Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Tux » 19. okt 2016, 16:17

lillebjoern skrev:Hvor er debatten dog et åbent sted at være. "Er du uenig i det, jeg skriver? Troll."


Jeg synes godt nok også det smager af trold, hvis man skriver at folk er svage fordi de (børn endda) tillader sig at blive skræmt af maskerede fremmede med våben en mørk aften :rulle:
4
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf lillebjoern » 19. okt 2016, 16:21

Tux skrev:
lillebjoern skrev:Hvor er debatten dog et åbent sted at være. "Er du uenig i det, jeg skriver? Troll."


Jeg synes godt nok også det smager af trold, hvis man skriver at folk er svage fordi de (børn endda) tillader sig at blive skræmt af maskerede fremmede med våben en mørk aften :rulle:


Men kan man ikke bare ignorere det? Hvis I alle tror det er en troll, hvorfor reagerer I så på vedkommendes indlæg?
2
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Slettet bruger » 19. okt 2016, 16:30

Tux skrev:
lillebjoern skrev:Hvor er debatten dog et åbent sted at være. "Er du uenig i det, jeg skriver? Troll."


Jeg synes godt nok også det smager af trold, hvis man skriver at folk er svage fordi de (børn endda) tillader sig at blive skræmt af maskerede fremmede med våben en mørk aften :rulle:


Det har jeg altså heller ikke skrevet. Det virker lidt fjollet at skyde mig alt muligt i skoene når det er synligt for enhver præcis hvad jeg har skrevet og ikke skrevet. Men det der med at se ting der ikke er der, er måske relateret til frygten for klovnene...
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Tux » 19. okt 2016, 16:45

abcd skrev:
Tux skrev:
lillebjoern skrev:Hvor er debatten dog et åbent sted at være. "Er du uenig i det, jeg skriver? Troll."


Jeg synes godt nok også det smager af trold, hvis man skriver at folk er svage fordi de (børn endda) tillader sig at blive skræmt af maskerede fremmede med våben en mørk aften :rulle:


Det har jeg altså heller ikke skrevet. Det virker lidt fjollet at skyde mig alt muligt i skoene når det er synligt for enhver præcis hvad jeg har skrevet og ikke skrevet. Men det der med at se ting der ikke er der, er måske relateret til frygten for klovnene...


Du er med på at mange af de skræmmende klovne har økser og knive i hånden ikke?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Slettet bruger » 19. okt 2016, 16:56

Tux skrev:
abcd skrev:
Tux skrev:
lillebjoern skrev:Hvor er debatten dog et åbent sted at være. "Er du uenig i det, jeg skriver? Troll."


Jeg synes godt nok også det smager af trold, hvis man skriver at folk er svage fordi de (børn endda) tillader sig at blive skræmt af maskerede fremmede med våben en mørk aften :rulle:


Det har jeg altså heller ikke skrevet. Det virker lidt fjollet at skyde mig alt muligt i skoene når det er synligt for enhver præcis hvad jeg har skrevet og ikke skrevet. Men det der med at se ting der ikke er der, er måske relateret til frygten for klovnene...


Du er med på at mange af de skræmmende klovne har økser og knive i hånden ikke?


Jo. Du er med på at du beskylder mig for at sige noget jeg aldrig har sagt, ikke? Du er med på at det hedder en stråmand, ikke?
0
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Oddinary » 19. okt 2016, 17:00

Okay, jeg læser overhovedet ikke abcd's indlæg som de fleste åbenbart gør det. Jeg kan simpelthen ikke se hvorfor hans/hendes ord bliver til "det er okay, de gør det". Jeg læser dem bare som noget, debattøren ikke ville bruge energi på at bekymre sig om, fordi så kunne man gøre det om cirka alt. Det er da ikke lig med, at det på nogen måde er okay at gøre det.
3
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Tux » 19. okt 2016, 17:03

abcd skrev:
Tux skrev:
abcd skrev:
Tux skrev:
lillebjoern skrev:Hvor er debatten dog et åbent sted at være. "Er du uenig i det, jeg skriver? Troll."


Jeg synes godt nok også det smager af trold, hvis man skriver at folk er svage fordi de (børn endda) tillader sig at blive skræmt af maskerede fremmede med våben en mørk aften :rulle:


Det har jeg altså heller ikke skrevet. Det virker lidt fjollet at skyde mig alt muligt i skoene når det er synligt for enhver præcis hvad jeg har skrevet og ikke skrevet. Men det der med at se ting der ikke er der, er måske relateret til frygten for klovnene...


Du er med på at mange af de skræmmende klovne har økser og knive i hånden ikke?


Jo. Du er med på at du beskylder mig for at sige noget jeg aldrig har sagt, ikke? Du er med på at det hedder en stråmand, ikke?


Hvordan skal vi tolke de ting du skriver? Prøv at læse dine egne citater i Allmost famous post på side fire..

Skriver du eller skriver du ikke at man er svag hvis man lader dig skræmme af den smule - og den smule værende klovnene?

Og virkeligheden er jo så at disse klovne huserer i mørket med våbenlignende genstande..
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Tux » 19. okt 2016, 17:05

Oddinary skrev:Okay, jeg læser overhovedet ikke abcd's indlæg som de fleste åbenbart gør det. Jeg kan simpelthen ikke se hvorfor hans/hendes ord bliver til "det er okay, de gør det". Jeg læser dem bare som noget, debattøren ikke ville bruge energi på at bekymre sig om, fordi så kunne man gøre det om cirka alt. Det er da ikke lig med, at det på nogen måde er okay at gøre det.
Det er der faktisk heller ikke nogen der beskylder abcd for :rulle:
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Bimmerdyret » 19. okt 2016, 17:09

Allmost_Famous skrev:Hvordan tænker I, man bør forholde sig til det som forælder?


- at lade være med at hoppe med på "ideen"
- at sørge for at kammerater ikke hopper med på ideen (fordi det er idiotisk, og man som ven bør sige til kammerat når de vil gøre noget dumt)
- at dukker en "idiot" op - så gør du det du finder passende (pudser hunden på, slår fra dig i nødværge, melder det...)
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19619

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Animi » 19. okt 2016, 17:10

Tux skrev: Det er der faktisk heller ikke nogen der beskylder abcd for :rulle:


Jo.

Allmost_Famous skrev:Jeg kunne såmænd også godt skrive det direkte. Det ER dumt at mene, det er okay at maskere sig og jagte folk med våben. Folk er i reglen ikke så begejstrede for den slags. Det er også derfor, man ikke bliver mødt med konfettikanoner og klapsalver hvis man tøffer ind i banken iført skimaske, og med et gevær under armen.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Slettet bruger » 19. okt 2016, 17:17

Tux skrev:Hvordan skal vi tolke de ting du skriver? Prøv at læse dine egne citater i Allmost famous post på side fire..

Skriver du eller skriver du ikke at man er svag hvis man lader dig skræmme af den smule - og den smule værende klovnene?


Jeg behøver ikke genlæse mine citater for at vide at jeg ikke har skrevet at man er svag hvis man lader sig skræmme af en klovn. Det ville være en idiotisk påstand. Jeg har skrevet at hvis man bliver traumatiseret for livet af at blive skræmt af en klovn, er det nok et spørgsmål om tid før man knækker nakken på et eller andet.
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Tux » 19. okt 2016, 17:27

:blomst:
Animi skrev:
Tux skrev: Det er der faktisk heller ikke nogen der beskylder abcd for :rulle:


Jo.

Allmost_Famous skrev:Jeg kunne såmænd også godt skrive det direkte. Det ER dumt at mene, det er okay at maskere sig og jagte folk med våben. Folk er i reglen ikke så begejstrede for den slags. Det er også derfor, man ikke bliver mødt med konfettikanoner og klapsalver hvis man tøffer ind i banken iført skimaske, og med et gevær under armen.


I stand corrected :gogo:

..men det er ikke primært det som er reaktionen..
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Tux » 19. okt 2016, 17:32

abcd skrev:
Tux skrev:Hvordan skal vi tolke de ting du skriver? Prøv at læse dine egne citater i Allmost famous post på side fire..

Skriver du eller skriver du ikke at man er svag hvis man lader dig skræmme af den smule - og den smule værende klovnene?


Jeg behøver ikke genlæse mine citater for at vide at jeg ikke har skrevet at man er svag hvis man lader sig skræmme af en klovn. Det ville være en idiotisk påstand. Jeg har skrevet at hvis man bliver traumatiseret for livet af at blive skræmt af en klovn, er det nok et spørgsmål om tid før man knækker nakken på et eller andet.


Yes yes, sig lige til enhver 7-8 årige der bliver jagtet af en maskeret og bevæbnet person at de bare skal ryste der af sig "for der var jo bare for sjov".
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19619

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Animi » 19. okt 2016, 17:35

Tux skrev:I stand corrected :gogo:

..men det er ikke primært det som er reaktionen..


Men jeg synes stadigvæk det er langt ude at kalde andre for trolls, fordi man er dybt uenige i deres holdninger.
Men måske er det fordi andre har en anden definition på trolls - når jeg tænker på trolls tænker jeg på personer der opretter brugere udelukkende for at komme med useriøst, generende og ekstremt provokerende indlæg og som egentlig ikke er særligt interesseret i at deltage i debatten.
Det synes jeg bestemt ikke passer på abcd - jeg synes at abcd holder en forholdsvis sober tone, også herinde selvom der er stærke holdninger på spil og abcd skriver trods alt ikke værre end andre i denne tråd. Og kigger man på abcd's indlæg, kan man se at abcd har skrevet mange andre indlæg som er sober, relevante for tråden og som folk tilsyneladende ikke har haft noget imod. Og så er det da latterligt at fordi man har en holdning som andre overhovedet ikke er enig i, skal stemples som en troll.
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Det der med de skræmmende klovne, ikke?

Indlægaf Oddinary » 19. okt 2016, 17:37

Tux skrev::blomst:
Animi skrev:
Tux skrev: Det er der faktisk heller ikke nogen der beskylder abcd for :rulle:


Jo.

Allmost_Famous skrev:Jeg kunne såmænd også godt skrive det direkte. Det ER dumt at mene, det er okay at maskere sig og jagte folk med våben. Folk er i reglen ikke så begejstrede for den slags. Det er også derfor, man ikke bliver mødt med konfettikanoner og klapsalver hvis man tøffer ind i banken iført skimaske, og med et gevær under armen.


I stand corrected :gogo:

..men det er ikke primært det som er reaktionen..


My bad, kun én skrev det direkte og en anden insinuerede det kraftigt.
1

Tilbage til "Generelt"