Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf zembra1986 » 13. okt 2016, 14:37

Mi55y skrev:Har endelig for første gang vundet noget på FB - en gratis julefrokost på en bar for så mange som jeg ønsker - og så er det på en dato, hvor jeg er ude at rejse :trist: :cuss:

Upassende timing!


Kan du sælge den måske? :)
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mi55y » 13. okt 2016, 14:38

zembra1986 skrev:
Kan du sælge den måske? :)


Afventer svar på, om det kan rykkes, og ellers giver jeg den bare til nogle af mine venner.
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1001
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Chatsy » 15. okt 2016, 09:34

Min fagforening er egentlig ret upassende. Eller i hvert fald hende koordinatoren for det kursus, jeg skal på.
For at spare på ressourcer vælger de at holde kurset hos selve fagforeningens hovedkontor, som ligger i København. Det er i og for sig fair nok, selvom det er surt for vi par stykker fra Jylland. Kurset er på et par dage så vi får dog overnatning mellem dagene på et nærliggende hotel, så det hjælper på det.

Jeg syntes dog ikke, det fremgik klart om der var overnatning natten til første kursusdag. Kurset starter kl. 10, så jeg skal jeg køre til den mest nærliggende by, hvor der er direkte forbindelse, hvis jeg skal komme til tiden, dvs. jeg skal køre hjemmefra omtrent 4:50 om morgenen for at nå toget, så jeg kan være i KBH til kl. 9:00 - andre forbindelser når jeg først frem via til efter kl. 10. Det er lidt hul i hovedet, når der forventes, jeg skal kunne tage imod information en hel dag og deltage til middag samme aften, så jeg ringede i går for lige at spørge om overnatningen.

Koordinatoren svarede meget bestemt, meget vredt "Nej, det er der godt nok ikke!" til min forespørgsel. Som om jeg var fuldkommen idiot for overhovedet at tænke tanken. Jeg blev lidt paf over hendes tone, hvor så jeg kun formåede at konstatere for hende, at jeg altså skal stå op kl. 4-4:30, rejse 4+ timer, tage imod information i over syv timer og være i stand til at deltage til en middag på én og samme dag? "Ja" svarede hun ganske selvfølgeligt. Det er godt nok arrogant, synes jeg.
Mine kollegaer blev vrede på mine vegne, det er trods alt for deres skyld jeg skal på dette kursus, så de tilbød at samle ind til en hotelovernatning til mig. Jeg frygter lidt, at fagforeningen/koordinatoren ikke vil tage ved lære ved dette, så jeg regner med at følge deres anvisning og rejse på selve kursusdagen - men falder jeg i søvn i løbet af dagen eller til middagen om aftenen, må de tage det med. Men hold kæft, hvor er det altså bare ikke i orden.
5
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Daine » 15. okt 2016, 12:16

Chatsy skrev:Min fagforening er egentlig ret upassende. Eller i hvert fald hende koordinatoren for det kursus, jeg skal på.
For at spare på ressourcer vælger de at holde kurset hos selve fagforeningens hovedkontor, som ligger i København. Det er i og for sig fair nok, selvom det er surt for vi par stykker fra Jylland. Kurset er på et par dage så vi får dog overnatning mellem dagene på et nærliggende hotel, så det hjælper på det.

Jeg syntes dog ikke, det fremgik klart om der var overnatning natten til første kursusdag. Kurset starter kl. 10, så jeg skal jeg køre til den mest nærliggende by, hvor der er direkte forbindelse, hvis jeg skal komme til tiden, dvs. jeg skal køre hjemmefra omtrent 4:50 om morgenen for at nå toget, så jeg kan være i KBH til kl. 9:00 - andre forbindelser når jeg først frem via til efter kl. 10. Det er lidt hul i hovedet, når der forventes, jeg skal kunne tage imod information en hel dag og deltage til middag samme aften, så jeg ringede i går for lige at spørge om overnatningen.

Koordinatoren svarede meget bestemt, meget vredt "Nej, det er der godt nok ikke!" til min forespørgsel. Som om jeg var fuldkommen idiot for overhovedet at tænke tanken. Jeg blev lidt paf over hendes tone, hvor så jeg kun formåede at konstatere for hende, at jeg altså skal stå op kl. 4-4:30, rejse 4+ timer, tage imod information i over syv timer og være i stand til at deltage til en middag på én og samme dag? "Ja" svarede hun ganske selvfølgeligt. Det er godt nok arrogant, synes jeg.
Mine kollegaer blev vrede på mine vegne, det er trods alt for deres skyld jeg skal på dette kursus, så de tilbød at samle ind til en hotelovernatning til mig. Jeg frygter lidt, at fagforeningen/koordinatoren ikke vil tage ved lære ved dette, så jeg regner med at følge deres anvisning og rejse på selve kursusdagen - men falder jeg i søvn i løbet af dagen eller til middagen om aftenen, må de tage det med. Men hold kæft, hvor er det altså bare ikke i orden.

Det gør de også i mit firma, vi får dog løn fra vi tager afsted om morgenen til vi er færdige om aftenen. Men sidst var det fra 6-22 - og jeg nåede en dag der hed 4-23. Der er sgutte meget energi til dagen efter.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1001
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Chatsy » 15. okt 2016, 15:08

Dikus skrev:Det har altid været praksis de steder, jeg kender til.

Mindes engang (hvor jeg dog kun havde været oppe siden 4.30): vi havde fået frokost... aftensmad var sandwich. Og så fortsatte kurset til kl 23 med fagligt indhold.

Vi fik altid kun løn for 7,5 time på kursusdage. Men for at spare på dagene, ville de presse så mange timer ind om dagen som muligt.

Well. Godt tænkt :rulle:


Daine skrev:Det gør de også i mit firma, vi får dog løn fra vi tager afsted om morgenen til vi er færdige om aftenen. Men sidst var det fra 6-22 - og jeg nåede en dag der hed 4-23. Der er sgutte meget energi til dagen efter.


Hvor er det vildt! Selvom det trøster mig lidt at vide, at det ikke er et enestående tilfælde. Jeg får så kun godtgjort transport tur/retur samt løn ifht. mit egentlige arbejdsskema, så havde jeg skullet være afsted på en af mine korte arbejdsdage var det bare surt show.

Nå, det er der ikke noget at gøre ved. Selvom jeg stadig er tøsefornærmet over den tone, koordinatoren stillede for dagen.
1
Yetie
Indlæg: 1431
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5031

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Yetie » 16. okt 2016, 16:44

Dikus skrev:
Chatsy skrev:
Dikus skrev:Det har altid været praksis de steder, jeg kender til.

Mindes engang (hvor jeg dog kun havde været oppe siden 4.30): vi havde fået frokost... aftensmad var sandwich. Og så fortsatte kurset til kl 23 med fagligt indhold.

Vi fik altid kun løn for 7,5 time på kursusdage. Men for at spare på dagene, ville de presse så mange timer ind om dagen som muligt.

Well. Godt tænkt :rulle:


Daine skrev:Det gør de også i mit firma, vi får dog løn fra vi tager afsted om morgenen til vi er færdige om aftenen. Men sidst var det fra 6-22 - og jeg nåede en dag der hed 4-23. Der er sgutte meget energi til dagen efter.


Hvor er det vildt! Selvom det trøster mig lidt at vide, at det ikke er et enestående tilfælde. Jeg får så kun godtgjort transport tur/retur samt løn ifht. mit egentlige arbejdsskema, så havde jeg skullet være afsted på en af mine korte arbejdsdage var det bare surt show.

Nå, det er der ikke noget at gøre ved. Selvom jeg stadig er tøsefornærmet over den tone, koordinatoren stillede for dagen.


Samme her. Engang lagde de kursus på en helligdag. For så skulle ingen jo have løn :cool:

Det var altså lige kreativt nok :lol:



What??? Så kom der vel ingen til det kursus?
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 16. okt 2016, 16:58

Jeg har lige lagt 150 pund i en web-forretning.
Da bekræftelsen dukker op i min indbakke er det pludselig blevet til 3 forskellige ordrer med 3 forskellige in-voice numre :forvirret:
På den ene af mails'ne står der som en bestilt vare "0 times delivery"
Ingen forklaring eller noget. Og jeg har altså bestilt trackandtrace-levering.
Eller jeg har i hvert fald betalt for det.

Jeg er sikkert også en dør, for det var den biks der aldrig vendte tilbage på mine mails i foråret, fordi de havde sendt det forkerte første gang og derudover trak de aldrig betaling.
Så jeg stod med 3 bh'er og en bikini-bh (som dog var i en forkert str) og de fik ingen penge :stoned:
Meget mærkeligt firma.
Men nu får vi at se. Jeg bruger Master guld, så har en super forsikring og med en trackandtrace-levering får jeg alle mine penge refunderet, hvis der skulle ske noget.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Dirtylittledevil » 19. okt 2016, 14:37

Denne Klarborg nisse. Ja jeg synes den er upassende, men måske er det et tilfælde af "For den urene er alting urent" :gruble:

nisse.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 19. okt 2016, 15:10

Min chef igår.
Hun kom hen til mig og jeg kan ikke huske ordlyden, men hun fik i hvert fald sagt at hun kunne lugte at jeg vasker tøj i Ariel.
Altså det gør jeg så ikke, så jeg informerede hende om at det altså er Omo.
Så fulgte en meget lang smøre om hvor ulækkert hun synes det er, når folk vasker tøj i noget med parfume.
Og når hendes piger er hos deres bedsteforældre, så siger hun også til dem at de ikke må vaske deres tøj. Altså de gør det jo i en god mening, men så skal hun hjem og vaske det mindst to gange i Neutral før de må have det på igen.
Jeg forklarede hende om enzymer og konserveringsmidler og om hvor kradst det rent faktisk kan være for huden sådan noget Neutral.
Og at jeg bruger Omo fordi det er det jeg reagerer mindst på. Jeg kan ikke tåle nogen af de Neutral produkter jeg har prøvet (vaskemidlet er der så mange enzymer i at jeg ikke kan forstå at folk bruger det til deres børn (og nej jeg har ingen kilder, kun en ansat i miljøstyrelsen) og deres sæber osv indeholder kalium sorbat(og natrium benzoate) som jeg slår kraftigt ud af.)
Jeg sagde endda til hende at jeg for nylig har prøvet Remas svanemærkede uden parfume, men at jeg synes den kløede lidt. -det var nu også mest for svanemærkets skyld at jeg prøvede den.
Og hun blev bare ved at ramble om hvor frygteligt det lugter og at hun kan lugte det på flere meters afstand.

Hun bruger ofte parfume (og hun sparer ikke) så jeg spurgte hende hvordan hun har det med parfume og parfume i shampoo osv.
Og så sagde hun guddødemig at det synes hun var helt fint og det kunne hun godt lide.

Hun lugtede endda til min trøje meget demonstrativt en 5-6 gange under hele samtalen og vrængede næse.

Haha, det er så surrealistisk. Hun kan være så socialt blank nogle gange :lol:
Jeg er ærlig talt ligeglad med om det er upassende. Jeg blev hverken fornærmet eller såret.
Men jeg ved at en del herinde ville blive stødt, så jeg ville ikke snyde jer for anekdoten.
Shit det er sjovt altså. Og super upassende :lol:
21
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf achillaxedprune » 19. okt 2016, 15:23

^ Super upassende! Jeg ville have forklaret hende, at jeg på ingen måde ville diskutere med eller retfærdiggøre mit valg af vaskepulver overfor hende. Og jeg ville helt bestemt påtale det, hvis hun lugtede til mit tøj og vrængede næse.

Fuldstændig uacceptabel opførsel.
10
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Aspargsen » 19. okt 2016, 15:33

Dirtylittledevil skrev:Denne Klarborg nisse. Ja jeg synes den er upassende, men måske er det et tilfælde af "For den urene er alting urent" :gruble:

nisse.jpg

Den skal jeg så meget have :klap:
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 19. okt 2016, 15:48

achillaxedprune skrev:^ Super upassende! Jeg ville have forklaret hende, at jeg på ingen måde ville diskutere med eller retfærdiggøre mit valg af vaskepulver overfor hende. Og jeg ville helt bestemt påtale det, hvis hun lugtede til mit tøj og vrængede næse.

Fuldstændig uacceptabel opførsel.

I know, men sandheden er at det overhovedet ikke rør nogle følelser i mig bortset fra en, hvad skal man kalde det, smilende hovedrysten.
Men hvis jeg ser hende i en lignende situation med en kollega, så griber jeg selvfølgelig ind.
Ude hos os er vi meget åbne og ligefremme (de fleste af os og det bliver fremhævet ofte at det er meningen at atmosfæren skal være netop sådan. Og medmenneskelig og empatisk selvfølgelig) og jeg er ikke spor bange for at sige min mening eller sige fra eller noget der nærmer sig.
Måske er hun derfor ikke så påpasselig overfor mig. Hvem ved.
Men jeg griner bare af det. Det er ur-komisk at hun elsker parfume, men ikke vil have det i sit vaskemiddel :lol: :stoned:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 19. okt 2016, 15:49

I øvrigt sagde jeg bare at "jeg kan godt lide det" og smilede.
Og så skulle vi videre i dagen.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf achillaxedprune » 19. okt 2016, 16:28

kidkomb skrev:
achillaxedprune skrev:^ Super upassende! Jeg ville have forklaret hende, at jeg på ingen måde ville diskutere med eller retfærdiggøre mit valg af vaskepulver overfor hende. Og jeg ville helt bestemt påtale det, hvis hun lugtede til mit tøj og vrængede næse.

Fuldstændig uacceptabel opførsel.

I know, men sandheden er at det overhovedet ikke rør nogle følelser i mig bortset fra en, hvad skal man kalde det, smilende hovedrysten.
Men hvis jeg ser hende i en lignende situation med en kollega, så griber jeg selvfølgelig ind.
Ude hos os er vi meget åbne og ligefremme (de fleste af os og det bliver fremhævet ofte at det er meningen at atmosfæren skal være netop sådan. Og medmenneskelig og empatisk selvfølgelig) og jeg er ikke spor bange for at sige min mening eller sige fra eller noget der nærmer sig.
Måske er hun derfor ikke så påpasselig overfor mig. Hvem ved.
Men jeg griner bare af det. Det er ur-komisk at hun elsker parfume, men ikke vil have det i sit vaskemiddel :lol: :stoned:


Vi har alle forskellige grænser...og blev dine ikke overskredet, så er der jo ingen ko på isen. :)
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Allmost_Famous » 21. okt 2016, 07:51

Dirtylittledevil skrev:Denne Klarborg nisse. Ja jeg synes den er upassende, men måske er det et tilfælde af "For den urene er alting urent" :gruble:

nisse.jpg

Nissens begejstrede ansigtsudtryk og grisens salige smil og sovekammerøjne gør det så heller ikke ligefrem bedre.
4
I've said it before and I'll say it again...

:lol:

Tilbage til "Generelt"