Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 26. okt 2016, 10:55

Manden også skal tage det.
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Shmartiesh » 26. okt 2016, 12:33

Bøtte skrev:Manden også skal tage det.

Gud det vidste jeg ikke.

Jeg har købt zink og multivit til min. Men det kan da være vi skal deles om min folsyre.

Jeg har læst at selen skulle være godt til at styrke sædkvaliteten. Men kan simpelthen ikke finde det på apoteket.
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 26. okt 2016, 12:43

Shmartiesh skrev:
Bøtte skrev:Manden også skal tage det.

Gud det vidste jeg ikke.

Jeg har købt zink og multivit til min. Men det kan da være vi skal deles om min folsyre.

Jeg har læst at selen skulle være godt til at styrke sædkvaliteten. Men kan simpelthen ikke finde det på apoteket.


Min kæreste spiser zink, selen og Q10. Og indtil videre har det jo hjulpet.
Jeg har købt det hele over nettet. Tror det var på MED24. Der har de i hvert fald også selen. Og ellers prøv i matas.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 26. okt 2016, 12:48

Shmartiesh skrev:
Bøtte skrev:Manden også skal tage det.

Gud det vidste jeg ikke.

Jeg har købt zink og multivit til min. Men det kan da være vi skal deles om min folsyre.

Jeg har læst at selen skulle være godt til at styrke sædkvaliteten. Men kan simpelthen ikke finde det på apoteket.


Det er relativt nyt, min mand nåede lige at tage et et par måneder inden jeg blev gravid i marts.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 26. okt 2016, 12:49

0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 26. okt 2016, 15:39

Jeg er stor fan af "gør intet andet end at knalde regelmæssigt og gerne folsyre" i hvert fald det første lange stykke tid. Tænker virkelig, man skal passe på med, at det ikke bliver for stort et "projekt".

Vi tog den selv lidt sådan, at vi trappede ind i de mere "heavy ting", efterhånden som der ikke var gevinst, og det var også lidt med til at holde motivationen faktisk. Så havde man ligesom nogle små tiltag, man kunne gøre hen ad vejen, når man synes, man trængte til at gøre noget. Laaangt de fleste bliver jo heldigvis gravide uden.

Vi er også oppe på en millirad kosttilskud (særligt kæresten), ægløsningstests (som dog er droppet igen efter vi indså, vi skulle i behandling), sædvenlig glidecreme, øget motion og sund kost osv. osv., men tror der gik minimum et halvt år, før vi for alvor begyndte med de ændringer.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 26. okt 2016, 16:15

Ballademager skrev:
Bøtte skrev:http://www.min-mave.dk/artikel/fertilitet/tips-til-at-blive-gravid/dit-barn-bliver-hvad-farmand-spiser.html


:nerve:

Min kæreste spiser ekstremt usundt (i lange perioder spiser han kun et usundt måltid om dagen), han motionerer meget sjældent, og han spiser ikke vitaminer.

Havde håbet, at jeg ikke havde behøvet blande mig i hans livsstil (hans generelle sundhed er rigtig fin) i forbindelse med at prøve at lave børn, men budskabet i den artikel er ret utvetydigt.

Hvad blev der af drop præcentionen og se, hvad der sker?

Og hey, Bøtte, ikke et ondt ord til dig for at have bragt artiklen her :kys: Blev bare lidt ærgerlig over endnu en "du skal gøre sådan og sådan, for ellers lykkes det aldrig..." :genert:


Min mand lever altså heller ikke skide sundt. Og han spiser også nogle gange kun to gange om dagen, motionerer kun i perioder osv. Men jeg er altså blevet gravid 4 gange i alt.
Sidste gang 3 gange på 12 cykli.

Så koldt vand (og måske lidt folinsyre) i blodet :kys:

Artiklen var heller postet for at prædike, men bare for det med folinsyren :genert:
Senest rettet af Bøtte 26. okt 2016, 16:19, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 26. okt 2016, 16:19

MyGirl skrev:Jeg er stor fan af "gør intet andet end at knalde regelmæssigt og gerne folsyre" i hvert fald det første lange stykke tid. Tænker virkelig, man skal passe på med, at det ikke bliver for stort et "projekt".

Vi tog den selv lidt sådan, at vi trappede ind i de mere "heavy ting", efterhånden som der ikke var gevinst, og det var også lidt med til at holde motivationen faktisk. Så havde man ligesom nogle små tiltag, man kunne gøre hen ad vejen, når man synes, man trængte til at gøre noget. Laaangt de fleste bliver jo heldigvis gravide uden.

Vi er også oppe på en millirad kosttilskud (særligt kæresten), ægløsningstests (som dog er droppet igen efter vi indså, vi skulle i behandling), sædvenlig glidecreme, øget motion og sund kost osv. osv., men tror der gik minimum et halvt år, før vi for alvor begyndte med de ændringer.


Det synes jeg altså også er vejen frem :)
Og samme tilgang vi selv praktiserede, udover at vi selvfølglig ikke nåede så langt i kosttilskuddene, da det jo ikke var sædkvaliteten der drillede os.
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Shmartiesh » 26. okt 2016, 17:57

Majer skrev:
Shmartiesh skrev:
Bøtte skrev:Manden også skal tage det.

Gud det vidste jeg ikke.

Jeg har købt zink og multivit til min. Men det kan da være vi skal deles om min folsyre.

Jeg har læst at selen skulle være godt til at styrke sædkvaliteten. Men kan simpelthen ikke finde det på apoteket.


Min kæreste spiser zink, selen og Q10. Og indtil videre har det jo hjulpet.
Jeg har købt det hele over nettet. Tror det var på MED24. Der har de i hvert fald også selen. Og ellers prøv i matas.

Ah! Det må jeg huske hvis det bliver aktuelt.

Min kæreste var dog ikke så stor fan af at spise mere. :genert:

Så vi venter og ser hvad der sker :lun:
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Shmartiesh » 26. okt 2016, 18:00

For første gang oplever jeg hvor laaaaang ens cyklus er når man bare er nysgerrig efter om mens kommer eller ej :genert:
1
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Ficus » 26. okt 2016, 18:36

Shmartiesh skrev:For første gang oplever jeg hvor laaaaang ens cyklus er når man bare er nysgerrig efter om mens kommer eller ej :genert:

Jeg er på samme hold.
Burde komme søndag, men de sidste par gange har det jo ikke helt passet, så er virkelig spændt!
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf ina » 26. okt 2016, 18:50

Tak for tips ang. folsyre til manden. Det vil jeg se om han kan overtales til.

Da vi gik i gang med at lave barn nr. 1 startede vi ikke ud med en hel masse, men jo længere vi kom i processen (læs: jo længere tid det tog...), jo mere puttede vi på af ÆL-tests og kosttilskud og alt muligt andet. Tænker vi kører samme metode denne gang. :D
1
Nilin
Indlæg: 42
Tilmeldt: 19. okt 2016, 14:41
Kort karma: 8
Likede indlæg: 54

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Nilin » 26. okt 2016, 19:28

Det kunne være jeg også skulle lokke min mand til at tage folsyre. Lige nu tager han bare en almindelig multivitamin...når han husker det.

Skal insemineres for 3. gang i morgen og håber selvfølgelig at NU lykkes det. Jeg har fået at vide, at jeg skal have en fuld blære, da de har haft problemer med at komme op i livmoderen. Så nu er jeg en lille bitte smule nervøs for, at jeg kommer til at tisse på sygeplejersken :genert:
2
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Shmartiesh » 27. okt 2016, 14:28

Nilin skrev:Det kunne være jeg også skulle lokke min mand til at tage folsyre. Lige nu tager han bare en almindelig multivitamin...når han husker det.

Skal insemineres for 3. gang i morgen og håber selvfølgelig at NU lykkes det. Jeg har fået at vide, at jeg skal have en fuld blære, da de har haft problemer med at komme op i livmoderen. Så nu er jeg en lille bitte smule nervøs for, at jeg kommer til at tisse på sygeplejersken :genert:


Held og lykke med det! :lun:
1
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Shmartiesh » 27. okt 2016, 19:06

Hvad gør i andre med alkohol i den tid der er mellem ægløsning og menstruation hvor man ikke ved noget og ikke kan teste?

Lader man bare helt være?
Jeg ville bare være træt af spørgsmål hvis jeg ikke drikker et glas vin til familie fødselsdagen....
0

Tilbage til "Graviditet"