Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Knirkemis » 17. okt 2016, 13:12

Altså, det er jo heller ikke fordi, jeg ikke bliver frustreret en gang imellem. Vi er i gang med 4. tigerspring, og det trækker tænder ud. Hun er langt mere pivet, og alle måltider i dagtimerne er en kamp. Til gengæld spiser hun 260 ml inden natten, hvor jeg er begyndt at blande grød i, og det får hende til at sove mere, end de 3 timer hun normalt tager ad gangen.

Og så har vi fået en dagplejeplads, hvor hun er ved at blive kørt ind. Hun er kun 4,5 måned, og jeg synes godt nok det er svært, at skulle overlade hende til en dagplejer allerede. Men jeg har brug for lidt aflastning, og det bliver maks 3 gange om ugen, og så ikke mere end måske 3 timer ad gangen, hvor jeg kan få sovet lidt og handlet stort ind og gjort rent. For dælen, jeg er træt af at bo på 4. sal i forhold til indkøb og baby på slæb. Så alle større og tunge indkøb, foregår hvis min bror lige kan passe hende, eller hendes far er hjemme.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 17. okt 2016, 18:18

M er 3 måneder og 1 uge i dag, og alligevel tager hun sig lige en grædetur her til aften :(. Det skal altså stoppe NU!
0
Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lisen82 » 17. okt 2016, 19:08

Åh Sorenspige det er også bare så hårdt med de skrige ture! Håber det snart stopper og i får lidt ro.

I går blev L 2 mdr det er på en måde gået hurtigt. Men på en måde føles det som igår at vi kom hjem efter hans indlæggelse.

Vi var ved lægen i torsdags,fordi han gylper helt vildt. . Det er hele måltidet eller det halve. Ved lægen blev vi så sendt til Skejby. De kan ikke helt finde ud af hvorfor han gør det,om det er refluks eller noget andet. Vi blev sendt hjem,og har åben indlæggelse indtil torsdag. Torsdag skal han igen tilses af en læge og vejes igen. Og se ser de det an der.
Men puha vi har skrige ture hver dag nu :( Han bliver ikke mæt fordi det kommer op,men vi må ikke giver mere mad da det gør det værre..så det er små portioner over flere gange

Han fik dog ros for at være så god til at ligge på maven,og til at holde øjne kontakt til sin mor og far :lun: Min dejlige dreng!
0
Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lisen82 » 17. okt 2016, 19:17

Her har vores børn 2 fætre og 2 kusiner. Både min kæreste og jeg har en bror,og begge har en dreng og en pige. Den yngste fætter er 5 år ham ser min datter meget op til,og elsker når de kan lege. L er den yngste og der kommer vist ikke flere. Jeg tror heller ikke vi skal have en 3'er. På sigt gad jeg godt,men tror ikke det kommer til at ske.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 17. okt 2016, 22:17

Ja, det er totalt luksusrytme, han kører med. Jeg nyder det også bare, så længe det varer!
Det spøjse er, at hvis han kommer ud af rytmen en dag - som f.eks. i dag - så kører han sig selv tilbage i løbet af et døgns tid. Han kan nok bare godt lide orden i tingene. :P

Sorens: Ja, vi er nok rimelig sikre, når vi tænker på min kærestes alder og hensynet til mine hofter. Men når vi lader følelserne for Knud overvælde os, kan vi da godt komme i tvivl. Jeg kan godt føle trang til at opleve den kærlighed med et barn mere, men jeg har egentlig ikke som sådan lyst til at få et til - ikke som jeg har det nu i hvert fald. Jeg har brugt nogle år på at vænne mig til tanken om, at det skulle være sådan og se fordelene, så nu har jeg svært ved at forestille mig det modsatte.

Jeg bliver i øvrigt ret frustreret over min veninde efterhånden, hvad det angår. Hun nævner SÅ tit, at vi da bare lige skal nappe en mere (eller et par stykker). Her i weekenden kørte hun den så lidt videre, sådan et guilt trip - hvor hårdt det vil blive for ham, hvis han ikke har søskende, når hans forældre bliver gamle, og han skal passe os alene.
Jeg ved ikke lige helt, hvad det er. Men det virker som om, det provokerer hende voldsomt, at vi har nogle andre drømme og andre måder at gøre nogle ting på. F.eks. kan hun nærmest tage det lidt personligt, at jeg ikke gider bruge bluser til ham i den her alder. Hun grinede hånligt over, at jeg giver ham uldbody på under en alm. body. Altså... :stoned:
De der mærkværdigheder kan jeg bare smile lidt af, men det med enebarn rammer mig, fordi jeg synes, det er decideret tarveligt. Især fordi det delvist skyldes, at vi har ventet ufrivilligt i 5 år på at få barn pga. min sygdom.

Sorry, jeg skulle lige af med det.


En krammer til jer, der skal klare skrigeture. :ae:
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 18. okt 2016, 09:17

Jeg kan godt forstå du bliver ramt af din venindes kommentarer, DP. Det kan hun ikke være bekendt.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 19. okt 2016, 06:02

DP, jeg synes, din veninde er strid. Hun skal overhovedet ikke blande sig i, hvor mange børn I skal have. Det kommer simpelthen ikke andre mennesker ved!

Jeg spurgte kun, fordi I lyder som sådan nogle søde og skønne forældre med overskud til flere børn, men jeg kan sagtens forstå, at I vælger anderledes. Der er også fordele ved et barn. Jeg kan især se dem nu, hvor vi har fået to :genert:.
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 19. okt 2016, 06:04

Hvordan skal I holde jul?

Vi kommer nok til at fejre juleaften bare hos 4 herhjemme. Vi skulle have været sammen med min familie, som bor 3-4 timers kørsel væk, men vi er vist kommet frem til, at vi gerne vil være hjemme i år. Det har vi været før, men der har mine svigerforældre også været her.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 19. okt 2016, 06:06

M vågnede først kl. 5.45 for at spise :banan:. Både min mand og jeg var vågen flere gange, og der blev da også lidt tjekket, om hun stadig trak vejret :genert:.

Det er nok en enlig svale, men nu vil jeg alligevel skrive en god ting her.
2
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 19. okt 2016, 07:23

Dejligt Sorenspige :klap:

Bertil faldt i søvn i går omkring kl 20.30. Jeg gik i seng kl 21.30 og var sikker på jeg skulle op igen en times tid efter. Der var nemlig gået noget tid siden han havde spist inden han faldt i søvn.
Men han sov til lidt over 1.00 :banan: Og så mad og søvn igen til kl 6.00. Det er helt godkendt :)
2
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 19. okt 2016, 07:26

Vi skal holde jul hos mine forældre. Sidste år var første jul i vores nye hus. Og der holdte vi jul hos os med vores forældre og min mormor.
Vi vil gerne slippe for at være værter i år. Så det bliver hos mine forældre, hvor min bror og svigerinde og deres dreng også kommer.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 19. okt 2016, 07:31

Vi holder jul hos os i år, hvor min svihmgermor og min mands bror og kone kommer. Stille og roligt, og glæder mig vildt meget :D

Thea sov mæsten 4 timer i nat - dejligt!

Jeg er dog kommet til at sove med hende på maven hele natten. Falder simpelthen i søvn før jeg får lagt hende over, hver gang. Tror Thea sunes det er dejligt. Jeg bekymrer mig dog en anelse i forhold til vuggedød og sådan. Men det mindes jeg dog aldrig at have hørt om når barnet sover oven på deres forældre?
Må hellere sætte en alarm når jeg begynder at amme.. :p
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 19. okt 2016, 13:01

Sorenspige skrev:DP, jeg synes, din veninde er strid. Hun skal overhovedet ikke blande sig i, hvor mange børn I skal have. Det kommer simpelthen ikke andre mennesker ved!

Jeg spurgte kun, fordi I lyder som sådan nogle søde og skønne forældre med overskud til flere børn, men jeg kan sagtens forstå, at I vælger anderledes. Der er også fordele ved et barn. Jeg kan især se dem nu, hvor vi har fået to :genert:.


Du er sød. :kys:

Jeg er faktisk ret meget i tvivl, om vi overhovedet ville have overskuddet til flere. :genert:
Lige nu synes jeg, det trækker tænder ud med firma, istandsættelse og baby. Og vi er endda heldige med en ret nem baby (nu hvor han også er begyndt at sove godt om dagen).

Er lige kommet hjem fra mødregruppe, hvor han sov 3 timer i barnevognen - og nu er han blevet puttet igen, hvor han sov igen med det samme. Dét giver til gengæld lidt overskudsfølelse!

Jeg er blevet meget mere glad for min mødregruppe, end jeg havde turdet håbe. Det er så afslappende og hyggeligt at være af sted. Og det er skægt, nu hvor børnene også begynder at interessere sig for hinanden. :)
2
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Snowdrop » 19. okt 2016, 13:02

Hold nu kaje en stresset femugers undersøgelse!
Hun var forsinket så vi blev hastet igennem de obligatoriske undersøgelser efter at have ventet i en halv time med en Freya der var så tålmodig selvom hun blev mere og mere sulten og træt!

Nåede ikke at få spurgt om alt det jeg gerne ville. Så nu fik jeg heller ikke tjekket om tøsen har trøske. Magter ærligt talt ikke at bestille en ny tid 'bare' for det...
Hun har to gullige små pletter bagest i ganen som sundhedsplejersken mente måske var noget. Men de har ikke spredt sig eller er blevet værre i løbet af mere end en uge, så ved sq ikke?


--
Sangius jeg tror ikke vuggedød er en risiko når hun sover PÅ dig. Men en risiko kan jo være at hun glider ned.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 19. okt 2016, 13:08

Vi ender nok med at holde jul hos min far. De lige år er vi søskende ellers sammen med vores svigerfamilier og de andre år samles vi hos min far.
Men mine svigerforældre sagde lige i går, at de rejser i julen. De gjorde det samme, da det var "deres tur" forrige år.

Min søsters kærestes familie er muslimer, så hun og han holder altid jul hos min far. Så vi bliver 6 voksne og Knud, det bliver dejligt roligt.
0

Tilbage til "Forældre"