Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyQ » 30. sep 2015, 16:02

Frkvira skrev:Jeg synes sygeplejersken hos mit lægehus er upassende.

For et år siden blev jeg opereret i armen, med et kæmpe ar til følge. Hun skulle fjerne stingene, og da sagde hun til mig at det ar altså aldrig nogensinde ville blive pænt. Godt så

I går var jeg så deroppe igen, skulle ind til hende og have målt blodtryk. Så siger hun så:

"Nå ja det er da dig med det store ar, det kan jeg godt huske. Det er godt nok ikke blevet særligt pænt hva'"

Det synes jeg faktisk ikke hun kunne være bekendt.

Det kan hun bestemt heller ikke tillade sig :boo:

Det er da ikke rart for dig, når du selv er ked af det :ae:
1
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Persnikedy » 1. okt 2015, 17:19

Det er pisse upassende at 2 fremmede personer har henvendt sig til mig idag med tips til at tabe mig.. Hvorfor fanden er det nu okay?

1: på vej ud og handle, mit ene knæ har drillet så jeg holder godt fast i gelænderet ned af en trappe for ikke at falde. En person stopper mig og siger at hvis jeg nu bare fx skar sodavand ud af min diet ville jeg tabe 10 kilo om året...

2: var på vej til en anden butik fordi de selvfølgelig ikke havde det spinat jeg skulle bruge i butik 1. Når jeg går på gaden så smiler jeg til dem der går forbi (alle, men især de ældre da der er mange af dem i området som er utrygge og de ser altid så lettede ud når de bliver mødt med et smil). Han siger noget jeg ikke kan høre fordi jeg høre musik og jeg spøger selvfølgelig "Undskyld, hvad sagde du?" Han forklaede at han var glad for at snakke dansk også fortsatte om at han plejede at være min størrelse og han løb 10 km hver dag i 20 dage og tabte sig... Jeg får fremstammede et eller andet om at det da næste er for koldt til at løbe og går videre.

Altså, jeg er på ingen måde lille. Men WTF ?
(nu har jeg i trods sat mig til at spise flødeboller)
5
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Neenah » 1. okt 2015, 17:23

Persnikedy skrev:Det er pisse upassende at 2 fremmede personer har henvendt sig til mig idag med tips til at tabe mig.. Hvorfor fanden er det nu okay?

1: på vej ud og handle, mit ene knæ har drillet så jeg holder godt fast i gelænderet ned af en trappe for ikke at falde. En person stopper mig og siger at hvis jeg nu bare fx skar sodavand ud af min diet ville jeg tabe 10 kilo om året...

2: var på vej til en anden butik fordi de selvfølgelig ikke havde det spinat jeg skulle bruge i butik 1. Når jeg går på gaden så smiler jeg til dem der går forbi (alle, men især de ældre da der er mange af dem i området som er utrygge og de ser altid så lettede ud når de bliver mødt med et smil). Han siger noget jeg ikke kan høre fordi jeg høre musik og jeg spøger selvfølgelig "Undskyld, hvad sagde du?" Han forklaede at han var glad for at snakke dansk også fortsatte om at han plejede at være min størrelse og han løb 10 km hver dag i 20 dage og tabte sig... Jeg får fremstammede et eller andet om at det da næste er for koldt til at løbe og går videre.

Altså, jeg er på ingen måde lille. Men WTF ?
(nu har jeg i trods sat mig til at spise flødeboller)


:tie: Det er fandeme upassende af rang :nej:
4
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 1. okt 2015, 17:28

Upassende at vi har skadedyr i opgangen og at jeg har været hjemme hele dagen for at vente på en skadedyrsbekæmper som ikke dukkede op. :whine: :whine: :whine:
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mi55y » 1. okt 2015, 17:50

Jeg føler mig lidt upassende... Men mest af alt er det livet, som er upassende.

Vi blev kaldt på hospitalet i tirsdags for at sige farvel til min mors fraseparerede mand. Han har været meget syg i en 2 år pga. alkoholmisbrug og har ikke været god til at følge lægernes anvisning - har f.eks. fået naboen til at købe øl og gemme dem, selvom han var sengeliggende og havde hjemmesygeplejersker rendende konstant og gik i dialyse 3-6 gange ugentligt. Nu er han livet op og lægerne genoptager behandlingen, hvis han overlever natten.

Samtidig har min veninde fået at vide, at hendes kræftsyge dreng på 4 nok ikke overlever weekenden...

Jeg synes det er pisseuretfærdigt, at min stedfar gang på gang snyder døden, mens sådan en lille en skal herfra.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf vibbsen » 2. okt 2015, 10:51

Jeg synes at min team leder er upassende.....Meget meget upassende.....Jeg er pt. sygemeldt med stress og har lige fået forlænget min sygemelding således at den løber hele oktober med. Til den tid har jeg så været fuldtidssygemeldt i 8 uger. Oveni at være ramt at en svær stress reaktion døjer jeg med angst hvilket jeg får medicin for, og går samtidig med at min egen læge ånder mig i nakken hele tiden, også til en psykolog som har speciale i stress og som er virkelig virkelig god til også at hjælpe mig med at håndterer min angst. Kort sagt : Jeg har mennesker som tager hånd om mig.

Jeg var hos lægen i onsdags og får forlænget min sygemelding, hvilket jeg meddelte arbejdspladsen igår via min HR afdeling. Idag får jeg så en sms fra min team leder. Som udtrykker stor bekymring for mig. Og beder mig om at genoverveje om jeg nu også for den rigtige hjælp eller om jeg ikke hellere skulle skifte til hende som virksomheden normalt bruger fordi hun jo "kender mine forhold" . Det gør hun også fordi jeg har gået hos hende for godt 2 år siden i forbindelse med en depression/angst. (Min chef kender også behandleren fordi hun selv har gået der). Og det er et helt bevidst valg at jeg går et andet sted. Fordi jeg godt vil have et par friske øjne på det. Da jeg takker for hendes omsorg men slår fast at det ikke bliver aktuelt at skifte behandler, får jeg et svar tilbage om at hun da er glad for at jeg får hjælp men at hun ville være mere tryg hvis jeg skiftede behandler. En sætning som sluttes af med "Men lad nu det ligge"

Jeg ved godt at jeg er lidt følsom i øjeblikket...Men hold kæft hvor synes jeg det er upassende.....Min chef har på intet tidspunkt gjort noget for at forhindre at jeg havnede hvor jeg gjorde. Tvært om. Og nu vil hun så have mig til at skifte behandler....Til en behandler som er kendt for at få stress-ramte hurtigt tilbage i arbejde....(Det er derfor de bruger hende).

Samme team leder har iøvrigt 2 gange i det her forløb (altså siden 29/8) bedt mig overveje om jeg overhovedet skal have det her job. For man kan jo ikke lave om på at vi har højsæson 10-12 uger om året (Hvilket jeg efter 5 års ansættelse faktisk godt ved, og iøvrigt aldrig har beklaget mig over).
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 2. okt 2015, 13:58

vibbsen skrev:Jeg synes at min team leder er upassende.....Meget meget upassende.....Jeg er pt. sygemeldt med stress og har lige fået forlænget min sygemelding således at den løber hele oktober med. Til den tid har jeg så været fuldtidssygemeldt i 8 uger. Oveni at være ramt at en svær stress reaktion døjer jeg med angst hvilket jeg får medicin for, og går samtidig med at min egen læge ånder mig i nakken hele tiden, også til en psykolog som har speciale i stress og som er virkelig virkelig god til også at hjælpe mig med at håndterer min angst. Kort sagt : Jeg har mennesker som tager hånd om mig.

Jeg var hos lægen i onsdags og får forlænget min sygemelding, hvilket jeg meddelte arbejdspladsen igår via min HR afdeling. Idag får jeg så en sms fra min team leder. Som udtrykker stor bekymring for mig. Og beder mig om at genoverveje om jeg nu også for den rigtige hjælp eller om jeg ikke hellere skulle skifte til hende som virksomheden normalt bruger fordi hun jo "kender mine forhold" . Det gør hun også fordi jeg har gået hos hende for godt 2 år siden i forbindelse med en depression/angst. (Min chef kender også behandleren fordi hun selv har gået der). Og det er et helt bevidst valg at jeg går et andet sted. Fordi jeg godt vil have et par friske øjne på det. Da jeg takker for hendes omsorg men slår fast at det ikke bliver aktuelt at skifte behandler, får jeg et svar tilbage om at hun da er glad for at jeg får hjælp men at hun ville være mere tryg hvis jeg skiftede behandler. En sætning som sluttes af med "Men lad nu det ligge"

Jeg ved godt at jeg er lidt følsom i øjeblikket...Men hold kæft hvor synes jeg det er upassende.....Min chef har på intet tidspunkt gjort noget for at forhindre at jeg havnede hvor jeg gjorde. Tvært om. Og nu vil hun så have mig til at skifte behandler....Til en behandler som er kendt for at få stress-ramte hurtigt tilbage i arbejde....(Det er derfor de bruger hende).

Samme team leder har iøvrigt 2 gange i det her forløb (altså siden 29/8) bedt mig overveje om jeg overhovedet skal have det her job. For man kan jo ikke lave om på at vi har højsæson 10-12 uger om året (Hvilket jeg efter 5 års ansættelse faktisk godt ved, og iøvrigt aldrig har beklaget mig over).


Det kan godt være at du er lidt følsom lige pt., men prøv at lade være med at bruge det som undskyldning for at du føler dig ramt lige nu. Jeg synes at det er helt forståeligt at du reagerer som du gør, og formuleringen ("Men lad nu det ligge") er virkelig tåbelig og peger jo i alle mulige retninger. Hvilket er det sidste man har brug for som både stress- og angstramt hvor man i forvejen ofte tænker i worst case scenarios og hjernen nogle gange arbejder på højtryk for at fortolke andre menneskers ord og handlinger på mest negative måde det overhovedet lader sig gøre. Jeg forstår godt at det rammer dig og synes også at det er upassende at skrive sådan til dig.
8
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. okt 2015, 08:45

Telefonsamtale mellem mig og studiekontoret:

Adm: Jeg ringer, fordi jeg kan se, at vi ikke har modtaget betaling fra dig for dette semester.
Mig: Jeg har endnu ingen opkrævning modtaget.
Adm: Øh nå...
Mig: Faktisk var det min plan at gå forbi kontoret på tirsdag og spørge Betina, hvornår jeg kan forvente at få den tilsendt.
Adm: Jeg kan lige spørge Betina.
Mig: Tak.
Adm: Betina siger, at den er lige ved at blive sendt ud.
Mig: Så det er altså ikke sket endnu?
Adm: Nej.
Mig: Okay.
Adm. Og faktisk skal den betales senest d. 10.10, så der er stadig god tid.

Hvorfor fanden ringer de så og rykker?!
3
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Dirtylittledevil » 3. okt 2015, 17:41

Det er upassende at jeg altid havner inde i svingdøre sammen med gamle mennesker med gangstativer som ender med at bremse døren så den går i stå og sætter en bip-alarm igang. I går var ingen undtagelse. Senere prøvede gangstativmanden og to kumpaner (også med gangstativer) at indfange mig bagest i en butik, men heldigvis fik jeg kantet mig forbi dem og slap væk i tide.
4
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12655
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12374

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Guilded_Lily » 5. okt 2015, 19:27

Min tandlæge er en smule upassende. Jeg har massiv tandlægeskræk, og det ved hun - men hun er også god til at tage hånd om det.

For halvandet år siden fik jeg fjernet en visdomstand, og det var en hård omgang med langt smerteforløb efterfølgende. De tre gange, jeg har været der siden, kommenterer hun lige på de andre tre. To af dem er kommet frem, den tredje er begyndt at kigge frem, men ingen af dem generer mig. Alligevel skal hun liiiige pointere, at "de ligger lige, så de er lette at vippe ud". Nå? Men de skal ikke ud, med mindre jeg får betændelse omkring dem, som jeg gjorde med den fjerde, nå!

Jeg får samtidig at vide, at jeg skal huske tandtråden, da jeg har tendens til huller mellem (for-)tænderne. Det er bare en vane, det aldrig er lykkedes mig at indarbejde, men jeg får det da brugt et par gange om ugen. I dag kunne hun så konstatere, jeg havde nul huller (yipee!), så hun ville bare gå i gang med tandrensningen. Fint nok. Jeg har en del tandsten hver gang, så jeg vidste, nu blev det hårdt. Men for hulen da, hvor skulle hun lige "straffe" mig for manglende huller i dag - det tog en time, før tandkødet ikke længere var ømt og kinder og læber føltes normale igen!

Skide sadist!
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55652
Kontakt:

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ado » 6. okt 2015, 09:03

Jeg ved ikke helt, om jeg lige har været upassende? Det har jeg måske. Men min nabo kører i en kæmpe kassevogn. Ret høj. Og han mener åbenbart, at hans faste parkeringsplads skal være ude på gaden foran mine vinduer. Ikke foran sit eget hus.
Og det irriterer mig voldsomt at have den store kasse til at holde der, da det stjæler lyset i min ene stue.

Jeg ved godt, at det er en offentlig vej og at alle må parkere der. Og at jeg ikke kan bestemme, hvem der parkerer foran mit hus. Men nu har jeg altså lagt en seddel under hans vinduesvisker, hvor jeg har skrevet, at jeg ville sætte pris på, hvis han ville parkere foran sig selv, da det er irriterende at miste dagslys i stuen. Og at det selvfølgelig er i orden han holder der, hvis alle andre pladser er optaget.

Jeg har husket at krydre beskeden med et par smileys. Sådan for at bløde lidt op.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Persnikedy » 6. okt 2015, 15:29

Jeg synes det er upassende så svært det er at få fat på mine varmemestre.

Jeg vaskede tøj og den 3 maskine har så valgt at tage mit tøj til fange. Jeg har prøvede at tænde g slukke, samtlige andre knapper, og at flå i håndtaget. Men den vil bare ikke åbne. Så nu er alt min hvide vask fanget i kælderen til varmemesterne får set mailen imorgen siden de ikke tager telefonen.
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Æske » 6. okt 2015, 15:44

Persnikedy skrev:Jeg synes det er upassende så svært det er at få fat på mine varmemestre.

Jeg vaskede tøj og den 3 maskine har så valgt at tage mit tøj til fange. Jeg har prøvede at tænde g slukke, samtlige andre knapper, og at flå i håndtaget. Men den vil bare ikke åbne. Så nu er alt min hvide vask fanget i kælderen til varmemesterne får set mailen imorgen siden de ikke tager telefonen.


Har du prøvet nødåbnerknappen?
1
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55652
Kontakt:

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ado » 6. okt 2015, 15:53

Det er så svinsk upassende, at Gimi Levakovic ikke skal udvises, men at man ingen problemer havde med at udvise brødrene Aboli og Vahid. To teenagedrenge, som på ingen måde var upassende, men som bare drømte om tryghed.

Føj for satan.
13
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf dykkersild » 6. okt 2015, 16:27

At jeg åbenbart havde fået tilmeldt mig overvågning af tråde i Livets gang. Jeg gloede noget, da der på jobbet kom en mail forleden med overskriften: tisser du i badet? Den forbandt jeg ikke lige med debatten i første omgang -jeg tænkte bare forbandet spamfilter :lol:
2

Tilbage til "Generelt"