Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lykke » 28. okt 2016, 04:23

Ja okay. Min undring kom fra programmet madmagasinet. Synes også de sagde at vi var nogen af dem som spiste mest kød. Men i præcis hvilken sammenhæng fik jeg ikke helt fat i.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sorenspige » 28. okt 2016, 05:36

Hvorfor babyer vågner, før de er friske :tie:.
4
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aspargsen » 28. okt 2016, 07:03

Facebook ....

Når nu en ven trykker på like, får jeg vist indlægget, Men jeg får ikke altid lov af kommenterer :(
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24905

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 28. okt 2016, 08:17

Lemonella skrev:Hvordan nogen mennesker kan holde ud, at sove 10 timer om natten.
Sover jeg mere end 7 timer, er min ryg og nakke totalt smadret og jeg føler mig forsovet og lettere utilpas resten af dagen.

Og ja, jeg ved godt, at mennesker med hårdt fysisk arbejde, måske trænger til mere søvn, men jeg har aldrig kunnet sove mere end 6-7 timer om natten.


Det er mit evige dilemma, som er kommet med alderen: Jeg kan sagtens sove 8-9-10 timer om natten, men jeg får ondt i ryggen af at ligge i sengen i ret meget mere end 7-8 timer. Min erfaring siger mig, at jeg fungerer bedst med 8 timers søvn, men det får jeg sjældent til hverdag. Derfor vil jeg gerne indhente lidt i weekenderne ved at få 9-10 timers søvn. Men så får jeg bare ondt i ryggen i stedet. Så der kan jeg ikke rigtigt vinde. Jeg vælger dog som regel at være udsovet med ondt i ryggen frem for i konstant søvnunderskud. Og hvis jeg husker at sove med min knæ- og ankelpude, kan jeg nogle gange undgå ondt i ryggen. Den skal bare genplaceres nogle gange i løbet af natten, da jeg sparker den fra mig i søvne.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 6029

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ondemand » 28. okt 2016, 08:20

Ballademager skrev:
Ondemand skrev:
Lykke skrev:Hvorfor vi det er blevet sådan, at vi spiser så meget kød i Danmark.


Det gør vi så heller ikke .. jeg har boet i Sydamerika - der kan man tale om at spise kød.


Og godt kød, ikke at forglemme :genert:


:savl: :klap:

image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24905

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 28. okt 2016, 09:41

Lemonella skrev:
Jeg har også en Tempur-elevationsseng som jeg er vildt glad for. Jeg har bare et stor problem, når jeg falder i søvn på ryggen og hovedgærdet er slået op, så kan jeg ikke vende mig og sove på siden. Jeg sover bedst med sengen slået helt ned og jeg har også min uundværlige pude mellem knæene.
Jeg har nok bare ikke brug for så meget søvn. 6-7 timer er rigeligt og jeg snupper aldrig en morfar midt på dagen.


Jeg synes virkelig, at nogen burde udvikle en sleeptimer til elevationssenge, så de selv kørte ned i vandret efter et nærmere indstillet tidsrum. Jeg har også elevationsseng (dog en Ikea-model), og jeg skal også have den helt flad, når jeg sover, men jeg har da præsteret at falde i søvn med både hoved og ben hævet, og der kunne det være rart, hvis den så selv kørte ned igen, så jeg ikke skal vågne halvt radbrækket på et tidspunkt og gøre det.
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aspargsen » 28. okt 2016, 10:48

Lemonella skrev:
Dikus skrev:
sigge skrev:
Lemonella skrev:Hvordan nogen mennesker kan holde ud, at sove 10 timer om natten.
Sover jeg mere end 7 timer, er min ryg og nakke totalt smadret og jeg føler mig forsovet og lettere utilpas resten af dagen.

Og ja, jeg ved godt, at mennesker med hårdt fysisk arbejde, måske trænger til mere søvn, men jeg har aldrig kunnet sove mere end 6-7 timer om natten.


Det er mit evige dilemma, som er kommet med alderen: Jeg kan sagtens sove 8-9-10 timer om natten, men jeg får ondt i ryggen af at ligge i sengen i ret meget mere end 7-8 timer. Min erfaring siger mig, at jeg fungerer bedst med 8 timers søvn, men det får jeg sjældent til hverdag. Derfor vil jeg gerne indhente lidt i weekenderne ved at få 9-10 timers søvn. Men så får jeg bare ondt i ryggen i stedet. Så der kan jeg ikke rigtigt vinde. Jeg vælger dog som regel at være udsovet med ondt i ryggen frem for i konstant søvnunderskud. Og hvis jeg husker at sove med min knæ- og ankelpude, kan jeg nogle gange undgå ondt i ryggen. Den skal bare genplaceres nogle gange i løbet af natten, da jeg sparker den fra mig i søvne.


Åhhhh derfor jeg meget mod forventning er kommet til at elske min tempur-elevationsseng. I den kan jeg holde ud at ligge på ryggen med fødderne hævet/bøjet og Dove en HEL nat :love: åhhhh det glæder jeg mig til igen!


Jeg har også en Tempur-elevationsseng som jeg er vildt glad for. Jeg har bare et stor problem, når jeg falder i søvn på ryggen og hovedgærdet er slået op, så kan jeg ikke vende mig og sove på siden. Jeg sover bedst med sengen slået helt ned og jeg har også min uundværlige pude mellem knæene.
Jeg har nok bare ikke brug for så meget søvn. 6-7 timer er rigeligt og jeg snupper aldrig en morfar midt på dagen.


Jeg har også en dejlig Tempur-elevationsseng, men er kommet til af ødelægge fjernbetjeningen, så lige i øjeblikket bliver der ikke eleveret så meget
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Badesandalen » 28. okt 2016, 15:27

At det kan være så svært at hardcode undertekster. :gruble:
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25736

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 28. okt 2016, 15:40

sigge skrev:
Lemonella skrev:
Jeg har også en Tempur-elevationsseng som jeg er vildt glad for. Jeg har bare et stor problem, når jeg falder i søvn på ryggen og hovedgærdet er slået op, så kan jeg ikke vende mig og sove på siden. Jeg sover bedst med sengen slået helt ned og jeg har også min uundværlige pude mellem knæene.
Jeg har nok bare ikke brug for så meget søvn. 6-7 timer er rigeligt og jeg snupper aldrig en morfar midt på dagen.


Jeg synes virkelig, at nogen burde udvikle en sleeptimer til elevationssenge, så de selv kørte ned i vandret efter et nærmere indstillet tidsrum. Jeg har også elevationsseng (dog en Ikea-model), og jeg skal også have den helt flad, når jeg sover, men jeg har da præsteret at falde i søvn med både hoved og ben hævet, og der kunne det være rart, hvis den så selv kørte ned igen, så jeg ikke skal vågne halvt radbrækket på et tidspunkt og gøre det.


Gør det!
Sådan en ville jeg elske
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aspargsen » 28. okt 2016, 15:43

Badesandalen skrev:At det kan være så svært at hardcode undertekster. :gruble:

Syntes hardcore er en dårlig ide, film hvor der er andre tekster under den danske tekst er nedtur :(
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Badesandalen » 28. okt 2016, 19:29

Aspargsen skrev:
Badesandalen skrev:At det kan være så svært at hardcode undertekster. :gruble:

Syntes hardcore er en dårlig ide, film hvor der er andre tekster under den danske tekst er nedtur :(

Det er nedtur, ja, men de kan bare kompensere og lige smutte underteksterne op i toppen til det hardcodede er slut. Det er lidt træls at være tvunget til at have undertekster slået til fordi en karakter siger et tilfældigt ord på et andet sprog hist og her.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 28. okt 2016, 19:49

Badesandalen skrev:At det kan være så svært at hardcode undertekster. :gruble:

Hvad mener du? :gruble:
0
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Badesandalen » 29. okt 2016, 07:10

dgd2007 skrev:
Badesandalen skrev:At det kan være så svært at hardcode undertekster. :gruble:

Hvad mener du? :gruble:

At der er mange film og serier fra USA der ikke har undertekster fast på billedet når der bliver talt et andet sprog end engelsk. Jeg undrer mig især når det er et fiktivt sprog der tales.
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aspargsen » 29. okt 2016, 09:24

Badesandalen skrev:
Aspargsen skrev:
Badesandalen skrev:At det kan være så svært at hardcode undertekster. :gruble:

Syntes hardcore er en dårlig ide, film hvor der er andre tekster under den danske tekst er nedtur :(

Det er nedtur, ja, men de kan bare kompensere og lige smutte underteksterne op i toppen til det hardcodede er slut. Det er lidt træls at være tvunget til at have undertekster slået til fordi en karakter siger et tilfældigt ord på et andet sprog hist og her.

Helt enig soft tekster er af foretrække
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mulan » 29. okt 2016, 09:51

Pt. undrer jeg mig over Lambi-reklamen, som kører på TV. Hvor er den mærkelig. Kan godt mærke at jeg ikke er vant til at se TV :o
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "

Tilbage til "Generelt"