Okay, så går jeg sgu "all in"!

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14591

Re: Okay, så går jeg sgu "all in"!

Indlægaf Pjeps » 20. sep 2015, 08:51

jeg kører stadig fuldstændig stringent, og det er meget lettere at få spist og delt måltiderne ordentligt ud over hele dagen, nu hvor jeg er tilbage på job. Og dejligt at komme tilbage efter 3,5 uge og folk kommenterer at jeg har tabt mig.

Jeg er på en arbejdsplads hvor kage og slik står fremme hver dag, men jeg kan sagtens lade det være. Og holder mig til mine nøje afvejede madpakker. Jeg har valgt at være åben omkring mit projekt, for jeg kan simpelthen ikke springe måltider over, så bliver mit blodsukker for lavt og jeg bliver utilpas. Så mine kollegaer ved at jeg ikke kan vente til kl 14 med at holde frokost selv om der er travlt, og det respekterer de.

Jeg holder en kcal-tælle-fri dag 1 gang om ugen, ikke for at jeg kan grovæde, men for at give min hjerne fri for at tænke på det. Og for at jeg med god samvittighed kan deltage i sociale arrangementer uden at være fanatisk, i fredags var sådan en dag, og jeg spiste af maden som var tapas og spiste lidt chips, Men sprang lagkagen og alkoholen over, og cyklede til og fra ( godt nok på elcyklen, men det giver alligevel noget, når det er 32 km :D).

Jeg skal først på vægten på tirsdag og har ikke snydevejet mig, da jeg har været mega forstoppet, mærkelig nok når jeg både får masser af fibre, væske og motion. Men sådan reagerer min krop nu engang på kostændringer, men der er ved at være styr på det.
2
:ninja:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Okay, så går jeg sgu "all in"!

Indlægaf Flora » 20. sep 2015, 09:21

Pjeps skrev:
Flora skrev:
Mayonaise er en af mine absolut største svagheder, så ville elske hvis man kan få sådan noget 0 kcal noget der smager ordentligt. Så anmeld den endelig når du får den afprøvet :)

Tillykke i øvrigt med de 1,2 yderligere kg. Det er godt gået :gogo:


Mayonaisen er testet, den er meget tynd og meget sød i forhold til tube/flaske Mayo. Jeg ville f.eks ikke putte den på en rejemad. Men i en sandwich ville den være fin at smøre på brødet, og til at lave dressinger af, jeg har brugt et par skefulde sammen med græsk yoghurt i den "remoulade" jeg lavede igår. Det bliver nok ikke noget jeg køber ret tit :lol:


Hehe....så tror jeg bare jeg venter lidt med at prøve den :lol:
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14591

Re: Okay, så går jeg sgu "all in"!

Indlægaf Pjeps » 22. sep 2015, 21:14

Hurtig opdatering; Status efter 1 mdr,tabt 9,3 kg, det er jeg ovenud tilfreds med. Ingen sukkertrang, ingen snacketrang og er fortsat top motiveret og fyldt med gode ideer både til maden og aktiviteter/motion.

Jeg har haft et par episoder med utilpashed, som jeg tilskriver lavt blodsukker, da det er kommet i forbindelse med for lang tid mellem to måltider, jeg har læst lidt op på glykæmisk indeks og hvilke fødevarer der har lavt GI. Er desuden startet op med kosttilskud : Multivitamin, fiskeolie og chrom. Og så håber jeg at jeg ikke oplever episoder med utilpashed.
4
:ninja:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Okay, så går jeg sgu "all in"!

Indlægaf Aquadorable » 23. sep 2015, 06:53

Pjeps skrev:Hurtig opdatering; Status efter 1 mdr,tabt 9,3 kg, det er jeg ovenud tilfreds med. Ingen sukkertrang, ingen snacketrang og er fortsat top motiveret og fyldt med gode ideer både til maden og aktiviteter/motion.

Jeg har haft et par episoder med utilpashed, som jeg tilskriver lavt blodsukker, da det er kommet i forbindelse med for lang tid mellem to måltider, jeg har læst lidt op på glykæmisk indeks og hvilke fødevarer der har lavt GI. Er desuden startet op med kosttilskud : Multivitamin, fiskeolie og chrom. Og så håber jeg at jeg ikke oplever episoder med utilpashed.


Det er jo et helt vildt vægttab! :8: Stort tillykke :banan:
1
K - 12.06.18 :love:
Akehurst2
Indlæg: 14186
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Okay, så går jeg sgu "all in"!

Indlægaf Akehurst2 » 23. sep 2015, 08:11

Pjeps skrev:Hurtig opdatering; Status efter 1 mdr,tabt 9,3 kg, det er jeg ovenud tilfreds med. Ingen sukkertrang, ingen snacketrang og er fortsat top motiveret og fyldt med gode ideer både til maden og aktiviteter/motion.

Jeg har haft et par episoder med utilpashed, som jeg tilskriver lavt blodsukker, da det er kommet i forbindelse med for lang tid mellem to måltider, jeg har læst lidt op på glykæmisk indeks og hvilke fødevarer der har lavt GI. Er desuden startet op med kosttilskud : Multivitamin, fiskeolie og chrom. Og så håber jeg at jeg ikke oplever episoder med utilpashed.


Wauw, for et vægttab!

Og især superdejligt at sukker- og snacktrang er under kontrol. Det er virkelig milepæle.
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Okay, så går jeg sgu "all in"!

Indlægaf MyGirl » 23. sep 2015, 08:26

Du får bare lige sådan en stak her fra mig:

:klap: :banan: :clap: :dance: :rock: :pompom: :worship: :gogo: :8:

Hold fast, hvor er det bare flot gået!!
1
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14591

Re: Okay, så går jeg sgu "all in"!

Indlægaf Pjeps » 23. sep 2015, 16:26

Hvor er I søde , jeg er selv lidt forbavset over min rygrad lige pt. Det står slik og kage på jobbet stortset hver dag, og det frister ikke det fjerneste.
2
:ninja:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Okay, så går jeg sgu "all in"!

Indlægaf Flora » 23. sep 2015, 16:41

Godt gået @Pjeps :gogo:

Det er SÅ fedt et sted at være i et slankeprojekt når man mister lysten til de søde sager :banan:

Keep up the good work! :pompom: :pompom: :pompom:
1
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14591

Re: Okay, så går jeg sgu "all in"!

Indlægaf Pjeps » 6. okt 2015, 06:18

Hov, jeg fik ikke opdateret i sidste uge, men her går det stadig godt. Vægttab er nu 12,1 kg og motivationen er fortsat høj.

Jeg har haft min første række nattevagter, og det der med at tælle gik helt i fisk, så jeg droppede madlog de sidste 4 nattevagter og forsøgte at spise som jeg plejer, jeg kommer dog ikke op på 5-6 måltider som jeg ellers plejer, men har så spist lidt mere pr gang.

Jeg er virkelig dårlig til at komme afsted til træning, det "stresser" mig at jeg både skal på job, nå at træne og lave kcal-tælle mad + alt det andet man også lige skal. Så pt tvinger jeg mig op på den almindelige cykel og lader el-cykel stå. ( lige bortset fra når jeg sover for længe :D). Jeg har heller ikke fået bestilt den Stepbænk og håndvægte jeg skulle, så jeg i det mindste kan træne lidt herhjemme. Men vægttabet går jo fremad alligevel. Men der er virkelig plads til forbedring på træningsområdet.

Jeg kan virkelig mærke på mit velvære at jeg har tabt mig, puster ikke så meget mere, mine knæ har det bedre og jeg sover meget bedre. Og humøret er også ret godt. Forleden dag da jeg havde været på tilbudsjagt og købt 5*1,5 l cola light, synes jeg det var en virkelig tung pose, 7,5 kg , der tænkte jeg at det alligevel også er mange kilo jeg allerede har fjernet fra min krop, og klart at jeg kan mærke stor forskel.

Jeg fortsætter kampen mod fedtet...
3
:ninja:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14591

Re: Okay, så går jeg sgu "all in"!

Indlægaf Pjeps » 6. okt 2015, 06:22

Og så er forøvrigt pisse træt af at folk siger, ej men du kan da godt tage et lille stykke kage bare en gang i mellem. Nej jeg kan ikke, nu har jeg ikke spist sukker og slik i 6 uger, og jeg har hverken trang eller lyst til det, kan virkelig ikke se hvorfor jeg skulle gøre det.
4
:ninja:
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Okay, så går jeg sgu "all in"!

Indlægaf MyGirl » 6. okt 2015, 09:23

Jeg er helt vildt imponeret over, hvor sej du er :worship:

Og nej, folk er ikke altid lige betænksomme hvad den slags angår. Mine kolleger er faktisk total gode - her er det kæresten og hans hang til vin, der er problemet :lol:

Men synes, det er SÅ fedt, at du holder stand, og ikke lader dem lokke dig til en eller anden misforstået form for høflighedsspisning!
1
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: Okay, så går jeg sgu "all in"!

Indlægaf FitBrideToBE » 6. okt 2015, 09:38

Åh jeg kender det SÅ godt... Bare et lille stykke, du skal jo bare smage den, det skader vel ikke. Du kan jo alligevel ikke undlade kage resten af dit liv osv osv.. Christ.. STOP DET NU!

Flot med vægttabet :banan:
1
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14591

Re: Okay, så går jeg sgu "all in"!

Indlægaf Pjeps » 6. okt 2015, 09:38

MyGirl skrev:Jeg er helt vildt imponeret over, hvor sej du er :worship:

Og nej, folk er ikke altid lige betænksomme hvad den slags angår. Mine kolleger er faktisk total gode - her er det kæresten og hans hang til vin, der er problemet :lol:

Men synes, det er SÅ fedt, at du holder stand, og ikke lader dem lokke dig til en eller anden misforstået form for høflighedsspisning!


Tak. :lun:

Det er heldigvis ikke alle der foreslår kagespisning, jeg har heldigvis nogle gode veninder der spørger om de må servere dit og dat når vi skal spise sammen, og om menuen er ok :lun: Jeg prøver at forsikre dem om at de sagtens kan sætte ting på bordet jeg ikke spiser, så længe der er noget af det jeg godt kan spise. Bare fordi jeg er gået på smalkost, er det jo ikke ensbetydende med at alle andre skal rette ind.
0
:ninja:
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Okay, så går jeg sgu "all in"!

Indlægaf MyGirl » 6. okt 2015, 09:47

Pjeps skrev:
MyGirl skrev:Jeg er helt vildt imponeret over, hvor sej du er :worship:

Og nej, folk er ikke altid lige betænksomme hvad den slags angår. Mine kolleger er faktisk total gode - her er det kæresten og hans hang til vin, der er problemet :lol:

Men synes, det er SÅ fedt, at du holder stand, og ikke lader dem lokke dig til en eller anden misforstået form for høflighedsspisning!


Tak. :lun:

Det er heldigvis ikke alle der foreslår kagespisning, jeg har heldigvis nogle gode veninder der spørger om de må servere dit og dat når vi skal spise sammen, og om menuen er ok :lun: Jeg prøver at forsikre dem om at de sagtens kan sætte ting på bordet jeg ikke spiser, så længe der er noget af det jeg godt kan spise. Bare fordi jeg er gået på smalkost, er det jo ikke ensbetydende med at alle andre skal rette ind.


Hov, ved ikke lige, hvor jeg havde fået det med kollegerne fra :gruble: Læseskade, når man sidder og smugskriver på job måske :lol2:

Og godt at høre, at mange bakker op - og ikke mindst, at du er typen, der ikke behøver diktere, at resten af flokken skal sidde og tygge i et salatblad :)

Glæder mig til at følge med fortsat, og :pompom: Hepper på dig!
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14591

Re: Okay, så går jeg sgu "all in"!

Indlægaf Pjeps » 13. okt 2015, 15:05

Status er at jeg har smidt 13,5 kg , det går stille og roligt og jeg synes at jeg efterhånden har vænnet mig til den nye måde at spise på. Jeg er fortsat kreativ med madlavningen og får generelt god mad, og accepterer også de dage hvor overskuddet ikke er er større kulinariske udfordringer. Jeg har øget mit madbudget lidt, men jeg synes også at fortjener en god bøf når jeg har lyst til det.

Jeg får mange positive og søde tilkendegivelser fra alle i min omgangskreds, og det er jo altid rart.

Uniformen på jobbet er blevet temmelig løs og jeg må snart have en mindre, det er altid sjovere at gå til uniformsdepotet når det er den vej det går :D
6
:ninja:

Tilbage til "Fit og/eller lækker"