Har Donald Trump en chance i USA ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22014

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 17. okt 2016, 11:43

0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 17. okt 2016, 12:34

Hvis ikke Trump eller Clinton, hvem så ?



:D
0
Do as I say! :whip:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 17. okt 2016, 20:10

Er hende den grænne kandidats sang ikke ripoff fra Bowies "fame"?

0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 17. okt 2016, 20:20

Ham med tigeren ser da ikke værst ud?
0
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2389

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Thomas31 » 18. okt 2016, 00:30

eks-Maupassant skrev:Mht latinoerne. De er 17% af landets befolkning. Hvordan er de ligegyldige lol?

Billede


Se på dit eget kort. De bor i de forkerte stater. Det er ikke primærvalg men Winner-take-all. Hvorfor i alverden skulle Trump fokusere på latinoer i NY eller californien, hvor han alligevel taber, eller Texas, hvor han alligevel vinder (medmindre han kollapser totalt og så er det jo ligegyldigt) eller småstater med meget ringe sandsynlighed for at afgøre valget. Kun Florida er i spil, men han kan ikke prioritere den stat, når han er tvunget til at vinde i en stribe gamle industristater nordpå, hvor anti-immigration og modstand mod handelsaftaler vægter. Han skal vinde dem, formentlig også Pennsylvania, hvor han er klart bagud. Og amerikanske valg afgøres af turnout. Der skal prædikes løs for de allerede frelste for at motivere dem til at møde op. Hillary vil givetvis vinde stort blandt sofavælgere. Trumps chance ligger i, at hans vælgere vil det mere. Men her hjælper det ikke at tage til californken og kysse babyer fra Mexico.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 18. okt 2016, 10:33

Thomas31 skrev:
eks-Maupassant skrev:Mht latinoerne. De er 17% af landets befolkning. Hvordan er de ligegyldige lol?

Billede


Se på dit eget kort. De bor i de forkerte stater. Det er ikke primærvalg men Winner-take-all. Hvorfor i alverden skulle Trump fokusere på latinoer i NY eller californien, hvor han alligevel taber, eller Texas, hvor han alligevel vinder (medmindre han kollapser totalt og så er det jo ligegyldigt) eller småstater med meget ringe sandsynlighed for at afgøre valget. Kun Florida er i spil, men han kan ikke prioritere den stat, når han er tvunget til at vinde i en stribe gamle industristater nordpå, hvor anti-immigration og modstand mod handelsaftaler vægter. Han skal vinde dem, formentlig også Pennsylvania, hvor han er klart bagud. Og amerikanske valg afgøres af turnout. Der skal prædikes løs for de allerede frelste for at motivere dem til at møde op. Hillary vil givetvis vinde stort blandt sofavælgere. Trumps chance ligger i, at hans vælgere vil det mere. Men her hjælper det ikke at tage til californken og kysse babyer fra Mexico.


Man kan vist koge din holdning ned til "stemmer er ikke nødvendige for at vinde et valg?"

Republikanerne analyserede sig frem til, efter at de havde tabt til Obama, at det ikke kunne lade sig gøre at vinde uden at have minoritererne med. Fordi de, som du siger, bare forærer alle de stater med mange latonoer og sorte til demokraterne når de driver dem væk fra sig.

Clintons kampagne går nu efter at tage Trumps "sikre" stater, altså at gå efter en landslipe.

Det er slet ikke nødvendigt at tage til Californien mere, fordi Trump selv fører kampagne for Clinton ved at svine folk til.

Clinton smider 2 mio $ samt Michelle Obama ind i Arizona nu. Hvis Trump ikke var en idiot der mente man vinder valg ved at svine vælgerne til, så havde de 2 mio og Michelle måske være stuck i Californien, hvor Clinton skulle overbevise latinoerne om at hun da også gik ind for konservative familieværdier. Og Trump kunne have Arizona i fred.

http://www.nytimes.com/2016/10/18/us/po ... paper&_r=0

The maneuvering speaks to the unexpected tension facing Mrs. Clinton as she hurtles toward what aides increasingly believe will be a decisive victory — a pleasant problem, for certain, but one that has nonetheless scrambled the campaign’s strategy weeks before Election Day: Should Mrs. Clinton maximize her own margin, aiming to flip as many red states as possible to run up an electoral landslide, or prioritize the party’s congressional fortunes, redirecting funds and energy down the ballot?

Thanks to an infusion of contributions in recent weeks, and what aides describe as a war chest they had maintained in case the opportunity arose, Mrs. Clinton is in effect trying to do both.

"In particular, Democrats hope to make an example of Sheriff Joe Arpaio, an ardent Trump supporter, by defeating the Phoenix lawman, whose incendiary comments about Hispanics and aggressive tactics with immigrants have garnered attention far beyond his jurisdiction in Maricopa County.

“If Democrats were going to win in Arizona in 2016, you’d need a Republican who turns off Republican women, who really energizes Latinos, and you’d need other races on the ground that can really drive engagement — and we have all that,” said Andrei Cherny, a former state Democratic chairman.

Alexis Tameron, the current state Democratic chairwoman, said Republican stumbles had allowed local Democrats to “jump our own timeline” for when officials expected to make the state competitive on the presidential level.

“I give credit where credit is due,” Ms. Tameron said. “And I have been thanking a lot of people, including Donald Trump.”

"
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 18. okt 2016, 21:08



:lol:
2
Do as I say! :whip:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 19. okt 2016, 00:38

0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 20. okt 2016, 04:05

Kæft en sørgelig omgang, at følge den sidste debat. :evil:
Var jeg amerikaner så ville jeg simpelthen ikke vide hvem jeg skulle stemme på, i sidste ende ville det blive en stemme imod Trump, da man ikke rigtig kan stemme for nogen af de to. Men Clinton er dog normalt tænkende og fungerende, hvilket man ikke kan sige om Trump :tie:
Men lige meget hvad, så ved vi nu at Trump ikke vil acceptere udfaldet af valget, hvilket kan ende rigtig rigtig grimt :nerve:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22014

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 20. okt 2016, 09:33

Wizzze skrev:Kæft en sørgelig omgang, at følge den sidste debat. :evil:
Var jeg amerikaner så ville jeg simpelthen ikke vide hvem jeg skulle stemme på, i sidste ende ville det blive en stemme imod Trump, da man ikke rigtig kan stemme for nogen af de to. Men Clinton er dog normalt tænkende og fungerende, hvilket man ikke kan sige om Trump :tie:
Men lige meget hvad, så ved vi nu at Trump ikke vil acceptere udfaldet af valget, hvilket kan ende rigtig rigtig grimt :nerve:

Jeg syntes da Clinton klarde sig fint - og så ret "præsidentiel" ud :)
Republikanske kongresmedlemmer i usikre valgkredse vrider sig over Trumps udtalelser om, at han ikke vil love at respektere valgresultatet.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43826

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf paint » 20. okt 2016, 11:10

Trump, er en klovn, eller måske snarere en slags nutidens hofnar. Han siger nogle af de ting højt, som andre nøjes med at tænke. Det værste af det er, at nogle af de ting han taler om, er rigtige. Befolkningens (store dele af den) frustration, over den dalende levestandard, udflytningen af jobs til udlandet, store mængder af indvandrere som agerer løntrykkere – til skade for den jævne amerikaner etc. ER problemer, som burde adresseres. Clinton, nævner dem ikke, men taler bare om at stå sammen. Men der skal noget konkret og anerledes radikalt til mht. ovennævnte problemer.

Sker det ikke, og det tror jeg ikke at det gør, så bliver USA revet endnu mere over i stigende ulighed end tilfældet allerede er. Trump, er absolut ikke præsident-materiale. Dét kan der vist ikke herske tvivl om. Problemet er dog stadig, at noget af det han peger på, vil være en fantastisk platform for en mere præsident-egnet kandidat, ved næste valg. Én som kan fremføre de samme problemstillinger, på en mere præsidentiel måde, men som har den samme bagvedliggende agenda som Trump – dvs (efter min mening) et mere totalitært USA.

Alene præsidentkampagnen, med Trump – Sanders – Clinton, og de store forskelle der er på deres politik, taler sit tydelige sprog. Clinton taler/forstår ikke det sprog, og derfor kan hun risikere at bane vejen for noget der er værre end Trump. :nerve:
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Thitida-No-Chey » 20. okt 2016, 11:13

Det er måske pest eller kolera, men så er man nødt til at stemme efter hvem man mener gør mindst skade... Det har hele tiden været mit indtryk, at det var Clinton, hvor mange lig hun end måtte have i lasten...
1
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 20. okt 2016, 11:39

paint skrev:Trump, er en klovn, eller måske snarere en slags nutidens hofnar. Han siger nogle af de ting højt, som andre nøjes med at tænke. Det værste af det er, at nogle af de ting han taler om, er rigtige. Befolkningens (store dele af den) frustration, over den dalende levestandard, udflytningen af jobs til udlandet, store mængder af indvandrere som agerer løntrykkere – til skade for den jævne amerikaner etc. ER problemer, som burde adresseres. Clinton, nævner dem ikke, men taler bare om at stå sammen. Men der skal noget konkret og anerledes radikalt til mht. ovennævnte problemer.

Sker det ikke, og det tror jeg ikke at det gør, så bliver USA revet endnu mere over i stigende ulighed end tilfældet allerede er. Trump, er absolut ikke præsident-materiale. Dét kan der vist ikke herske tvivl om. Problemet er dog stadig, at noget af det han peger på, vil være en fantastisk platform for en mere præsident-egnet kandidat, ved næste valg. Én som kan fremføre de samme problemstillinger, på en mere præsidentiel måde, men som har den samme bagvedliggende agenda som Trump – dvs (efter min mening) et mere totalitært USA.

Alene præsidentkampagnen, med Trump – Sanders – Clinton, og de store forskelle der er på deres politik, taler sit tydelige sprog. Clinton taler/forstår ikke det sprog, og derfor kan hun risikere at bane vejen for noget der er værre end Trump. :nerve:


Situationen i dag er ikke ulig hvad vi så sidst i 1800-tallets USA, hvor den teknologiske udvikling også gik meget hurtigt, og der for nogle få blev skabt enorme formuer (Carnegie, Rockefeller, Vanderbilt, Astor osv. ) mens de fleste andre havde hårde arbejdsliv, der blev truet af store mængder immigranter fra Europa på østkysten og kinesere på vestkysten. Det medførte en masse kriser, strejker og brug af militæret mod befolkningen.
Den ene store forskel fra dengang til idag, var at der var en ventil, der hed "drag mod vest" der er plads og land til at bygge et nyt liv. Den ventil er der ikke i dag, og hvad sker der så ? :gruble:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43826

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf paint » 20. okt 2016, 11:53

Wizzze skrev:
paint skrev:Trump, er en klovn, eller måske snarere en slags nutidens hofnar. Han siger nogle af de ting højt, som andre nøjes med at tænke. Det værste af det er, at nogle af de ting han taler om, er rigtige. Befolkningens (store dele af den) frustration, over den dalende levestandard, udflytningen af jobs til udlandet, store mængder af indvandrere som agerer løntrykkere – til skade for den jævne amerikaner etc. ER problemer, som burde adresseres. Clinton, nævner dem ikke, men taler bare om at stå sammen. Men der skal noget konkret og anerledes radikalt til mht. ovennævnte problemer.

Sker det ikke, og det tror jeg ikke at det gør, så bliver USA revet endnu mere over i stigende ulighed end tilfældet allerede er. Trump, er absolut ikke præsident-materiale. Dét kan der vist ikke herske tvivl om. Problemet er dog stadig, at noget af det han peger på, vil være en fantastisk platform for en mere præsident-egnet kandidat, ved næste valg. Én som kan fremføre de samme problemstillinger, på en mere præsidentiel måde, men som har den samme bagvedliggende agenda som Trump – dvs (efter min mening) et mere totalitært USA.

Alene præsidentkampagnen, med Trump – Sanders – Clinton, og de store forskelle der er på deres politik, taler sit tydelige sprog. Clinton taler/forstår ikke det sprog, og derfor kan hun risikere at bane vejen for noget der er værre end Trump. :nerve:


Situationen i dag er ikke ulig hvad vi så sidst i 1800-tallets USA, hvor den teknologiske udvikling også gik meget hurtigt, og der for nogle få blev skabt enorme formuer (Carnegie, Rockefeller, Vanderbilt, Astor osv. ) mens de fleste andre havde hårde arbejdsliv, der blev truet af store mængder immigranter fra Europa på østkysten og kinesere på vestkysten. Det medførte en masse kriser, strejker og brug af militæret mod befolkningen.
Den ene store forskel fra dengang til idag, var at der var en ventil, der hed "drag mod vest" der er plads og land til at bygge et nyt liv. Den ventil er der ikke i dag, og hvad sker der så ? :gruble:


Ja. Det er netop spørgsmålet. Men har Trump ikke allerede løftet sløret lidt, for en mulig 'ventil'? Mexicanere, latinoer, muslimer? Jeg mener; det er jo set før i historien, at man fandt en sådan ventil (sådan ca. syd for den danske grænse). Men også i ex-Jugoslavien, i Rusland (Tjetjenere) og i store dele af Mellemøsten. Det er god gammel afprøvet teknik (desværre) :trist:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32425

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf icelady » 20. okt 2016, 13:29

Wizzze skrev:Kæft en sørgelig omgang, at følge den sidste debat. :evil:
Var jeg amerikaner så ville jeg simpelthen ikke vide hvem jeg skulle stemme på, i sidste ende ville det blive en stemme imod Trump, da man ikke rigtig kan stemme for nogen af de to. Men Clinton er dog normalt tænkende og fungerende, hvilket man ikke kan sige om Trump :tie:
Men lige meget hvad, så ved vi nu at Trump ikke vil acceptere udfaldet af valget, hvilket kan ende rigtig rigtig grimt :nerve:


Noget, jeg har undret mig over, er at i første debat virkede Trump som..ja, et barn der havde fået for meget sukker. Han var virkelig om sig på alle måder.

I de 2 følgende debatter har han været meget afdæmpet ift første debat; hvilket undrer mig, for jeg tror vitterlig ikke den mand ville høre efter, hvis en spindoktor/rådgiver fortalte ham, at han skulle prøve at fremstå lidt mere afdæmpet.


I debatten i nat synes jeg Hillary klarede det bedst. Dét skyldes så nok mestendels hendes mange års erfaring indenfor politik.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"