Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LadyFox » 21. okt 2016, 19:45

kidkomb skrev:
Delfin skrev:
Pandesteg skrev:


I det tilfælde du beskriver ville jeg sige "undskyld/undskyld mig". Er enig i, at "hallo" for at fange andres opmærksomhed, har et flabet klang.


Det gør jeg, når jeg er tæt på, men det virker da tåbeligt at stå på 4 meters afstand og sige undskyld mig.

Hvorfor?
Man kan da sige "undskyld?" i nøjagtig samme lydstyrke som "hallo".

Jeg er helt enig med Pandesteg.
Og specielt i en butik til en ansat. Det er altså en medarbejder, ikke en tyende.
Man kan jo i øvrigt flytte sig tættere på, hvis man synes at "undskyld" ikke kan bruges på afstande over 3 meter.

Nogengange må man jo ikke bare bevæge sig frit hen til en ansat. I flere butikker hvor jeg bor er ikke vildt besøgte og med baglokale hvor den de arbejder der så sidder og ser film osv. Der kan man altså risikerer at vente længe hvis man skal vente på de selv opdager en. Og selvfølgelig kan man da bare gå igen, men jeg regner da med at de er interesseret i at sælge deres ting.
0
...
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Delfin » 21. okt 2016, 19:47

kidkomb skrev:
Delfin skrev:
Pandesteg skrev:


I det tilfælde du beskriver ville jeg sige "undskyld/undskyld mig". Er enig i, at "hallo" for at fange andres opmærksomhed, har et flabet klang.


Det gør jeg, når jeg er tæt på, men det virker da tåbeligt at stå på 4 meters afstand og sige undskyld mig.

Hvorfor?
Man kan da sige "undskyld?" i nøjagtig samme lydstyrke som "hallo".

Jeg er helt enig med Pandesteg.
Og specielt i en butik til en ansat. Det er altså en medarbejder, ikke en tyende.
Man kan jo i øvrigt flytte sig tættere på, hvis man synes at "undskyld" ikke kan bruges på afstande over 3 meter.


Det ved jeg ikke, men det fungerer altså ikke for mig. Det med at kalde på afstand handler, som jeg skrev tidligere, om at man ofte knap kan nå at fange en ansat, før de er rundt om næste reol, så det handler sådan set bare om lige at gøre opmærksom på at, jeg er på vej derhen.


Tyende, hvor kommer det dog fra?
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Charly » 21. okt 2016, 20:01

Min mand! Han er så sur og gnaven at han burdes stilles ud i haven til afkøling!
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 21. okt 2016, 21:11

Delfin skrev:
kidkomb skrev:
Delfin skrev:
Pandesteg skrev:


I det tilfælde du beskriver ville jeg sige "undskyld/undskyld mig". Er enig i, at "hallo" for at fange andres opmærksomhed, har et flabet klang.


Det gør jeg, når jeg er tæt på, men det virker da tåbeligt at stå på 4 meters afstand og sige undskyld mig.

Hvorfor?
Man kan da sige "undskyld?" i nøjagtig samme lydstyrke som "hallo".

Jeg er helt enig med Pandesteg.
Og specielt i en butik til en ansat. Det er altså en medarbejder, ikke en tyende.
Man kan jo i øvrigt flytte sig tættere på, hvis man synes at "undskyld" ikke kan bruges på afstande over 3 meter.


Det ved jeg ikke, men det fungerer altså ikke for mig. Det med at kalde på afstand handler, som jeg skrev tidligere, om at man ofte knap kan nå at fange en ansat, før de er rundt om næste reol, så det handler sådan set bare om lige at gøre opmærksom på at, jeg er på vej derhen.


Tyende, hvor kommer det dog fra?

Undskyld. Jeg har haft en dårlig dag. Det var ikke meningen at være så skarp.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Filipai » 21. okt 2016, 21:18

Jeg hader virkeligt også "Hallo" når jeg er på job. Eller folk der knipser efter mig. Jeg gad virkeligt godt at folk bare gik hen til mig. Butikken jeg står i er 15 skridt lang.

Nu hjælper det heller ikke at jeg ikke kan se folks ansigtudtryk på afstand, så det er lidt svært ved at lure om de ser søgende ud :genert:

Havde en kunde den anden dag, der gik hen, afbrød mig midt i en samtale med en anden kunde, og da jeg høfligt sagde at jeg eller en kollega nok skulle være der så snart vi var ledige, blev hun skide sur og sukkede og skabte sig mens hun gik ud af butikken.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 21. okt 2016, 21:25

Filipai skrev:Jeg hader virkeligt også "Hallo" når jeg er på job. Eller folk der knipser efter mig. Jeg gad virkeligt godt at folk bare gik hen til mig. Butikken jeg står i er 15 skridt lang.

Nu hjælper det heller ikke at jeg ikke kan se folks ansigtudtryk på afstand, så det er lidt svært ved at lure om de ser søgende ud :genert:

Havde en kunde den anden dag, der gik hen, afbrød mig midt i en samtale med en anden kunde, og da jeg høfligt sagde at jeg eller en kollega nok skulle være der så snart vi var ledige, blev hun skide sur og sukkede og skabte sig mens hun gik ud af butikken.

Haha, jeg elsker når folk afbryder en samtale man har med en anden kunde.
Det er så mærkeligt at de ikke selv kan se, hvor uhøfligt og upassende det er.
Jeg får altid lyst til at sige "Et øjeblik..." til den kunde jeg taler med og så vende mig om og sige "Undskyld, jeg var ikke klar over at du er verdens navle. Hvad kan jeg hjælpe med mens den anden kunde venter?"
5
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Delfin » 21. okt 2016, 21:29

kidkomb skrev:
Delfin skrev:
kidkomb skrev:
Delfin skrev:
Pandesteg skrev:


I det tilfælde du beskriver ville jeg sige "undskyld/undskyld mig". Er enig i, at "hallo" for at fange andres opmærksomhed, har et flabet klang.


Det gør jeg, når jeg er tæt på, men det virker da tåbeligt at stå på 4 meters afstand og sige undskyld mig.

Hvorfor?
Man kan da sige "undskyld?" i nøjagtig samme lydstyrke som "hallo".

Jeg er helt enig med Pandesteg.
Og specielt i en butik til en ansat. Det er altså en medarbejder, ikke en tyende.
Man kan jo i øvrigt flytte sig tættere på, hvis man synes at "undskyld" ikke kan bruges på afstande over 3 meter.


Det ved jeg ikke, men det fungerer altså ikke for mig. Det med at kalde på afstand handler, som jeg skrev tidligere, om at man ofte knap kan nå at fange en ansat, før de er rundt om næste reol, så det handler sådan set bare om lige at gøre opmærksom på at, jeg er på vej derhen.


Tyende, hvor kommer det dog fra?

Undskyld. Jeg har haft en dårlig dag. Det var ikke meningen at være så skarp.


No problem. :ae:
Jeg syntes i øvrigt ikke, du var skarp, jeg undrer mig bare over, at hallo kan være så værdiladet, men det er godt at vide, så må vi se, om jeg også kan huske at finde på et andet ord. Jeg kan love dig 100 %, at det ikke er ment grimt, hvis du en dag møder mig som hallo-dame i din butik :D

Man tænker så godt i s-toget, så på vej til arbejde, kom jeg til at tænke på, hvorfor man egentlig bruger en høflighedfrase og siger undskyld ... osv. Man skal vel i grunden ikke undskylde for at bede om hjælp i en butik
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 21. okt 2016, 21:36

Delfin skrev:
No problem. :ae:
Jeg syntes i øvrigt ikke, du var skarp, jeg undrer mig bare over, at hallo kan være så værdiladet, men det er godt at vide, så må vi se, om jeg også kan huske at finde på et andet ord. Jeg kan love dig 100 %, at det ikke er ment grimt, hvis du en dag møder mig som hallo-dame i din butik :D

Man tænker så godt i s-toget, så på vej til arbejde, kom jeg til at tænke på, hvorfor man egentlig bruger en høflighedfrase og siger undskyld ... osv. Man skal vel i grunden ikke undskylde for at bede om hjælp i en butik

Tjoh, det ved jeg nu ikke.
Man kan jo også argumentere for at man ikke skal sige "tak for hjælpen" heller. Eller "tak" når man får byttepenge.
For de er jo ansat til det samme og får løn.
Jeg synes ikke at man skal være nærrig med høflighed.
Og høflige kunder får ALTID bedre service end de uhøflige. Alle steder.
5
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 21. okt 2016, 21:46

Hvis bare de ville holde op med at sige "Hav en god dag!" så ville jeg såmænd være tilfreds med min "indkøbsoplevelse" :)
1
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf HappyHippo » 21. okt 2016, 21:48

kidkomb skrev:Folk der siger hallo til andre mennesker.
Man bør aldrig sige hallo til andre mennesker.
Det er sygt uhøfligt.


Et af de eneste ord min søn kan fordi vi åbenbart leger meget telefonleg. Og det er så nuttet når han siger det med sin babystemme :D
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf HappyPaww » 21. okt 2016, 21:54

dgd2007 skrev:Hvis bare de ville holde op med at sige "Hav en god dag!" så ville jeg såmænd være tilfreds med min "indkøbsoplevelse" :)

Du mener vel "Hav en fortsat god dag"?

Og ja, jeg mener, for 117. gang, at det er en latterlig ting at blive fornærmet over ;)
7
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Delfin » 21. okt 2016, 22:01

kidkomb skrev:
Delfin skrev:
No problem. :ae:
Jeg syntes i øvrigt ikke, du var skarp, jeg undrer mig bare over, at hallo kan være så værdiladet, men det er godt at vide, så må vi se, om jeg også kan huske at finde på et andet ord. Jeg kan love dig 100 %, at det ikke er ment grimt, hvis du en dag møder mig som hallo-dame i din butik :D

Man tænker så godt i s-toget, så på vej til arbejde, kom jeg til at tænke på, hvorfor man egentlig bruger en høflighedfrase og siger undskyld ... osv. Man skal vel i grunden ikke undskylde for at bede om hjælp i en butik

Tjoh, det ved jeg nu ikke.
Man kan jo også argumentere for at man ikke skal sige "tak for hjælpen" heller. Eller "tak" når man får byttepenge.
For de er jo ansat til det samme og får løn.
Jeg synes ikke at man skal være nærrig med høflighed.
Og høflige kunder får ALTID bedre service end de uhøflige. Alle steder.


Selvfølgelig skal man være høflig, det koster ingenting, ligesom smil er gratis og giver smil tilbage, men man godt være høflig uden at sige undskyld.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 21. okt 2016, 22:29

HappyPaww skrev:[...]
Og ja, jeg mener, for 117. gang, at det er en latterlig ting at blive fornærmet over ;)

Helt ærligt, hvis man så sådan på alting, så kunne man jo aldrig blive fornærmet! :evil: :D
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Dirtylittledevil » 22. okt 2016, 03:24

Overskrifter som disse:
Kogning af æg - DU GØR DET HELT FORKERT!
Opladning af mobilen - DU GØR DET HELT FORKERT!
Opvarmning af sovs - DU GØR DET HELT FORKERT!
Hårvask - DU GØR DET HELT FORKERT!
Huskøb - DU GØR DET HELT FORKERT!
Hussalg - DU GØR DET HELT FORKERT!
Børneopdragelse - DU GØR DET HELT FORKERT!

Jeg tror der sidder nogle meget bedrevidende journalister som bare elsker at være klogere end alle andre.
6
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Persnikedy » 22. okt 2016, 08:49

Dirtylittledevil skrev:Overskrifter som disse:
Kogning af æg - DU GØR DET HELT FORKERT!
Opladning af mobilen - DU GØR DET HELT FORKERT!
Opvarmning af sovs - DU GØR DET HELT FORKERT!
Hårvask - DU GØR DET HELT FORKERT!
Huskøb - DU GØR DET HELT FORKERT!
Hussalg - DU GØR DET HELT FORKERT!
Børneopdragelse - DU GØR DET HELT FORKERT!

Jeg tror der sidder nogle meget bedrevidende journalister som bare elsker at være klogere end alle andre.


Minder mig lige om noget der irritere mig. Når overskrifter indeholder "DU GÆTTER ALDRIG HVAD DER SÅ SKETE" som fx

Hun kogte et æg i vand - DU GÆTTER ALDRIG HVAD DER SÅ SKETE
Eller
Han klædte sig ud som julemanden til jul - DU GÆTTER ALDRIG HVAD DER SÅ SKETE

De overskrifter er så pisse irriterende
12
Santa skrev:Penis.
Altid penis.

Tilbage til "Generelt"