Er du veninder med din svigerinde? Eller ven med din svoger?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Er du veninder med din svigerinde? Eller ven med din svoger?

Indlægaf JoyNips » 15. okt 2016, 14:53

Min kærestes søster bryder sig ikke specielt om mig. Hans brødre og den ene brors kæreste (den anden er single) har jeg det fint med, men de bor i den anden ende af landet, så vi ses ikke meget.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Er du veninder med din svigerinde? Eller ven med din svoger?

Indlægaf godtnavn » 15. okt 2016, 16:15

Min kærestes søstre er jeg ikke venner med, de er også meget ældre end mig, min kæreste er 10 år ældre end mig, og han har kun ældre søstre :) Mine svigerinder som mine brødres kærester har jeg heller aldrig været tætte veninder med, min ene bror havde dog på et tidspunkt en kæreste jeg blev gode veninder med men det gled ud da de gik fra hinanden.

Jeg elsker dog at bruge tid med mine svigerinder, men de er familie og ikke veninder, så det er andre ting vi snakker om og laver når vi ses end med mine veninder :)
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Er du veninder med din svigerinde? Eller ven med din svoger?

Indlægaf godtnavn » 15. okt 2016, 16:20

Hov, havde helt glemt min kæreste også har en lillesøster, hun hader mig og har været ret ubehagelig overfor mig. Især har hun opført sig dumt efter jeg sidste år var gravid hvor vi mistede, og hun har sagt nogle mindre heldige ting, så pt er min kæreste mere uvenner med hende end jeg er, så de er ikke på talefod, og derfor glemmer jeg lidt hun eksisterer.

Jeg må ærligt indrømme at det intet gør mig ikke at skulle se hende til diverse familieting herhjemme (hun er på farens side, og al anden familie han har er på morens, så hun holdes ikke udenfor hendes familie ved at kæresten ikke inviterer hende, hun er jo ikke i familie med dem). Men bliver de en dag gode venner igen, hvilket de nok gør, så er det også fint. Jeg vil ikke blande mig i deres forhold, men i mit stille sind nyder jeg lidt at slippe for hende.
0
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Er du veninder med din svigerinde? Eller ven med din svoger?

Indlægaf Prosperity74 » 15. okt 2016, 19:25

Sophies-mor skrev:Min svigerinde er en dominerende, egocentreret "noget jeg ikke siger offentligt" - så nej.
Vi er på "neutral" talefod og taler så lidt som muligt sammen.


Sådan har jeg det også med den ene af mine svigerinder. Hun er ikke til at holde ud at høre på, er pokkers påståelig og vil kun høre sig selv snakke :rulle:
Den anden svigerinde kommer jeg fint ud af det med, men veninder bliver vi ikke
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Er du veninder med din svigerinde? Eller ven med din svoger?

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. okt 2016, 19:47

Jeg er ikke veninde med min svigerinde, og kommer heller aldrig til at blive det. Dertil er vores tilgange til ting, prioriteringer m.v. alt for forskellige.
Hendes og min mands forhold er også gledet mere og mere ud igennem årene, plus den fysiske afstand er stor.
Vi kan sagtens snakke sammen, og have det hyggeligt, de par gange vi ses årligt - men vi render ikke hinanden på dørene.

Men jeg ville aldrig pr. automatik have en særlig forventning til relationen, eller bevidst lægge en form for afstand i denne. Hvis det er mennesker der siger mig noget, og nogen jeg har en masse til fælles med, så vil jeg hellere end gerne være i relationen på den måde den udvikler sig. Det er jo kun et plus med nogle nye gode venskaber, uanset hvordan de er opstået, og uagtet hvad man er til hinanden :)
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Er du veninder med din svigerinde? Eller ven med din svoger?

Indlægaf superboa » 15. okt 2016, 20:55

Jeg er veninde med min eneste svigerinde :D Vi har det rigtig sjovt sammen, og kan sagtens ses, uden min mand er med (det er hans søster). Måske det har noget at gøre med, at vi er jævnaldrende? Men nok især, at vi deler syn på mange ting i livet, og derfor altid har en masse at snakke om :) Hendes mand og jeg har det super sjovt når vi ses, men vi ville nok ikke arrangere at ses bare os 2.
Min mands 2 brødre er en del yngre. Jeg holder meget af dem, og vi kan sagtens pjatte og snakke, men det er så også det.
Min søster og hendes kæreste bor i den anden ende af landet, så jeg kender ham ikke så godt, men vi hygger os når vi er i selskab sammen.
0
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Er du veninder med din svigerinde? Eller ven med din svoger?

Indlægaf Evapeva » 15. okt 2016, 22:19

Lang historie kort: Nej.
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Er du veninder med din svigerinde? Eller ven med din svoger?

Indlægaf Evapeva » 15. okt 2016, 22:21

Sophies-mor skrev:Min svigerinde er en dominerende, egocentreret "noget jeg ikke siger offentligt" - så nej.
Vi er på "neutral" talefod og taler så lidt som muligt sammen.


Hov, her var én, der lige så fint uddybede det, jeg ikke orkede at skrive selv. :lun:
1
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Er du veninder med din svigerinde? Eller ven med din svoger?

Indlægaf Guilded_Lily » 16. okt 2016, 08:27

Sophies-mor skrev:Min svigerinde er en dominerende, egocentreret "noget jeg ikke siger offentligt" - så nej.
Vi er på "neutral" talefod og taler så lidt som muligt sammen.


Det samme her. Jeg kan slet ikke klare hende, og jeg føler nok, jeg er ved at miste min bror på den bekostning.
Min mands brors kæreste er for langt fra mig værdimæssigt, og jeg synes, hun er kedelig.

Til gengæld har jeg det rigtig fint med min søsters kæreste.

(I det hele taget er jeg ikke god til venskaber med kvinder uden det der ubestemmelige ekstra, jeg ikke kan sætte en finger på).
0
Glimmer
Indlæg: 82
Tilmeldt: 8. okt 2016, 20:19
Kort karma: 8
Likede indlæg: 44

Re: Er du veninder med din svigerinde? Eller ven med din svoger?

Indlægaf Glimmer » 19. okt 2016, 19:54

Som det kan læses i min egen tråd har jeg ikke det bedste forhold til min ene svoger. Men resten af kærestens søskende har jeg det godt med incl deres kærester. Jeg vil ikke sige vi er bedste venner. Men vi respektere hinanden og jeg har mødtes med kærestens søster et par gange hvor det kun er hende og mig.

Mine egne søstres kærester har jeg et fint forhold til. De er bare meget forskellige fra mig. Men vi hygger da når vi er sammen
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Er du veninder med din svigerinde? Eller ven med din svoger?

Indlægaf Aima » 23. okt 2016, 08:46

Min tidligere svigerinde og svoger, altså min eks' bror og kone, er nogle af de fineste mennesker, jeg har mødt i mit liv, og jeg beundrer og respekterer dem begge meget højt. Jeg anså dem for min udvidede familie i mange år, og min relation til dem er uden tvivl en af de ting, jeg savner mest fra mit liv med min eks. Også en af de eneste, i øvrigt. Jeg har ikke længere kontakt med dem, og før eller siden er jeg nok også nødt til at fjerne dem helt fra sociale medier, for, modsat min eks som jeg føler mig ret følelsesmæssigt afklaret om, føles det stadig som et ret stort tab at jeg har mistet muligheden for at have dem som en del af mit liv. Jeg får et lille smertefuldt stik af savn, hver gang jeg fx. ser dem på Facebook.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Er du veninder med din svigerinde? Eller ven med din svoger?

Indlægaf Modesty Blame » 23. okt 2016, 13:15

Min svigerinde er fantastisk. Siden de mødte hinanden, har jeg tilbragt mere tid med de to, end jeg har med de fleste andre mennesker, jeg kender. Det er vel nærmest kun kolleger, jeg ser mere til. Vi ferierer sammen flere gange om året. Vi går i biffen alle tre, og enkelte gange også bare mig og hende. Så ja, det er vist et venskab. Men - hvis de gik fra hinanden, så ville jeg have svært med at fastholde venskabet med hende. For min bror ville være så ked af det, at han ville komme først.
0

Tilbage til "Livets forhold"