Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 26. okt 2016, 17:47

Jeg synes faktisk det er helt vildt at jeres månedlige udgifter kan variere så meget. Mine udgifter varierer så overhovedet ikke - jeg har nogen regninger der skal betales hver kvartal i stedet for hver måned, men der lægger jeg alligevel det samme beløb fra hver måned, så jeg ikke står en måned og skal lægge hele beløbet til regningen fra.

Men jeg er så også studerende der bor alene, så det er måske derfor :P
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Bøtte » 26. okt 2016, 18:10

Animi skrev:Jeg synes faktisk det er helt vildt at jeres månedlige udgifter kan variere så meget. Mine udgifter varierer så overhovedet ikke - jeg har nogen regninger der skal betales hver kvartal i stedet for hver måned, men der lægger jeg alligevel det samme beløb fra hver måned, så jeg ikke står en måned og skal lægge hele beløbet til regningen fra.

Men jeg er så også studerende der bor alene, så det er måske derfor :P


Sikkert :-D
Før vi købte hus, havde vi heller ikke så store udsving. Men vi kan nu også mærke det de måneder vi betaler forsikringer (2 x bil, 2 x ulykke, hus og indbo). Der tager det også ved.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 26. okt 2016, 18:34

Animi skrev:Jeg synes faktisk det er helt vildt at jeres månedlige udgifter kan variere så meget. Mine udgifter varierer så overhovedet ikke - jeg har nogen regninger der skal betales hver kvartal i stedet for hver måned, men der lægger jeg alligevel det samme beløb fra hver måned, så jeg ikke står en måned og skal lægge hele beløbet til regningen fra.

Men jeg er så også studerende der bor alene, så det er måske derfor :P


Det er hovedsageligt vores huslån der gør det. Det betaler vi af på hver 3. måned. Og grundskyld er 18.000 om året, fordelt på 2 regninger. Og forsikringer betales også lun en gang om året. Så når disse regninger kommer, så er der pludselig brug for lidt ekstra på budgetten :p
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 26. okt 2016, 19:29

Ballademager skrev:
Animi skrev:Jeg synes faktisk det er helt vildt at jeres månedlige udgifter kan variere så meget. Mine udgifter varierer så overhovedet ikke - jeg har nogen regninger der skal betales hver kvartal i stedet for hver måned, men der lægger jeg alligevel det samme beløb fra hver måned, så jeg ikke står en måned og skal lægge hele beløbet til regningen fra.

Men jeg er så også studerende der bor alene, så det er måske derfor :P


Det er mest realkreditlånet og så ejendomsskatten, der laver de store udsving. Førstnævnte er 30.000 hver tredje måned, sidstnævnte er 11.000 to gange om året. Så der skal være lidt ekstra polstring de måneder.



Ja, så giver det ret god mening at det ikke er noget jeg oplever :)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Bøtte » 26. okt 2016, 20:44

Ballademager skrev:
Animi skrev:Jeg synes faktisk det er helt vildt at jeres månedlige udgifter kan variere så meget. Mine udgifter varierer så overhovedet ikke - jeg har nogen regninger der skal betales hver kvartal i stedet for hver måned, men der lægger jeg alligevel det samme beløb fra hver måned, så jeg ikke står en måned og skal lægge hele beløbet til regningen fra.

Men jeg er så også studerende der bor alene, så det er måske derfor :P


Det er mest realkreditlånet og så ejendomsskatten, der laver de store udsving. Førstnævnte er 30.000 hver tredje måned, sidstnævnte er 11.000 to gange om året. Så der skal være lidt ekstra polstring de måneder.


11000 x 2 årligt. :panik:

Godt vi bor i Jylland :P
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Bøtte » 26. okt 2016, 21:23

Ballademager skrev:
Bøtte skrev:
Ballademager skrev:
Animi skrev:Jeg synes faktisk det er helt vildt at jeres månedlige udgifter kan variere så meget. Mine udgifter varierer så overhovedet ikke - jeg har nogen regninger der skal betales hver kvartal i stedet for hver måned, men der lægger jeg alligevel det samme beløb fra hver måned, så jeg ikke står en måned og skal lægge hele beløbet til regningen fra.

Men jeg er så også studerende der bor alene, så det er måske derfor :P


Det er mest realkreditlånet og så ejendomsskatten, der laver de store udsving. Førstnævnte er 30.000 hver tredje måned, sidstnævnte er 11.000 to gange om året. Så der skal være lidt ekstra polstring de måneder.


11000 x 2 årligt. :panik:

Godt vi bor i Jylland :P


I know :blush:

Elsker Jylland, men jobmæssigt er der desværre ikke så meget at komme efter for os.


Og sådan er det jo bare :)

Jeg vidste godt ejendomsskatterne var meget højere på Sjælland, men synes alligevel det er en vild forskel. Mener vi giver 9000,- årligt.

Edit: Tjekkede lige. Vi giver 2 x 4200 årligt.
0
Brugeravatar
Kasper
Indlæg: 283
Tilmeldt: 1. sep 2015, 21:50
Kort karma: 72
Likede indlæg: 836

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kasper » 26. okt 2016, 21:55

Aima skrev:
malou_43 skrev:
LadyFox skrev:
malou_43 skrev:Ser P3 guld og undrer mig over at Gulddreng aka Malte Fynboe Manniche Ebert har accent som en indvandrer - er han ikke fuldblodsdansker? :genert:

Det har min fætter også. Han færdes så også i et indvandre miljø - han snakker langt mere med folk med indvandrer-accent end folk ude - og så tænker jeg at det egentlig er meget normalt. Mit sprog er også meget farvet af hvem jeg snakker med i hvilke perioder.


Det må han gøre så. Ved han kommer fra Vejle, og sporer ikke meget jysk :)
Synes han har en skod dialekt og det virker bare påtaget :)


Det er det også. Gulddreng er en opdigtet persona, så hele hans udtryk, accenten inkl., er en del af hans rolle.


Apropos P3 og Gulddreng og hele historien om "Playliste-mafiaen", så kan denne artikel klart anbefales: https://www.information.dk/kultur/2016/ ... maets-mand
2
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aima » 26. okt 2016, 23:47

Kasper skrev:
Aima skrev:
malou_43 skrev:
LadyFox skrev:
malou_43 skrev:Ser P3 guld og undrer mig over at Gulddreng aka Malte Fynboe Manniche Ebert har accent som en indvandrer - er han ikke fuldblodsdansker? :genert:

Det har min fætter også. Han færdes så også i et indvandre miljø - han snakker langt mere med folk med indvandrer-accent end folk ude - og så tænker jeg at det egentlig er meget normalt. Mit sprog er også meget farvet af hvem jeg snakker med i hvilke perioder.


Det må han gøre så. Ved han kommer fra Vejle, og sporer ikke meget jysk :)
Synes han har en skod dialekt og det virker bare påtaget :)


Det er det også. Gulddreng er en opdigtet persona, så hele hans udtryk, accenten inkl., er en del af hans rolle.


Apropos P3 og Gulddreng og hele historien om "Playliste-mafiaen", så kan denne artikel klart anbefales: https://www.information.dk/kultur/2016/ ... maets-mand


Hah, spot on!

Jeg ville i øvrigt have linket til denne den anden dag, men kom fra det igen. Den forklarer lidt om Guldreng-konceptet: https://www.zetland.dk/historie/sO3rNvd9-aopXLwdn-9bda4
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Kasper
Indlæg: 283
Tilmeldt: 1. sep 2015, 21:50
Kort karma: 72
Likede indlæg: 836

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kasper » 26. okt 2016, 23:59

Aima skrev:
Kasper skrev:
Aima skrev:
malou_43 skrev:
LadyFox skrev:
malou_43 skrev:Ser P3 guld og undrer mig over at Gulddreng aka Malte Fynboe Manniche Ebert har accent som en indvandrer - er han ikke fuldblodsdansker? :genert:

Det har min fætter også. Han færdes så også i et indvandre miljø - han snakker langt mere med folk med indvandrer-accent end folk ude - og så tænker jeg at det egentlig er meget normalt. Mit sprog er også meget farvet af hvem jeg snakker med i hvilke perioder.


Det må han gøre så. Ved han kommer fra Vejle, og sporer ikke meget jysk :)
Synes han har en skod dialekt og det virker bare påtaget :)


Det er det også. Gulddreng er en opdigtet persona, så hele hans udtryk, accenten inkl., er en del af hans rolle.


Apropos P3 og Gulddreng og hele historien om "Playliste-mafiaen", så kan denne artikel klart anbefales: https://www.information.dk/kultur/2016/ ... maets-mand


Hah, spot on!

Jeg ville i øvrigt have linket til denne den anden dag, men kom fra det igen. Den forklarer lidt om Guldreng-konceptet: https://www.zetland.dk/historie/sO3rNvd9-aopXLwdn-9bda4


Det er faktisk en meget god diskussion, det der med, om musik død og pine skal være dokumentarisk (måske især de mere kommercielle grene af pop og rap) - eller om det lige så godt kan være fiktivt på forskellig vis. Ligesom film kan være det. Der er f.eks. rigtig meget gangsta rap fra 90'erne, der er sjovere at lytte til, hvis man lige tager deres tekster med et gran salt.

At Quentin Tarantino laver nogle meget voldelige film betyder jo ikke, at han er en voldspsykopat. Det kalder man "kunstnerisk frihed".
0
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pityt » 27. okt 2016, 04:17

Ballademager skrev:Jeg undrer mig over, hvorfor min kollega havde behov for at omtale mig som "helt vildt mager" i et åbent kontorlandskab. Mit BMI, vægt osv. er helt normalt, og jeg synes egentlig, at hun bør blande sig uden om. Mest undrer jeg mig over, hvorfor nogen mener, at det er ok at sige sådan til andre mennesker?

Gad vide, om hun er ok med, at jeg omtaler hende som "hende den småkvapsede?" :gruble:

Nej nej nej :naughty:
Thin-shaming er okay og tilladt. Fat-shaming er absolut ikke i orden.
Det må du kunne forstå :rulle:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sortkaffe » 27. okt 2016, 09:15

Dikus skrev:
sortkaffe skrev:
Dikus skrev:
sortkaffe skrev:Over hvor mange penge det er normalt at skulle have stående ekstra på sin budgetkonto ..


På sin budgetkonto? Det kommer jo an på, hvordan man bruger den.

Min skal bare balancere hver måned i en 12-måneders periode. Men jeg sætter også faste beløb af til uforudsete udgifter - beløb, jeg så bare ruller måned for måned. Så en planlagt balance en måned kan være nul, mens der så ender med at stå 10.000 på kontoen, når måneden er slut, fordi uforudsete udgifter ikke blev realiseret den måned.

den er lavet af min bankrådgiver
fast beløb bliver så overført hver måned, og den er pænt meget i overskud.


Men øhhh... gennemgår du det ikke selv også?

jojo det gør jeg skam, og kan ikke helt se hvorfor den skal være så meget i overskud
0
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sortkaffe » 27. okt 2016, 09:17

Animi skrev:Jeg synes faktisk det er helt vildt at jeres månedlige udgifter kan variere så meget. Mine udgifter varierer så overhovedet ikke - jeg har nogen regninger der skal betales hver kvartal i stedet for hver måned, men der lægger jeg alligevel det samme beløb fra hver måned, så jeg ikke står en måned og skal lægge hele beløbet til regningen fra.

Men jeg er så også studerende der bor alene, så det er måske derfor :P

her er det nærmest det samme :)
1
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Hunkat » 27. okt 2016, 09:19

At det kan tage såååååååååååå laaaaaaaaaaaaang tid at få svar på om jeg får den lejlighed jeg har kigget på.

Altså, der var fremvisning kl. 9 i dag :D men stadig!!
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 27. okt 2016, 10:05

Hunkat skrev:At det kan tage såååååååååååå laaaaaaaaaaaaang tid at få svar på om jeg får den lejlighed jeg har kigget på.

Altså, der var fremvisning kl. 9 i dag :D men stadig!!

Held og lykke! :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sortkaffe » 27. okt 2016, 12:43

Dikus skrev:
Kan du så ikke bare rette på tallene i budgettet, så du kan se fejlen og få det ændret? Det er mit indtryk, der relativt tit er store fejl i de budgetter, bankerne laver. Og at det er rarest, når det går den vej, du oplever...

jo tænker jeg lige gå det helt igennem så jeg ikke laver en brøler :D
men overskud er da klart sjovere end hvis det havde været underskud
0

Tilbage til "Generelt"