Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 19. okt 2016, 16:57

Sophaya skrev:Jeg synes det er forkert at degradere noget så omfattende som skizofreni til "en psykisk sårbarhed", der jo lyder som ingenting. Uanset hvor velbehandlet du er nu, så ændrer det ikke på at lidelsen i sig selv er alvorlig og ofte rigtig voldsom.


Er enig, men kan godt forstå hvis der er nogen ( måske ramte) der gerne vil nedtone omverdens syn på "lidelsen"
For nogle er skizofreni lig med splitterravende maniacs der vælter rundt, mens der er mange der lever et ganske normalt og velfungerende liv - fordi der kan medicineres eller andet - fordi ligesom sclerose - at nogle rammes hårdere end andre.
3
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 19. okt 2016, 17:23

Sophaya skrev:
Juki skrev:
Sophaya skrev:Jeg synes det er forkert at degradere noget så omfattende som skizofreni til "en psykisk sårbarhed", der jo lyder som ingenting. Uanset hvor velbehandlet du er nu, så ændrer det ikke på at lidelsen i sig selv er alvorlig og ofte rigtig voldsom.

Vil du definere hvad du mener med "rigtig voldsom"?


Jeg mener, at det kan opleves voldsomt -drænende, bekymrende, indsæt selv flere ord - med både negative men måske især positive symptomer, både for patienter og pårørende. Jeg siger ikke det er tilfældet med alle skizofrene.
Min pointe er egentlig bare, at jeg synes det er en hån mod mange der har diagnosen at bagatellisere den, også selvom det er gjort i et forsøg på at aftabuisere.

Jeg er helt enig.
Men jeg synes også "en psykisk sårbarhed" lyder meget hverdags-agtigt, på som om det er på samme måde som mange bruger udtrykket PMS (uden at underkende at nogle er rigtig hårdt ramt af PMS), men som om at det ikke er alvorligt, i hvert fald ikke sådan rigtigt.

Jeg er stor fortaler for at omtale skizofreni for hvad der er, hverken mere eller mindre. Skizofreni er ikke barnemad, det er alvorligt, men uden man altså behøver at være helt personlighedsspeltet loco morder-agtig bare fordi man lider af det. Der må lige som være noget balance i det.
1
...
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sophaya » 19. okt 2016, 17:27

LadyFox skrev:
Sophaya skrev:
Juki skrev:
Sophaya skrev:Jeg synes det er forkert at degradere noget så omfattende som skizofreni til "en psykisk sårbarhed", der jo lyder som ingenting. Uanset hvor velbehandlet du er nu, så ændrer det ikke på at lidelsen i sig selv er alvorlig og ofte rigtig voldsom.

Vil du definere hvad du mener med "rigtig voldsom"?


Jeg mener, at det kan opleves voldsomt -drænende, bekymrende, indsæt selv flere ord - med både negative men måske især positive symptomer, både for patienter og pårørende. Jeg siger ikke det er tilfældet med alle skizofrene.
Min pointe er egentlig bare, at jeg synes det er en hån mod mange der har diagnosen at bagatellisere den, også selvom det er gjort i et forsøg på at aftabuisere.

Jeg er helt enig.
Men jeg synes også "en psykisk sårbarhed" lyder meget hverdags-agtigt, på som om det er på samme måde som mange bruger udtrykket PMS (uden at underkende at nogle er rigtig hårdt ramt af PMS), men som om at det ikke er alvorligt, i hvert fald ikke sådan rigtigt.

Jeg er stor fortaler for at omtale skizofreni for hvad der er, hverken mere eller mindre. Skizofreni er ikke barnemad, det er alvorligt, men uden man altså behøver at være helt personlighedsspeltet loco morder-agtig bare fordi man lider af det. Der må lige som være noget balance i det.


Det var lige præcis det her, jeg skulle til at skrive. Jeg synes det er sundt at komme væk fra opfattelsen af at man er loco, men jeg synes godt nok ikke man skal gå helt i den anden grøft og negligere, at det sgu også er en alvorlig ting. Tal om det realistisk og ærligt, så vi kan opnå forståelse.
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lys » 19. okt 2016, 17:44

lillebjoern skrev:
Lys skrev:
lillebjoern skrev:Jeg kan ikke udstå Jennifer Lawrence. Hun er så falsk, at det halve kunne være nok.


Hvordan vurderer du, at hun er falsk? Jeg antager, at du ikke har mødt hende :P

Jeg har ikke selv noget særligt forhold til hende, men jeg tænker at det er vanskeligt at vurdere en Hollywood-skuespillers personlighed på baggrund af pressedækning? Så jeg er mest bare nysgerrig på, hvad du bygger det på.


Jeg antager at hun er falsk, fordi hun hele tiden spiller "den klodsede pige" og hver eneste gang hun interviewes, udtaler ting som "jeg spiser altså pizza HELE tiden, det kan man godt når man er kendt" og "hahahaha, jeg var sååå kikset, da jeg lavede det der stunt, hahaha"... Men det er bare slet ikke det, hun udstråler når man så ser hende ellers, og for mig virker hun bare som endnu en af de glamourøse kendte.


Interessant - jeg tænker, at man godt kan rumme begge dele :)
0
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Modesty Blame » 19. okt 2016, 18:36

Jeg finder aldrig kærligheden, og det giver mig godt nok nederen.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Moxy-lady » 19. okt 2016, 18:53

Jeg ELSKER Jennifer Lawrence og har lyst til at give røde kort til alle der ikke kan lide hende :D
8
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Moxy-lady » 19. okt 2016, 19:18

MaybeBaby skrev:Jeg aner ikke hvem Jennifer Lawrence er. Jeg måtte google hende og hendes billede hjalp ikke og har vist umiddelbart heller ikke se hende i nogle film.

Jeg er altid lykkeligt uvidende :stoned:.


Men til gengæld undgår du rødt hvis du nu ikke kunne lide hende :lol:
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Skorstenen » 19. okt 2016, 19:23

Daine skrev:
zembra1986 skrev:Jeg fatter ikke at voksne mennesker synes klovne er skræmmende :genert:

Jovist hvis jeg pludselig stødte på en af slagsen en mørk aften alene, ville jeg nok få et chok, men derfra er jeg også sikker på jeg bare ville gå videre, det er jo bare en person med maling i fjæset og en plastikkniv/økse.

Til gengæld kan jeg godt forstå børn bliver meget bange, og jeg synes virkelig det er synd når det går ud over dem :(

Hvis jeg mødte en klædt ud som klovn (eller noget som helst andet) en mørk aften, og de forsøgte at skræmme mig med en (plast)økse ville det virke! Ikke fordi det er en klovn. Og ikke fordi det er en plastøkse.
Men fordi det er mørkt, fyren er klædt ud og jeg ikke ville kunne se, det var en plastøkse. Det med angsten for at blive overfaldet om aftenen ligger latent i mig, selvom jeg aldrig har været udsat for noget. Så det ville lykkes idioten at skræmme livet af mig, det er jeg slet ikke i tvivl om.


Så enig.
Og har vi kvinder ikke altid gået rundt med frygten for "monstret i busken"?
Men nu, hvor alle kan blive "ramt", himler folk op.
0
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Oveditlevsen » 19. okt 2016, 19:31

Moxy-lady skrev:Jeg ELSKER Jennifer Lawrence og har lyst til at give røde kort til alle der ikke kan lide hende :D

Er der flere kendte der hedder det, for det kan da ikke være hende der har været med i Hunger Games? :gruble: :-p
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 19. okt 2016, 19:34

Oveditlevsen skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg ELSKER Jennifer Lawrence og har lyst til at give røde kort til alle der ikke kan lide hende :D

Er der flere kendte der hedder det, for det kan da ikke være hende der har været med i Hunger Games? :gruble: :-p

Hvorfor ikke?

Jeg synes hun er top nederen. Det virker nemlig så påtaget den der "jeg er så klodset og nede på jorden"-attitude. Sådan lidt a la Amalie der spiller dummere end hun reelt er..
Og så er hendes skuespilstalent også mega overvurderet...!
4
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Oveditlevsen » 19. okt 2016, 19:36

HappyPaww skrev:
Oveditlevsen skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg ELSKER Jennifer Lawrence og har lyst til at give røde kort til alle der ikke kan lide hende :D

Er der flere kendte der hedder det, for det kan da ikke være hende der har været med i Hunger Games? :gruble: :-p

Hvorfor ikke?

Jeg synes hun er top nederen. Det virker nemlig så påtaget den der "jeg er så klodset og nede på jorden"-attitude. Sådan lidt a la Amalie der spiller dummere end hun reelt er..
Og så er hendes skuespilstalent også mega overvurderet...!

Fordi jeg synes hende fra Hunger Games er :badr:
Prøvede at formulerede mig så jeg undgik det røde kort :lol2:
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Moxy-lady » 19. okt 2016, 19:49

Oveditlevsen skrev:Fordi jeg synes hende fra Hunger Games er :badr:
Prøvede at formulerede mig så jeg undgik det røde kort :lol2:


Den smiley der får det til at krible i min rødt-kort-finger :D

Ej, jeg kan vel egentlig godt acceptere at andre er uenige. tror jeg. Jeg kan bare godt lide hende, for jeg synes ikke at det virker påtaget. Jeg tror reelt set at hun er en sjov person at være sammen med, og når hendes kolleger bliver interviewet omkring hele arbejdsprocessen (og altså ikke kun hende og deres relation) så synes jeg det virker til at hun er meget som hun giver udtryk for i diverse interviews. Og jeg tænker at det ville være umuligt for hende at være en eller anden påtaget version af sig selv hele tiden.

Og så har hun nogle fantastiske ansigtsudtryk. Jeg kan huske at jeg så et red-carpet interview med hende hvor Jack Nicholson pludselig siger hej til hende, og hun bliver hylet helt ud af den. Og går lidt i fan-girl mode fordi han hilser på hende. Det (virker) er som om at hun totalt glemmer at der er kamera på og at det er en interview situation. Og sådan tror jeg altså også at det må føles, engang i mellem.

Jeg kan også godt lide Anna Kendrick af samme årsag. Hun er skide sjov på Twitter.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 19. okt 2016, 20:19

Anna Kendrick er awesome!
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 19. okt 2016, 20:26

HappyPaww skrev:Anna Kendrick er awesome!

Øj, hende synes jeg er kamp-irriterende :lol:
Helt vildt påtaget.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Glimmer
Indlæg: 82
Tilmeldt: 8. okt 2016, 20:19
Kort karma: 8
Likede indlæg: 44

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Glimmer » 19. okt 2016, 20:32

At det kunne være sjovt at klæde sig ud som klovn og så bare stå med en plastøkse og kigge på folk der kørte forbi. Jeg ville ikke sige noget eller gøre noget. Bare stå og se skræmmende ud
0

Tilbage til "Generelt"