WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
De Suspekte Bryster
Indlæg: 300
Tilmeldt: 13. feb 2016, 20:37
Kort karma: 91
Likede indlæg: 711

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf De Suspekte Bryster » 23. okt 2016, 20:19

kidkomb skrev:Tørret frugt har lige så stort sukkerindhold som chokolade.
Blodsukkeret bliver påvirket helt ligedan.
Og ja, sidder fast i tænderne i flere tilfælde end chokolade, så man kan godt argumentere for at det er dårligere for tænderne med tørret frugt end med chokolade.


Blodsukkeret stiger på samme måde, når man spiser frugt/bær, som når man indtager fruktose, der er tilsat en anden fødevare, men responsen fra kroppen på blodsukkerstigningen er ikke den samme. Beklager. Det ER sundere at spise frugten/bærret end chokoladen. :mellow:

Fra 1:10 i denne video:


Når det så er sagt, så ville jeg aldrig nogensinde forære nogen en tørret frugt julekalender med mindre jeg vidste at personen er vild med tørret frugt.
0
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Muspel » 23. okt 2016, 20:19

kidkomb skrev:
dgd2007 skrev:
Wizzze skrev:Vi (Danmark) bliver overgået af Saudi Arabien, i ..... empati WFT! :stoned:
Når jeg tænker på empatiske folkefærd er det ikke lige Saudi, der kommer i top, nok ikke engang i top100 :gruble:
[...]

Ja, der er søreme mange fra mellemøsten. Men er der ikke også noget med, at det er "søjle" i religonen, at man skal bekymre sig om dem, der har det sværere end en selv? Så er det jo ikke så mærkeligt, hvis de siger, at de gør det.

Præcis, det er en meget vigtig del af Islam at vise (og mærke) medfølelse og også være taknemmelig for det man selv er blevet givet i livet og om muligt hjælpe dem som er mindre heldige end en selv på en eller anden måde.
Ramadanen har en meget stærk følelse af den form for selvransagelse for nogle muslimer. Nogle har endda som mål at de mindst en gang i løbet af ramadanen skal hjælpe nogle som er værre stillet end dem selv.
Jeg synes det har en så fin symbolværdi.


Men det hænger jo slet slet ikke sammen med hvordan kvinder og arbejdere fra andre lande behandles i fx saudi-Arabien. Det er helt sort?
1
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Lurende Peber » 23. okt 2016, 20:28

Muspel skrev:Men det hænger jo slet slet ikke sammen med hvordan kvinder og arbejdere fra andre lande behandles i fx saudi-Arabien. Det er helt sort?
Måske empatien er forbeholdt udvalgte personer?
1
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf kidkomb » 23. okt 2016, 20:50

Muspel skrev:
kidkomb skrev:
dgd2007 skrev:
Wizzze skrev:Vi (Danmark) bliver overgået af Saudi Arabien, i ..... empati WFT! :stoned:
Når jeg tænker på empatiske folkefærd er det ikke lige Saudi, der kommer i top, nok ikke engang i top100 :gruble:
[...]

Ja, der er søreme mange fra mellemøsten. Men er der ikke også noget med, at det er "søjle" i religonen, at man skal bekymre sig om dem, der har det sværere end en selv? Så er det jo ikke så mærkeligt, hvis de siger, at de gør det.

Præcis, det er en meget vigtig del af Islam at vise (og mærke) medfølelse og også være taknemmelig for det man selv er blevet givet i livet og om muligt hjælpe dem som er mindre heldige end en selv på en eller anden måde.
Ramadanen har en meget stærk følelse af den form for selvransagelse for nogle muslimer. Nogle har endda som mål at de mindst en gang i løbet af ramadanen skal hjælpe nogle som er værre stillet end dem selv.
Jeg synes det har en så fin symbolværdi.


Men det hænger jo slet slet ikke sammen med hvordan kvinder og arbejdere fra andre lande behandles i fx saudi-Arabien. Det er helt sort?

En ting er religion og det man stræber efter, en anden ting er kultur.
Altså kristendommen og middelalderen (og fremefter) lader jo ikke meget tilbage at høre....
Ja, jeg sagde lige at mange muslimske lande er århundrede bagud på nogle områder.
Det vil jeg gerne stå ved.

Edit: Stavefejl rettet.
Senest rettet af kidkomb 14. nov 2016, 23:03, rettet i alt 2 gange.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf kidkomb » 23. okt 2016, 20:53

De Suspekte Bryster skrev:
kidkomb skrev:Tørret frugt har lige så stort sukkerindhold som chokolade.
Blodsukkeret bliver påvirket helt ligedan.
Og ja, sidder fast i tænderne i flere tilfælde end chokolade, så man kan godt argumentere for at det er dårligere for tænderne med tørret frugt end med chokolade.


Blodsukkeret stiger på samme måde, når man spiser frugt/bær, som når man indtager fruktose, der er tilsat en anden fødevare, men responsen fra kroppen på blodsukkerstigningen er ikke den samme. Beklager. Det ER sundere at spise frugten/bærret end chokoladen. :mellow:

Fra 1:10 i denne video:


Når det så er sagt, så ville jeg aldrig nogensinde forære nogen en tørret frugt julekalender med mindre jeg vidste at personen er vild med tørret frugt.

Det skal du ikke være ked af. Du har ret, men for faen, folk får det nogle gange til at lyde som om frugtsukker er superfood og raffineret sukker er crocodile.
Men sukker er stadig sukker i forhold til kalorier. Og tørret frugt sætter sig altså i tænderne.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4378
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf BlueBunny » 23. okt 2016, 20:59

^^ (sidespring) egentlig betyder empati jo bare at man forstår en andens følelser. Det betyder ikke nødvendigvis at man handler under hensyn til dem (gør det?).

Desuden siger empati jo heller ikke noget om værdier. Det kan lige vel være at man kan sætte sig ind i naboens misundelse, kollegaens had, mandens behov for dominans osv.

Så et empatisk folkefærd bygger vel i høj grad på fælles værdier og forståelse for handlinger. En form for harmoni.

Det kan tænkes at to folkefærd der separate virker empatiske, overfor hinanden ikke virker empatiske, da de ikke har fælles værdigrundlag.
8
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf kidkomb » 23. okt 2016, 21:05

Rigtig fint formuleret, BlueBunny :blomst:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Pityt » 24. okt 2016, 11:31

Når ens kollega, som bruger timevis hver dag på at tale privat i telefon og småfusker med sin afspadsering, spidst siger "Jeg er ikke på Facebook i arbejdstiden" når man overbringer hende en nyhed, som en tidligere kollega har postet på FB :rulle:

Jeg er (i øvrigt med min chefs velsignelse) ofte både på FB og debatten i arbejdstiden, men faktisk var det endnu mere "legalt" i dag, da jeg skulle lede efter et billede som vores HR-afdeling skulle bruge :D
2
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Anne Droid » 24. okt 2016, 20:08

En på min facebook, havde liket et opslag og det så tilpas mærkeligt ud til at jeg tjekkede det. Det fik jeg lidt WTF over. Tjek selv siden "Kræft er svamp - natron hjælper"
0
Klimatosse
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1551
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2158

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Lucia » 25. okt 2016, 08:41

Var for noget tid siden til et arrangement, hvor Christopher (som jeg egentlig ikke er fan af overhovedet) optrådte. Jeg står et par meter fra scenekanten (Christophers normale målgruppe var ikke rigtig til stede, så der var ikke så meget kamp om pladsen). Vi får øjenkontakt og han fastholder den så længe, at jeg blev helt forfjamsket og teen-fangirl-forelsket på den generte måde, hvor jeg ikke turde se mere på ham :nerve: :genert: Jeg er for gammel til den slags, men der er åbenbart et eller andet over musikere, der gør at der ikke skal mere end et blik til :blush:
16
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43963

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf paint » 25. okt 2016, 09:17


Mand fundet død i lufthavn med skinke på ballerne og sin penis i en dåse tun


Et dødsfald i en spansk lufthavn er omgærdet af mystik.

:ad!:

http://ekstrabladet.dk/112/mand-fundet- ... un/6365601
6
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Mi55y » 25. okt 2016, 13:37

Min veninde - som for noget tid siden pludselig uden mit vidende havde inviteret en kollega med på den rejse, vi har talt om siden vi mødtes for snart 20 år siden og nu endelig gennemfører næste år - der nu pludselig ikke vil med til en koncert alligevel, fordi en af mine bekendte også tager med. "Fordi det så hurtigt bliver internt mellem jer, og det gider jeg ikke". Og jeg vil gerne understrege bekendt - hun er en jeg kender igennem min kæreste og aldrig har set udenfor den sammenhæng. WTF!?

Det skal i øvrigt lige siges, at jeg fik sagt fra mht. rejsen, så det kun bliver os to, der tager afsted.
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15651
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf 2SHY » 2. nov 2016, 21:44

Fuck nogle mærkelige produkter! Især Uroclub er gusten! :badr:

2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Mulan » 3. nov 2016, 08:46

120 kroner for en dagsbillet til Blocks and Walls. WTF. Røvmofodyre lårt altså. Hmrpf. Andre steder koster det 30 kroner. SÅ SKAL REBENE VÆRE FUCKING GULDBELAGT!
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf cola » 6. nov 2016, 13:08

http://hystericalliterature.com/sessions/

Ok den er ret sjov, men også ... lidt wtf... var ikke helt sikker på hvor, den sku puttes hen :-)
0

Tilbage til "Generelt"