Kærestens familie

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Glimmer
Indlæg: 82
Tilmeldt: 8. okt 2016, 20:19
Kort karma: 8
Likede indlæg: 44

Kærestens familie

Indlægaf Glimmer » 19. okt 2016, 12:47

Jeg har boet sammen med min kæreste i ca 2,5 år. Vi flyttede sammen i hans lejlighed og det har egentlig fungeret rigtig godt.

Min kæreste har en kæmpe familie og min er meget lille. Det betyder selvfølgelig vi har besøg af hans familie ofte og det er helt fint. Men på det sidste synes jeg det har taget ret meget overhånd. Min kærestes bror kommer på besøg ca 1 gang om måneden. Og da han bor langt væk, er det altid en hel weekend.

Både min kæreste og mig arbejder i weekenderne. Desværre er det ikke samme weekend, så vi har næsten aldrig fri sammen i en weekend. Og når brormand så besøger hele tiden, synes jeg godt nok også det er presset

Endvidere kommer brormand altid i mine fri weekender. Da han har sit barn i min kærestes fri weekender.

Det betyder at jeg skal underholde brormand, når jeg har allermest lyst til at slappe af og lave ingenting. Brormand og mig er så heller ikke de bedste venner. Så det er nogle lange weekender.

Og nu kommer han så igen i morgen og bliver til mandag. Og jeg kan ikke overskue det. Min kæreste kan heller ikke helt, men han kan ikke få sig til at sige nej.

Når jeg nævner det siger min kæreste ting som "det er jo min lejlighed, så jeg bestemmer" og "du kan jo flytte hvis du ikke kan lide min bror" og andre sjove ting.

Jeg har nok brug for lidt hjælp til hvordan jeg accepterer at brormand kommer hele tiden og lidt hjælp til hvordan jeg bliver venner med brormand. Det ville nok på mange måder gøre det hele meget nemmere.

Nogen der har stået i samme situation og kan komme med råd
0
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40712

Re: Kærestens familie

Indlægaf Akehurst2 » 19. okt 2016, 12:52

Jeg ville først og fremmest ikke gide høre på noget om "min lejlighed" og "du kan jo flytte", overhovedet! og så endda efter 2,5 år - jeg var blevet stiktosset.

Derudover, så fungerer det sådan hos os, at hvis den anden part ensidigt inviterer nogen, om det er familie eller venner, så er den anden ikke forpligtet til at engagere sig i det besøg. Min mand skal ikke spørge om lov til at hans mor kommer forbi, men jeg er på den anden side heller ikke forpligtet til at skulle være hjemme eller deltage i samtalen. Og det er uden sure miner.

Hvis du ikke føler for at underholde brormand, så lad være. Han må underholde sig selv. Slap af med hvad du har lyst til og kom og gå som du vil.
16
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Kærestens familie

Indlægaf Code71 » 19. okt 2016, 12:55

Fik du ikke de svar du gerne ville høre på Jubii? Du har jo lavet de her tråde 400 gange før og uanset hvad lader du din kæreste - og hans bror fortsætte med at behandle dig som et gulvtæppe.

Hvad er det du gerne vil høre i grunden?
3
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Glimmer
Indlæg: 82
Tilmeldt: 8. okt 2016, 20:19
Kort karma: 8
Likede indlæg: 44

Re: Kærestens familie

Indlægaf Glimmer » 19. okt 2016, 13:11

Mht kærestens kommentar om at jeg bare kan flytte er ikke noget man skal tage seriøst. Sådan er han bare.

Men i har nok ret i at jeg ikke behøver underholde hans bror. Jeg synes nok også bare det er irriterende at jeg ikke kan med hans bror. Det er rimelig presset at side i en stue og ikke kommunikerer med hinanden. Og jeg kan jo ikke have aftaler hele weekenden
0
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40712

Re: Kærestens familie

Indlægaf Akehurst2 » 19. okt 2016, 13:13

Glimmer skrev:Mht kærestens kommentar om at jeg bare kan flytte er ikke noget man skal tage seriøst. Sådan er han bare.

Men i har nok ret i at jeg ikke behøver underholde hans bror. Jeg synes nok også bare det er irriterende at jeg ikke kan med hans bror. Det er rimelig presset at side i en stue og ikke kommunikerer med hinanden. Og jeg kan jo ikke have aftaler hele weekenden


Men hvis din kæreste ikke vil imødekomme dine krav og du ikke gider sidde og glo på broren, så har du valget mellem at finde dig i det, at forlade lejligheden mens broren er der og at bryde forholdet.
0
Glimmer
Indlæg: 82
Tilmeldt: 8. okt 2016, 20:19
Kort karma: 8
Likede indlæg: 44

Re: Kærestens familie

Indlægaf Glimmer » 19. okt 2016, 13:13

Code71 skrev:Fik du ikke de svar du gerne ville høre på Jubii? Du har jo lavet de her tråde 400 gange før og uanset hvad lader du din kæreste - og hans bror fortsætte med at behandle dig som et gulvtæppe.

Hvad er det du gerne vil høre i grunden?


Undskyld hvad? Jeg har aldrig oprettet tråde om min kæreste før? Jeg er helt ny herinde. Tror jeg oprettede mig for en uge siden. Så ved ikke lige hvor de der fordomme kommer fra?

Hverken min kæreste eller hans bror behandler mig dårligt!
0
Glimmer
Indlæg: 82
Tilmeldt: 8. okt 2016, 20:19
Kort karma: 8
Likede indlæg: 44

Re: Kærestens familie

Indlægaf Glimmer » 19. okt 2016, 13:15

Akehurst2 skrev:
Glimmer skrev:Mht kærestens kommentar om at jeg bare kan flytte er ikke noget man skal tage seriøst. Sådan er han bare.

Men i har nok ret i at jeg ikke behøver underholde hans bror. Jeg synes nok også bare det er irriterende at jeg ikke kan med hans bror. Det er rimelig presset at side i en stue og ikke kommunikerer med hinanden. Og jeg kan jo ikke have aftaler hele weekenden


Men hvis din kæreste ikke vil imødekomme dine krav og du ikke gider sidde og glo på broren, så har du valget mellem at finde dig i det, at forlade lejligheden mens broren er der og at bryde forholdet.


Men altså jeg vil gerne læse det! Ikke droppe min kæreste. Det kunne jo være der var nogen herinde der også havde haft et dårligt forhold til deres svoger, og som havde løst det!
0
Glimmer
Indlæg: 82
Tilmeldt: 8. okt 2016, 20:19
Kort karma: 8
Likede indlæg: 44

Re: Kærestens familie

Indlægaf Glimmer » 19. okt 2016, 13:16

Rakel skrev:
Glimmer skrev:Mht kærestens kommentar om at jeg bare kan flytte er ikke noget man skal tage seriøst. Sådan er han bare.

Men i har nok ret i at jeg ikke behøver underholde hans bror. Jeg synes nok også bare det er irriterende at jeg ikke kan med hans bror. Det er rimelig presset at side i en stue og ikke kommunikerer med hinanden. Og jeg kan jo ikke have aftaler hele weekenden



Så du vil leve i et parforhold, hvor ord (trusler?) Ikke betyder noget?

Og hvor din kæreste reelt er ligeglad med dine behov i dit hjem?


Han er da bestemt ikke ligeglad med mine behov. Jeg har da også min familie på weekend besøg og han brokker sig ikke. Jeg synes da godt nok lige du tolker noget voldsomt
0
MissSpring
Indlæg: 60
Tilmeldt: 8. okt 2016, 19:51
Kort karma: 14
Likede indlæg: 65

Re: Kærestens familie

Indlægaf MissSpring » 19. okt 2016, 13:18

Code71 skrev:Fik du ikke de svar du gerne ville høre på Jubii? Du har jo lavet de her tråde 400 gange før og uanset hvad lader du din kæreste - og hans bror fortsætte med at behandle dig som et gulvtæppe.

Hvad er det du gerne vil høre i grunden?


Tror ikke det er den samme ts, ingen fodboldkampe og massiv druk?
1
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40712

Re: Kærestens familie

Indlægaf Akehurst2 » 19. okt 2016, 13:18

Glimmer skrev:Men altså jeg vil gerne læse det! Ikke droppe min kæreste. Det kunne jo være der var nogen herinde der også havde haft et dårligt forhold til deres svoger, og som havde løst det!


Du må jo tage en alvorlig snak med din kæreste.

Har du prøvet at sætte dig ned og tale roligt med ham om, hvorfor du synes, det er vanskeligt at han accepterer at hans bror er der så meget, og forklaret ham, at du ikke vil være med til det længere?

Hvis I ikke har haft en fornuftig samtale om det, men kun skænderier og tomme trusler, så er det jo muligt, at bedre kommunikation, hvor din kæreste forholder sig seriøst til dine følelser, kan løse det.

Hvis du har forsøgt at forklare, hvor meget det gå dig på, og din kæreste ikke vil lytte, så er det jo ikke til at løse med snak.
0
Glimmer
Indlæg: 82
Tilmeldt: 8. okt 2016, 20:19
Kort karma: 8
Likede indlæg: 44

Re: Kærestens familie

Indlægaf Glimmer » 19. okt 2016, 13:20

Rakel skrev:
Glimmer skrev:
Akehurst2 skrev:
Glimmer skrev:Mht kærestens kommentar om at jeg bare kan flytte er ikke noget man skal tage seriøst. Sådan er han bare.

Men i har nok ret i at jeg ikke behøver underholde hans bror. Jeg synes nok også bare det er irriterende at jeg ikke kan med hans bror. Det er rimelig presset at side i en stue og ikke kommunikerer med hinanden. Og jeg kan jo ikke have aftaler hele weekenden


Men hvis din kæreste ikke vil imødekomme dine krav og du ikke gider sidde og glo på broren, så har du valget mellem at finde dig i det, at forlade lejligheden mens broren er der og at bryde forholdet.


Men altså jeg vil gerne læse det! Ikke droppe min kæreste. Det kunne jo være der var nogen herinde der også havde haft et dårligt forhold til deres svoger, og som havde løst det!


Det er nok mere forholdet til kæresten end din svoger, der skal ændres, så han medtænker dine behov i hverdagen og ikke kun egne.


Undskyld hvad? Som jeg også skrev før, så kommer mon familie også på besøg. Jeg har det bare svært med min svoger. Men det betyder da ikke min kæreste ikke tager hensyn til mine behov
0
Glimmer
Indlæg: 82
Tilmeldt: 8. okt 2016, 20:19
Kort karma: 8
Likede indlæg: 44

Re: Kærestens familie

Indlægaf Glimmer » 19. okt 2016, 13:25

Rakel skrev:
Glimmer skrev:
Rakel skrev:
Glimmer skrev:Mht kærestens kommentar om at jeg bare kan flytte er ikke noget man skal tage seriøst. Sådan er han bare.

Men i har nok ret i at jeg ikke behøver underholde hans bror. Jeg synes nok også bare det er irriterende at jeg ikke kan med hans bror. Det er rimelig presset at side i en stue og ikke kommunikerer med hinanden. Og jeg kan jo ikke have aftaler hele weekenden



Så du vil leve i et parforhold, hvor ord (trusler?) Ikke betyder noget?

Og hvor din kæreste reelt er ligeglad med dine behov i dit hjem?


Han er da bestemt ikke ligeglad med mine behov. Jeg har da også min familie på weekend besøg og han brokker sig ikke. Jeg synes da godt nok lige du tolker noget voldsomt


Hvad hensyn taget han da til dig?

Jeg ville reagere meget voldsom på at få at vide af min kæreste, at jeg bare kunne flytte, hvis jeg ikke orkede at underholde gæster en weekend om måneden. Så sikkert.


Jeg skal lige forstå din fordumsfulde tankegange! Så fordi min kærestes bror kommer på besøg og jeg synes det er lidt hårdt. Så tager min kæreste aldrig hensyn til mine behov???
0
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40712

Re: Kærestens familie

Indlægaf Akehurst2 » 19. okt 2016, 13:25

Hvad er det, der gør at broren og du har et dårligt forhold? Har i haft konflikter eller har I bare aldrig rigtig fundet hinanden?

Er det noget, der kan løses? Virker broren interesseret i en ændring?

Hvad er du villig til at gøre for at få det løst? Vil du fx foretage dig noget med broren, så I får fælles oplevelser i stedet for at sidde og skule til hinanden i sofaen?
0
Glimmer
Indlæg: 82
Tilmeldt: 8. okt 2016, 20:19
Kort karma: 8
Likede indlæg: 44

Re: Kærestens familie

Indlægaf Glimmer » 19. okt 2016, 13:30

Akehurst2 skrev:Hvad er det, der gør at broren og du har et dårligt forhold? Har i haft konflikter eller har I bare aldrig rigtig fundet hinanden?

Er det noget, der kan løses? Virker broren interesseret i en ændring?

Hvad er du villig til at gøre for at få det løst? Vil du fx foretage dig noget med broren, så I får fælles oplevelser i stedet for at sidde og skule til hinanden i sofaen?


Jeg tror bare aldrig vi er kommet på talefod. Det færde lange stykke tid min kæreste og jeg var sammen så vi aldrig broren. Ved min kæreste savnede ham meget dengang. De har altid været meget tætte og min kæreste ser virkelig op til hans storebror.

For ca 1 pr siden blev broren så skilt og nu kommer han så hele tiden. Og vi har bare intet til fælles og jeg synes jo han er en belastning. Så vi er nok bare kommet skævt ind på hinanden. Og nu kan jeg ikke helt overskue at rette op på det.

Men måske jeg skulle prøve at foreslå en gåtur og noget kaffe. Så kommer vi lidt ud og kan snakke sammen. Når han er så vigtig for min kæreste vil jeg jo gerne have et godt forhold til han
0
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33983

Re: Kærestens familie

Indlægaf JoyNips » 19. okt 2016, 13:32

Glimmer skrev:
Når jeg nævner det siger min kæreste ting som "det er jo min lejlighed, så jeg bestemmer" og "du kan jo flytte hvis du ikke kan lide min bror" og andre sjove ting.


Det der, det fandt jeg mig ikke i. Jeg er opvokset i en familie, hvor min far tjente pengene og ejede alt, og i hver eneste diskussion med min mor fyrede han "du kan jo bare flytte, hvis du er utilfreds" af. Jeg kan slet ikke beskrive, hvordan det er at være barn i den situation. Den opførsel skal du have sat en stopper for lige nu og her! Det er sgu da ikke morsomt at "true" på den måde. I mine øjne er det på niveau med at true med at slå op.
18
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Livets forhold"