigen skrev:
Tobywan skrev:
IrmaPigen skrev:Fryser skal afrimes et par gange om året.


Er der virkelig stadig folk som har/køber fryser uden no-frost? :ad!: :forvirret:


Jeg har to køle-fryseskabe som er ca 1,5 år gamle. Og de skal da stadig slukkes af og til. De skal jo også gøres rent og det kan man ikke med frost på.

Så du er hermed afsløret som et svin, der aldrig gør din fryser rent :-D


Jeg skrev intet om rengøring, men om afriming. En fryser/køleskab med no-frost (som jeg skrev) danner ikke rim/is og skal derfor ikke afrimes.

Det skal selvfølgelig stadig gøres rent, men der er ingen grund til at slukke for at fjerne is. Man gør livet en hel del nemmere for sig selv ved at vælge sådan en model.
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3079
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Din holdning til at få udført husarbejde m.v

Indlægaf Charly » 19. okt 2016, 11:19

Jeg hader at gøre rent, pudse vinduer og ordne have. Havde jeg råd, betalte jeg mig fra det hele! Men det har jeg ikke, så rengøring og have hænger jeg selv på :-D
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Din holdning til at få udført husarbejde m.v

Indlægaf zembra1986 » 19. okt 2016, 11:27

Jeg synes det er fantastisk og at folk bare skal slå sig løs med at få hjælp til rengøringen.

Helt ærligt, rengøring ER da bare spild af tid, tid som du i stedet kunne bruge på samvær med familie og venner, læse en god bog, nyde naturen eller hvad du nu kunne have lyst til :)

Havde jeg en økonomi hvor jeg sagtens ville have råd til at betale for rengøringshjælp uden at skulle undvære noget andet, så havde jeg hyret en med det samme.
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: Din holdning til at få udført husarbejde m.v

Indlægaf Anilara » 19. okt 2016, 11:55

Haha, jeg er et kæmpe svin ift jeres rengøringsstandarder. Gør nok gennemsnitligt rent hver anden måned. Også selvom vi kun har 60kvm.
Derfor vil jeg gerne have det udført når vi får råd - vi hader begge at gøre rent og derfor sker det aldrig. Vi er begge opdraget til at skulle gøre det, men det kan vi bare ikke få os taget sammen til.
Så jeg elsker at muligheden for at få hjælp findes! Jeg ser det slet ikke som nedværdigende arbejde.
Jeg vasker selv vinduer en gang om året, da vi har for få til en vinduespudser kan betale sig. Vi har ingen have, men den ville jeg heller ikke gide passe hvis vi havde :-P
0
Lys
Indlæg: 5851
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Din holdning til at få udført husarbejde m.v

Indlægaf Lys » 19. okt 2016, 13:09

Rakel skrev:Rengøring er for dyrt og jeg vil ikke give 100-150 kr sort og det er prisen, hvor vi har lejlighed i Danmark.
Jeg ville gerne betale en fornuftig hvid pris for rengøring og vi får fx pudset vinduer til en fornuftig pris af et firma.


Jeg betaler ca 250 kr i timen til rengøringsfirmaet. Det synes jeg er ok rimeligt (men ville da gerne betale mindre...) Dertil kommer jo så servicefradrag/bolig-job-fradrag eller hvad det nu hedder i år.
0
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Din holdning til at få udført husarbejde m.v

Indlægaf Akehurst2 » 19. okt 2016, 13:11

Lys skrev:
Rakel skrev:Rengøring er for dyrt og jeg vil ikke give 100-150 kr sort og det er prisen, hvor vi har lejlighed i Danmark.
Jeg ville gerne betale en fornuftig hvid pris for rengøring og vi får fx pudset vinduer til en fornuftig pris af et firma.


Jeg betaler ca 250 kr i timen til rengøringsfirmaet. Det synes jeg er ok rimeligt (men ville da gerne betale mindre...) Dertil kommer jo så servicefradrag/bolig-job-fradrag eller hvad det nu hedder i år.


vi betaler pr. m2 og antal bad/toilet - ca. 650 kr. for 140 m2 med tre toiletter. Det synes jeg er en helt fin pris.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Din holdning til at få udført husarbejde m.v

Indlægaf JoyNips » 19. okt 2016, 13:36

Jeg har ingen holdning til, hvad andre gør, men havde jeg pengene betalte jeg mig gerne fra alt. Jeg er ikke sådan én, der hygger med rengøring og oprydning. Jeg ser ikke rod og når jeg tager mig sammen springer jeg over, hvor gærdet er lavest.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Katarinka
Indlæg: 82
Tilmeldt: 2. nov 2015, 20:35
Kort karma: 15
Likede indlæg: 150

Re: Din holdning til at få udført husarbejde m.v

Indlægaf Katarinka » 19. okt 2016, 13:41

Jeg ville ønske vi havde råd til at få gjort rent, men samtidigt skal der jo alligevel rydes op først - og når der først er ryddet op så er det ligeså nemt at gøre det sidste rent selv.
Til gengæld betaler jeg mig fra aftensmaden. Jeg får indkøb og opskrifter leveret hver mandag og så gælder der bare at lave det der står på sedlen. Det redder godt nok min hverdag dagligt..
0
Når man nulrer på en tissemand bliver den større..
Men når man tisser på en nullermand bliver den mindre :gruble:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Din holdning til at få udført husarbejde m.v

Indlægaf Allmost_Famous » 20. okt 2016, 19:08

Min første indskydelse var, at jeg sådan set er ret ligeglad med om folk betaler sig fra rengøring eller andet husarbejde.

Og så var det, jeg kom til at tænke på nogle af de familier, jeg kender, som har rengøringshjælp. En af ungerne var her en dag, hvor sønnike spurgte om man måtte gå ind med sko, og jeg svarede, at jeg ikke havde nået at støvsuge endnu, så det måtte de godt. Kammeraten kiggede på mig som om, jeg havde proklameret, at vi skulle have friturestegte hundehvalpe til aftensmad. "Gør du det selv?", spurgte han. Han forstår heller ikke, at sønnike f.eks skal gå ud med skrald. Hjemme hos ham hjælper man ikke til, man betaler sig fra det. Den knægt får da et kulturchok når han flytter hjemmefra. Så kan der måske være noget fornuftigt i ikke at betale sig fra alting.

Når det så er sagt, så ville jeg ELSKE at have råd til at have rengøringshjælp. Og handy-man, der kunne udføre alle mine smarte idéer, som jeg ikke selv har evnerne til at fikse.
2
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Din holdning til at få udført husarbejde m.v

Indlægaf Thitida-No-Chey » 20. okt 2016, 19:44

Hvad andre gør er mig fuldkomment ligegyldigt... Jeg slapper af med at gøre rent hver fredag eftermiddag, så mit hjem er ekstra fint til weekenden (ikke at det ikke er det i løbet af ugen, men....)

Jeg ville nok heller ikke have lyst til at have en rendende... Praktisk, ja, og jeg har sikkert råd til at der kommer en og gør det for mig, men jeg har helt ærligt ikke lyst til at have fremmede rendende rundt herhjemme uden jeg er her... Og er jeg her kan jeg ikke lade være med at blande mig alligevel, så kan jeg sq lige så godt gøre det selv.

Det eneste jeg betaler mig fra er udvendig vinduespudsning, for jeg kan sq ikke selv nå!
0
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
Glimmer
Indlæg: 82
Tilmeldt: 8. okt 2016, 20:19
Kort karma: 8
Likede indlæg: 44

Re: Din holdning til at få udført husarbejde m.v

Indlægaf Glimmer » 20. okt 2016, 21:13

Jeg betaler glædeligt for rengøring og vinduespudsning. Det er nok de bedste penge jeg bruger hver måned. Ikke om jeg selv gider at gøre det.

Jeg får også leveret mine varer via Nemlig og de tager min pant med. Jo flere ting jeg kan slippe for, jo mere overskuelig bliver min hverdag

Jeg har også forsøgt at betale min kæreste for at stå for tøjvask og madlavning. Men han hoppede ikke helt på den. Så nu laver jeg mad et par gange om måneden og vasker mit eget tøj. Kunne jeg betale mig fra det, så gjorde jeg det. Heldigvis kan jeg få kæresten til at lave mad gratis - sånu laver jeg det kun de få gange hvor han arbejder aften.
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Din holdning til at få udført husarbejde m.v

Indlægaf Novella » 21. okt 2016, 04:14

Jeg var ikke klar over, at nogen kunne have en holdning til, om jeg får udført husarbejde, og det må jeg sige ikke rager andre mennesker. Jeg havde en 40 hestes depression og var arbejdsløs for nogle år siden og betalte for rengøring - af mine dagpenge! Det var ligesom ikke, fordi nogen andre kom og hjalp mig eller sagsbehandleren tryllede en rengøringsdame frem til mig. Havde jeg ikke betalt mig fra det, var min lejlighed groet til i skidt med to små børn. Det var dyrt og trælse penge, og jeg ville da hellere have haft en hjemmehjælper, men sådan en får man ikke, bare fordi man er svært syg. Man får ingenting. Jeg synes måske, at visse folk skal være lidt varsomme med at drage konklusioner om, hvad andre bør kunne overkomme.
6
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Din holdning til at få udført husarbejde m.v

Indlægaf heysamaysa » 22. okt 2016, 11:54

jeg bryder mig ikke om at have fremmede folk i mit hjem - det ville være meget grænseoverskridende for mig (jeg er nok lidt sært anlagt :forvirret2: ) så det kommer nok aldrig til at ske.

men jeg synes det er helt fint andre gør det. jeg kan godt forstå hvis folk vælger at prioritere at få gjort rent, vasket vinduer mm. så det frigiver tid til andre og mere interessante ting.

jeg har selv som ung studerende gjort rent privat, men stoppede da de altid glemte at betale og jeg var meget dårligt til at sige fra/til når jeg manglede betaling :blush2:
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Din holdning til at få udført husarbejde m.v

Indlægaf Bimmerdyret » 1. nov 2016, 19:23

icelady skrev:Jeg er så bedøvende ligeglad med, om folk betaler sig fra at få gjort rent/gået tur med hunden/klippet græs/etc etc.

Deres penge, deres valg.


Enig med ovenstående...
Jeg har ikke problemer med at gøre det selv, for at få tid til X
Hvis andre jeg kender betaler sig fra at gøre det selv for at få tid til X - selvom vi er i samme situation tidsmæssigt er deres valg.
0
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Din holdning til at få udført husarbejde m.v

Indlægaf Evapeva » 11. nov 2016, 21:58

FruDulle skrev:nå, men nu starter et rengøringsfirma på mandag hos os. Man betaler efter m2 og de har alt med selv. Og man kan bruge sit håndværkerfradrag. Fremragende


Må jeg spørge, hvor mange kvm, I bor på, og hvad I må slippe per kvm.? Vi er et kussehår fra selv at bestille rengøring! :genert:

Interessant oplysning med håndværkerfradraget. :slem:
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:

Tilbage til "Livets forhold"