Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Hunkat » 20. okt 2016, 08:10

Når jeg nu endelig tager mig sammen til at lave en af de kedelige skuffeopgaver... hvorfor er det så altid lige DER systemet skal gå ned? (gerne i flere timer forstås)
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 20. okt 2016, 09:57

Kommodedyret skrev:[...] verdens mest fotogene ret.

:lol: Den må jeg google ved lejlighed!
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43972

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 20. okt 2016, 13:07

:gruble:

Billede
11
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 20. okt 2016, 15:13

paint skrev::gruble:

Billede

Pis! Jeg vidste bare der måtte være fejl i mit anatomiske atlas!
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Viskelæder » 20. okt 2016, 15:15

Haha. Jeg griner lidt for meget af billedet af den "realistiske" hjerne :D
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 20. okt 2016, 21:50

Samano skrev:Brugen af udtrykket Udkantsdanmark.
Nu er alle de kommuner der flyttes statslige arbejdspladser til åbenbart Udkantsdanmark på trods af at ret mange bliver flyttet til Århus, Odense og Aalborg Danmarks største provinsbyer. Jeg tror måske bare det blevet synonym for provinsby

Udkantsdanmark er alt udenfor København. Skal man 'længere ud' hedder det nu vandkantsdanmark. Det er faktisk lidt underholdende, set i lyset af hvor lille Danmark er :D
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 20. okt 2016, 22:09

At der stadig findes folk, der kalder det sygesikringsbevis og vintertid.

1. januar 2007 er det 10 ÅR siden, at sygesikringsbeviset skiftede navn til sundhedsbeviset.
Der findes ikke vintertid. Der findes normaltid - som vi har fra efterår til forår - og så findes der sommertid, som vi skifter til i sommerhalvåret.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 20. okt 2016, 22:14

Advocatus-Diaboli skrev:At der stadig findes folk, der kalder det sygesikringsbevis og vintertid.

1. januar 2007 er det 10 ÅR siden, at sygesikringsbeviset skiftede navn til sundhedsbeviset.
Der findes ikke vintertid. Der findes normaltid - som vi har fra efterår til forår - og så findes der sommertid, som vi skifter til i sommerhalvåret.

Vi lader os ikke kue af sådan en flok DJØF-kanaljer, der går og laver navnene om på alting ;)
13
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 21. okt 2016, 05:47

Lemonella skrev:Det er muligt, det hedder sundhedsbevis, men på kortet står der da ellers sundhedskort. :)

De første mange år jeg havde kørekort (som alle kaldte det), hed det faktisk et førerbevis. :gammel:
2
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 21. okt 2016, 06:31

Jeg undrer mig over at det ikke længere hedder sygesikringsbevis. Tror jeg egentlig ikke jeg var klar over.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 21. okt 2016, 06:46

Samano skrev:
Daine skrev:
Samano skrev:Brugen af udtrykket Udkantsdanmark.
Nu er alle de kommuner der flyttes statslige arbejdspladser til åbenbart Udkantsdanmark på trods af at ret mange bliver flyttet til Århus, Odense og Aalborg Danmarks største provinsbyer. Jeg tror måske bare det blevet synonym for provinsby

Udkantsdanmark er alt udenfor København. Skal man 'længere ud' hedder det nu vandkantsdanmark. Det er faktisk lidt underholdende, set i lyset af hvor lille Danmark er :D

Men jeg synes bare det sjovt at selv folk udenfor Kbh kalder det Udkantsdanmark. Jeg kommer aldrig til at kalde Århus eller Aalborg udkant. Fair nok københavnerne gør det men vi andre burde være klogere :lol:

Men gør Københavnerene da det? Jeg gør ikke, langt de fleste jeg kender er fra København, og de gør heller ikke. Og jeg kender alligevel en del.
Måske er der nogle der gør, men det er langt fra mit indtryk at det er normen her i byen.
1
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 21. okt 2016, 07:19

Samano skrev:
LadyFox skrev:
Samano skrev:
Daine skrev:
Samano skrev:Brugen af udtrykket Udkantsdanmark.
Nu er alle de kommuner der flyttes statslige arbejdspladser til åbenbart Udkantsdanmark på trods af at ret mange bliver flyttet til Århus, Odense og Aalborg Danmarks største provinsbyer. Jeg tror måske bare det blevet synonym for provinsby

Udkantsdanmark er alt udenfor København. Skal man 'længere ud' hedder det nu vandkantsdanmark. Det er faktisk lidt underholdende, set i lyset af hvor lille Danmark er :D

Men jeg synes bare det sjovt at selv folk udenfor Kbh kalder det Udkantsdanmark. Jeg kommer aldrig til at kalde Århus eller Aalborg udkant. Fair nok københavnerne gør det men vi andre burde være klogere :lol:

Men gør Københavnerene da det? Jeg gør ikke, langt de fleste jeg kender er fra København, og de gør heller ikke. Og jeg kender alligevel en del.
Måske er der nogle der gør, men det er langt fra mit indtryk at det er normen her i byen.

Det kan godt være københavnerne ikke gør det, men det Københavnsk medier gør i hvert fald :lol:
Og også eksperterne fra Kbh.

Det har jeg ikke hørt, men det kan da godt være at de gør det.
Jeg har nu stadig til gode at hører en Københavner (eller andre for den skyld) kalde Århus for Udkantsdanmark.

Man behøver jo faktisk ikke at have hovedet helt oppe i sin egen røv for at bo i Købehavn, det er bestemt ikke et adgangskrav - og de fleste af os er faktisk ret flinke og rimelig anstændige mennesker.
4
...
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Bøtte » 21. okt 2016, 07:46

Lemonella skrev:
dgd2007 skrev:
Lemonella skrev:Det er muligt, det hedder sundhedsbevis, men på kortet står der da ellers sundhedskort. :)

De første mange år jeg havde kørekort (som alle kaldte det), hed det faktisk et førerbevis. :gammel:


Præcis og derfor kan det godt undre mig, at det kan undre nogen, at gamle vaner lever længe. :D
Ligesom det jo nok ikke er sådan, at man ikke ved, hvad folk taler om, hvis de kalder tingene ved de gamle navne. :)


Er førerbevis/førerkort er ellers noget andet i dag :)

Men jeg er helt enig, gamle vaner hænger ved, og det synes jeg ikke er underligt :)
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 21. okt 2016, 10:33

Samano skrev:
LadyFox skrev:
Samano skrev:
LadyFox skrev:
Samano skrev:
Daine skrev:
Samano skrev:Brugen af udtrykket Udkantsdanmark.
Nu er alle de kommuner der flyttes statslige arbejdspladser til åbenbart Udkantsdanmark på trods af at ret mange bliver flyttet til Århus, Odense og Aalborg Danmarks største provinsbyer. Jeg tror måske bare det blevet synonym for provinsby

Udkantsdanmark er alt udenfor København. Skal man 'længere ud' hedder det nu vandkantsdanmark. Det er faktisk lidt underholdende, set i lyset af hvor lille Danmark er :D

Men jeg synes bare det sjovt at selv folk udenfor Kbh kalder det Udkantsdanmark. Jeg kommer aldrig til at kalde Århus eller Aalborg udkant. Fair nok københavnerne gør det men vi andre burde være klogere :lol:

Men gør Københavnerene da det? Jeg gør ikke, langt de fleste jeg kender er fra København, og de gør heller ikke. Og jeg kender alligevel en del.
Måske er der nogle der gør, men det er langt fra mit indtryk at det er normen her i byen.

Det kan godt være københavnerne ikke gør det, men det Københavnsk medier gør i hvert fald :lol:
Og også eksperterne fra Kbh.

Det har jeg ikke hørt, men det kan da godt være at de gør det.
Jeg har nu stadig til gode at hører en Københavner (eller andre for den skyld) kalde Århus for Udkantsdanmark.

Man behøver jo faktisk ikke at have hovedet helt oppe i sin egen røv for at bo i Købehavn, det er bestemt ikke et adgangskrav - og de fleste af os er faktisk ret flinke og rimelig anstændige mennesker.


Et nemt eksempel er debatten herinde om udflytningen, der er flere som bare kalder de steder udflytningen sker til Udkantsdanmark og det indbefatter altså også Århus.

:Lol: det ved jeg da udmærket godt. Jeg har skam mange venner i Kbh. Men det ændre ikke på at mange af dem omtaler resten af Danmark lidt nedladende og undre sig over man ikke hurtigst muligt er flyttet til hovedstaden. Men det ikke anderledes end min far og mange andre vestjyder gør det samme bare om Kbh :lol:

Men det indbefatter nu også en del steder der ikke er Århus, Aalborg og Odense. Det kunne jo også være de andre steder der var ment. en det ved jeg ikke, det er ikke mig der har skrevet indlæggende, jeg ved ikke engang om der deltager i debatten er fra København.
Men jeg synes nu heller ikke at der sidder nogle stykker på debatten og mener at Århus er udkants-danmark er særlig sigende om Københavnere og deres mentalitet som helhed. Bare i forhold til hvor mange Københavnere jeg ved der er her på debatten er det trods alt et stort mindre tal der har siddet og kaldt Århus Udkantsdanmark i udflytnings-debatten.

Jeg har hverken venner, eller familie herovre der har en nedladende attitude overfor folk på grund af deres postnummer. Jeg synes det er dybt fjollet.
1
...
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 21. okt 2016, 10:43

Bøtte skrev:Er førerbevis/førerkort er ellers noget andet i dag :)
[...]

Hvad er det da i dag? :gruble:
0

Tilbage til "Generelt"