Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 27. okt 2016, 16:28

Dette her skilt burde være en pop-up, når man kommer ind på debatten.

advarsel_fritg_ende_h_ns.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25607

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 27. okt 2016, 17:38

Advocatus-Diaboli skrev:Dette her skilt burde være en pop-up, når man kommer ind på debatten.

advarsel_fritg_ende_h_ns.jpg


Sammen med det her måske :)

Billede
36
14 11 14
fisken80
Indlæg: 22069
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52047

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 28. okt 2016, 07:33

Folk der kontinuerligt ikke kan finde ud af at overholde tiden og altid kommer for sent skulle sendes i opdragelseslejr et meget ondt sted!!!
5
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 28. okt 2016, 07:43

:gruble:
Aspargsen skrev:http://ekstrabladet.dk/nationen/graedende-10-aarig-ville-ikke-omskaeres-aarhus-laege-fangede-ham-og-skar/6371048

Man burde nok tvangsfjerne barnet, men på den anden side ville det nok blive for dyrt af tvangsfjerne alle jødiske børn :O


Det er sgu da uforståeligt at det er lovligt i dagens Danmark o.O
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 28. okt 2016, 08:51

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg synes at mennesker, som har grædt til bøger som Mig før dig, Twilight og The fault in our stars ikke slår mig som de mest sofistikerede og reflekterende mennesker i verden.
4
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 28. okt 2016, 08:54

lillebjoern skrev:Jeg ved ikke hvorfor, men jeg synes at mennesker, som har grædt til bøger som Mig før dig, Twilight og The fault in our stars ikke slår mig som de mest sofistikerede og reflekterende mennesker i verden.


Hvad hvis man græd til filmene? :D
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Brutus
Indlæg: 773
Tilmeldt: 20. sep 2015, 16:03
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1175

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Brutus » 28. okt 2016, 09:02

MaybeBaby skrev:Jeg er IKKE noget geni, men hvordan kan der være så mange der falder i på gåder som denne :gruble:?

13322058_986403564812603_8043142026556158492_n.jpg


Jeg vover pelsen, og siger at svaret er 2.
Uanset hvor mange børn, børnebørn og hvad har vi, står der jo ikke noget om, at de er med på skovturen. :gruble:
0
If it is not yours, dont take it
If it is not right, dont do it.
If it is not true, dont say it.
If you dont know, shut up

(Japanese Wisdom)
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 28. okt 2016, 09:25

Animi skrev:
lillebjoern skrev:Jeg ved ikke hvorfor, men jeg synes at mennesker, som har grædt til bøger som Mig før dig, Twilight og The fault in our stars ikke slår mig som de mest sofistikerede og reflekterende mennesker i verden.


Hvad hvis man græd til filmene? :D


Njah... stadigvæk :D Altså, jeg ved godt at film gør alt mere realistisk, men jeg synes det bare er alt for overfladisk. Jeg bryder mig ikke om når meningen med fortællingen er at det skal være sørgeligt. Det er som om at det bærer hele historien.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aspargsen » 28. okt 2016, 10:40

MaybeBaby skrev:
Brutus skrev:
MaybeBaby skrev:Jeg er IKKE noget geni, men hvordan kan der være så mange der falder i på gåder som denne :gruble:?

13322058_986403564812603_8043142026556158492_n.jpg


Jeg vover pelsen, og siger at svaret er 2.
Uanset hvor mange børn, børnebørn og hvad har vi, står der jo ikke noget om, at de er med på skovturen. :gruble:


Netop :gogo:.


Endnu en af den slags opgaver hvor det faktisk hjælper af se hvad man bliver spurgt om, den detalje er der ikke mange på facebook der spilder tid på
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aspargsen » 28. okt 2016, 10:42

MaybeBaby skrev:Det er helt fint folk har andre politiske holdninger end mig. Det vigtige for mig er sagligheden i måden holdningerne bliver italesat på.

Og jeg synes ærligt talt at det siger lidt om intelligensen eller manglen derpå når de samme mennesker igen og igen har behov for at bruge ord som "radigale" og "væmligbo" så ved man med 99,9% sikkerhed at muligheden for en saglig meningsudveksling er lig 0. Jeg synes i bund og grund det er ærgerligt, for man kan sagtens have to yderfløje der debatterer sagligt. Der findes så mange argumenter man kan bruge, jeg synes man taber i det øjeblik man ikke kan tage debatten uden skældsord.

Jeg er ikke fejlfri på den konto (jeg kan falde i), venstrefløjen er heller ikke fejlfri, ingenlunde, men lige de to ord der, de trigger noget i mig.

(i øvrigt ser jeg ikke mig selv på nogle af fløjene).


Helt enig, den slags omskrivninger er et tegn på netsat intelligens
Men på den anden side finder jeg er af jeg er helt enig med dem der bruger ordet "væmligbo"
Nogen gange ville man ønske man både kunne blæse og have mel i munden :D
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Oveditlevsen » 28. okt 2016, 14:08

Hunde der ikke er snor og fritgående katte burde fanges og aflives.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 28. okt 2016, 14:13

Oveditlevsen skrev:Hunde der ikke er snor og fritgående katte burde fanges og aflives.

Måske første skridt burde være at påbyde hunde at gå i snor først.
3
...
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22867

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf POCKETKITTEN » 28. okt 2016, 14:24

Har fuld forståelse for småbørnsforældre, der har brug for at rejse.

Har ingen forståelse for desperate skrig og vedvarende babygråd på flyrejser, der strækker sig over fire timer.
7
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Joe » 28. okt 2016, 17:35

lillebjoern skrev:Jeg ved ikke hvorfor, men jeg synes at mennesker, som har grædt til bøger som Mig før dig, Twilight og The fault in our stars ikke slår mig som de mest sofistikerede og reflekterende mennesker i verden.


Altså, jeg ved nu heller ikke, hvorfor man skulle græde til Twilight. Der sker jo intet sørgeligt.
Til gengæld har jeg grædt til de to andre. Jeg kan godt lide at læse eller se noget, jeg ved er sørgeligt. Det har en terapeutisk virkning, hvis jeg er i dårligt humør, så får jeg det ligesom ud. Men okay, jeg græder også til ret meget. I dag var jeg til en svendeprøvereceptionsting, og der var en fuldstændig (for mig) random fyr, der havde fået en eller anden ekstra udmærkelse, og fik et bragende højt bifald, hvorefter han så virkelig glad ud. Der fik jeg også tårer i øjnene.

Men jeg giver dig sådan set ret i det med det sofistikerede. Det er jeg satme ikke. Vi er bare nogen, der aldrig helt er kommet ud af vores teenageår, når det kommer til litteratur.
1
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3442

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf malou_43 » 28. okt 2016, 18:14

Min søster har lige bestået sin sosu-assistenteksamen med en 10tal. Hun er ikke faglig stærkt, det er hun bestemt ude i marken :) Jeg er stolt af hende! Mine forældre har brugt en masse tid og energi på at planlægge en surprise for hende - og min mor er gået helt i selvsving over hvad hun dog skal have af en flot og personlig gave fra mine forældre, nu hvor det er lykkedes så godt for hende.
Jeg er faglig og praktisk stærk, men jeg virkelig nogle udfordringer, da jeg har adhd og grundlæggende mangler på selvværdskontoen, blandt andet pga. en ret træls opvækst. Da jeg fik kæmpet mig gennem min uddannelse, endte jeg op med top-karakter. Det har været en kamp uden lige, hvor alt under 12 har været svært at erkende og acceptere. Totalt latterligt, men sådan er det.

Jeg fik ingen fest. Jeg fik ingen gave. De kom begge to et par timer og inviterede mig ud og spise. Og så var det det.
Det er et helt fundamentalt anerkendelseselement fra forældre, det drejer sig om.

Jeg ved det er latterligt, men jeg er bare.....misundelig og det må jeg virkelig ikke sige, for jeg skal (og gør det også) være stolt af min søsters præstation - og nu jeg er et voksent menneske, så skal jeg komme over det og tage mig sammen!

Men jeg er misundelig - og stolt på samme tid.
13

Tilbage til "Generelt"