Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 29. okt 2016, 09:30

Bøtte skrev:
Sorenspige skrev:R er begyndt at stå op omkring kl. 6-6.15. Dejligt, når det er vintertid i morgen :tie:.


Det havde jeg total glemt :genert:

S stod op 5.30 i dag og kl 6 de foregående. Nu var vi ellers lige kommet ind i en god rytme der hed kl. 7.

Jeg hader sommer/vinter tid :tie:


Jeg har forsøgt at glemme det....Emma står simpelthen latterligt tidligt op i øjeblikket (Vi var ellers også inde i sådan en god rytme). Og det bliver ligesom ikke bedre af at uret skal en time tilbage :tie: :tie: :tie:

"Jamen så kan man jo sove en time længere"....Gu ka man da røv når ens unge så står op klokken 04.30 istedet for 05.30 :cuss: :cuss:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 29. okt 2016, 10:11

Nogle gange skal jeg VIRKELIG tage mig sammen for ikke at gå fuldstændig amok over mine børns indfald. Lillebror fik i dag den vældige ide at låse døren til badeværelset udefra og så skubbe nøglen ind under døren... Vi har kun 1 dør i huset af den type, og vi har kun 1 nøgle, og den fik han så skubbet ind af sprækken under døren udefra :rulle:

Efter 3 forgæves forsøg rundt til naboerne for at låne nøgler, lykkedes det at fremskaffe en nøgle, der kunne låse døren op. Nu er det jo bare en god historie, men lige det jeg stod i det, var jeg altså MEGET tæt på bare at trække proppen af en rødvin :blush:
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 30. okt 2016, 12:49

Sig lige, at det er helt normalt, at man har brug for at gå ind i soveværelset og bare være lidt i fred og ro for ikke at kvæle eller råbe meget højt af den 3-årige :tie: :genert:.

Hold op, hvor trækker R altså tænder ud nogle dage, og jeg skal hele tiden være på forkant for, at tingene ikke eskalerer. Det er som om, at ingenting er godt nok, og så vil han det ene, og så vil han det andet.

I går var vi til fødselsdag, hvor han flere gange skejede lidt ud. Især da vi skulle hjemme. Ingenting duede, og han blev båret grædende ud i bilen.

Jeg håber virkelig, at det er en fase...
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 30. okt 2016, 12:50

FruKuk, det lyder tillokkende med rødvin efter sådan en episode. Fik du noget senere på dagen:aftenen?
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 30. okt 2016, 16:08

Lyder som min 3 årige Sorenspige (og min 6 årige på underskudsdage) :kys: Klogt at trække sig. Jeg taget nogle gange mig selv i at blive lidt for sur, inden jeg får samlet mig.

Jep Rakel aftenen bød på rødvin :D
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 30. okt 2016, 17:23

Rakel skrev:Helt helt normalt med en 3 årig. Det går over. Hvis du har 15 års tålmodighed. Ej. Ikke helt, men tålmodighed :)


Jeg kan her tilføje at man ikke skal forvente at det er gået over når de bliver 4 1/2......Eller 45 1/2..... :fløjt: :fløjt:

Hr.vibbsen har "Mandgræne" idag....Det er den hovedpine som er meget værre end alle andre.... :fløjt: :fløjt: :nerve: :nerve:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 30. okt 2016, 19:16

vibbsen skrev:
Rakel skrev:Helt helt normalt med en 3 årig. Det går over. Hvis du har 15 års tålmodighed. Ej. Ikke helt, men tålmodighed :)


Jeg kan her tilføje at man ikke skal forvente at det er gået over når de bliver 4 1/2......Eller 45 1/2..... :fløjt: :fløjt:

Hr.vibbsen har "Mandgræne" idag....Det er den hovedpine som er meget værre end alle andre.... :fløjt: :fløjt: :nerve: :nerve:


Håber, at hr Vibbsen klarer den natten over :D

Her ligger hr Kuk på sofaen og puster ud ovenpå herreturen - det synes at have været en mægtig tur.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 30. okt 2016, 19:17

Rakel skrev:
vibbsen skrev:
Rakel skrev:Helt helt normalt med en 3 årig. Det går over. Hvis du har 15 års tålmodighed. Ej. Ikke helt, men tålmodighed :)


Jeg kan her tilføje at man ikke skal forvente at det er gået over når de bliver 4 1/2......Eller 45 1/2..... :fløjt: :fløjt:

Hr.vibbsen har "Mandgræne" idag....Det er den hovedpine som er meget værre end alle andre.... :fløjt: :fløjt: :nerve: :nerve:


Også min erfaring med mine ældste fra 1997 og 2001 + en mand. Til gengæld bragte Storesøster Lillesøster hjem fra bedsterne.

Jeg er totalt smadret. 4 vagter - 3 kaotiske og uplanlagte og 1 fornuftig vagt. Så det var skønt med udbring af Lilledøster og det er sengetid!


Lyder som en weekend op af bakke. Sov godt:)
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 30. okt 2016, 20:06

Det er altså rart at høre, at det er helt normalt. Så er det ikke, fordi vi gør det helt forkert som forældre.

Sov godt, Rakel :kys:.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 30. okt 2016, 20:42

Sorenspige jeg tror det er deres alder. N er præcis sådan og nogle dage og situationer er bare helvede :tie:
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 30. okt 2016, 21:22

FruKuk skrev:
vibbsen skrev:
Rakel skrev:Helt helt normalt med en 3 årig. Det går over. Hvis du har 15 års tålmodighed. Ej. Ikke helt, men tålmodighed :)


Jeg kan her tilføje at man ikke skal forvente at det er gået over når de bliver 4 1/2......Eller 45 1/2..... :fløjt: :fløjt:

Hr.vibbsen har "Mandgræne" idag....Det er den hovedpine som er meget værre end alle andre.... :fløjt: :fløjt: :nerve: :nerve:


Håber, at hr Vibbsen klarer den natten over :D

Her ligger hr Kuk på sofaen og puster ud ovenpå herreturen - det synes at have været en mægtig tur.


Hr.vibbsen virker til at have fået en revival...Ihvertfald nok til at gå virkelig meget op i hvordan han betjener vaskemaskinen, for ellers har han (han er ikke helt dum) ikke noget rent træningstøj næste gang han skal op og træne.....Vi har været sammen siden 1999. Vi har boet sammen siden 2000. Vi har haft vores egen vaskemaskine siden 2002. Ganske vist forskellige mærker. Hr.vibbsen kan stadig - trods jeg-ved-ikke-hvor-mange-demonstrationer - ikke finde ud af at bruge en vaskemaskine uden at jeg holder ham i hånden. Jamen så rejser jeg mig da bare fra sofaen og går ned i kælderen og viser dig for 3507 gang hvordan vaskemaskinen virker.

Han truer dog stadig med at være syg i morgen. Jeg skal heldigvis på kursus, så det gør han bare. Så kan han jo meget passende vaske sokker og underbukser....Hvis han ellers kan huske hvordan vaskemaskinen virker...

/Vibbsen - en lidt sur og gnaven hustru....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 30. okt 2016, 21:38

vibbsen skrev:
FruKuk skrev:
vibbsen skrev:
Rakel skrev:Helt helt normalt med en 3 årig. Det går over. Hvis du har 15 års tålmodighed. Ej. Ikke helt, men tålmodighed :)


Jeg kan her tilføje at man ikke skal forvente at det er gået over når de bliver 4 1/2......Eller 45 1/2..... :fløjt: :fløjt:

Hr.vibbsen har "Mandgræne" idag....Det er den hovedpine som er meget værre end alle andre.... :fløjt: :fløjt: :nerve: :nerve:


Håber, at hr Vibbsen klarer den natten over :D

Her ligger hr Kuk på sofaen og puster ud ovenpå herreturen - det synes at have været en mægtig tur.


Hr.vibbsen virker til at have fået en revival...Ihvertfald nok til at gå virkelig meget op i hvordan han betjener vaskemaskinen, for ellers har han (han er ikke helt dum) ikke noget rent træningstøj næste gang han skal op og træne.....Vi har været sammen siden 1999. Vi har boet sammen siden 2000. Vi har haft vores egen vaskemaskine siden 2002. Ganske vist forskellige mærker. Hr.vibbsen kan stadig - trods jeg-ved-ikke-hvor-mange-demonstrationer - ikke finde ud af at bruge en vaskemaskine uden at jeg holder ham i hånden. Jamen så rejser jeg mig da bare fra sofaen og går ned i kælderen og viser dig for 3507 gang hvordan vaskemaskinen virker.

Han truer dog stadig med at være syg i morgen. Jeg skal heldigvis på kursus, så det gør han bare. Så kan han jo meget passende vaske sokker og underbukser....Hvis han ellers kan huske hvordan vaskemaskinen virker...

/Vibbsen - en lidt sur og gnaven hustru....


Jeg opdagede meget tidligt i mit forhold til hr Kuk, at han ikke havde potentiale til at lære mit (i øvrigt simple) system mht vasketøj, så den tjans hviler udelukkende på mig. Hatten er for, at du stadig prøver :D
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 31. okt 2016, 05:47

I går stod R op på et godkendt tidspunkt, men i dag var klokken kun 5.08 - gab.

Han lå i min seng indtil kl. 6, men ingen af os sov. Lidt bitter, når jeg har været oppe i nat med babyen og kunne have sovet 11/2 time længere.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 31. okt 2016, 14:33

Rakel, havde du ikke svaret på mit indlæg, eller så jeg syner.
0
Brugeravatar
Cookie
Indlæg: 82
Tilmeldt: 14. feb 2016, 16:24
Kort karma: 8
Geografisk sted: Herlev
Likede indlæg: 127

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Cookie » 31. okt 2016, 15:04

Halløj... det er ved at være lang tid siden :D

Hvordan har jeres unger taget tidsskiftet? Jeg tænkte at mine nok bare ville stå op kl. 5 i stedet for kl. 6, meeen nej; de stod op kl. 4 både i går og i dag :ticks:
0
Some cause happiness wherever they go; others whenever they go

Tilbage til "Forældre"