Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf dykkersild » 19. okt 2016, 09:32

Animi skrev:Men helt ærligt folkens - bare fordi man er dybt dybt uenig med en, betyder det altså ikke at brugeren er en troll. Eller at man skal indirekte kalde personen for dum.
Det synes jeg egentlig ikke er i orden.


Det er ok med mig, at du ikke syntes det er i orden. Jeg har ikke fantasi til at forestille mig at nogen kan mene, at børn skal skræmmes med knive og at børn skal hærdes med vold - det er påtaget uenighed som er klassisk trolling.

Anyway jeg har sagt hvad jeg mente om emnet.
7
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7486
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 828
Likede indlæg: 19593

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Animi » 19. okt 2016, 09:38

dykkersild skrev:
Animi skrev:Men helt ærligt folkens - bare fordi man er dybt dybt uenig med en, betyder det altså ikke at brugeren er en troll. Eller at man skal indirekte kalde personen for dum.
Det synes jeg egentlig ikke er i orden.


Det er ok med mig, at du ikke syntes det er i orden. Jeg har ikke fantasi til at forestille mig at nogen kan mene, at børn skal skræmmes med knive og at børn skal hærdes med vold - det er påtaget uenighed som er klassisk trolling.

Anyway jeg har sagt hvad jeg mente om emnet.


Jeg kan så heller ikke finde nogen steder at brugeren skriver at børn skal skræmmes eller hærdes med vold. Men at brugeren ikke synes det er så slemt som andre - hvilket jeg også er uenig i, men hvis man er en troll fordi man har nogen stærke holdninger der går imod flertallet, så er ca 50% herinde trolls, da jeg ofte ser holdninger hvor jeg tænker "Wtf".
Uanset hvad, synes jeg ikke det gør det mere okay at skrive et (i mine øjne) nedladende indlæg. Det er med til at sænke niveauet.
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Slettet bruger » 19. okt 2016, 09:44

TheAuthor skrev:Hvis du ikke tænker, at skræmmende klovne med våben er et problem, så skulle du måske blive ude af tråden om skræmmende klovne med våben.

Eller mener du ikke, at forældre skal bruge tid på at undgå, at børn kommer til skade, mister legemsdele i ulykker eller dør? :stoned:


Jo, det mener jeg jo netop de skal, og i den forbindelse mener jeg ikke der skal bruges ret meget energi på at bekymre sig om klovne, der er meget vigtigere farer. Om en måned er klovnene væk igen, og det uden der er sket skade på nogen.
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Allmost_Famous » 19. okt 2016, 09:45

Animi skrev:Men helt ærligt folkens - bare fordi man er dybt dybt uenig med en, betyder det altså ikke at brugeren er en troll. Eller at man skal indirekte kalde personen for dum.
Det synes jeg egentlig ikke er i orden.

Jeg kunne såmænd også godt skrive det direkte. Det ER dumt at mene, det er okay at maskere sig og jagte folk med våben. Folk er i reglen ikke så begejstrede for den slags. Det er også derfor, man ikke bliver mødt med konfettikanoner og klapsalver hvis man tøffer ind i banken iført skimaske, og med et gevær under armen.
2
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Slettet bruger » 19. okt 2016, 09:47

Allmost_Famous skrev:Jeg kunne såmænd også godt skrive det direkte. Det ER dumt at mene, det er okay at maskere sig og jagte folk med våben.


Jeg synes ikke det er ok at maskere sig og jagte folk med våben. Jeg kan heller ikke se at jeg skulle have skrevet noget sådant.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7486
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 828
Likede indlæg: 19593

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Animi » 19. okt 2016, 09:49

Allmost_Famous skrev:
Animi skrev:Men helt ærligt folkens - bare fordi man er dybt dybt uenig med en, betyder det altså ikke at brugeren er en troll. Eller at man skal indirekte kalde personen for dum.
Det synes jeg egentlig ikke er i orden.

Jeg kunne såmænd også godt skrive det direkte. Det ER dumt at mene, det er okay at maskere sig og jagte folk med våben. Folk er i reglen ikke så begejstrede for den slags. Det er også derfor, man ikke bliver mødt med konfettikanoner og klapsalver hvis man tøffer ind i banken iført skimaske, og med et gevær under armen.


Jeg kan ikke se nogen steder at abcd har skrevet det er okay at gøre det - men at abcd bare heller ikke synes det er så slemt som folk gør det til.
Jeg er også uenig med abcd's holdninger her i tråden - men er man virkelig en troll fordi man er uenig i noget?
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3476

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Torn » 19. okt 2016, 09:53

Jeg kan godt forstå, at klovnene bekymrer forældrene (og andre!), men jeg synes, at I mistolker abcd's indlæg helt vildt og lægger ord i munden på vedkommende. Det er en debat og vi må gerne være uenige uden at troll-kortet nødvendigvis skal spilles.
4
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 19. okt 2016, 10:12

dykkersild skrev:Sorry - jeg burde have genkendt en troll efter så mange på debatter.


Hvad med at gå efter bolden i stedet for manden, og så måske komme på banen med rigtige argumenter? I har hver jeres holdning, og din er ikke mere rigtig eller forkert end hans. Men det berettiger ikke ad hominem.
2
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Novella » 19. okt 2016, 12:36

Men de gør jo noget, nogle af de klovne? Jeg har ikke klovneskræk og ville højst sandsynligt blive rasende over mødet med sådan en idiot, men jeg har da i baghovedet, at en i Sverige åbenbart blev stukket ned. Det var da utroligt, at man skal bruge energi på sådan noget halvhjerneri.

Jeg synes i øvrigt også, at det er forbavsende, at nogen ikke kender til begrebet fobi. Det er ellers ret almindeligt kendt, at nogen har irrationel rædsel for bestemte fænomener. Det gør dem ikke til så skrøbelige individer, at de er ude af stand til at klare sig i dagligdagen. Nogle er rædselsslagne for edderkopper og ville flippe ret meget ud, hvis det pludselig blev moderne at smide edderkopper i hovedet på tilfældige mennesker. Nu er det så klovne, som er et kendt fobiobjekt. Så er det vist ikke sværere at forstå. I gamle dage var det tissemænd, men nu er det nok blevet for kedeligt og uchokerende at vise frem.
10
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Novella » 19. okt 2016, 12:37

Og tilbage på sporet: Jeg synes, at man skal fortælle sine børn om det, så de også er klar til at blive rasende i stedet for forskrækkede. Det er bare idioter med masker. Brøl af dem i stedet for at vende det indad.
2
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Allmost_Famous » 19. okt 2016, 13:43

Jeg har fået snakket med sønnike om det. Han er meget uforstående overfor hvad der åbenbart er sjovt ved at skræmme livet af andre.
8
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Allmost_Famous » 19. okt 2016, 14:06

abcd skrev:Jeg synes ikke det er ok at maskere sig og jagte folk med våben. Jeg kan heller ikke se at jeg skulle have skrevet noget sådant.

Ikke med de ord, det vil jeg godt medgive. Men du skriver godt nok mange andre ting - primært, at klovnene er harmløse, og det er alle andre (også ofrene), der er galt på den.
Du negligerer i allerhøjeste grad problemet.

abcd skrev:Jeg synes man skal slappe af. Hvis de skulle finde på at skræmme mindre børn - hvad jeg egentlig ikke forestiller mig de gør - så skræmmer de jo bare.

abcd skrev:Jeg synes også det er fint at tale med sine børn om det så de er forberedt. Jeg reagerede bare på at det lød som om det er noget frygteligt noget med de her klovne. Joken må vel snart dø ud når alle efterhånden kender den - det bliver noget sværere at skræmme nogen i klovnekostume når alle er opmærksomme på "problemet".

abcd skrev:Jeg synes ikke man skal gå og skræmme børn eller andre med knive, men så synes jeg altså heller ikke det er værre. Hvis børnene bliver traumatiseret for livet af den smule, har forældrene gjort deres job dårligt.

abcd skrev:Jo, det er jeg med på, men de gør jo ikke nogen noget. Der findes også folk der faktisk gør noget - overfalder, voldtager, myrder - og de har eksisteret længe, så jeg kan ikke se at tilføjelsen af harmløse, skræmmende klovne til gadebilledet er det der gør det frygteligt for vores børn at færdes der.

abcd skrev:Så du mener det vil være normalt for et barn at blive traumatiseret for livet af en klovn med en kniv?

abcd skrev:Et så skrøbeligt menneske vil på et eller andet tidspunkt blive slået ud af kurs alligevel.

abcd skrev:Jeg er blevet truet på livet af en idiot på gaden, det tog jeg rimelig køligt, og jeg har ikke mistet nattesøvn over det. Det var længe før der var klovne.

abcd skrev:Nogle mener at moderne mennesker er for skrøbelige. Denne tråd synes jeg peger i retning af at der kunne være noget om det. Der er folk der lever i krig og elendighed og må frygte for deres liv hver dag, og så taler I om at man skal traumatiseres for livet af en idiot i klovnekostume.

abcd skrev:Børn dør jævnligt eller kommer alvorligt til skade, og det er frygteligt. De bliver dræbt i trafikken, de falder ned fra træer, de kommer galt af sted med fyrværkeri, de mister deres fingre i lukkende døre. Osv. Jeg kan ikke se de her klovne udgøre nogen væsentlig faktor i det trusselsbillede der generelt er imod vores børn, det kommer til at være meget langt nede på listen over ting der går galt. Så jeg synes du bekymrer dig for meget. Fortæl dit barn om de her klovne og kom videre. Det er vi så åbenbart uenige om.
4
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf lillebjoern » 19. okt 2016, 15:54

Hvor er debatten dog et åbent sted at være. "Er du uenig i det, jeg skriver? Troll."
5
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf kidkomb » 19. okt 2016, 16:02

Fobier opstår gerne i forbindelse med en hændelse i barndommen.....
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20470
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43935

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf paint » 19. okt 2016, 16:14

'Coulrofobi ' (klovneskræk), er relativ sjælden i Danmark (og Europa, i det hele taget). Men i USA, er det særdeles velkendt og udbredt. Det skyldes formentlig, at onde klovne, har været et fast indslag i amerikanske gyserfilm, i årtier.

Måske, er det kommet hertil med Halloween.

https://en.wikipedia.org/wiki/Evil_clown

"The related urban legend of evil clown sightings in real life is known as "phantom clowns".First reported in 1981 in Brookline, Massachusetts, children said that men dressed up as clowns had attempted to lure them into a van.[13] The panic spread throughout the US in the Midwest and Northeast. It resurfaced in 1985 in Phoenix, Arizona; in 1991 in West Orange, New Jersey;"
Senest rettet af paint 19. okt 2016, 16:19, rettet i alt 1 gang.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Generelt"