Dit brugernavn og avatar

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Jasmin
Indlæg: 509
Tilmeldt: 14. jun 2016, 09:14
Kort karma: 45
Likede indlæg: 814

Dit brugernavn og avatar

Indlægaf Jasmin » 28. okt 2016, 09:46

Hvad er grunden til at du har valgt det du har?

At jeg har valgt Jasmin, er fordi jeg fik det kælenavn da jeg gik på efterskole og så er det bare hængt ved. Derfor blev min avatar naturligvis også Disneys Jasmin.
0
“Frihed består i at kunne alt det, som ikke skader andre”
Den franske erklæring om menneskerettigheder 1789
Brugeravatar
Peter Post
Indlæg: 64
Tilmeldt: 9. aug 2016, 12:57
Kort karma: 5
Likede indlæg: 87

Re: Dit brugernavn og avatar

Indlægaf Peter Post » 28. okt 2016, 09:59

Mit brugernavn kommer af at jeg på et tidspunkt spillede fodbold sammen med to andre som også hedder Peter som jeg. Da den ene var smed, den anden var cykelhandler og jeg var ansat i Post Danmark, så blev det til Peter Stål, Peter Pedal og Peter Post. Og så er det sådan blevet til det brugernavn jeg bruger på nettet. Så min avatar måtte jo være en postbil. ;)
6
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Dit brugernavn og avatar

Indlægaf cola » 28. okt 2016, 09:59

Nogen vil måske vide det på forhånd, men jeg tog navnet cola fordi... jeg drikker det og kun det :-)
Hvad angår min avatar, så er den som den er fordi jeg stadig er i tvivl om sitet her, og der kommer først noget på, når jeg ved om jeg bliver :-)
0
Brugeravatar
John Doe
Indlæg: 39
Tilmeldt: 13. sep 2016, 06:42
Kort karma: 6
Likede indlæg: 30

Re: Dit brugernavn og avatar

Indlægaf John Doe » 28. okt 2016, 10:13

Fordi ingen her kender min identitet.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25606

Re: Dit brugernavn og avatar

Indlægaf Madam Pomfrey » 28. okt 2016, 10:37

mit brugernavn består af "initialerne" på mit gamle brugernavn på jubii debatten, og mit fødselsår.
Min avatar er et billede af mine 4 drenges sko, på rad og række, fordi det at være mor til 4 tossede drenge er en stor del af mig og mit liv.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46281

Re: Dit brugernavn og avatar

Indlægaf LadyFox » 28. okt 2016, 11:50

Fox, fordi jeg bliver kaldt noget andet der slutter på "ox" men jeg i sin tid for mange år siden gerne ville være anonym så skiftede jeg et bogstav ud. Lady er bare fordi jeg synes der skulle noget foran.

Min avatar er bare fordi jeg har en tradition for at have Courtney Love som avatar ind i mellem med års mellemrum på woman.dk - så jeg tænkte at debatten.net da heller ikke skulle snydes.
0
...
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Dit brugernavn og avatar

Indlægaf Studsgaard » 28. okt 2016, 11:56

Det er mit mellemnavn.
Jeg har ikke brug for at være anonym så det er ret let med mellemnavnet.
Billedet er vores hund på en pude.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12720
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12452

Re: Dit brugernavn og avatar

Indlægaf Guilded_Lily » 28. okt 2016, 12:14

Mit brugernavn ændrede jeg på jubii, fordi min datter fik mit oprindelige brugernavn. Så blev det lidt tacky.

Og jeg er enormt dårlig til at finde på nicks, så fordi jeg omkring navneskiftet havde haft en diskussion med min mand om liljer, blev det til Guilded_Lily.

Avataren har i mange år skiftet mellem forskellige AbFab-situationer og et billede af Blur. Har vist haft andre, kan bare ikke huske dem.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21957
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Dit brugernavn og avatar

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. okt 2016, 12:52

Mit brugernavn har jeg fra titlen på en forestilling, jeg engang så på en teaterfestival. Jeg kan godt lide dualismen i ordene.

Mine avatarer er ofte lidt bøvede dyr eller væsner, og her er det så en flodhest, der tror, at den er en tavle. Det er dejligt absurd.
4
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Dit brugernavn og avatar

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 28. okt 2016, 13:00

Mit profilnavn valgte jeg, fordi jeg også hed det på den anden debat. Og da jeg alligevel står ved alt hvad jeg siger og jeg hverken gider lade som om jeg er en anden, eller blive ved med at svare på om jeg ikke er Advocatus-Diaboli fra det gamle sted, (hvis jeg skiftede til et nyt navn her). På den anden debat valgte jeg navnet af én grund, og kun én grund - det var ledigt! Ingen bagtanker eller skjulte betydninger. Folks gamle profiler fik lov at stå ubrugte hen når de skred, og mange havde dobbeltprofiler - fordi det så så ud af flere brugere - så alle hæderlige navne var taget.

I øvrigt så betyder Advocatus-Diaboli "djævlens advokat" på latin. Det er ikke en advokat. Det brugtes uofficielt som slang om den kirkelige person, der skulle argumentere imod en sag, men det er et begreb og ikke en person.

Avataren valgte jeg, fordi den udtrykker et af mine største ønsker.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Dit brugernavn og avatar

Indlægaf Pityt » 28. okt 2016, 13:03

Hvorfor jeg har det brugernavn jeg har, fortaber sig i glemslens tåger :gruble: Jeg har brugt det siden jeg oprettede mig på den unævnelige i 2003.
Min avatar er et billede af mine øjne....fordi...det ved jeg egentlig ikke :lol:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12388

Re: Dit brugernavn og avatar

Indlægaf Joe » 28. okt 2016, 13:34

Da jeg oprettede mig herinde, tog jeg mit oprindelige Jubii-navn for hyggens skyld. Men det gik op for mig at det havde negative associationer for mig. Så jeg skiftede til det kælenavn mine bedste veninder kalder mig. Det kan da kun gøre en glad.

Avataren har jeg haft i næsten hele min debatkarriere. Det er en del af min strategi for at brande mig som Danmarks svar på Audrey Horne.
2
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Dit brugernavn og avatar

Indlægaf Anne Droid » 28. okt 2016, 13:36

Anne Droid var med i Dr. Who. Hun var vært i quizzen "Det svageste led".
Min avatar er fra det afsnit.

Og så er jeg mere til android end ios ;)
0
Klimatosse
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Dit brugernavn og avatar

Indlægaf Fru Sunshine » 28. okt 2016, 14:06

Jeg brugte SunshineReggae på jubii, og da jeg blev gift, valgte jeg så at ændre det til Fru Sunshine.
Det tog jeg med herover.

Min avatar er min kære og savnede Kat, som jeg måtte tage afsked med i maj.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Dit brugernavn og avatar

Indlægaf dgd2007 » 28. okt 2016, 14:18

Da jeg oprindeligt begyndte at debattere, var det nogle debatter uden tvungent log-in - men om nogle emner, hvor det kunne være relevant for de andre at kende køn og sådan nogenlunde alder (uden at man behævede at nævne det hver gang). Derfor kaldte jeg mig "m/48", og da jeg kort efter fyldte år, opdaterede jeg mig til "m/49". Jeg havde egentlig ikke regnet med at debattere ret meget, men da jeg stadig gjorde det et år senere, blev jeg klar over, at jeg måtte bruge et mere langtidsholdbart navn, hvilket så blev "den gamle dreng" ... jeg havde selvfølgelig glædet mig til, at de andre debattører skulle skrive: "Nej hør nu her, gamle dreng ..." Men de kaldte mig bare "DGD" :)

2007-delen var tilmeldingsåret på Jubii og kom med, fordi den ikke ville lade mig nøjes med bogstaverne.

Avataren fandt jeg engang, jeg skulle bruge en, der så strengt på en anden debattør (som havde lavet sjov med, at hun ville "stjæle" en avatar fra en af de andre). Men så blev jeg forelsket i den og beholdt den. Jeg synes, det er meget praktisk at beholde den samme, så folk straks kan se, hvem det er, og enten undgå eller særligt nærlæse indlæggene. en den syboliserer ikke noget som sådan.
3

Tilbage til "Generelt"