Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 31. okt 2016, 08:30

Samano skrev:Nu jeg intet sted sagt det curlingagtig at holde fest for sine børn :lol: Bare at jeg synes det mærkeligt nu når man er voksen. Lidt ligesom hvis man stadig holdt sine fødselsdag hjemme hos sine forældre når man er 30.

Det gør jeg også :blush2:
Jeg har ikke plads til gæster, heller ikke få. Og jeg synes det giver mere mening at udnytte at min mor faktisk har ret mange kvm til rådighed, fremfor at leje tilsvarende kvm. Sidste år lejede jeg dog lokaler, men stadig de lokaler de har til rådighed ude ved min mor.
Hvis jeg heller ikke har plads når jeg om 3 år fylder 31 år, så har jeg stadig tænkt mig at holde fødselsdag hos min mor - det er bare mere praktisk når hun rent faktisk har pladsen og gerne låner den ud.
4
...
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 129
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2279

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf computermus » 31. okt 2016, 08:39

Jeg må højst sandsynligt godt sige det her. Men jeg synes helt ærligt at det efterhånden virker som om ordet " Curling barn / børn " er blevet et modeord.
For det første er der nok ikke ret mange af os der kender grunden til at nogle forældre gør for deres børn som de nu gør. Jeg er udmærket klar over at der er nogle enkelte forældre som virkelig fjerner alle problemer for deres børn, men der er også de tilfælde hvor det der virker som om barnet/ det unge menneske er passet op i begge ender, har en anden grund end den man tror.
Hvis jeg tager mig selv, så vil jeg sikkert for nogle ,virke som et curlingbarn, men jeg har haft og har svært ved nogle ting som ligger helt naturligt for langt de fleste, og derfor har jeg haft behov for langt mere hjælp og støtte i mange tilfælde. Disse små eller lidt større "skub" som min mor har givet mig , har gjort alverden til forskel for mig.
Så derfor skal man måske lige nogen gange tænke sig lidt om inden man sætter prædikatet " Curlingbarn" på et ungt menneske.
10
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 31. okt 2016, 08:52

Samano skrev:
LadyFox skrev:
Samano skrev:Nu jeg intet sted sagt det curlingagtig at holde fest for sine børn :lol: Bare at jeg synes det mærkeligt nu når man er voksen. Lidt ligesom hvis man stadig holdt sine fødselsdag hjemme hos sine forældre når man er 30.

Det gør jeg også :blush2:
Jeg har ikke plads til gæster, heller ikke få. Og jeg synes det giver mere mening at udnytte at min mor faktisk har ret mange kvm til rådighed, fremfor at leje tilsvarende kvm. Sidste år lejede jeg dog lokaler, men stadig de lokaler de har til rådighed ude ved min mor.
Hvis jeg heller ikke har plads når jeg om 3 år fylder 31 år, så har jeg stadig tænkt mig at holde fødselsdag hos min mor - det er bare mere praktisk når hun rent faktisk har pladsen og gerne låner den ud.

Fair nok du gør det sådan.
Jeg synes bare det er mærkeligt.
Jeg ville ikke føle jeg var vært til min egen fest hvis den var hjemme ved mine forældre.

Jeg kan fornemme min holdning på det her område rent faktisk er noget man ikke må sige :lol: hvilket jeg aldrig har skænke en tanke fordi alle omkring mig gør ligesom mig.

Jeg føler mig generelt meget hjemme hos min mor, og jeg synes ikke det med at føle sig som vært er et issue. Jeg har også før holdt fødselsdag sammen med en veninde, fordi vi havde fødselsdag næsten på samme tid - der holdt vi det hos hende, der følte jeg også fint at det var vores begges fest.
For min skyld må du gerne sige det - jeg har bare svært ved at se hvorfor det skulle være mærkeligt at drage nytte af hinandens "resourser", min mor har pladsen så derfor er der nogle ting der forgår hjemme hos hende - jul er f.eks. ogsåsom oftest hos hende, familiemiddage osv. Til gengæld står jeg altid til rådighed når hendes loftrum trænger til en oprydning, jeg står også til rådighed 24/7 hvis hendes elektronik driller, jeg stoppede heller ikke med at passe min søster når min mor skulle steder hen da jeg flyttede hjemmefra. Så længe det går begge veje synes jeg nok bare det handler om at hjælpe og være der for hinanden.
7
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 31. okt 2016, 09:19

Samano skrev:
LadyFox skrev:
Samano skrev:
LadyFox skrev:
Samano skrev:Nu jeg intet sted sagt det curlingagtig at holde fest for sine børn :lol: Bare at jeg synes det mærkeligt nu når man er voksen. Lidt ligesom hvis man stadig holdt sine fødselsdag hjemme hos sine forældre når man er 30.

Det gør jeg også :blush2:
Jeg har ikke plads til gæster, heller ikke få. Og jeg synes det giver mere mening at udnytte at min mor faktisk har ret mange kvm til rådighed, fremfor at leje tilsvarende kvm. Sidste år lejede jeg dog lokaler, men stadig de lokaler de har til rådighed ude ved min mor.
Hvis jeg heller ikke har plads når jeg om 3 år fylder 31 år, så har jeg stadig tænkt mig at holde fødselsdag hos min mor - det er bare mere praktisk når hun rent faktisk har pladsen og gerne låner den ud.

Fair nok du gør det sådan.
Jeg synes bare det er mærkeligt.
Jeg ville ikke føle jeg var vært til min egen fest hvis den var hjemme ved mine forældre.

Jeg kan fornemme min holdning på det her område rent faktisk er noget man ikke må sige :lol: hvilket jeg aldrig har skænke en tanke fordi alle omkring mig gør ligesom mig.

Jeg føler mig generelt meget hjemme hos min mor, og jeg synes ikke det med at føle sig som vært er et issue. Jeg har også før holdt fødselsdag sammen med en veninde, fordi vi havde fødselsdag næsten på samme tid - der holdt vi det hos hende, der følte jeg også fint at det var vores begges fest.
For min skyld må du gerne sige det - jeg har bare svært ved at se hvorfor det skulle være mærkeligt at drage nytte af hinandens "resourser", min mor har pladsen så derfor er der nogle ting der forgår hjemme hos hende - jul er f.eks. ogsåsom oftest hos hende, familiemiddage osv. Til gengæld står jeg altid til rådighed når hendes loftrum trænger til en oprydning, jeg står også til rådighed 24/7 hvis hendes elektronik driller, jeg stoppede heller ikke med at passe min søster når min mor skulle steder hen da jeg flyttede hjemmefra. Så længe det går begge veje synes jeg nok bare det handler om at hjælpe og være der for hinanden.


Nu sætter du lighedstegn mellem at hjælpe hinanden og holde fest hos sine forældre. Og det synes jeg bare slet ikke er det samme. I min familie hjælper vi da ofte hinanden. Min mors computer ville for eksempel ikke have fungeret ret ofte hvis min kæreste og jeg ikke fixer den for hende :lol:

Men at holde fest hos sine forældre synes jeg bare signalere umodenhed og at man ikke rigtig er flyttet hjemmefra. Samtidig med det for mig ville være forældrene der var værten. Da ens hjem ikke bare er plads man låner ud efter min mening.

Men synes generelt du virker til at tage min mening lidtfor personligt, så tror bare vi stopper diskussionen her :)

Så har du misforstået, jeg tager faktisk slet ikke din mening personligt. Men vi kan da sagtens stoppe den her. God dag :)
0
...
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 31. okt 2016, 09:47

Min 40-års fødselsdag blev fejret hos min mor :lun:
9
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19616

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 31. okt 2016, 09:50

Jeg har engang lånt mine forældres have til en havefest - fordi jeg ikke selv har nogen have :D
De var absolut ikke værter, da de slet ikke var hjemme. Og jeg synes da det var en måde at hjælpe mig på, ved at sørge for jeg havde et sted at holde festen.
Men deres hjem, er jo så også stadigvæk mit hjem, uanset hvor længe jeg har boet ude :D
5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Anne Droid » 31. okt 2016, 10:32

Min (voksne) søn og min niece holder deres fødselsdag sammen hos mormor/farmor. De har fødselsdag tæt på hinanden og vores familier bor et stykke fra hinanden. Mormor/farmor er vært og det passer os alle fint. Vi andre får allernådigst lov til at bidrage med nogle af de ting der er nemme at tage med.
1
Klimatosse
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Vixen » 31. okt 2016, 12:47

Sophaya skrev:Jeg har givet udtryk for, at jeg gerne vil fejre det med mine forældre og mine søskende, når jeg bliver bachelor. Jeg synes det er kæmpestort for mig at få en titel, også selvom jeg fortsætter på kandidaten efter sommerferien. Min mor har gjort meget ud af at sige - gentagne gange - at det bestemt ikke er noget at fejre, jeg er jo ikke færdig, jeg skal i hvert fald ikke regne med en gave! Jeg forventer hverken fest eller spetakel, men en god middag sammen (hos mig, på min regning!) og en lille blomst er vel ikke for meget at håbe på? Jeg synes ærlig talt, at min mors udmeldinger er strenge.

Så jeg giver mig selv en stor gave. Jeg har endnu ikke fundet ud af, hvad det skal være, men jeg har i tankerne at det skal være selvforkælelse og/eller noget der markerer, at jeg har færdiggjort noget der er stort for mig.


Jeg synes også, din mor lyder streng. Hvorfor kan hun ikke unde dig dét? Jeg forstår dig sagtens, og i min verden må man godt sige det. :kys:
Jeg købte en lækker parfume, som jeg længe havde sukket over, til mig selv i bachelorgave, og havde også min nærmeste familie på besøg til middag. Jeg håber, du har nogle andre i familien, som vil komme og fejre dig! Og nyd din gave til dig selv. :rock:
3
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aspargsen » 31. okt 2016, 13:52

Lemonella skrev:Hvis det hedder "barndomshjem", er det vel stadig ens hjem.


Det kræver da helt klart af forældrene stadig bor der
Tror da helt klart af dem der bor i mit banrdomshjem ville glo bare lidt mærkeligt hvis en for dem fremmede person bankede på og spurgte om han kunne holde flest der :lol:
2
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Buffy » 31. okt 2016, 14:34

Lemonella skrev:
Aspargsen skrev:
Lemonella skrev:Hvis det hedder "barndomshjem", er det vel stadig ens hjem.


Det kræver da helt klart af forældrene stadig bor der
Tror da helt klart af dem der bor i mit banrdomshjem ville glo bare lidt mærkeligt hvis en for dem fremmede person bankede på og spurgte om han kunne holde flest der :lol:


Jamen selvfølgelig skal ens forældre stadig bo der. Det burde jeg nok have skrevet. :D

Jeg mente blot, at selvom man er flyttet ud af barndomshjemmet, så er det vel stadig ens hjem, hvis forældrene stadig bor der forstås og så sker der vel intet ved, at holde en fest der.


Ifølge mine forældre er mit (og min søsters) barndomshjem, der hvor de bor. Det har intet med, hvor jeg er vokset op at gøre. Jeg er ikke helt enig, men det er meget vigtig for dem, at deres hjem er vores og vi føler os velkommen. :)
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 31. okt 2016, 16:37

Samano skrev:

Men at holde fest hos sine forældre synes jeg bare signalere umodenhed og at man ikke rigtig er flyttet hjemmefra.

Men synes generelt du virker til at tage min mening lidtfor personligt, så tror bare vi stopper diskussionen her :)

Jeg ville sgu også tage det personligt, når du lige får sneget en bette fornærmelse afsted.
11
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. okt 2016, 16:56

Samano skrev:Fair nok du gør det sådan.
Jeg synes bare det er mærkeligt.
Jeg ville ikke føle jeg var vært til min egen fest hvis den var hjemme ved mine forældre.

Jeg kan fornemme min holdning på det her område rent faktisk er noget man ikke må sige :lol: hvilket jeg aldrig har skænket en tanke fordi alle omkring mig gør ligesom mig.


Jeg undrer mig ikke over din holdning, men over at du tilsyneladende ikke kan se, at der er forskel på, at en bachelormarkering eller en eksamensfest med ens mor og far som værter ikke er vigtig eller det mest logiske for dig personligt, og så at de konkrete forældre ikke er/var interesserede i at gøre noget for deres børn, som de, altså børnene, faktisk finder/fandt vigtigt og meget gerne vil/ville have.

For mig er det det centrale. At man af princip eller misundelse ikke ønsker at glæde sit voksne barn. Og det finder jeg lavt. Simpelthen lavt.
12
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Novella » 31. okt 2016, 18:24

Samano skrev:Men at holde fest hos sine forældre synes jeg bare signalere umodenhed og at man ikke rigtig er flyttet hjemmefra. Samtidig med det for mig ville være forældrene der var værten. Da ens hjem ikke bare er plads man låner ud efter min mening.

Jaja. Eller at man er en samfundssnyltende, arbejdsløs fattigrøv, som bor med sin kæreste og sine børn på så lidt plads, at det er fysisk umuligt at have gæster på besøg, fordi der simpelthen ikke kan sidde nogen, og ens mor INSISTERER på, at man skal holde sin fødselsdag, selv om man har 142 kroner tilbage til resten af måneden og ikke engang kan overskue, hvordan man skal få det til at strække til en rugbrødsmadpakke til to unger.

Det kan også være en grund til, at man holder det hjemme hos sin mor. Selv om man er over 30.
6
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Joe » 31. okt 2016, 18:29

Jeg synes faktisk det er overvurderet at skulle være voksen og moden.
Og hvad så hvis man holder sin fødselsdag hjemme hos sine forældre, hvis forældrene holder en eksamensfest for en, hvis ens mor korrekturlæser ens jobansøgninger (i stedet for veninden), eller alle mulige eksempler hvor forældre gør ting for en, de egentlig ikke behøvede?

Det signalerer så åbenbart umodenhed, men er det et område det er vigtigt at virke moden på? Så længe man kan finde ud af at gebærde sig i dagligdagen: gøre det godt på studiet eller arbejdet, eller hvad man nu får tiden til at gå med, betale sine regninger, sørge for at få mad i munden hver dag, holde et hjem der ikke et sundhedsskadeligt, leve forholdsvis sundt, prioritere omgangskredsen og behandle dem pænt.
Det er områder hvor det er vigtigt ikke at være umoden.

Men om man er umoden fordi man holder fødselsdag hos sin mor - who the fuck cares.

Og så til det man ikke må sige: Dem der taler allermest om modenhed og umodenhed, det er dem der selv føler de har mest at skulle bevise på den front.
26
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 31. okt 2016, 18:41

Samano skrev:
Novella skrev:
Samano skrev:Men at holde fest hos sine forældre synes jeg bare signalere umodenhed og at man ikke rigtig er flyttet hjemmefra. Samtidig med det for mig ville være forældrene der var værten. Da ens hjem ikke bare er plads man låner ud efter min mening.

Jaja. Eller at man er en samfundssnyltende, arbejdsløs fattigrøv, som bor med sin kæreste og sine børn på så lidt plads, at det er fysisk umuligt at have gæster på besøg, fordi der simpelthen ikke kan sidde nogen, og ens mor INSISTERER på, at man skal holde sin fødselsdag, selv om man har 142 kroner tilbage til resten af måneden og ikke engang kan overskue, hvordan man skal få det til at strække til en rugbrødsmadpakke til to unger.

Det kan også være en grund til, at man holder det hjemme hos sin mor. Selv om man er over 30.


Selvfølgelig kan der være en gode grund :lol: Har jeg aldrig sagt der ikke kunne være.
Jeg sagde bare, hvad det umiddelbart signalerede for mig, men derfor er det jo ikke ligemed, at det er sådan.
Altså jeg synes også det signalere umoden at bo hjemme, når man er i midt tyverne.
Men da min ven på 25 år valgte at bo sammen med han far, fordi hans far var 80 år og ikke havde det bedste helbred.
Så er det jo i det tilfælde faktisk det modsatte der tilfældet, men altså derfor dømt pigerne ham stadig i byen, når de hørt han boede hjemme :lol:

Hvad så med hende den unge pige der flyttede hjem til sin morfar, for hyggens skyld? Men det er måske noget andet når man springer en generation over :gruble:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Generelt"