Oktober '15 - fællestråd

FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 5. okt 2015, 09:35

Akehurst2 skrev:
FitBrideToBE skrev:Godt @Ally at der er kommet lidt ord på, hvad filan det var, der skete med den lænd ! Jeg håber, det hurtigt går over :ae:



Suuuuk.. Her går det.. bob bob.. Jeg er nået til dag 4 i oktober måned før jeg fik samlet mig op af hvad-end-der-nu-lige-skete-dér-hullet.. Og der fucker totalt med mit hoved.. Jeg er 100 PROCENT sikker på, at jeg ikke får tabt en SKID inden næste oktober nu, fordi jeg først i dag er hoppet på 100% perfekt kost.. Og det der 100% "perfekte" - det fucker også med mit hoved, for så kan det jo så let gå galt.. Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.. :cuss: :cuss: :cuss:

Jeg ville sådan ønske, at bare for ET FUCKING ÅR af mit liv, at den møg spiseforstyrrelse ville skride af helvedes til.. Som om 20 år af mit liv i det lort ikke var NOK, så skal jeg deale med det året inden og på min bryllupsdag.. :cuss: :cuss: :cuss:

Nåh.. Undskyld alt banderiet.. Jeg skal nok "tale pænt" fremadrettet.. Jeg er bare så super frustreret over mine tanker og mit mismod, som ærligt er ret forståelige.. :whine:
Men fra IDAG af.. så er det ikke mere pis, altså - jeg tager ansvar og vil ikke være offer for den bulimi.. og det er simpelthen NØDT til at være NU.. ikke pga brylluppet, men fordi jeg bliver kronisk sindssyg, hvis jeg spilder mere hårdt arbejde, flere timer i fitness eller i løbeskoene.. jeg MAGTER det ikke!..

I dag er blevet til 2t. havearbejde og en løbetur på 45-60min senere. Så har jeg bagt tre hokkaidogræskar til madpakken de kommende dage. Håber jeres weekend har været bedre end min ! :tie:


Det lyder rigtig hårdt :ae:

Har du overvejet en diætist i forhold til kosten? Som tidligere spiseforstyrret tænker jeg, det kunne være rigtig sundt for dig at have noget professionel udenforstående sparring på, hvad der er fornuftig kost og i hvilke mængder.

Jeg ved ikke meget om det, men jeg kan ikke lade være med at tænke, at det med megen hård træning og en del faste ikke lyder som en god metode for et sundt vægttab for en, der har kæmpet længe med en spiseforstyrrelse.

Og det er altså skrevet i den allerbedste mening.


Tak for dit svar :) Og jeg modtager det også som sådan ^^ :) Hmm jeg har tidligere været på diætistforløb som del af behandling, men det gør ikke rigtig noget godt for mig.. Jeg bliver bare mere skør med maden, hvis jeg kun må spise det samme dag ud og dag ind. Derudover er jeg selv uddannet indenfor sportsernæring, og min kæreste er det samme.. Så sådan det med at få nok osv, det burde jeg gøre..
Når det så er sagt, så har jeg HELT droppet fasten !!! Det er slet ikke mig og havde ingen positiv effekt på mig.
Og jeg arbejder meget på at skrue ned for træningen :) !! Den er jeg allerede på - fx i dag, så accepterer jeg, at jeg ikke nåede op på 900kcal, så jeg skal ikke træne mere i eftermiddag osv. Men det er en proces..

God dag :kram:
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12375

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 5. okt 2015, 18:51

MyGirl skrev:@Guilded_Lily Håber, det går ok hos tandlægen. Kender godt den der følelse af, at alt er galt, når man ved, man skal "under lup".. Og det til trods, tror jeg ikke, jeg har været ved tandlægen i 5-7 år :genert: Har simpelthen ikke fundet en, siden jeg flyttede til Sjælland (for nu.. hmm.. 13 år siden..)


Tak :kys:

0 huller :banan: Og hun mente, jeg passede pænt på :genert: Men damn, hun er hård, når hun går i gang med at rense - jeg har tendens til tandsten, og der går altid lige en times tid efter besøget, før jeg synes, følelsen i mund, læber og kinder er tilbage til normal.. :tie: :lol2:
3
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12375

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 5. okt 2015, 18:59

Ellers lidt af en møgdag! En dum sag på arbejde, hvor jeg lige måtte kridte banen op over for chefen (det er første gang, jeg har prøvet det - grænseoverskridende!), tog al min forberedelsestid og det meste af min pause, så jeg nåede ikke min frokost - udover 8 stykker chokolade fra Toms Festival, fordi en barselsvikar havde sidste dag. Godt, jeg havde både tandbørste og -tråd med, ellers havde tandlægen nok fundet guldkaramel bagerst i munden :lol:

Så jeg fik spist dobbeltportion spag bol til aften - puha! Og en bananmuffin her til Robinson... :fløjt:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12375

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 5. okt 2015, 19:45

Ballademager skrev:
@Guilded_Lily: Sejt, at du satte nogle ting straight over for chefen. Det er altså nødvendigt en gang imellem.


Tak :blush: Som sagt er det første gang, jeg har prøvet det; jeg er normalt enormt konfliktsky overfor "højerestående", men denne gang gik det ud over min personlige og faglige stolthed, så han skulle vide, han var en snotskovl! (brugte ikke lige det ord, men jeg var fristet! Han sked virkelig i nælderne! Og en kollega, der er tæt knyttet til samme sag, er lige så rystet på mine vegne. Det var/er rart!)
2
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 6. okt 2015, 06:44

@Bøtte - håber du finder motivationen igen! Du skal bare op på hesten igen, og ikke slå dig selv i hovedet med det. God ide med kalorierne! Jeg er der selv lige nu, fordi jeg har så travlt. I næste uge satser jeg på at skrive eksamensopgave derhjemme, så der bliver det lettere med sunde valg, tror jeg.

@FitBrideToBE - håber du kommer op af spiseforstyrrelseshullet! En af mine allernærmeste kæmper også med en spiseforstyrrelse, og det er så hårdt. Massere af tanker til dig :kys:

@Guilded_Lily - hvor er det sejt, at du fik sagt fra. Det er enormt svært at sige fra overfor folk der er "højere i hierarkiet" på en arbejdsplads. Han lyder også som om han har dummet sig gevaldigt!

@Ally - hvordan går det med ryggen? Jeg følger jo lidt med på instagram, der er lettere at tjekke på farten end debatten :p Håber det går fremad, omend langsomt.

@Mygirl - det lyder som om det kører for dig. Hvor er det dejligt! Klø på :D


--
Puha, jeg håber jeg snart kan få tid til at være mere sund og mere aktiv herinde. Jeg har haft stor glæde af de andre tråde, så jeg ville gerne hænge i. I dag er jeg ude af døren om lidt og hjemme igen ved 20-21-tiden. Jeg har garderet mig med en asiatisk nudelret fra jamie oliver med grøntsager og æg. Den mætter godt og er sund.
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 6. okt 2015, 07:10

@Guilded_Lily: Hvor er det bare fedt med tandlægen! :banan: Oooog, så synes jeg du er møgsej, fordi du har sagt fra - er selv en spade til sådan noget, så har verdens største respekt for folk, der gør den slags! :gogo: Hvordan tog han det?

@Ballademager: Fantastisk med god træning! Har luret lidt på de der combathold, men min indre tryghedsnarkoman har endnu ikke turde springe ud i det. Brugte det meget for år tilbage, men kan simpelthen ikke overskue at være hende den tykke ukoordinerede lige nu :genert:

@Sohaya: Tak :kys: føler faktisk også, jeg er inde i en ret god rytme, selvom jeg snart tror, jeg skal steppe det lidt op, da jeg synes vægttabet stagnerer lidt. Men tror jeg samler mod til at gå på vægten torsdag, for nu er jeg snart nysgerrig! Lyder til, du har meget at se til for tiden, men håber da at se dig herinde på meget som du har mulighed for :)
1
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 6. okt 2015, 07:17

@MyGirl - uh, det er altid spændende hvad man vejer når man virkelig har givet den gas! Hvor er det fedt for dig at du er kommet ind i rytmen!
Jeg har rigtig meget at se til - uni er hårdt lige nu med læsning og eksamensopgave, på mit frivillige arbejde har jeg startet nyt samtaleforløb op med to unge mennesker i sidste uge, så der skal sættes noget tid af til dem, og så er vi igang med et stort projekt på mit betalte arbejde der gerne skulle munde ud i at vi får et psykosocialt tiltag igennem for hele danmark - temmelig ambitiøst! Så der er lidt at tage fat i :D
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 6. okt 2015, 07:38

Jeg skubbede træningen fra i morges til i eftermiddag.. fordi jeg er træææt.. så lytter til kroppen og lader den lige komme i gang inden bentøjet skal tæskes..

Vægten sagde -0,7 i morges.. Glæder mig til den falder mere stabilt..

@Log_Lady tillykke med vægttabet :gogo:
3
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 6. okt 2015, 07:52

Log_Lady skrev:Det bedste af det hele er, at jeg ikke tæller kcal og ikke bekymrer mig synderligt om min kost, pånær at jeg har fokus på gode proteinkilder og masser af grøntsager og frugt. Vægttabet skyldes tydeligvis, at jeg kun spiser sukker én gang om ugen og dyrker motion. Dejligt ukompliceret. :)


Tillykke :banan: Hvor er det godt gået.

Jeg er faktisk også holdt op med at tælle kcal, og indtil videre ser det faktisk ud til at gå rigtig fint!
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 6. okt 2015, 12:25

Jeg har ikke været så god til at holde mine mål for Etape 1, men forhåbentlig kan jeg overkomme nedenstående mål for Etape 2:

* Bevægelse i form af gåture, evt. cykling
* Tage det med ro, når jeg tager på arbejde torsdag og fredag
* Negleolie og håndcreme
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 6. okt 2015, 12:31

@Ballademager og @Sophaya - Det går fremad med ryggen. Jeg skal til fysioterapeut i morgen tidlig. Det er ikke sikkert, at overvægten spiller ind, men jeg tror bestemt, at det kun kunne være godt, hvis jeg tabte mig. Går og overvejer forskellige muligheder. Har brug for hjælp på en eller anden måde, men er i tvivl om hvem og hvordan.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 6. okt 2015, 12:37

Ally skrev:@Ballademager og @Sophaya - Det går fremad med ryggen. Jeg skal til fysioterapeut i morgen tidlig. Det er ikke sikkert, at overvægten spiller ind, men jeg tror bestemt, at det kun kunne være godt, hvis jeg tabte mig. Går og overvejer forskellige muligheder. Har brug for hjælp på en eller anden måde, men er i tvivl om hvem og hvordan.


Ved godt, den ikke var direkte henvendt til mig, men det er dejligt at høre, det går fremad!

Tror vi er mange herinde, der vil have det fysisk bedre, hvis vi smed nogle kg - selvom overvægten ikke nødvendigvis er årsagen, er det som regel ikke en positiv faktor i den slags. (Siger jeg uden at kende voldsomt meget til dig og din vægt osv., og håber ikke, du tager det personligt eller ilde op :genert: ) Men håber i hvert fald, du finder den "vej", der er bedst for dig. Må man spørge, hvad det er, du overvejer?
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 6. okt 2015, 13:14

MyGirl skrev:
Ally skrev:@Ballademager og @Sophaya - Det går fremad med ryggen. Jeg skal til fysioterapeut i morgen tidlig. Det er ikke sikkert, at overvægten spiller ind, men jeg tror bestemt, at det kun kunne være godt, hvis jeg tabte mig. Går og overvejer forskellige muligheder. Har brug for hjælp på en eller anden måde, men er i tvivl om hvem og hvordan.


Ved godt, den ikke var direkte henvendt til mig, men det er dejligt at høre, det går fremad!

Tror vi er mange herinde, der vil have det fysisk bedre, hvis vi smed nogle kg - selvom overvægten ikke nødvendigvis er årsagen, er det som regel ikke en positiv faktor i den slags. (Siger jeg uden at kende voldsomt meget til dig og din vægt osv., og håber ikke, du tager det personligt eller ilde op :genert: ) Men håber i hvert fald, du finder den "vej", der er bedst for dig. Må man spørge, hvad det er, du overvejer?


Derfor må du gerne kommentere alligevel :kys:

Lægen mente ikke, da jeg spurgte hende i sidste uge, at overvægten var årsagen til, men jeg vil lige høre fysioterapeuten i morgen om det samme. Bare rolig, jeg tager ikke din kommentar ilde op og ej heller personligt. Det, jeg overvejer, er meget forskelligt: Diætist i vores lægehus? Kostplan lavet af en, jeg følger på FB/IG? Styre det selv? Tage gamle WW-kogebøger i brug? Som du kan se er mulighederne mange - og jeg overvejer dem alle. Selv om rygskaden måske/måske ikke skyldes overvægt, er jeg ikke det mindste i tvivl om, at jeg skal og vil ned i vægt. Jeg vil gøre mit for ikke at opleve dette smertehelvede igen - og hvis det betyder træning og vægttab, so be it.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 6. okt 2015, 15:07

Ballademager skrev:
Du skal selvfølgelig ikke gøre det, hvis du ikke har lyst :kys: Men der er jo lige kommer nyt program, og derfor er vi alle ret ukoordinerede lige nu :D Programmet er ikke så motorisk krævende, som mange af de tidligere har været (ved ikke, hvornår du trænede Combat). Der er mange gentagelser, hvilket gør det muligt at give den gas hurtigt. Til gengæld er det hårdt, og man får meget ud af det, fordi der er høj intensitet.

Ville bare lige dele :)


Uhhh, tak for deling! Du har ret i, det nok gælder om at hoppe på på et tidspunkt, hvor der lige er kommet nyt program! Det er 1000 år siden, da jeg var fit og i form, jeg trænede combat sidst :genert:

Det er efterhånden svært for mig, når jeg kun gider pump og spinning, at finde gode hold, når jeg har tid, så skal snart have udvidet holdpaletten lidt :)
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 6. okt 2015, 15:09

Ally skrev:
Derfor må du gerne kommentere alligevel :kys:

Lægen mente ikke, da jeg spurgte hende i sidste uge, at overvægten var årsagen til, men jeg vil lige høre fysioterapeuten i morgen om det samme. Bare rolig, jeg tager ikke din kommentar ilde op og ej heller personligt. Det, jeg overvejer, er meget forskelligt: Diætist i vores lægehus? Kostplan lavet af en, jeg følger på FB/IG? Styre det selv? Tage gamle WW-kogebøger i brug? Som du kan se er mulighederne mange - og jeg overvejer dem alle. Selv om rygskaden måske/måske ikke skyldes overvægt, er jeg ikke det mindste i tvivl om, at jeg skal og vil ned i vægt. Jeg vil gøre mit for ikke at opleve dette smertehelvede igen - og hvis det betyder træning og vægttab, so be it.


Det lyder ganske fornuftigt!

Og ja - det er altid svært at finde den perfekte slagplan, men håber da, at løsningen ligger derinde et sted :kys:
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"