Er der andre som strikker og hækler? :)

Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Evapeva » 17. okt 2016, 17:23

Ahahahah, den er cute! :D
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf godtnavn » 19. okt 2016, 14:46

Sjovt I også laver elefantrangler, de er så fine :love: Det var faktisk det første jeg nogensinde hæklede, da jeg lærte det via youtube tilbage i februar, så den er lidt skæv og langt fra perfekt, men elsker den alligevel :)



Og så har jeg fornyligt hæklet en lille trøje til min babypige der kommer til marts :lun:
Senest rettet af godtnavn 23. okt 2016, 14:02, rettet i alt 2 gange.
6
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf JoyNips » 21. okt 2016, 09:28

Lige nu er jeg i gang med Gigi Giraf: http://www.topping.dk/blog/gigi-giraf/#

Den er alt for buttet og nuttet :lun:


(og min baby bliver garanteret totalt utaknemmelig og vil meget hellere have købe-plastic-legetøj med lyd og lys end hjemmelavede ting med masser af kærlighed lagt i... suk)
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Evapeva » 27. okt 2016, 17:30

Smiling_Goat skrev:Åh altså.. En lille pige fylder 3, og hun elsker Postmand Per. Jeg vil rigtig gerne lave sådan én til hende, og jeg har kigget ved alle mine normale opskriftspushere. Intet held.

Er der én herinde, der har en idé om, hvor jeg måske kan finde en opskrift? Jeg er gået i gang med at udvikle en opskrift selv, men det ville bare være så meget nemmere, hvis jeg kunne følge en andens. Det er kun lykkedes mig at finde ud af, han også går under navnet Postman Pat og at alle tilsyneladende gerne vil have en opskrift, men ingen udgiver dem.. Suk.


Jeg tror der er stort held i diverse hæklesider på Facebook, enten hækle hækle hækle.... eller den garngales hæklenål. Man kan søge i gruppen.
Senest rettet af Evapeva 27. okt 2016, 17:35, rettet i alt 1 gang.
1
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Evapeva » 27. okt 2016, 17:33

Her er en opskrift på ham :)
http://enkrukkeafguld.blogspot.dk/2014/ ... der-1.html

Men vil du også hækle bilen og katten, mon?

Desuden gi'r Pinterest mange hits: https://dk.pinterest.com/search/pins/?q ... &term_meta[]=Postman%7Ctyped&term_meta[]=Pat%7Ctyped&term_meta[]=crochet%7Cguide%7Cword%7C11&add_refine=crochet%7Cguide%7Cword%7C11
1
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Evapeva » 27. okt 2016, 20:18

Smiling_Goat skrev:
Evapeva skrev:Her er en opskrift på ham :)
http://enkrukkeafguld.blogspot.dk/2014/ ... der-1.html

Men vil du også hækle bilen og katten, mon?

Desuden gi'r Pinterest mange hits: https://dk.pinterest.com/search/pins/?q ... &term_meta[]=Postman%7Ctyped&term_meta[]=Pat%7Ctyped&term_meta[]=crochet%7Cguide%7Cword%7C11&add_refine=crochet%7Cguide%7Cword%7C11


Tusinde tak.. Jeg kan dog ikke finde ud af at finde opskrifterne på Pinterest, kun se billederne.. Er det mig, der gør det forkert? :genert:


Det kan godt være, det er betalings-opskrifter. Men du kan klikke på det enkelte billede og se mere info - som regel linker de til den side, hvor opskriften er på. :)
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Juki » 17. nov 2016, 13:20

Jeg er begyndt at hækle og har bl.a hæklet to små butterflies. Det var egentlig meningen de skulle det hæklede skulle ligge dobbelt, men fordi jeg hækler så stramt/fast vil det blive for voldsomt. Nu har jeg så et problem med at sløjfen bøjer i hjørnerne, kan man rette dem ud på en eller anden måde? Der ikke kræver strygning hver gang de er blevet vasket..
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Mi55y » 5. dec 2016, 09:31

Jeg skal i gang med at hækle en hue, hvor der indgår såkaldt stjernemønster. Opskriften til stjernemønsteret starter således: 3 lm, hækl 5 m op med start i 2. lm fra nålen, når der hækles m op i fm hækles der op i bagerste led (= 6 m på nålen), lav et omslag og træk igennem alle 6 m, hækl 1 lm som laver et hul øverst i de 6 m.

Jeg er helt blank! Hvad betyder det at hækle masker op?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Mi55y » 6. dec 2016, 06:07

Ballademager skrev:
Mi55y skrev:Jeg skal i gang med at hækle en hue, hvor der indgår såkaldt stjernemønster. Opskriften til stjernemønsteret starter således: 3 lm, hækl 5 m op med start i 2. lm fra nålen, når der hækles m op i fm hækles der op i bagerste led (= 6 m på nålen), lav et omslag og træk igennem alle 6 m, hækl 1 lm som laver et hul øverst i de 6 m.

Jeg er helt blank! Hvad betyder det at hækle masker op?


Er der billeder af den del af opskriften?


Nej :/

Men det må være noget med at slå masker op på nålen, når nu man skal trække igennem dem... tænker jeg...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Æble » 6. dec 2016, 08:33

Mi55y skrev:Jeg skal i gang med at hækle en hue, hvor der indgår såkaldt stjernemønster. Opskriften til stjernemønsteret starter således: 3 lm, hækl 5 m op med start i 2. lm fra nålen, når der hækles m op i fm hækles der op i bagerste led (= 6 m på nålen), lav et omslag og træk igennem alle 6 m, hækl 1 lm som laver et hul øverst i de 6 m.

Jeg er helt blank! Hvad betyder det at hækle masker op?


Jeg forstår det sådan at du skal starte med 3 lm og så i den midterste lm lave 5 "løkker", altså ikke hele masker, men bare 5 løkker. Og så tag om og træk gennem alle maskerne. Og så en lm. Tror det der står med fm enten er en fejl eller fordi man andre steder i opskriften skal hækle i fm (i det bagerste led).
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf LadyFox » 6. dec 2016, 08:41

Jeg er gået igang med at hækle igen - det er ved at være mange år siden.Jeg har aldrig været en ørn til det, og jeg kan mærke jeg er rimelig rusten i det.

Men jeg er ved at lave en gravhund, som nok ikke bliver smuk - men den bliver lavet med masser af kærlighed, er det ikke det vigtigste?
3
...
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Mi55y » 6. dec 2016, 09:24

LadyFox skrev:Jeg er gået igang med at hækle igen - det er ved at være mange år siden.Jeg har aldrig været en ørn til det, og jeg kan mærke jeg er rimelig rusten i det.

Men jeg er ved at lave en gravhund, som nok ikke bliver smuk - men den bliver lavet med masser af kærlighed, er det ikke det vigtigste?


Det er langt det vigtigste! Mit første hæklede dyr - et får - er virkelig grimt, monteringen er helt ad helvede til. Men min niece elsker det!
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf LadyFox » 6. dec 2016, 09:32

Mi55y skrev:
LadyFox skrev:Jeg er gået igang med at hækle igen - det er ved at være mange år siden.Jeg har aldrig været en ørn til det, og jeg kan mærke jeg er rimelig rusten i det.

Men jeg er ved at lave en gravhund, som nok ikke bliver smuk - men den bliver lavet med masser af kærlighed, er det ikke det vigtigste?


Det er langt det vigtigste! Mit første hæklede dyr - et får - er virkelig grimt, monteringen er helt ad helvede til. Men min niece elsker det!

Jeg har en to årig fyr i tankerne :) Jeg er også overbevist om at lidt skønhedsfejl ikke gør lykken mindre, for en tøjhund.
0
...
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Mi55y » 5. jan 2017, 07:02

Smiling_Goat skrev:Jeg er sengeliggende og skal være det noget tid. Jeg vil egentligt godt bruge tiden på at hækle/strikke noget, men jeg kan simpelthen ikke finde på, hvad det skulle være.
Er der nogen, der har nogle ideer? Har set en spændende opskrift eller lignende?

I går fik jeg tiden til at gå med at shoppe, men jeg skal ligge her i minimum 14 dage, så stop mig en eller anden :tie:


Klude? Det er relativt hurtige projekter, masser af gentagelser, så man kan se netflix imens og der findes et utal af mønstre, man kan få prøvet af. Samtidig sparer hjemmehæklede klude miljøet for en masse mikroplastik sammenlignet med engangsklude.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf lillebjoern » 5. jan 2017, 08:14

Smiling_Goat skrev:Jeg er sengeliggende og skal være det noget tid. Jeg vil egentligt godt bruge tiden på at hækle/strikke noget, men jeg kan simpelthen ikke finde på, hvad det skulle være.
Er der nogen, der har nogle ideer? Har set en spændende opskrift eller lignende?

I går fik jeg tiden til at gå med at shoppe, men jeg skal ligge her i minimum 14 dage, så stop mig en eller anden :tie:


Et tæppe. Det er noget man normalt aldrig gider, men nu har du da tiden :D Ej, for at være serios, så er der virkelig mange flotte mønstre, både hæklede og strikkede. Også i C2C, hvis man er til det.
Senest rettet af lillebjoern 5. jan 2017, 08:15, rettet i alt 1 gang.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Hobby"