Pakkekalender tråden 2016

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7634
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 760
Likede indlæg: 21310

Re: Pakkekalender tråden 2016

Indlægaf Nesnay » 17. okt 2016, 16:36

Jeg laver adventskalender til min mormor, som jeg har gjort det, siden hun blev alene. Hun bliver simpelthen så glad og taknemmelig, og jeg hygger mig med det.

Indtil videre har jeg:
Biografi: Bent Fabricius-Bjerre
Biografi: Victor Borge
Bogen "Tilbage til 40'erne"
Roman, jeg ikke husker navnet på - noget med et gods, lidt romantik og en familiehemmelighed
Juleforklæde
Juleviskestykker
Gavesæt med to store tekopper, to slags te og et par cookies
Chokoladesmelter
Kagedåse (skal have bagt noget at fylde i)
Et stykke lækkert sæbe
Alt undtagen sæben har jeg fået meget billigt gennem mit job :)

Jeg mangler at købe nogle julegodter (bolscher, lakrids e.l.), noget julepynt og måske en håndcreme. Og så skal jeg have lavet en julesnaps.

Jeg kan ikke rigtig finde ud af, om jeg skal give fx bøgerne om lørdagen, eller om det bare skal være store søndagsgaver :gruble:
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14787
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24881

Re: Pakkekalender tråden 2016

Indlægaf sigge » 20. okt 2016, 07:27

Jeg får stress af denne tråd, fordi jeg ikke er kommet i gang endnu.

Men nu har jeg fået bestilt en adventsgave til min søster, og jeg har mere eller mindre styr på de 3 andre. Den første skal i hvert fald være en skrabekalender og en kalender med spiseligt indhold af en art (nok ikke tørret frugt :tie:). Jeg skal bare lige afgøre med mig selv, om det billede, jeg har printet ud, er af god nok kvalitet til at komme i en ramme og fungere som gave, eller jeg skal finde på noget andet der.

Jeg tror, jeg dropper at lave adventsgaver til mine forældre, og så køber jeg i stedet en chokoladekalender el.lign. af god kvalitet til dem som sædvanlig. Jeg overvejer Summerbird "kommoden" til deling.
0
You can't spell awesome without me.
Undtagelsen
Indlæg: 2243
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4589

Re: Pakkekalender tråden 2016

Indlægaf Undtagelsen » 22. okt 2016, 17:34

sigge skrev:Jeg får stress af denne tråd, fordi jeg ikke er kommet i gang endnu.

Men nu har jeg fået bestilt en adventsgave til min søster, og jeg har mere eller mindre styr på de 3 andre. Den første skal i hvert fald være en skrabekalender og en kalender med spiseligt indhold af en art (nok ikke tørret frugt :tie:). Jeg skal bare lige afgøre med mig selv, om det billede, jeg har printet ud, er af god nok kvalitet til at komme i en ramme og fungere som gave, eller jeg skal finde på noget andet der.

Jeg tror, jeg dropper at lave adventsgaver til mine forældre, og så køber jeg i stedet en chokoladekalender el.lign. af god kvalitet til dem som sædvanlig. Jeg overvejer Summerbird "kommoden" til deling.


Peter Beiers chokoladekalender har 2 stykker per dag, så den er god til deling.
1
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Pakkekalender tråden 2016

Indlægaf Persnikedy » 26. okt 2016, 22:43

Så blev min mors adventskalender pakket ind (det sloh mig lige at det jo næsten er november, og ja jeg er generalt utålmodig)

Der er bøger og chokolade i 1+2+3 og i nummer 4 er der en strikkeskål (skål med hul til garnet), strikkepinde som er gevaldig store, fodbad (det passer med at hun får juleferie lige som det er 4søndag), chokolade og en bog.

Hendes julegave er også pakket idn som rensdyr (dog emd rød næse) så jeg køre vist rensdyr tema til min mor i år :-D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Pakkekalender tråden 2016

Indlægaf Persnikedy » 26. okt 2016, 22:45

De kommende dage vil jeg så pakke de 3 andre kalendre ind inden jeg går igang me den til debatten. Det passer nok med at jeg er færdig med at pakke dem ind så gaverne ikke bliver mixet sammen :-D
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Pakkekalender tråden 2016

Indlægaf Pandesteg » 27. okt 2016, 07:18

Jeg fik købt to adventsgaver i går. Juleviskestykke og servietter fra H%M :) Og nogle gammeldags papjulekalendre.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8963
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18271

Re: Pakkekalender tråden 2016

Indlægaf Mi55y » 27. okt 2016, 07:45

Jeg har mulighed for at få en Summerbird julekalender til halv pris, så overvejer kraftigt at skifte skrabekalenderen til 1. advent til kæresten ud med sådan en - han er et slikøre, så tror det ville falde i god jord.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Pakkekalender tråden 2016

Indlægaf Persnikedy » 28. okt 2016, 15:01

Jeg var aktiv her til morgen.
Jeg har nu alle mine advents og pakkekalendre pakket ind så de kan leveres i den kommende uge.

Nu kan jeg så også komme til i mit skab igen :-D
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Corvida
Indlæg: 55
Tilmeldt: 27. apr 2016, 19:35
Kort karma: 5
Likede indlæg: 155

Re: Pakkekalender tråden 2016

Indlægaf Corvida » 28. okt 2016, 17:07

Jeg er ved at lave til min gamle far. Han elsker jul og er en slikmund, men bryder sig ikke om at jeg bruger store beløb på ham, så jeg prøver at holde mig til mindre, billige ting. Indtil videre har jeg:

Skrabejulekalender
Julenisse
Juleflæsk
Juleskum
Chokoladejulekugler i pose
Chokoladejulemænd i pose
Chokoladesnemandslikkepind
Earl Grey the (den eneste slags the han kan lide)
Sandalwoodsæbe (hans yndlingsduft)
Sød finsk lakridsstang

Jeg har bestilt en lille bunke ting som har en mere personlig betydning, men føler at jeg er godt på vej allerede :jule:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4439
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 666
Likede indlæg: 7342

Re: Pakkekalender tråden 2016

Indlægaf Neenah » 30. okt 2016, 19:04

Jeg skal lave til min kæreste igen i år. Sidste år havde vi kun været kærester i lidt over en måned, så der købte jeg lidt efter gætværk. Men nu har vi boet sammen i et års tid, så jeg kan helt sikkert spore mig ind på noget godt. Jeg har foreslået ham at vi tager en 2-3 timer i storcenteret en dag og får ordnet pakkekalendere til hinanden der. Så det gør vi :D Tænker det kunne være lidt sjovt. Jeg har dog snydt lidt og bestilt noget på nettet også.

Han skal bl.a. have:
- Skrabelodder
- Øl
- Womankind te
- En ekstra ledning til at lade hans telefon (selvfølgelig i lyserød :D)
- Undertrøjer
- Sokker
- Boxershorts
- En hæklet butterfly
- Julepynt
- Juleslik (snebolde)
- Jaffa cakes

Jeg mangler lige at finde på resten.. det er dælme svært. Nogen der ved hvor man kan købe Jaffa cakes, forresten?
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7634
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 760
Likede indlæg: 21310

Re: Pakkekalender tråden 2016

Indlægaf Nesnay » 1. nov 2016, 20:20

Nesnay skrev:Jeg laver adventskalender til min mormor, som jeg har gjort det, siden hun blev alene. Hun bliver simpelthen så glad og taknemmelig, og jeg hygger mig med det.

Indtil videre har jeg:
Biografi: Bent Fabricius-Bjerre
Biografi: Victor Borge
Bogen "Tilbage til 40'erne"
Roman, jeg ikke husker navnet på - noget med et gods, lidt romantik og en familiehemmelighed
Juleforklæde
Juleviskestykker
Gavesæt med to store tekopper, to slags te og et par cookies
Chokoladesmelter
Kagedåse (skal have bagt noget at fylde i)
Et stykke lækkert sæbe
Alt undtagen sæben har jeg fået meget billigt gennem mit job :)

Jeg mangler at købe nogle julegodter (bolscher, lakrids e.l.), noget julepynt og måske en håndcreme. Og så skal jeg have lavet en julesnaps.

Jeg kan ikke rigtig finde ud af, om jeg skal give fx bøgerne om lørdagen, eller om det bare skal være store søndagsgaver :gruble:


Nå, det ender med en pakkekalender - jeg har simpelthen for mange gaver til det andet :)

1: Julesok
2: Lysnet til busk/træ
3: Lucinda Riley: Orkideens hemmelighed
4: Juleviskestykke
5: Juleforklæde
6: Hjemmelavet julesnaps
7: Matchende juleviskestykke
8: "Nutcracker" julete
9: Håndcreme
10: Lakridskonfektstænger
11: Juleservietter
12: Bog: Tilbage til 40'erne
13: Fyrfadslys
14: Gavesæt med kopper/tesi/te/cookies
15: Fodcreme
16: Marcipanbrød
17: Kagedåse
18: Biografi: Bent Fabricius-Bjerre
19: Flettehjerter
20: Sæbe
21: Mandler med chokolade/lakrids
22: Små hjerteramekiner
23: Elektriske lys i stager
24: Biografi: Victor Borge
4
Brugeravatar
Lone
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:25
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1005

Re: Pakkekalender tråden 2016

Indlægaf Lone » 4. nov 2016, 17:09

Jeg laver to adventskalendere - en til en god veninde, og den anden til min (voksne) niece.

Til min veninde har jeg købt:
Julekrus og en hvid julete, der dufter fuldstændig fantastisk
En pakke med forskellige delikatesser på glas/dåse
En malebog
Et hæklet bogmærke (mangler at købe en (billig) bog, til denne pakke)

Min kære niece kunne finde på at lure med herinde, så disse pakker kan ikke afsløres :santa2:
0
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: Pakkekalender tråden 2016

Indlægaf oOxXxOo » 5. nov 2016, 19:36

Ved jeres modtagere af pakkekalender/adventskalender, at de får noget?


Jeg har bestilt lidt hjem fra nettet til kærestens adventskalender.
Til søndagene:
En "edderkoppefanger" fordi det er hans job at fange edderkopperne, men samtidig hader han dem, og vil ikke slå dem ihjel
En lille bog "52 things to do while you poo" Fordi han elsker at bruge lang tid på toilettet.
En kalender med star wars for 2017.
En 3d optisk lampe med millennium falcon.

Jeg ved ikke om jeg skal have fundet lidt ekstra til de søndage hvor han får edderkoppefangeren og den lille bog.


Lørdagene har jeg endnu ikke købt noget til endnu.
0
Brugeravatar
Lone
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:25
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1005

Re: Pakkekalender tråden 2016

Indlægaf Lone » 5. nov 2016, 19:56

oOxXxOo skrev:Ved jeres modtagere af pakkekalender/adventskalender, at de får noget?


Nope - eller jeg har ikke annonceret det, i hvert fald.
Til gengæld har niecen fået adventskalender en del år efterhånden, og for veninden er det vist tredje gang, så måske de har en formodning om, at der kunne ske at dukke en pakke op
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46275

Re: Pakkekalender tråden 2016

Indlægaf LadyFox » 5. nov 2016, 20:46

oOxXxOo skrev:Ved jeres modtagere af pakkekalender/adventskalender, at de får noget?


Jeg har bestilt lidt hjem fra nettet til kærestens adventskalender.
Til søndagene:
En "edderkoppefanger" fordi det er hans job at fange edderkopperne, men samtidig hader han dem, og vil ikke slå dem ihjel
En lille bog "52 things to do while you poo" Fordi han elsker at bruge lang tid på toilettet.
En kalender med star wars for 2017.
En 3d optisk lampe med millennium falcon.

Jeg ved ikke om jeg skal have fundet lidt ekstra til de søndage hvor han får edderkoppefangeren og den lille bog.


Lørdagene har jeg endnu ikke købt noget til endnu.

Nej, eller det kan da godt ske at han har gættet det. Han har set at der er gaver og jeg har også fortalt ham det, men jeg har sagt det er en del af hans julegave. Og det tror jeg at han tror på.
0
...

Tilbage til "Fest og bryllup"