Er dette er upassende mand? (Inspireret af debatten i anden tråd)

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er dette er upassende mand? (Inspireret af debatten i anden tråd)

Indlægaf Fru Sunshine » 6. okt 2015, 07:53

charlottefrich skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg er måske selv upassende, men jeg KAN altså ikke fatte, at det skal blæses op til noget frygteligt og grænseoverskridende, hvis man får en kompliment.

Jeg forstår det simpelthen ikke.

Jeg har i min såkaldte storhedstid fået mange grimme kommentarer om min størrelse, og DET er bestemt ikke spor behageligt eller sjovt, men når nogen fortæller mig, at de synes, jeg er pæn eller har smukke øjne, så er det bare skønt.

Egentlig hælder jeg nok mest til, at jeg gerne vil høre noget pænt og forventer sådan set, at folk klapper i, hvis de ikke har noget pænt at sige.

Men - og her kommer vi til det upassende fra mig - jeg synes altså, det er at gøre en myg til en elefant at gå sådan amok over, at nogen giver komplimenter.


Hvem er det der går amok. Debatterer vi ikke bare og forsøger at belyse emnet fra forskellige synsvinkler?

BTW, er du aldrig usikker på, om en kommentar eller bemærkning er oprigtig, eller sarkastisk?


Jeg synes altså stadig at det er at gå lidt amok at proklamere, at ingen har ret til at kommentere på ens ydre.

Og nej, det er jeg egentlig ikke. Det kan godt være, jeg er naiv, men jeg vælger faktisk at tro på, at når nogen siger noget pænt om mit udseende, så mener de det. Jeg har fået så mange af de negative kommentarer gennem tiden, at jeg nok mener mig i stand til at vurdere et tonefald.

(Og jeg kunne da godt høre, at da en revymedspiller sagde:"HOLD da op, der er da godt nok farver på dig i dag" i en chokeret tone, at det ikke var fordi, hun ville give en kompliment. Jeg valgte så at reagere som om, hun havde sagt det meget positivt - og ærligt talt, så var det så sjovt at se hende, for hun kunne jo dårligt sige, at det ikke var en kompliment :lol:)
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er dette er upassende mand? (Inspireret af debatten i anden tråd)

Indlægaf Fru Sunshine » 6. okt 2015, 07:55

charlottefrich skrev:
Ado skrev:
Aima skrev:
Derudover synes jeg som sagt, det bør være 100% i orden og helt gratis at respondere på den slags med en venlig afvisning ala "Det der er jeg ikke lige i humør til", hvis det rent faktisk er sådan man har det. Også uden at man efterfølgende har signet up til at blive stemplet som en hysterisk snerpe.



Dét er jeg enig i. Der hvor filmen knækker for mig i denne sammenhæng er at det bliver delt som et opslag hos en person, som i dén grad kæmper og argumenterer for kvinders rettigheder og hvor mandens opførsel/kompliment pludselig tages til nye højder. Og hvor man næsten skulle tro, at han havde stået og slikket sig om munden med hånden dybt nede i bukselommen.

Havde det været en almindelig privat Facebookprofil ville det i mine øjne have været noget andet. Jeg ville dog stadig havde syntes, at manden jo bare kom med en sød kompliment. Men når den slåes op på en side, som netop finder artikler og lign. som er nedværdigende og sexist for kvinden, står jeg af.


Hvis kvinden her følte det ubehageligt og grænseoverskridende, at fremmed mand mener at have ret til at kommentere hendes udseende gennem hendes barn, kan jeg godt forstå at hun skriver om det og jeg forstår også godt, at hun skriver om det på siden, netop for at skabe debat.

Jeg forstår så ikke de mennesker der straks dømmer hende hysterisk fordi det "bare er en kompliment". Vi kender ikke den aktuelle situation eller stemning og mener alligevel at vi har ret til, at bedømme hendes følelser, som rigtige eller forkerte.

Jeg holder stadig fast på, at kommentarer om en persons udseende, uden forudgående relation, er noget man bør holde for sig selv. At man holder fast på sin ret til at pushe sine kommentarer på andre og er ligeglad med hvordan det påvirker modtageren, fordi det da er vigtigt at have lov at kommentere på andre, er mig en gåde. Går man da i stykker, hvis man ikke har lov til at kommentere andres udseende?

Og går man i stykker, fordi nogen siger noget pænt? Nej, vel?

Jeg vil godt nok være NOGET træt af, hvis din holdning vinder så meget indpas, at folk ikke tør give hinanden komplimenter mere - også til nogen, de ikke kender.
Jeg elsker det nemlig.
5
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Er dette er upassende mand? (Inspireret af debatten i anden tråd)

Indlægaf Akehurst2 » 6. okt 2015, 08:12

charlottefrich skrev:Hvem er det der går amok. Debatterer vi ikke bare og forsøger at belyse emnet fra forskellige synsvinkler?

BTW, er du aldrig usikker på, om en kommentar eller bemærkning er oprigtig, eller sarkastisk?


Hende i opslaget.

For uanset, at jeg til dels kan forstå, at nogen ikke bryder sig om komplimenter fra fremmede overhovedet, uanset kontekst, så er hans kompliment som beskrevet jo ikke åbenlyst seksuelt ladet eller på anden måde helt ude i skoven og han har ikke råbt af hende på åben gade eller tilsvarende, og så er hendes offentlige beskrivelse og udskamning og hendes søns uforskammede opførsel efter min mening en overreaktion.
2
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Er dette er upassende mand? (Inspireret af debatten i anden tråd)

Indlægaf icelady » 6. okt 2015, 08:12

Men er vi ude i det grelle tilfælde, at man slet ikke må henvende sig til fremmede og give dem et kompliment?

For det synes jeg godt nok er vildt...og sørgeligt.
6
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Er dette er upassende mand? (Inspireret af debatten i anden tråd)

Indlægaf Akehurst2 » 6. okt 2015, 09:17

Dikus skrev:
icelady skrev:Men er vi ude i det grelle tilfælde, at man slet ikke må henvende sig til fremmede og give dem et kompliment?

For det synes jeg godt nok er vildt...og sørgeligt.


Helt ærligt, så er det da mærkelig adfærd at henvende sig til fremmede for at kommentere deres udseende. Med den ene undtagelse, at det er en åbningsreplik.

Ellers bør man holde sig til høflige hilsner og smil.

Åbningsreplikker er dog en nødvendighed... Og nogle er mere velkomne end andre. Og nogle er mere elegante end andre.

Men at kommentere vildt fremmedes udseende, fordi man passerer hinanden? Nej.


Jeg har godt nok givet mange komplimenter til vildtfremmede, hvor det tit har handlet om at kommentere på deres påklædning - som i at rose deres top/sko/jakke/whatever.

Er det nu virkelig sær opførsel? For så er jeg godt nok enig med icelady i, at det er meget sørgeligt.
4
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Er dette er upassende mand? (Inspireret af debatten i anden tråd)

Indlægaf icelady » 6. okt 2015, 09:18

Dikus skrev:
Helt ærligt, så er det da mærkelig adfærd at henvende sig til fremmede for at kommentere deres udseende. Med den ene undtagelse, at det er en åbningsreplik.

Ellers bør man holde sig til høflige hilsner og smil.

Åbningsreplikker er dog en nødvendighed... Og nogle er mere velkomne end andre. Og nogle er mere elegante end andre.

Men at kommentere vildt fremmedes udseende, fordi man passerer hinanden? Nej.


Der ser vi nok bare forskelligt på det. Eller...det gør vi :D

Personligt kan jeg ikke tage nogen det ilde op, hvis jeg passerer en anden og han/hun så siger "Flot hår/fed jakke/noget lignende." Tværtimod synes jeg det er modigt gjort; netop fordi det overskrider den der "Enhver passer sig selv"-mentalitet, som jeg desværre synes breder sig mere og mere.
7
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Er dette er upassende mand? (Inspireret af debatten i anden tråd)

Indlægaf Aima » 6. okt 2015, 09:32

Akehurst2 skrev:Hende i opslaget.

For uanset, at jeg til dels kan forstå, at nogen ikke bryder sig om komplimenter fra fremmede overhovedet, uanset kontekst, så er hans kompliment som beskrevet jo ikke åbenlyst seksuelt ladet eller på anden måde helt ude i skoven og han har ikke råbt af hende på åben gade eller tilsvarende, og så er hendes offentlige beskrivelse og udskamning og hendes søns uforskammede opførsel efter min mening en overreaktion.


Hvis manden blot havde givet en diskret og venlig kompliment, tror jeg heller ikke, hun havde taget sådan på vej. I virkeligheden tror jeg, det er et meget, meget begrænset fåtal, der ville reagere direkte negativt på den slags. Min opfattelse er helt klart at den primære anfægtelse går på, at manden forsøgte at kommunikere sit kontaktforsøg gennem damens 7-årige søn, og det forstår jeg udmærket, hun ikke brød sig om.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Er dette er upassende mand? (Inspireret af debatten i anden tråd)

Indlægaf ManicNinja » 6. okt 2015, 09:42

Hele denne diskussion har fået mig til at tænke tilbage på en jævnaldrende kvinde, jeg for et par år siden så på gaden, hvor jeg bor. Hun havde den fedeste grønne jakke på, og idet jeg passerede hende, udbrød jeg smilende: "Nej, hvor er det dog en fed jakke. Den klæder dig virkelig godt!" Ikke en lyd kom der tilbage. Hun greb nærmest forskrækket (måske surt?) sin lille datter i hånden, gloede sært fjendtligt på mig og trak af med ungen.

Jeg forstår nu, at min opførsel åbenbart var upassende. Eller - hånden på hjertet: Det gør jeg sådan set overhovedet ikke. Og jeg syntes, hun agerede ekstremt mærkeligt. Men okay - det har hun måske også syntes, jeg gjorde.

Well, folks. Hvis det generer nogen af jer, at jeg kommenterer jeres udseende - også selv om jeg altid vil gøre det i positiv retning, kunne aldrig drømme om at sige nogle af de grimme ting, jeg også ind imellem tænker om folks udseende, højt! - så beklager jeg. Men eftersom mit indtryk er, at de fleste værdsætter en kompliment, og eftersom jeg elsker at vise min glæde og begejstring ved andre, så fortsætter jeg altså. Jeg ville synes, at en meget væsentlig del af det medmenneskelige og alt det, jeg sætter pris på i denne verden, forsvandt, hvis jeg skulle begynde at tænke sådan, at det er at udvise "hensyn" ikke at kommentere positivt på fremmedes udseende.
Senest rettet af ManicNinja 6. okt 2015, 09:46, rettet i alt 1 gang.
5
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Er dette er upassende mand? (Inspireret af debatten i anden tråd)

Indlægaf Aima » 6. okt 2015, 09:45

Akehurst2 skrev:
Dikus skrev:
icelady skrev:Men er vi ude i det grelle tilfælde, at man slet ikke må henvende sig til fremmede og give dem et kompliment?

For det synes jeg godt nok er vildt...og sørgeligt.


Helt ærligt, så er det da mærkelig adfærd at henvende sig til fremmede for at kommentere deres udseende. Med den ene undtagelse, at det er en åbningsreplik.

Ellers bør man holde sig til høflige hilsner og smil.

Åbningsreplikker er dog en nødvendighed... Og nogle er mere velkomne end andre. Og nogle er mere elegante end andre.

Men at kommentere vildt fremmedes udseende, fordi man passerer hinanden? Nej.


Jeg har godt nok givet mange komplimenter til vildtfremmede, hvor det tit har handlet om at kommentere på deres påklædning - som i at rose deres top/sko/jakke/whatever.

Er det nu virkelig sær opførsel? For så er jeg godt nok enig med icelady i, at det er meget sørgeligt.


Mit bud er, at det, du beskriver, i flertallets tilfælde ikke opfattes som sær eller upassende opførsel. I tråden her er der jo eksempelvis kun to, der opfatter det sådan. Jeg tror, de fleste, mig selv inklusiv, ville have det helt fint og afslappet med en venlig 'flotte sko' eller 'dejligt smil'-kommentar, men jeg synes så også der er ret langt fra dét og så til at henvende sig til en 7-årig for at fange forælderens opmærksomhed på den måde, det er beskrevet.

Og jeg synes det er skudt en del over mål at opstille folks modstand mod komplimenter som en tendens fordi nogle enkelte ikke bryder sig om det, jeg ser i hvert fald det stik modsatte. Vi laver ikke andet end at anerkende hinanden på alle tænkelige måder på sociale medier, vi liker i lind strøm hinandens billeder og ord og handlinger og vi er, bl.a. gennem vores online interaktion, meget mere bevidste om hinanden. Jeg synes klart det smitter af i det virkelige liv og min oplevelse er stik modsat, at folk er blevet langt bedre til at bemærke hinanden og turde tilkendegive, hvis noget er positivt. Også hos en fremmed. Det synes jeg er superskønt, men jeg synes bare stadig, at man gerne må huske situationsfornemmelsen.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Er dette er upassende mand? (Inspireret af debatten i anden tråd)

Indlægaf ManicNinja » 6. okt 2015, 09:49

Dikus skrev:
icelady skrev:Men er vi ude i det grelle tilfælde, at man slet ikke må henvende sig til fremmede og give dem et kompliment?

For det synes jeg godt nok er vildt...og sørgeligt.


Helt ærligt, så er det da mærkelig adfærd at henvende sig til fremmede for at kommentere deres udseende. Med den ene undtagelse, at det er en åbningsreplik.

Ellers bør man holde sig til høflige hilsner og smil.

Åbningsreplikker er dog en nødvendighed... Og nogle er mere velkomne end andre. Og nogle er mere elegante end andre.

Men at kommentere vildt fremmedes udseende, fordi man passerer hinanden? Nej.


Undskyld, men - waaaauw, det dér lyder bare hæmmet. :shock: I mine ører, that is.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Er dette er upassende mand? (Inspireret af debatten i anden tråd)

Indlægaf Aima » 6. okt 2015, 09:54

ManicNinja skrev:Hele denne diskussion har fået mig til at tænke tilbage på en jævnaldrende kvinde, jeg for et par år siden så på gaden, hvor jeg bor. Hun havde den fedeste grønne jakke på, og idet jeg passerede hende, udbrød jeg smilende: "Nej, hvor er det dog en fed jakke. Den klæder dig virkelig godt!" Ikke en lyd kom der tilbage. Hun greb nærmest forskrækket (måske surt?) sin lille datter i hånden, gloede sært fjendtligt på mig og trak af med ungen.

Jeg forstår nu, at min opførsel åbenbart var upassende. Eller - hånden på hjertet: Det gør jeg sådan set overhovedet ikke. Og jeg syntes, hun agerede ekstremt mærkeligt. Men okay - det har hun måske også syntes, jeg gjorde.

Well, folks. Hvis det generer nogen af jer, at jeg kommenterer jeres udseende - også selv om jeg altid vil gøre det i positiv retning, kunne aldrig drømme om at sige nogle af de grimme ting, jeg også ind imellem tænker om folks udseende, højt! - så beklager jeg. Men eftersom mit indtryk er, at de fleste værdsætter en kompliment, og eftersom jeg elsker at vise min glæde og begejstring ved andre, så fortsætter jeg altså. Jeg ville synes, at en meget væsentlig del af det medmenneskelige og alt det, jeg sætter pris på i denne verden, forsvandt, hvis jeg skulle begynde at tænke sådan, at det er at udvise "hensyn" ikke at kommentere positivt på fremmedes udseende.


Din bemærkning var ikke upassende i flertallets tilfælde, og so far er der mig bekendt intet, i hvert fald her i tråden, der burde give dig den opfattelse, at resten af verden render rundt og synes, at os, der giver spontane rosende ord med på vejen, opfører os socialt debile. Der er enkelte, som i to personer, der har skrevet, at de i udgangspunktet ikke bryder sig om det, men hvis vi lavede en offentlig afstemning der lød: "Hvordan ville du have det, hvis en fremmed fortalte dig, din jakke var flot?", så tror jeg roligt du kan regne med, at 95% ville svare, at de ville have det ALLETIDERS med det.

Og så synes jeg måske, vi skulle smøre os et lille stykke med proportionssans, inden vi får blæst debatten op til noget der slet ikke er tilfældet :)
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Er dette er upassende mand? (Inspireret af debatten i anden tråd)

Indlægaf ManicNinja » 6. okt 2015, 09:59

Aima skrev:
ManicNinja skrev:Hele denne diskussion har fået mig til at tænke tilbage på en jævnaldrende kvinde, jeg for et par år siden så på gaden, hvor jeg bor. Hun havde den fedeste grønne jakke på, og idet jeg passerede hende, udbrød jeg smilende: "Nej, hvor er det dog en fed jakke. Den klæder dig virkelig godt!" Ikke en lyd kom der tilbage. Hun greb nærmest forskrækket (måske surt?) sin lille datter i hånden, gloede sært fjendtligt på mig og trak af med ungen.

Jeg forstår nu, at min opførsel åbenbart var upassende. Eller - hånden på hjertet: Det gør jeg sådan set overhovedet ikke. Og jeg syntes, hun agerede ekstremt mærkeligt. Men okay - det har hun måske også syntes, jeg gjorde.

Well, folks. Hvis det generer nogen af jer, at jeg kommenterer jeres udseende - også selv om jeg altid vil gøre det i positiv retning, kunne aldrig drømme om at sige nogle af de grimme ting, jeg også ind imellem tænker om folks udseende, højt! - så beklager jeg. Men eftersom mit indtryk er, at de fleste værdsætter en kompliment, og eftersom jeg elsker at vise min glæde og begejstring ved andre, så fortsætter jeg altså. Jeg ville synes, at en meget væsentlig del af det medmenneskelige og alt det, jeg sætter pris på i denne verden, forsvandt, hvis jeg skulle begynde at tænke sådan, at det er at udvise "hensyn" ikke at kommentere positivt på fremmedes udseende.


Din bemærkning var ikke upassende i flertallets tilfælde, og so far er der mig bekendt intet, i hvert fald her i tråden, der burde give dig den opfattelse, at resten af verden render rundt og synes, at os, der giver spontane rosende ord med på vejen, opfører os socialt debile. Der er enkelte, som i to personer, der har skrevet, at de i udgangspunktet ikke bryder sig om det, men hvis vi lavede en offentlig afstemning der lød: "Hvordan ville du have det, hvis en fremmed fortalte dig, din jakke var flot?", så tror jeg roligt du kan regne med, at 95% ville svare, at de ville have det ALLETIDERS med det.

Og så synes jeg måske, vi skulle smøre os et lille stykke med proportionssans, inden vi får blæst debatten op til noget der slet ikke er tilfældet :)


Er det ikke også det, jeg skriver? :)
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Er dette er upassende mand? (Inspireret af debatten i anden tråd)

Indlægaf Aima » 6. okt 2015, 10:33

^ Hey, jo. Det er det da! Altså, du skriver bl.a. også "Jeg forstår nu, at min opførsel åbenbart var upassende", og det tolkede jeg jo sådan lidt som om, at du mente i almen forstand.

Anyway, det er fint, altså jeg håber sådan set bare, at alle os, der gerne giver (sobre og velmenende) komplimenter her og der, fortsætter med dét uden at den slags får ry for at være noget man kun gør, hvis man er sådan lidt socialt off.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er dette er upassende mand? (Inspireret af debatten i anden tråd)

Indlægaf Fru Sunshine » 6. okt 2015, 11:03

Dikus skrev:
Aima skrev:^ Hey, jo. Det er det da! Altså, du skriver bl.a. også "Jeg forstår nu, at min opførsel åbenbart var upassende", og det tolkede jeg jo sådan lidt som om, at du mente i almen forstand.

Anyway, det er fint, altså jeg håber sådan set bare, at alle os, der gerne giver (sobre og velmenende) komplimenter her og der, fortsætter med dét uden at den slags får ry for at være noget man kun gør, hvis man er sådan lidt socialt off.


Min tilgang til det kan hænge sammen med, jeg altid kun har oplevet den slags fra sære mennesker.

Jeg er aldrig stødt ind i nogen, der prikker andre på skulderen for at fortælle dem, de ser godt ud. Og jeg ville ærligt talt også finde det mærkeligt

Det er jeg. Flere gange. Både mænd og kvinder.
Som oftest, når jeg har en af mine meget farverige kjoler på
Så sent som i dag i lægens venteværelse, var der en ældre mand, der udbrød:"Hvor er det dog dejligt, som du lyser hele venteværelset op."
Jeg var iført min pink DuMilde-kjole med et meget grønt kvindetegn på brystet.
Og hvordan kan man andet end blive glad for sådan en kommentar?
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
charlottefrich
Indlæg: 60
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:05
Kort karma: 6
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 91
Kontakt:

Re: Er dette er upassende mand? (Inspireret af debatten i anden tråd)

Indlægaf charlottefrich » 6. okt 2015, 11:43

Akehurst2 skrev:
charlottefrich skrev:Hvem er det der går amok. Debatterer vi ikke bare og forsøger at belyse emnet fra forskellige synsvinkler?

BTW, er du aldrig usikker på, om en kommentar eller bemærkning er oprigtig, eller sarkastisk?


Hende i opslaget.

For uanset, at jeg til dels kan forstå, at nogen ikke bryder sig om komplimenter fra fremmede overhovedet, uanset kontekst, så er hans kompliment som beskrevet jo ikke åbenlyst seksuelt ladet eller på anden måde helt ude i skoven og han har ikke råbt af hende på åben gade eller tilsvarende, og så er hendes offentlige beskrivelse og udskamning og hendes søns uforskammede opførsel efter min mening en overreaktion.


Offentlig udskamning synes jeg er at overdramatisere det. da hun ikke skriver hvem det drejer sig om eller hvor og hvornår det nøjagtigt er foregået. Derfor er det, i mine øjne, ikke så meget en udskamning som det er et surt opstød over kommentarer i almindelighed og over dette specifikke tilfælde i særdeleshed.

At nogen så finder det upassende, at barnet beder manden pakke sig på en mindre sød og nuttet måde, er vel en anden snak, som ikke nødvendigvis har noget at gøre med uønskede kommentarer generelt.
- Bemærk, at barnet hverken rakte tunge eller gav ham fingeren, men blot sagde:
Sofus: "Det har da ikke noget med fredagsslik at gøre! Mangler du en kone eller hvad? For det kan du godt glemme, tror jeg!"
0
Online farvehandler hos maling.nu & promal.dk

Tilbage til "Livets forhold"