En Slank Sandkage

Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: En Slank Sandkage

Indlægaf MyGirl » 19. okt 2016, 17:23

Sandkage skrev:OMG Spinning?!!

Held og lykke med det :-)


Tak tak. Det er faktisk klart min favorit, når jeg endelig får slæbt mig i centret :D
0
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: En Slank Sandkage

Indlægaf Oveditlevsen » 19. okt 2016, 17:47

Øv, jeg forventede et oplæg indeholdende en opskrift på en god men sund sandkage :(
Anyways held og lykke med projektet :)
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: En Slank Sandkage

Indlægaf Rapfisk » 20. okt 2016, 08:17

Hvis jeg ikke gider at gå ture, hjælper det som regel mig at have noget musik, et radioprogram eller en podcast i ørerne. Måske er det overfladisk, men det hjælper mig også at have en pæn frakke og til vinter en pæn hue og halstørklæde, som jeg glæder mig over at tage på og komme ud at vise frem.
3
Livslinjen: 70 201 201
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: En Slank Sandkage

Indlægaf Akehurst2 » 20. okt 2016, 08:41

Rapfisk skrev:Hvis jeg ikke gider at gå ture, hjælper det som regel mig at have noget musik, et radioprogram eller en podcast i ørerne. Måske er det overfladisk, men det hjælper mig også at have en pæn frakke og til vinter en pæn hue og halstørklæde, som jeg glæder mig over at tage på og komme ud at vise frem.


ja - og en skridttæller :genert: I hvert flad for mig er det en god motivationsfaktor at have et måleredskab. Og der skal ikke så lange ture endda til at få nogle tusind skridt på, og så er det dejlig synligt at man har gået.
4
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: En Slank Sandkage

Indlægaf MyGirl » 20. okt 2016, 11:44

Enig med Rapfisk og Akehurst - Jeg ville ikke gå halvt så meget som jeg gør, hvis det ikke var for Mads og Monopolets podcast (eller kærestens selskab) og min skridttæller! :D
2
Sandkage
Indlæg: 22
Tilmeldt: 17. okt 2016, 11:23
Kort karma: 2
Likede indlæg: 21

Re: En Slank Sandkage

Indlægaf Sandkage » 20. okt 2016, 13:45

Ahh, jeg har lige siddet og svälget i 'hvad skal du have til aftensmadtraaden'. Det er saa mättende at höre, hvad andre skal have. Isär naar de skal have noget med sovs :savl:

Jeg forsöger mig med lidt generelle retningslinier for at faa lidt mere styr paa mit indre kaos, bare smaa ting, ikk? :genert: F.eks skal jeg staa tidligere op, saa jeg kan naa at törre mit haar. Det er saa irriterende at det stadig er vaadt naar jeg aflevere börnene i skolen. I dag fik jeg det törret men naaede saa ikke at spise morgenmad. Saa ny regel: Staa op kl. 7 og ikke kl. 7.20-7.30. Mit ur kan ikke snooze, saa jeg er nödt til at sätte det paa en ny tid, for at sove lidt mere. Det plejer jeg saa at göre :fløjt:

Jeg er total daarlig til saadan noget nymoderne teknologi, saa jeg ved ikke hvordan man lytter til podcast paa sin telefon. Synes ellers det lyder hyggeligt, men jeg tror jeg har itunes. Jeg vil hellere höre nogen der snakker om noget. Gode raad modtages gerne. Jeg bor i udlandet, saa jeg ved ikke om jeg kan höre det man hörer i DK, men jeg vil gerne höre dansk.

Maa man köre med höretelefoner i bilen? Softwaret i min bil er gaaet i stykker efter den blev vasket indvendigt, og nu virker radioen ikke. Det er saa irriterende, for jeg bruger rigtigt meget tid i bilköer.

I morgen skal jeg til pilates og maaske ogsaa paa lördag, hvor min mand tager börnene til fodboldkamp. Det er ellers altid mig der tager med og hepper paa dem, saa nu hvor han har tilbudt sig, gider jeg bare ikke tage med. Jeg er verdens daarligste mor :8:
- Men jeg er superglad for at jeg har besluttet mig til at tage til pilates :)

Min mand träner med en personlig träner hjemme hos os en gang eller to om ugen. De vil gerne have mig med i deres lille gruppe, men jeg synes det er saa kedeligt at träne hjemme. De presser ret meget paa, da jeg ikke har tränet i et godt stykke tid, saa de mener deres träning er bedre end ingen träning. Jaja, det kan jeg godt se.

Jeg haaber I allesammen har en god dag :)
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59512

Re: En Slank Sandkage

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. okt 2016, 14:03

Mht. gåture kan jeg anbefale at definere en fast rute, så det bliver let at komme afsted uden at skulle træffe for mange til- og fravalg.

For mig er det vigtigt, at ruten:
- starter lige udenfor min hoveddør
- har naturelementer (i mit tilfælde strand)
- varer en time
- foregår i rolige omgivelser
- ikke har butikker på sin vej
- giver god plads til at gå, så jeg ikke skal zigzagge ind og ud mellem folk eller sætte tempoet ned
- ikke har særlig mange lyskryds

Det betyder jo ikke, at man ikke må gå andre steder. Det gør det bare lettere hurtigt at komme afsted på en uinspireret dag.
3
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: En Slank Sandkage

Indlægaf Rapfisk » 20. okt 2016, 14:58

Jeg bruger en app, der hedder Podcast Addict. Den kan fås i App store. Du kan bruge den til at søge og også filtrere på sprog. DRs programmer findes alle sammen som podcast. De kan høres gennem sådan en app eller muligvis direkte fra hjemmesiden, selv om der kan være begrænsninger fra udlandet. Prøv også taleradio fra Radio 24Syv eller podcast fra Politiken.
1
Livslinjen: 70 201 201
Sandkage
Indlæg: 22
Tilmeldt: 17. okt 2016, 11:23
Kort karma: 2
Likede indlæg: 21

Re: En Slank Sandkage

Indlægaf Sandkage » 22. okt 2016, 11:37

Jeg er lige kommet hjem fra träning. Elsker at sige det. Hvem mig? Ja, jeg er lige kommet hjem fra träning.

Jeg gik ellers i seng med hovedpine og vaagnede paa samme maade, men jeg kan huske engang for länge siden, at jeg tog til pilates med hovedpine og lidt inde i träningen forsvandt den, saa jeg tog glad afsted. Blev dog ikke glad, da jeg fandt ud af, at de havde rykket pilates en time, saa jeg stod pludselig i fitnessklassen. 'What you saying woman?????' Men det viste sig at väre sjawt. Efter 20 min havde jeg de vildeste spaghettiben, men jeg kom da igennem hele timen og bagefter blev jeg selvfölgelig til pilates. Nu skal jeg bruge eftermiddagen paa at pudse min glorie :-)
3
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: En Slank Sandkage

Indlægaf Rapfisk » 22. okt 2016, 12:43

Sandkage skrev:Jeg er lige kommet hjem fra träning. Elsker at sige det. Hvem mig? Ja, jeg er lige kommet hjem fra träning.

Jeg gik ellers i seng med hovedpine og vaagnede paa samme maade, men jeg kan huske engang for länge siden, at jeg tog til pilates med hovedpine og lidt inde i träningen forsvandt den, saa jeg tog glad afsted. Blev dog ikke glad, da jeg fandt ud af, at de havde rykket pilates en time, saa jeg stod pludselig i fitnessklassen. 'What you saying woman?????' Men det viste sig at väre sjawt. Efter 20 min havde jeg de vildeste spaghettiben, men jeg kom da igennem hele timen og bagefter blev jeg selvfölgelig til pilates. Nu skal jeg bruge eftermiddagen paa at pudse min glorie :-)

Fedt! :banan:
0
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Sund og/eller slank"