Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
musel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. jan 2016, 19:43
Kort karma: 37
Likede indlæg: 352

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf musel » 20. okt 2016, 08:43

bluetof1 skrev:
Samano skrev:
Oveditlevsen skrev:
Samano skrev:
Det er altså ikke et positivt udsagn når man er 25 år og man ofte bliver spurgt om ID!


Nej, det må være hårdt :kram:

Har du også flere penge end du kan nå at bruge? :D

Lidt når man arbejder med teenager og andre voksne spørger efter den voksne :lol: det altså lidt et slag i ansigtet.

Nej dem putter jeg bare på en opsparing, hvor de så aber værdi år for år ;)


For ca 7,5 år siden kom jeg gående fra klassen mod lærerværelset (arbejdede som lærervikar) og blev af en fast lærer på stedet, i en meget skarp tone, bedt om at fremvise bevis på at jeg havde fået lov til at opholde mig uden for klasseværelset (de arbejdede med "hall passes"). Jeg var højgravid og var på en skole i en bydel hvor de ALDRIG ser teenagegraviditeter. Derudover var jeg lige, blevet 29.

Relativt ofte bliver jeg også spurgt af klienter om hvor den rigtige jurist er (underforstået at det er jeg da ikke gammel nok til). Det er dog blevet bedre det sidste års tid efter at jeg begyndte at bruge make up og høje sko på arbejde.


Så du siger, at det bliver ved, også selvom man nærmer sig de 40?! :panik:
Det er egentlig lidt sjovt det med "hvor er den rigtige jurist", da mange af de unge mennesker på jurastudiet kun er 23-24 år når de er færdige.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guilded_Lily » 20. okt 2016, 08:59

Jeg elsker min familie, men bare engang i mellem drømmer jeg om at være single uden børn.
8
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Anne Droid » 20. okt 2016, 09:22

musel skrev:
bluetof1 skrev:For ca 7,5 år siden kom jeg gående fra klassen mod lærerværelset (arbejdede som lærervikar) og blev af en fast lærer på stedet, i en meget skarp tone, bedt om at fremvise bevis på at jeg havde fået lov til at opholde mig uden for klasseværelset (de arbejdede med "hall passes"). Jeg var højgravid og var på en skole i en bydel hvor de ALDRIG ser teenagegraviditeter. Derudover var jeg lige, blevet 29.

Relativt ofte bliver jeg også spurgt af klienter om hvor den rigtige jurist er (underforstået at det er jeg da ikke gammel nok til). Det er dog blevet bedre det sidste års tid efter at jeg begyndte at bruge make up og høje sko på arbejde.


Så du siger, at det bliver ved, også selvom man nærmer sig de 40?! :panik:
Det er egentlig lidt sjovt det med "hvor er den rigtige jurist", da mange af de unge mennesker på jurastudiet kun er 23-24 år når de er færdige.


Det bliver ved.
Da jeg var 39, var jeg timelærer på en produktionsskole. To gange på en dag fik jeg skæld ud for ikke at være til undervisning og for at være et sted hvor kun de ansatte måtte være.
1
Klimatosse
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 20. okt 2016, 09:25

Guilded_Lily skrev:Jeg elsker min familie, men bare engang i mellem drømmer jeg om at være single uden børn.


Åh ja :blush: At kunne rejse, bo alene og selv bestemme alt må nogle gange være rigtig rart :D
1
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 20. okt 2016, 09:48

Animi skrev:Men medmindre at klovnen fortsat opfører sig truende og giver igen efter første slag fra offeret, vil gentagen slag eller 'bøllebank' vel aldrig kunne blive set som selvforsvar?


Straffeloven:

§ 13, Stk. 2. Overskrider nogen grænserne for lovligt nødværge, bliver han dog straffri, hvis overskridelsen er rimeligt begrundet i den ved angrebet fremkaldte skræk eller ophidselse.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 20. okt 2016, 11:19

Lys skrev:
lillebjoern skrev:
Lys skrev:
lillebjoern skrev:
Lys skrev:
lillebjoern skrev:Jeg kan ikke udstå Jennifer Lawrence. Hun er så falsk, at det halve kunne være nok.


Hvordan vurderer du, at hun er falsk? Jeg antager, at du ikke har mødt hende :P

Jeg har ikke selv noget særligt forhold til hende, men jeg tænker at det er vanskeligt at vurdere en Hollywood-skuespillers personlighed på baggrund af pressedækning? Så jeg er mest bare nysgerrig på, hvad du bygger det på.


Jeg antager at hun er falsk, fordi hun hele tiden spiller "den klodsede pige" og hver eneste gang hun interviewes, udtaler ting som "jeg spiser altså pizza HELE tiden, det kan man godt når man er kendt" og "hahahaha, jeg var sååå kikset, da jeg lavede det der stunt, hahaha"... Men det er bare slet ikke det, hun udstråler når man så ser hende ellers, og for mig virker hun bare som endnu en af de glamourøse kendte.


Interessant - jeg tænker, at man godt kan rumme begge dele :)


Det kan man også. Det føler jeg bare ikke hun gør. Det virker alt for påtaget... jeg synes bare det er så nemt at gennemskue hende.


Jeg følger muligvis for lidt med, men jeg forestiller mig ikke, at vi har et så stort billede af en Hollywood skuespillers personlighed på baggrund af promotion og presse, at det er muligt at vurdere, som du gør. Vi ser jo kun en lille del. Men jeg kan da godt genkende følelsen af udefineret (og nogengange usaglig) antipati mod enkeltpersoner - jeg tror bare typisk at jeg får den i forhold til personer, jeg møder i virkeligheden.


Godt for dig.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55648
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 20. okt 2016, 11:20

Volbeat er 00'ernes svar på Danser med Drenge.
5
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf decibell » 20. okt 2016, 14:38

Lulu skrev:
Jeg har seriøst overvejet at finde en taske der er stor nok til at rumme en økse, og hvis en klovn kommer for tæt på, så hive øksen frem og spørge hvad klovnen ønsker :fløjt:


Minder mig om denne her. :D

4
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10660

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf BlueBunny » 20. okt 2016, 19:13

Apropos klovne...
En ven på facebook skrev en opdatering.
Noget ala "Ja så var jeg så en af dem der mødte en af de her udklædte klovne. Og nu er jeg jo ikke den der bare stopper op eller løber skræmt væk, så jeg gav klovnen en ordenligt en lige på den røde tud så han væltede bagover i sine store klovnesko. Nøj hvor blev de sure på McDonalds. Nu må jeg aldrig komme der mere".

Ha ha der synes jeg var meget vittigt :D
2
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Allmost_Famous » 20. okt 2016, 19:29

BlueBunny skrev:Apropos klovne...
En ven på facebook skrev en opdatering.
Noget ala "Ja så var jeg så en af dem der mødte en af de her udklædte klovne. Og nu er jeg jo ikke den der bare stopper op eller løber skræmt væk, så jeg gav klovnen en ordenligt en lige på den røde tud så han væltede bagover i sine store klovnesko. Nøj hvor blev de sure på McDonalds. Nu må jeg aldrig komme der mere".

Ha ha der synes jeg var meget vittigt :D

Høhøhø :lol:
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 20. okt 2016, 21:10

Jeg synes det er bedrøvende at se, hvor mange folk på facebook som ikke evner at løse et lille simpelt regnestykke med et par tal, som skal adderes, subtraheres, multipliceres og divideres i den rigtige rækkefølge.

Fx:

aritmetik.JPG


Svaret er 7, og aritmetik bliver altså bare ikke mere basalt end det her. Børn i folkeskolen skulle kunne regne det korrekt ud. En ting er hvis de svarer forkert på det, efter at have udvist lidt tvivl. Men sådan er det sjældent. De svarer skråsikkert (men forkert), og holder typisk hårdnakket fast i at deres forkerte svar er det rigtige, selvom man kan påvise det rigtige svar ved at slå op i eksempelvis regnearternes hierarki.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 20. okt 2016, 21:18

Advocatus-Diaboli skrev:Jeg synes det er bedrøvende at se, hvor mange folk på facebook som ikke evner at løse et lille simpelt regnestykke med et par tal, som skal adderes, subtraheres, multipliceres og divideres i den rigtige rækkefølge.

Fx:

aritmetik.JPG


Svaret er 7, og aritmetik bliver altså bare ikke mere basalt end det her. Børn i folkeskolen skulle kunne regne det korrekt ud. En ting er hvis de svarer forkert på det, efter at have udvist lidt tvivl. Men sådan er det sjældent. De svarer skråsikkert (men forkert), og holder typisk hårdnakket fast i at deres forkerte svar er det rigtige, selvom man kan påvise det rigtige svar ved at slå op i eksempelvis regnearternes hierarki.

Jeg er dum.
Jeg har lært at regne gange først.
1 x 0 er 0.
Så mit svar ville være 6.
Vil du ikke forklare mig, hvad jeg gør galt?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 20. okt 2016, 21:23

kidkomb skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:Jeg synes det er bedrøvende at se, hvor mange folk på facebook som ikke evner at løse et lille simpelt regnestykke med et par tal, som skal adderes, subtraheres, multipliceres og divideres i den rigtige rækkefølge.

Fx:

aritmetik.JPG


Svaret er 7, og aritmetik bliver altså bare ikke mere basalt end det her. Børn i folkeskolen skulle kunne regne det korrekt ud. En ting er hvis de svarer forkert på det, efter at have udvist lidt tvivl. Men sådan er det sjældent. De svarer skråsikkert (men forkert), og holder typisk hårdnakket fast i at deres forkerte svar er det rigtige, selvom man kan påvise det rigtige svar ved at slå op i eksempelvis regnearternes hierarki.

Jeg er dum.
Jeg har lært at regne gange først.
1 x 0 er 0.
Så mit svar ville være 6.
Vil du ikke forklare mig, hvad jeg gør galt?


Du glemmer resten af regnestykket.

6 - (1*0) + (2/2)
6 - 0 + 1
7
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 20. okt 2016, 21:24

Haha, jeg er åbenbart en af de spader som kun kan få det til 5. Ser frem til en lekture fra advokaten :D
1
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 20. okt 2016, 21:30

AH! Jeg læste det som et minus og ikke et dividere.
Jeg fattede det seriøst heller ikke.
Oh, well, så er jeg ikke spor dum. Bare ikke i stand til at se hvad folk skriver :lol:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Generelt"