Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 26. okt 2016, 19:50

Falstria skrev:
Jeg regner med at det heller ikke helt er sådan når man arbejder med mennesker.


Det er i hvert fald ikke sådan, at man skrider fra noget med en beboer, blot fordi man har fri, men det giver jeg gerne min tid til, også uden at være emsig med at skrive timer på. Det er noget helt andet i mine øjne.
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. okt 2016, 19:51

Falstria skrev:Sådan er det ihvertfald inden for produktion, hvor man arbejder med maskiner, der tælles minutter.

Sådan er det ikke når man arbejder med dyr.

Jeg regner med at det heller ikke helt er sådan når man arbejder med mennesker.


Nå, men det er det så. Ellers kunne Delfin jo bare gå uden at vente på sin afløser.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 26. okt 2016, 19:57

Falstria skrev:
Delfin skrev:
Falstria skrev:
Jeg regner med at det heller ikke helt er sådan når man arbejder med mennesker.


Det er i hvert fald ikke sådan, at man skrider fra noget med en beboer, blot fordi man har fri, men det giver jeg gerne min tid til, også uden at være emsig med at skrive timer på. Det er noget helt andet i mine øjne.


Det må være overenskomsten der skal ændres ved, så man kan skrive den tid på man har brugt på at vente på andre, det burde så evt. kunne trækkes fra hos dem man har ventet på.

Men altså et overenskomstmæssigt problem :) ser helst ikke minuttyrani fra nogen sider.


Men hvorfor ikke bare møde til tiden.? Det er vel derfor man har et mødeskema, når man ikke arbejder et sted med flekstid
10
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 26. okt 2016, 20:06

Falstria skrev:
Delfin skrev:[

Men hvorfor ikke bare møde til tiden.? Det er vel derfor man har et mødeskema, når man ikke arbejder et sted med flekstid


Der er intet fornuftigt argument imod bare at møde til tiden :)

Mennesker er bare ikke maskiner, hverken de mennesker der er ansat eller dem de er ansat til at tage sig af.


Ligeså vel som jeg kan tage et tog, så der er plads til lidt afvigelser og alligevel møde til tiden, kan de andre vel også tage hjemmefra 5 min før. Jeg kan ikke se, det skal være så svært. Jeg arbejder 64 + timer i mine nattevagts-uger. Oveni det lægger jeg knap 14 timer i transport. Jeg har ikke brug for 20 min ekstra flere dage om ugen.
3
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 26. okt 2016, 20:09

At møde for sent, især på arbejdspladser hvor man udfører en funktion, der kræver tilstedeværelse, er sindsygt respektløst overfor sin kollega.
Hvis det endda sker ofte, så ville jeg være rasende.
En kollega skal ikke bestemme over min tid?
Og det er lige nøjagtig hvad der sker. De tager de minutter. De stjæler dem og man har, i Delfins funktion, ikke engang muligheden for at sige "Næh, du må ikke, nu går jeg så bare".
Shit, jeg forstår ikke den holdning.
23
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 26. okt 2016, 20:14

Falstria skrev:
Delfin skrev:
Falstria skrev:
Delfin skrev:[

Men hvorfor ikke bare møde til tiden.? Det er vel derfor man har et mødeskema, når man ikke arbejder et sted med flekstid


Der er intet fornuftigt argument imod bare at møde til tiden :)

Mennesker er bare ikke maskiner, hverken de mennesker der er ansat eller dem de er ansat til at tage sig af.


Ligeså vel som jeg kan tage et tog, så der er plads til lidt afvigelser og alligevel møde til tiden, kan de andre vel også tage hjemmefra 5 min før. Jeg kan ikke se, det skal være så svært. Jeg arbejder 64 + timer i mine nattevagts-uger. Oveni det lægger jeg knap 14 timer i transport. Jeg har ikke brug for 20 min ekstra flere dage om ugen.


Det er jo derfor jeg mener at overenskomsten skal give dig ret til at snuppe de minutter de andre kommer for sent (altså økonomisk).

Altså hvis din kollega møder et minut for sent, så mister denne løn for det første kvarter.
Du som måtte blive længere, får så løn for det kvarter.

Det skal bare stå i overenskomsten.


Mon så ikke problemet bliver lidt mindre?

For mig er det ingenlunde pengene. Som i slet ikke.
Det er at jeg bliver tvunget til at blive. Man kan spørge mig. Jeg siger gerne ja.
Men man skal fandengalemig ikke tvinge mig på den måde.
6
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 26. okt 2016, 20:18

Falstria skrev:
Delfin skrev:
Falstria skrev:
Delfin skrev:[

Men hvorfor ikke bare møde til tiden.? Det er vel derfor man har et mødeskema, når man ikke arbejder et sted med flekstid


Der er intet fornuftigt argument imod bare at møde til tiden :)

Mennesker er bare ikke maskiner, hverken de mennesker der er ansat eller dem de er ansat til at tage sig af.


Ligeså vel som jeg kan tage et tog, så der er plads til lidt afvigelser og alligevel møde til tiden, kan de andre vel også tage hjemmefra 5 min før. Jeg kan ikke se, det skal være så svært. Jeg arbejder 64 + timer i mine nattevagts-uger. Oveni det lægger jeg knap 14 timer i transport. Jeg har ikke brug for 20 min ekstra flere dage om ugen.


Det er jo derfor jeg mener at overenskomsten skal give dig ret til at snuppe de minutter de andre kommer for sent (altså økonomisk).

Altså hvis din kollega møder et minut for sent, så mister denne løn for det første kvarter.
Du som måtte blive længere, får så løn for det kvarter.

Det skal bare stå i overenskomsten.


Mon så ikke problemet bliver lidt mindre?


Så kan du da først begynde at tale om tidstyranni. Det burde ikke være nødvendigt for at få en mødeplan til at gå op. Det er reelt en form for flekstid i lille format, du vil indføre. Hvad så hvis det lige passer Egon at møde ½ time senere, skal jeg så bare æde den og skrive det på? Det kommer jo aldrig til at gå op på en arbejdsplads med et skema, som skal hænge sammen for at dække alle døgnets timer.
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 26. okt 2016, 20:23

kidkomb skrev:
For mig er det ingenlunde pengene. Som i slet ikke.
Det er at jeg bliver tvunget til at blive. Man kan spørge mig. Jeg siger gerne ja.
Men man skal fandengalemig ikke tvinge mig på den måde.


Præcis. Jeg er da ligeglad med den femmer.
Mine kolleger kan til enhver tid lave en aftale med mig, men de skal ikke bare tage det som en selvfølge
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 26. okt 2016, 20:26

Falstria skrev:
kidkomb skrev:For mig er det ingenlunde pengene. Som i slet ikke.
Det er at jeg bliver tvunget til at blive. Man kan spørge mig. Jeg siger gerne ja.
Men man skal fandengalemig ikke tvinge mig på den måde.


Så længe vi snakker minutter, forstår jeg som sagt ingenting og er dum.

Jeg synes overhovedet ikke du er dum.
Jeg forstår bare dig lige så lidt som du forstår mig :D

Fordi det er en at stjæle min tid. Uberettiget.

Det svarer lidt til at du sidder i din bil ved et lyskryds og når der bliver grønt, så er du fanget bag den foran, som altså lige skal sms'e i 5-10 min.
Fordi, nå ja, hendes tid er jo vigtigere end din. Åbenbart.
Forestil dig det. Du skulle jo et eller andet sted hen. Du kan ikke køre udenom (for eksemplets skyld).
Du er tvunget til at sidde og vente.
Det sker endda med jævne mellemrum.
Hvad tænker du om den situation?
6
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 26. okt 2016, 20:32

Falstria skrev:
Delfin skrev:Så kan du da først begynde at tale om tidstyranni. Det burde ikke være nødvendigt for at få en mødeplan til at gå op. Det er reelt en form for flekstid i lille format, du vil indføre. Hvad så hvis det lige passer Egon at møde ½ time senere, skal jeg så bare æde den og skrive det på? Det kommer jo aldrig til at gå op på en arbejdsplads med et skema, som skal hænge sammen for at dække alle døgnets timer.


Du sagde at det allerede er således at der først afregnes efter et kvarter. Så minut tyraniet ændres der da ikke ved når der stadig regnes i kvarte timer. Det der ændres er om det er dig der blev længere eller den som kom for sent som får løn for den kvarte time det handler om, ikke andet.

Det er jo ikke flekstid som sådan, det er bare økonomisk straf til den der kommer for sent og boden betales så direkte til dig som blev længere.


Når jeg har regulært overarbejde (over et kvarter), bliver det skrevet på min og afspadseret, men det bliver ikke trukket fra nogen anden. Sådan fungerer det ikke, og helt ærligt er vi nede på børnehavestadiet, hvis der skal indføres belønning og straf for at få folk til at møde til tiden. Det er direkte latterligt.
Senest rettet af Delfin 26. okt 2016, 20:33, rettet i alt 1 gang.
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 26. okt 2016, 20:32

Flere siders diskussion om, hvorvidt man skal møde til tiden, hvis man skal afløse nogen :forvirret:
11
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 26. okt 2016, 20:39

dgd2007 skrev:Flere siders diskussion om, hvorvidt man skal møde til tiden, hvis man skal afløse nogen :forvirret:


Akkeja verden er af lave, og så gik der da tid med det.

Jeg synes faktisk, det er ret sjovt så forskelligt man kan opfatte tingene, når man befinder sig vidt forskellige steder i job-verdenen
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 26. okt 2016, 20:41

Falstria skrev:
kidkomb skrev:
Falstria skrev:
kidkomb skrev:For mig er det ingenlunde pengene. Som i slet ikke.
Det er at jeg bliver tvunget til at blive. Man kan spørge mig. Jeg siger gerne ja.
Men man skal fandengalemig ikke tvinge mig på den måde.


Så længe vi snakker minutter, forstår jeg som sagt ingenting og er dum.

Jeg synes overhovedet ikke du er dum.
Jeg forstår bare dig lige så lidt som du forstår mig :D

Fordi det er en at stjæle min tid. Uberettiget.

Det svarer lidt til at du sidder i din bil ved et lyskryds og når der bliver grønt, så er du fanget bag den foran, som altså lige skal sms'e i 5-10 min.
Fordi, nå ja, hendes tid er jo vigtigere end din. Åbenbart.
Forestil dig det. Du skulle jo et eller andet sted hen. Du kan ikke køre udenom (for eksemplets skyld).
Du er tvunget til at sidde og vente.
Det sker endda med jævne mellemrum.
Hvad tænker du om den situation?


Lige nu er jeg ramt af roetransporter på hver eneste km landevej inden for en times kørsel i radius, du taler lidt for døve øren her :lol:
Det tager mig lige nu 15 min længere tid at køre 50 km på landevej end for et par måneder siden. Før da var det høst, så der tog det også ekstra tid. Og sæsonen for sejlere hvor broerne imellem øer går op af og til, kan det pludseligt forsinke 5-10 min mere.
Om jeg rammer landevejen midt i et færgetræk kan hurtigt koste 5-10 min også.
Om sommeren på lørdage hvor det er skiftedag i sommerhusene kan der være kø overalt, op til 10 km kø.

Så taler vi slet ikke om selve mit arbejde... Der kan være ventetider målt i måneder.

Jeg sidder og venter rigtig mange steder rigtig ofte og det er uden løn. Jeg kan nemt være skyld i at andre må vente på mig.

Jeg foreslog at Delfins ventetid skulle være med løn, altså noget der vedkommer overenskomsten.


Ork alle de andre udefrakommende ting kommer jo ved siden af. Tog er heller ikke just kendt for stabile køretider :lol:
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 26. okt 2016, 20:47

Godnat og sov godt :træt:
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aspargsen » 27. okt 2016, 13:10

http://ekstrabladet.dk/nationen/graeden ... ar/6371048

Man burde nok tvangsfjerne barnet, men på den anden side ville det nok blive for dyrt af tvangsfjerne alle jødiske børn :O
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:

Tilbage til "Generelt"