Luksusfælden

Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Luksusfælden

Indlægaf Persnikedy » 1. nov 2016, 19:15

Hvor meget er en alm diverse på :gruble:
Dem vi ser her som er på det sidste budget er jo skrabet...
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Luksusfælden

Indlægaf 2SHY » 1. nov 2016, 19:16

Hvad ligger jeres diverser på sådan gennemsnitligt? Hvis jeg må spørge altså :genert:

Her mens jeg har boet for mig selv har det ligget lige omkring de 2000-2500 godt og vel. Men jeg har så godt nok også løbende været ude og købe ting jeg manglede som et andet tørrestativ, lidt ekstra møbler og den slags, som jeg nok normalt ikke ville skulle ud og investere i. Men når jeg sidder og ser LF kan jeg da godt tænkte "Hmm... hvis eksperterne var forbi her, ville de så sige "Hold da fast en diverse til 1 person!" :gruble:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Luksusfælden

Indlægaf godtnavn » 1. nov 2016, 19:16

Hov, vores transport ligger også i vores diverse post da vi kun fragter os med cykel og offentligt, så tages offentlig trafik ud samt sjældne besøg hos cykelhandleren er vores diverse lavere.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Luksusfælden

Indlægaf Santa » 1. nov 2016, 19:18

Nå, men den gode nyhed er, at jeg har taget mig sammen med mit forbrug!
Forleden lykkedes det mig at shoppe for 3300,-, fordi jeg manglede et par løbesko og en bh......og så røg der sq lige lidt mere med i kurven.
Så nu venter jeg på pakker med (2 par) løbesko, 2 par bukser, en strikkjole og en bh.....godt at Jan ikke hører om det, jeg var røget direkte over knæet!
2
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Luksusfælden

Indlægaf Hunkat » 1. nov 2016, 19:18

godtnavn skrev:Det er det samme som vores diverse :genert: Den er vel kun slem fordi de ikke har pengene?


Problemet er jo ikke at bruge penge hvis man tjener penge og betaler sine regninger... det er lidt det sidste der ofte glipper i LF.

Hvis man går meget op i sit udseende og gerne vil prioriterer det over f.eks. ny møbler eller en anden hobby så er der jo ikke noget galt i at bruge 1000+ kr om måneden på tøj.


Edit: min egen diverse ligger på ca. 1500 kr fordi jeg har valgt at spare en del op. Hvis jeg ikke ville spare 1/3 af min løn op samtidig så ville den nok ligge på 2-2500. Man kommer ikke langt for 1500 kr hvis man skal til tandlægen i den måned f.eks.
Senest rettet af Hunkat 1. nov 2016, 19:20, rettet i alt 1 gang.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Luksusfælden

Indlægaf godtnavn » 1. nov 2016, 19:18

2SHY skrev:Hvad ligger jeres diverser på sådan gennemsnitligt? Hvis jeg må spørge altså :genert:

Her mens jeg har boet for mig selv har det ligget lige omkring de 2000-2500 godt og vel. Men jeg har så godt nok også løbende været ude og købe ting jeg manglede som et andet tørrestativ, lidt ekstra møbler og den slags, som jeg nok normalt ikke ville skulle ud og investere i. Men når jeg sidder og ser LF kan jeg da godt tænkte "Hmm... hvis eksperterne var forbi her, ville de så sige "Hold da fast en diverse til 1 person!" :gruble:


Vi har 2500 hver, så 5000 kr for to :D Derudover er der af og til større udgifter som ikke tages fra vores normale diverse, f.eks. baby og nye møbler.

Men under vores diverse er også ting som transport, restaurantbesøg og den slags, som i deres budget ligger et andet sted :)
1
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Luksusfælden

Indlægaf Persnikedy » 1. nov 2016, 19:19

2SHY skrev:Hvad ligger jeres diverser på sådan gennemsnitligt? Hvis jeg må spørge altså :genert:



Jeg ved det faktisk ikke... Og det er da svært at finde ud af i denne og næste md da de jo er lidt oevr det sædvanlige
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Luksusfælden

Indlægaf godtnavn » 1. nov 2016, 19:19

Hunkat skrev:
godtnavn skrev:Det er det samme som vores diverse :genert: Den er vel kun slem fordi de ikke har pengene?


Problemet er jo ikke at bruge penge hvis man tjener penge og betaler sine regninger... det er lidt det sidste der ofte glipper i LF.

Hvis man går meget op i sit udseende og gerne vil prioriterer det over f.eks. ny møbler eller en anden hobby så er der jo ikke noget galt i at bruge 1000+ kr om måneden på tøj.


Ligesom jeg skriver, altså deres diverse kun er slem fordi de ikke har pengene :)
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Luksusfælden

Indlægaf Santa » 1. nov 2016, 19:20

Aner ikke hvad min diverse er på. Lægger ikke budget.
Men opsparingen vokser ok, jeg har råd til det jeg gerne vil og betaler hvad jeg skylder.

Så det må være fint. Osse selvom jeg har har brugt mange penge i det sidste år - bil, nyt badeværelse, større tandlægeregning m.m.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Luksusfælden

Indlægaf Daine » 1. nov 2016, 19:21

2SHY skrev:Hvad ligger jeres diverser på sådan gennemsnitligt? Hvis jeg må spørge altså :genert:

Her mens jeg har boet for mig selv har det ligget lige omkring de 2000-2500 godt og vel. Men jeg har så godt nok også løbende været ude og købe ting jeg manglede som et andet tørrestativ, lidt ekstra møbler og den slags, som jeg nok normalt ikke ville skulle ud og investere i. Men når jeg sidder og ser LF kan jeg da godt tænkte "Hmm... hvis eksperterne var forbi her, ville de så sige "Hold da fast en diverse til 1 person!" :gruble:

Jeg aner det faktisk ikke, men jeg tror den er ret høj fordi jeg er flyttet i år. Jeg har dog en opsparing jeg har brugt af, så har ikke været ude og låne til feks. det nye køkken, men altså ... jeg er ret god til at bruge penge :genert:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Luksusfælden

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. nov 2016, 19:21

Daine skrev:
DetSorteCirkus skrev:Hvordan kan hans kørekort være blandet ind i udgifterne, når det blev betalt for noget af arven?

Fordi arven er regnet med som indtægt.


Nåhr. Jeg undrer mig nok bare, fordi kørekort for mig er noget, man betale på én gang, når man har pengene på forhånd.
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Luksusfælden

Indlægaf 2SHY » 1. nov 2016, 19:22

Persnikedy skrev:
2SHY skrev:Hvad ligger jeres diverser på sådan gennemsnitligt? Hvis jeg må spørge altså :genert:



Jeg ved det faktisk ikke... Og det er da svært at finde ud af i denne og næste md da de jo er lidt oevr det sædvanlige

Ja det kommer til at snyde lidt når der kommer julegaver ind i billedet

Altså min kunne nok godt ligge lavere, fordi jeg også har købt en del pynte ting, så her ikke var så kedeligt og upersonligt at bo. Men jeg tror da også den vil falde efterhånden som jeg bor her længere og skal have færre ting samlet sammen
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Luksusfælden

Indlægaf Persnikedy » 1. nov 2016, 19:22

Jeg håber det er billede (rammen inkluderet) som de har snuppet fra et andet sted i lejligheden og ikek et de har med hjemmefra :-D
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Luksusfælden

Indlægaf Persnikedy » 1. nov 2016, 19:23

2SHY skrev:
Jeg ved det faktisk ikke... Og det er da svært at finde ud af i denne og næste md da de jo er lidt oevr det sædvanlige

Ja det kommer til at snyde lidt når der kommer julegaver ind i billedet

Altså min kunne nok godt ligge lavere, fordi jeg også har købt en del pynte ting, så her ikke var så kedeligt og upersonligt at bo. Men jeg tror da også den vil falde efterhånden som jeg bor her længere og skal have færre ting samlet sammen[/quote]


Ved mig er det madbudgettet. Jeg spiser for meget ude med vennerne (betalt hver for sig dog) og spiser aaaalt for godt herhjemme (også tit med vennerne)
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Luksusfælden

Indlægaf 2SHY » 1. nov 2016, 19:24

Jeg har i øvrigt betalt al gæld ud til en enkelt kreditor i denne måned :banan: Så det går fremad med at få betalt af på den gæld jeg har :klap:
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate

Tilbage til "Film og TV"