Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 19. okt 2016, 13:55

Tak for alle jeres tanker og lykønskninger! :)

Klint er stadig intern... Men der var lidt optræk til noget i går, så både mig og min mand tænkte: "Nu er det nu!". Og vi reagerede begge med glæde, spændthed og en juhuuu-følelse. Ingen af os gik i panik eller blev nervøse. Tværtimod.
...dét er altså ret fedt, at vi begge oprigtigt er parate til ham. :love2:

Jeg sover dog elendigt... vågner hveranden time og kan efter 4-5 timer ikke falde i søvn igen. Så ligger jeg et par timer og vender og drejer mig. Træls. Men heldigvis havde jeg i forgårs en nat, hvor jeg sov 6 timer i træk, så den nat lever jeg stadig højt på. :-D
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: 5+5

Indlægaf AgentPixie » 19. okt 2016, 20:38

Jeg var ved lægen i mandag fordi jeg var sikker på jeg havde blærebetændelse. Det svier lige når blæren er helt tømt, og i en halv time har jeg ubehag i urinrøret og blæren.. det føles som om den konstant er hel fyldt.
Lægen sagde det ikke var blærebetændelse, hun dyrkede prøven natten over og resultatet var det samme.
Hun mente det kunne være hormonelt og fordi det hele udvider sig dernede. Men jeg kan knap nok stå oprejst lige efter jeg har tisset fordi jeg får stød op i urinrøret :(

Det driver mig lidt til vanvid :genert: Har I prøvet det samme eller hørt om det?
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 19. okt 2016, 21:15

I min sidste graviditet havde jeg flere gabge symptomer på blærebetændelse, uden at have det, mener at det gik over efter et par dage hver gang.
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 19. okt 2016, 21:26

Jeg har også haft blærebetændelse symptomer uden der var noget. Begyndte at tude da lægen sagde der ikke var blærebetændelse :genert: Men efter et par dage forsvandt symptomerne af sig selv.

Jeg spiste sen aftensmad for 3 timer siden, spiste virkelig meget, og kastede ikke op :banan: Første aften i evigheder uden opkast :banan: Tilgengæld er jeg ved at dø af sult nu!? Min bedstemor kommer til at elske mig i morgen, hun brokker sig altid over at vi spiser alt for lidt selvom jeg ikke føler vi laver andet end at spise hos hende, men for tiden har jeg ingen stopklods, jeg får en glad bedstemor :lol:
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Majer » 20. okt 2016, 05:43

Må jeg være med?
Ved ikke rigtig om jeg helt tør melde mig i tråden endnu, men nu stikker jeg forsigtigt hovedet inden for :)
Min kæreste har ultra dårlig sædkvalitet og vi skulle egentlig have været startet i behandling inden 1. graviditet, men nåede det aldrig. Og vi kan tilsyneladende godt selv :)

På trods af ovenstående har jeg været gravid 4 gange incl. nu og har en dejlig dreng på 1 år og 10 mdr.
1. graviditet endte i en MA i uge 8.
2. graviditet endte med min skønne knægt. Dog ikke uden bekymringer, da vi fik en dårlig risikovurdering til nakkefoldscanning og måtte igennem en moderkagebiopsi.
3. graviditet var i juli 2016 og var en bio - begyndte at bløde 5+3.

Og n u står jeg her igen. Er 4+0 jf. sidste mens i dag (4+1 jf. æl test).
Har testet positiv siden i lørdags. Det har været en laaaaaang uge, for ligesom sidste gang er der ikke rigtig den store udvikling i testene og selvom stregen bliver tydelig indenfor tid, så er det først lige på falderebet. Så jeg er bange for at det er en bio igen.

Men man bliver vel nødt til at tro på det.

Testene er, fra oven, søndag, mandag, tirsdag og i dag torsdag.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 20. okt 2016, 05:56

Majer jeg synes nu der er udvikling i testene. Men forstår jo godt det er svært at tro på det. Vi prøver sådan at passe på vores følelser!
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 20. okt 2016, 06:00

Klokken er 8 og både mand og datter sover stadig. Det tror jeg da aldrig jeg har prøvet før på en hel almindelig torsdag. De må trænge til det :)

Om 23 timer sidder jeg i flyet på vej mod Spanien.
I dag skal jeg dog lige et smut til psykolog først. Er lidt spændt på hvordan det går for jeg føler mig egentlig ret ok for tiden!
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 20. okt 2016, 06:28

Årh altså, min glukosebelastning endte skidt. Så jeg har fået konstateret graviditetsbetinget diabetes. :(
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Æble » 20. okt 2016, 06:48

Åh nej Bøtte, det er jeg ked af at høre :( Godt at du kom afsted! Hvad så nu? Er det kost eller skal du også have medicin? Og hvad betyder det for fødslen?

Velkommen Majer. Det ser da meget overbevisende ud :)

God ferie, Marigold. Dejligt at du har det godt :kys:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 20. okt 2016, 06:58

Jeg ved ikke så meget endnu.
Tror de prøver at regulere det med kosten, for mit faste blodsukker var rigtig fint. Men jeg får en indkaldelse til en samtale med en fødselslæge, så ved endnu ikke hvad det får af betydning for fødslen. Andet end at det nu er helt sikkert at jeg ikke kan føde på det lokale sygehus.
1
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 20. okt 2016, 07:00

Bøtte skrev:Årh altså, min glukosebelastning endte skidt. Så jeg har fået konstateret graviditetsbetinget diabetes. :(


Årh, nej hvor er det træls... :( Det er jeg ked af at høre. Sikke noget hø. :(
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 20. okt 2016, 08:23

Majer skrev:Må jeg være med?
Ved ikke rigtig om jeg helt tør melde mig i tråden endnu, men nu stikker jeg forsigtigt hovedet inden for :)
Min kæreste har ultra dårlig sædkvalitet og vi skulle egentlig have været startet i behandling inden 1. graviditet, men nåede det aldrig. Og vi kan tilsyneladende godt selv :)

På trods af ovenstående har jeg været gravid 4 gange incl. nu og har en dejlig dreng på 1 år og 10 mdr.
1. graviditet endte i en MA i uge 8.
2. graviditet endte med min skønne knægt. Dog ikke uden bekymringer, da vi fik en dårlig risikovurdering til nakkefoldscanning og måtte igennem en moderkagebiopsi.
3. graviditet var i juli 2016 og var en bio - begyndte at bløde 5+3.

Og n u står jeg her igen. Er 4+0 jf. sidste mens i dag (4+1 jf. æl test).
Har testet positiv siden i lørdags. Det har været en laaaaaang uge, for ligesom sidste gang er der ikke rigtig den store udvikling i testene og selvom stregen bliver tydelig indenfor tid, så er det først lige på falderebet. Så jeg er bange for at det er en bio igen.

Men man bliver vel nødt til at tro på det.

Testene er, fra oven, søndag, mandag, tirsdag og i dag torsdag.


Tillykke :banan:

Da jeg var gravid med min søn der udviklet testene sig aldrig på den der type test ;)
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 20. okt 2016, 08:24

Bøtte skrev:Årh altså, min glukosebelastning endte skidt. Så jeg har fået konstateret graviditetsbetinget diabetes. :(



Øv bøtte det er jeg ked af at høre. Fik du svar med det samme?
Jeg fik afvide at de ville sende resultatet til Roskilde og så ville jeg høre noget hvis der var noget.
Men hun sagde jeg også kunne ringe men hun var ikke sikker på hvilke afdeling jeg skulle ringe til. Så det tror jeg ikke jeg gider.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 20. okt 2016, 08:25

Øv Bøtte det var da træls.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 20. okt 2016, 08:25

xxx---xxx skrev:
Bøtte skrev:Årh altså, min glukosebelastning endte skidt. Så jeg har fået konstateret graviditetsbetinget diabetes. :(



Øv bøtte det er jeg ked af at høre. Fik du svar med det samme?
Jeg fik afvide at de ville sende resultatet til Roskilde og så ville jeg høre noget hvis der var noget.
Men hun sagde jeg også kunne ringe men hun var ikke sikker på hvilke afdeling jeg skulle ringe til. Så det tror jeg ikke jeg gider.


Jeg får den lavet hos egen læge og så mailer de svaret næste dag. Ligegyldigt hvad det er.
0

Tilbage til "Graviditet"