Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Puffi » 1. nov 2016, 17:40

vUlpeS skrev:
Puffi skrev:Om min glaserede stegeso også skal gennemvædes før brug, som fx en romertöpf skal.

Det skal den ikke, men den skal stadig opvarmes sammen med ovnen.

Hov, vent! Den er fuldglaseret, ikke sandt? Ikke noget pjat med at bunden er rå på ydersiden ellers sådan noget snyd?


Den har en ru ring under bunden, er ru langs med kanten af toppen og langs kanten af låget - det er snyd så?

Det er en Kähler Marmitta, hvis det hjælper?
0
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Puffi » 1. nov 2016, 17:53

Debatten er min kyndige sjæl :-D
0
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Puffi » 1. nov 2016, 18:00

vUlpeS skrev:"den som ager med stude, kommer også frem"!


Jeg skal først lave mad i den på lørdag, så studene har tid nok :-D
0
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20420
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 1. nov 2016, 23:20

At man i programmet 'Hammerslag', har hyret en ca. 3 m høj programvært. Han får alle medvirkende til at ligne dværge, og går konstant sammenkrøbet rundt i de huse, der skal fremvises :gruble:
6
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2825
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Torn » 2. nov 2016, 05:50

Mennesker i kommentarfelterne på facebook. I den ikke-digitale verden kan jeg ikke komme i tanke om ét menneske, jeg ikke kan lide. I den digitale verden, primært facebook, opdager jeg, at jeg virkelig ikke bryder mig om langt de fleste. Mine tanker går fra "er du dum?" til "er du skingrende psykopat!?" i løbet af 4-5 kommentarer. Jeg undrer mig over, om den ikke-digitale eller digitale verden taler mest sandt og om jeg i virkeligheden er en menneskehader.
2
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 2. nov 2016, 07:28

Hvad Rasmus Tantholdt laver for tiden, siden han ikke er i Irak og dække slaget om Mosul for TV2. Det virker ellers som hans kerneområde.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ManicNinja » 2. nov 2016, 08:24

sigge skrev:Hvad Rasmus Tantholdt laver for tiden, siden han ikke er i Irak og dække slaget om Mosul for TV2. Det virker ellers som hans kerneområde.


Mon ikke han holder noget orlov eller er ved at skrive en bog eller noget andet sådan "væg fra skærmen"-agtigt oven på sin skilsmisse i sommer?
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 2. nov 2016, 08:29

ManicNinja skrev:
sigge skrev:Hvad Rasmus Tantholdt laver for tiden, siden han ikke er i Irak og dække slaget om Mosul for TV2. Det virker ellers som hans kerneområde.


Mon ikke han holder noget orlov eller er ved at skrive en bog eller noget andet sådan "væg fra skærmen"-agtigt oven på sin skilsmisse i sommer?


Jo, det er nok sådan noget. Han var jo også til OL, så han har vel oparbejdet noget afspadsering eller lignende. Det virker bare forkert, at det ikke er ham, der er i Irak, når man nu er vant til at se ham på skærmen ved "den slags" begivenheder.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ManicNinja » 2. nov 2016, 08:34

sigge skrev:
ManicNinja skrev:
sigge skrev:Hvad Rasmus Tantholdt laver for tiden, siden han ikke er i Irak og dække slaget om Mosul for TV2. Det virker ellers som hans kerneområde.


Mon ikke han holder noget orlov eller er ved at skrive en bog eller noget andet sådan "væg fra skærmen"-agtigt oven på sin skilsmisse i sommer?


Jo, det er nok sådan noget. Han var jo også til OL, så han har vel oparbejdet noget afspadsering eller lignende. Det virker bare forkert, at det ikke er ham, der er i Irak, når man nu er vant til at se ham på skærmen ved "den slags" begivenheder.


Jeg foretrækker radionyheder, så jeg slipper for abstinenser på den front :)

Så du den dokumentarserie, der hedder Korrespondenterne om TV2's udsendte journalister? Der er han også med. Fede, fede programmer. Kan anbefales!
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 2. nov 2016, 08:37

ManicNinja skrev:
sigge skrev:
ManicNinja skrev:
sigge skrev:Hvad Rasmus Tantholdt laver for tiden, siden han ikke er i Irak og dække slaget om Mosul for TV2. Det virker ellers som hans kerneområde.


Mon ikke han holder noget orlov eller er ved at skrive en bog eller noget andet sådan "væg fra skærmen"-agtigt oven på sin skilsmisse i sommer?


Jo, det er nok sådan noget. Han var jo også til OL, så han har vel oparbejdet noget afspadsering eller lignende. Det virker bare forkert, at det ikke er ham, der er i Irak, når man nu er vant til at se ham på skærmen ved "den slags" begivenheder.


Jeg foretrækker radionyheder, så jeg slipper for abstinenser på den front :)

Så du den dokumentarserie, der hedder Korrespondenterne om TV2's udsendte journalister? Der er han også med. Fede, fede programmer. Kan anbefales!


Ja, den har jeg set. Meget spændende.

Jeg var også til et foredrag med Rasmus Tantholdt for et års tid siden, hvor han fortalte mere om sit job, og de overvejelser han gør sig som journalist. Det var rigtigt interessant.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 2. nov 2016, 09:33

sigge skrev:Hvad Rasmus Tantholdt laver for tiden, siden han ikke er i Irak og dække slaget om Mosul for TV2. Det virker ellers som hans kerneområde.

Ja, det har du da ret i.
Sådan en opportunity han går glip af :gruble:
Men jeg er i hvert fald glad for, at de ikke har sendt Ulla Terkelsen derud. Det ville mine nerver ikke kunne holde til :)
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 2. nov 2016, 09:38

dgd2007 skrev:
sigge skrev:Hvad Rasmus Tantholdt laver for tiden, siden han ikke er i Irak og dække slaget om Mosul for TV2. Det virker ellers som hans kerneområde.

Ja, det har du da ret i.
Sådan en opportunity han går glip af :gruble:
Men jeg er i hvert fald glad for, at de ikke har sendt Ulla Terkelsen derud. Det ville mine nerver ikke kunne holde til :)


Jeg blev en lille smule nervøs i sidste uge engang, hvor Steffen Jensen var ude i nogle fysiske udfoldelser med løb og trange steder.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 2. nov 2016, 09:46

sigge skrev:Jeg blev en lille smule nervøs i sidste uge engang, hvor Steffen Jensen var ude i nogle fysiske udfoldelser med løb og trange steder.

Ja, det var nervepirrende - tænk, hvis han havde siddet fast ... ;)
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 2. nov 2016, 14:02

FruDulle skrev:Hvorfor jeg drømte om prins Joachim i nat og at han fortalte mig at han er bøsse og at Marie bor i Frankrig med børnene.

Det er måske din store chance! Medierne sukker efter at ansætte clairvoyanter ;)
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 2. nov 2016, 15:06

At forældre og andre, ser det sjove i det her...

3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Generelt"