Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 22. okt 2016, 19:29

Hvis man ikke lod sig skræmme af kaffekopulykken fra dagen før, og lige vil flytte en stor potteplante imens alle de andre sover, så vil man alt for sent opdage at urtepotteskjuleren på særeste vis er smurt ind i noget fedtet stads (måske spildolie??) så man mister grebet om kanten og skjuleren smadres i tusinder larmende stykker, og starter en ubønhørlig lavine af hundegøen, babyskrål, tordenvejr, og muligvis et vuvuzela-orkester.
14
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. okt 2016, 20:44

Serie med "14 beautiful pictures of animals with Down Syndrom" - så bliver det sgu for politisk korrekt, selv for mig.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf paint » 22. okt 2016, 21:36

Fyrst Eberhard skrev:I dag havde jeg lejlighed til at gå en lille tørstslukkertur på Vesterbro/Frederiksberg. Jeg fik med snedig list viklet mig ud af et omfattende butikskiggeri med familien i city, med indlagt cafébesøg.

Istedet stod jeg af på Enghave Station og blev umiddelbart efter indhentet af jukeboxens fangearme og forført ind på Hytten. Et sted jeg sjældent besøger, og det er en kæmpe fejl. Herlig lille sval oase. Jeg blev indledningsvis slået i gulvet af røgmuren, der dovent ventede på mig i døren, og som en dørmand vurderede den min parathed til Hytten. Nådigt blev jeg godkendt og krøb langs panelerne op i baren og fik tiltusket mig en barstol. Her blev jeg modtaget af det persongalleri, der udgør marven af ægte værtshus; søde, rare og snakkesalige mennesker der interesserer sig for og tager hånd om en - og bartenderen kunne være vores allesammens onkel, han opførte sig i hvert fald sådan og gav da også en Hof på husets regning til alle. Jukeboxen i hjørnet spiller de samme seks sange, og man kan lige så godt droppe at prøve at lave om på dét, for "Det er sgu Peter der står for musikken" som jeg pænt blev oplyst om.

Alt, alt for tidligt blev jeg beordret ind i en hyredasker af de lykkelige shoppere, som mente at jeg skulle lette røven og drikke kaffe med dem.
Men det var en dejlig tur og et herligt klientel. Dem havde jeg ikke mødt på Fisketorvet.

Varme anbefalinger herfra.


Hvis du er til 'brune værtshuse', eller som i dette tilfælde 'lysebrune', kan Baren i Kronborggade (2200 N), godt anbefales. Med 'lysebrune' mener jeg, at det ikke er stedet, hvor Gerda, Grethe og lille Einar sidder og synger med på 'Kære lille mormor', men interiøret er nogenlunde det samme. Deres rygepolitik er "Tilladt, men ikke påkrævet". Stemningsfuldt sted (hvis man kan klare røgen)

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ado » 23. okt 2016, 13:30

Folk, der beder om en "Lotto med gevinst" vender sig altid rundt med et "hørte I lige det?"-smil for at møde "sit publikums" reaktion.
7
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Anilara » 23. okt 2016, 14:28

Fyrst Eberhard skrev:
vUlpeS skrev:Mænd har alle som en noget ganske særligt tilfælles. Hvis der er en plet nede i kummen, dikterer impulsen, og man må, man bydes, man SKAL se, om den mon kan tisses væk.

Nemlig. Og hvis der ligger noget toiletpapir op ad siden, bliver det med det samme en slags udfordring, at se om blærens indhold rækker til at tisse DET HELE ned under vandet.

Det er nærmest et nederlag, hvis det ikke lykkes.

Det er nok derfor der findes de der nudging-klistermærker, som bl.a er en flue, der skal klistres på i toiletkummen. Så tisser færre mænd ved siden af :-p
4
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 23. okt 2016, 18:40

Ado skrev:Folk, der beder om en "Lotto med gevinst" vender sig altid rundt med et "hørte I lige det?"-smil for at møde "sit publikums" reaktion.


Der må være et stort overlap imellem dem, og så folkene bag vittigheden "Så er den nok gratis" når kassedamen ikke kan scanne en vare ind.
4
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 23. okt 2016, 18:42

Dirtylittledevil skrev:
Ado skrev:Folk, der beder om en "Lotto med gevinst" vender sig altid rundt med et "hørte I lige det?"-smil for at møde "sit publikums" reaktion.


Der må være et stort overlap imellem dem, og så folkene bag vittigheden "Så er den nok gratis" når kassedamen ikke kan scanne en vare ind.

Dem elsker vi alle.
Jeg gad vide hvor mange gange de har fået noget som helst andet end et tvært blik ud af den replik :gruble:
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14373

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Mangoness » 23. okt 2016, 19:02

kidkomb skrev:
Dirtylittledevil skrev:
Ado skrev:Folk, der beder om en "Lotto med gevinst" vender sig altid rundt med et "hørte I lige det?"-smil for at møde "sit publikums" reaktion.


Der må være et stort overlap imellem dem, og så folkene bag vittigheden "Så er den nok gratis" når kassedamen ikke kan scanne en vare ind.

Dem elsker vi alle.
Jeg gad vide hvor mange gange de har fået noget som helst andet end et tvært blik ud af den replik :gruble:


Der er også:

"Skal du ha' bonen med?"

"Nej, det ryger jeg ikke"

:træt:
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 23. okt 2016, 19:03

Mangoness skrev:
kidkomb skrev:
Dirtylittledevil skrev:
Ado skrev:Folk, der beder om en "Lotto med gevinst" vender sig altid rundt med et "hørte I lige det?"-smil for at møde "sit publikums" reaktion.


Der må være et stort overlap imellem dem, og så folkene bag vittigheden "Så er den nok gratis" når kassedamen ikke kan scanne en vare ind.

Dem elsker vi alle.
Jeg gad vide hvor mange gange de har fået noget som helst andet end et tvært blik ud af den replik :gruble:


Der er også:

"Skal du ha' bonen med?"

"Nej, det ryger jeg ikke"

:træt:

Den får jeg til gengæld aldrig :gruble:
Gad vide om det er er i dagligvare-regi den er populær.
Hos os bliver de "tvangs-bon'et" Der bliver sjældent spurgt.
For har de ikke bon, så får de intet byttet. Intet. Heller ikke selvom man kan se at vi er de eneste der sælger det. Slut.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf dgd2007 » 23. okt 2016, 19:05

Mangoness skrev:Der er også:

"Skal du ha' bonen med?"

"Nej, det ryger jeg ikke"

:træt:

Hvad er en bon i rygesammenhæng? :gruble:
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 23. okt 2016, 19:06

dgd2007 skrev:
Mangoness skrev:Der er også:

"Skal du ha' bonen med?"

"Nej, det ryger jeg ikke"

:træt:

Hvad er en bon i rygesammenhæng? :gruble:

Nærmest en slags vandpibe.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14373

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Mangoness » 23. okt 2016, 19:10

kidkomb skrev:
Mangoness skrev:
Der er også:

"Skal du ha' bonen med?"

"Nej, det ryger jeg ikke"

:træt:

Den får jeg til gengæld aldrig :gruble:
Gad vide om det er er i dagligvare-regi den er populær.
Hos os bliver de "tvangs-bon'et" Der bliver sjældent spurgt.
For har de ikke bon, så får de intet byttet. Intet. Heller ikke selvom man kan se at vi er de eneste der sælger det. Slut.


Det er blevet sagt til mig en del gange, når jeg stod ved kassen i en dagligvarebutik. Så det kan godt være, at det kun er i dagligvarebutikker, det sker :lol:

Der var hvert fald nogle af mine medarbejdere, som i stedet begyndte at sige kvittering, fordi de ikke gad at høre på det længere :stoned:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf dgd2007 » 23. okt 2016, 19:11

kidkomb skrev:Nærmest en slags vandpibe.

Ah, ok! :gogo:
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 23. okt 2016, 19:11

dgd2007 skrev:
Mangoness skrev:Der er også:

"Skal du ha' bonen med?"

"Nej, det ryger jeg ikke"

:træt:

Hvad er en bon i rygesammenhæng? :gruble:


:forvirret2: og du skulle forestille at være en gammel hippie?
4
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf dgd2007 » 23. okt 2016, 19:16

Dirtylittledevil skrev: :forvirret2: og du skulle forestille at være en gammel hippie?

Arh, jeg var en ret ung hippie :)
Men ordet "bong" synes jeg nu ikke, blev brugt dengang. Måske er det kommet til i forb.m. vandpibe-på-cafe-moden i nyere tid. :gruble:
0

Tilbage til "Generelt"