Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 19. okt 2016, 13:15

Sangius skrev:Vi holder jul hos os i år, hvor min svihmgermor og min mands bror og kone kommer. Stille og roligt, og glæder mig vildt meget :D

Thea sov mæsten 4 timer i nat - dejligt!

Jeg er dog kommet til at sove med hende på maven hele natten. Falder simpelthen i søvn før jeg får lagt hende over, hver gang. Tror Thea sunes det er dejligt. Jeg bekymrer mig dog en anelse i forhold til vuggedød og sådan. Men det mindes jeg dog aldrig at have hørt om når barnet sover oven på deres forældre?
Må hellere sætte en alarm når jeg begynder at amme.. :p


Jeg mener ikke, anbefalingerne om ikke at sove på maven gælder, når baby ligger på jer. Hvis du føler, du har kontrol over, at hun ikke glider ned, så tænker jeg, det er fint. Vi gjorde det også en del, den der nærkontakt det giver, er jo så skøn for dem. :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 19. okt 2016, 14:36

Da S var baby for 4 år siden blev vi frarådet at sove, mens hun sov på maven på os.

Det skete ind i mellem alligevel og altid med samme resultat: hun var drivvåd af sved og det er jo det, der kan være farligt, nemlig at de ikke kan komme af med varmen, når de ligger på maven.
0
LadyLove
Indlæg: 9
Tilmeldt: 4. jan 2016, 09:32
Kort karma: 1
Likede indlæg: 8

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf LadyLove » 19. okt 2016, 17:49

Bøtte skrev:Da S var baby for 4 år siden blev vi frarådet at sove, mens hun sov på maven på os.

Det skete ind i mellem alligevel og altid med samme resultat: hun var drivvåd af sved og det er jo det, der kan være farligt, nemlig at de ikke kan komme af med varmen, når de ligger på maven.


Det samme var tilfældet, da vores datter kom til verden for 3 mdr siden. Det er ok, at de sover på en, men anbefalingen er klart, at man er vågen imens.

Jeg faldt i øvrigt også ofte i søvn under amning med vores store pige, og jeg tror virkelig det er sjældent, hvis nogensinde, der er sket noget ved det. Men det er nok det med varmen, der er årsagen til det.
Senest rettet af LadyLove 19. okt 2016, 18:07, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 19. okt 2016, 18:07

Hun bliver ikke for varm af at sove hos mig :) . Men må hellere sætte alarm når jeg ammer, så jeg ikke falder i søvn. Jeg er dog ikke bekymret for at rulle med hende. Føler min underbevidsthed er helt klar over hvor hun er :) .

Jeg føler det trækker op til et smil fra hende snart - jeg glæder mig som et lille barn til at se det :D

Mht enebarn eller ej, der er absolut ingen evidens for at enebørn er dårligere stillet end andre børn. Et barn har brug for tryghed og kærlighed. Søskende er sgu ikke en envejsbillet til en lykkelig barndom. Mine brødre og jeg har aldrig været gode venner, og har kun sparsom kontakt med dem i dag.
Min mand derimod er bedste venner med sin bror.

Jeg ved ikke om vi skal have flerr børn. Det skal vi nok... men lige nu må jeg ærligt indrømme at jeg ikke er voldsomt fan af barsel. Savner mit arbejde, kolleger og hverdag. Elsker min lille tut til månen og tilbage - men det er sgu hårdt arbejde. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 20. okt 2016, 02:50

M tog et stræk til kl. 3.45, hvilket er skønt. Til gengæld sover hun stadig ikke her en time senere :tie:.

Hun sov ellers, mens hun spiste, men vågnede fuldstændig op, da hun blev langt for sig selv igen.

Håber, vi når at få sovet lidt mere, inden en ny dag starter.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 20. okt 2016, 02:52

DP, jeg bruger for resten stort set kun langærmede bodyer eller heldragter med uldbodyer under. De skal være noget ældre, før jeg bliver fan af bluser til dem.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 20. okt 2016, 04:59

Wow! Thea har lige sovet 5 timer! Jeg havde ellers sat alarm til efter 3 timer, men må have overhørt den. Blev helt bekymret da jeg vågnede - hun lå og sprællede og gryntede som sædvanlig. Hun er vågen og frisk, og ville gerne ha' en fin tår mælk...
Må hun overhoved gå så længe uden mad? :/
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 20. okt 2016, 05:02

Snow - kommer din SP ikke snart? Så kan hun måske ske om det er trøske? :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 20. okt 2016, 05:24

Sorenspige skrev:M tog et stræk til kl. 3.45, hvilket er skønt. Til gengæld sover hun stadig ikke her en time senere :tie:.

Hun sov ellers, mens hun spiste, men vågnede fuldstændig op, da hun blev langt for sig selv igen.

Håber, vi når at få sovet lidt mere, inden en ny dag starter.


Her sov Bertil til kl 4.00. Og det var uden mad siden 18-19 tiden. Jeg fatter det ikke. Han sov fint videre og sover endnu.
I går resulterede det lange stræk i, at han spiste hver anden time hele dagen. Han skal jo have sin mad på en eller anden måde. Jeg vil prøve at skifte til sutten med to huller i dag for at se om hans måltidsmængde måske kan øges, så han ikke skal spise så tit. Jeg har en mistanke om, at han 'giver op' når han er nogenlunde mæt, fordi det går for langsomt. Men jeg aner det jo ikke.

Samtidig skal vi passe på maven. Det er ikke nemt.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 20. okt 2016, 05:26

Sorenspige skrev:DP, jeg bruger for resten stort set kun langærmede bodyer eller heldragter med uldbodyer under. De skal være noget ældre, før jeg bliver fan af bluser til dem.


Det er det samme her. Jeg tror først jeg blev rigtig fan af bluser, da hun begyndte at gå. Så har vi til gengæld også kun brugt det siden. Og så kortærmede bodyer som undertøj. Og nu alm undertrøjer.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bøtte » 20. okt 2016, 05:30

Sangius skrev:Wow! Thea har lige sovet 5 timer! Jeg havde ellers sat alarm til efter 3 timer, men må have overhørt den. Blev helt bekymret da jeg vågnede - hun lå og sprællede og gryntede som sædvanlig. Hun er vågen og frisk, og ville gerne ha' en fin tår mælk...
Må hun overhoved gå så længe uden mad? :/


Ja, hun må.
Hun tager jo fint på og er over 3 kg, ikke?

Så burde hun sagtens kunne regulere det selv.

Vi havde 14 dage med faste spisetider med S, og så måtte hun styre det selv, fordi hun tog fint på og for længst havde genvundet det tabte.
De små (og deres mødre ;)) har jo også godt af nogle ordentlig søvn-stræk ind i mellem.
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 20. okt 2016, 06:04

Primle, dejligt at Bertil sov så længe uden mad - og sov videre ikke mindst ;). Han sov jo egentlig igennem, når det er så mange timer.

Jeg tror, det er Ms arme og ben, der holder hende vågen, for hun spjætter som en gal. I nat må jeg prøve at svøbe hendes arme med det samme.

Sangius, jeg tror sagtens, at du bare kan nyde, at Thea sover så længe.
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 20. okt 2016, 06:36

M var for resten vågen 1,5-2 timer :tie:, og så skulle jeg op med storebror ca. 1/2 time senere. Hun sover så stadig, men det kan jeg ikke bruge til så meget.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 20. okt 2016, 06:36

Nuser, hvordan går det hjemme hos jer?
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lilleluftballon » 20. okt 2016, 08:00

Sangius skrev:Wow! Thea har lige sovet 5 timer! Jeg havde ellers sat alarm til efter 3 timer, men må have overhørt den. Blev helt bekymret da jeg vågnede - hun lå og sprællede og gryntede som sædvanlig. Hun er vågen og frisk, og ville gerne ha' en fin tår mælk...
Må hun overhoved gå så længe uden mad? :/


Ja, nyd det! Spurgte min sundhedsplejerske efter min datter på 6 uger sov over 8 timer i streg, og hun sagde at der skal meget til før man vil anbefale at vække børn om natten. Så længe de tager på og ellers trives skal de bare have liv at sove om natten.
1

Tilbage til "Forældre"