Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Velvet-Goldmine » 4. nov 2016, 23:24

Upassende og upassende, men let mærkværdigt i hvert fald.
Har just set en dødsannonce:

Vores kære mand, far, morfar, svigerfar
XXX
Er stille sovet ind.
Bisættelse afholdes i XXX kirke d. bla. bla.
Højtideligheden slutter ved kirken.
I stedet for blomster ønskes pengegaver.

Øhm... ok så

Altså enhver familie kan være på røven, men det virker nu som en lidt pudsig anledning af samle ind i - og ikke engang en kop kaffe og en tør småkage følger der med bagefter.
Ai, jeg ved ikke om det er mig der er upassende, men jeg fik det mærkeligt i maven og var jeg fjern slægtning ville jeg få det endnu mærkeligere i maven, tror jeg.
8
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 5. nov 2016, 08:08

Velvet-Goldmine skrev:Upassende og upassende, men let mærkværdigt i hvert fald.
Har just set en dødsannonce:

Vores kære mand, far, morfar, svigerfar
XXX
Er stille sovet ind.
Bisættelse afholdes i XXX kirke d. bla. bla.
Højtideligheden slutter ved kirken.
I stedet for blomster ønskes pengegaver.

Øhm... ok så

Altså enhver familie kan være på røven, men det virker nu som en lidt pudsig anledning af samle ind i - og ikke engang en kop kaffe og en tør småkage følger der med bagefter.
Ai, jeg ved ikke om det er mig der er upassende, men jeg fik det mærkeligt i maven og var jeg fjern slægtning ville jeg få det endnu mærkeligere i maven, tror jeg.

Den mand var sikkert ikke så "kære" som der skrives... mMåske han har efterladt en kæmpe gæld til hans arvinger? :gruble:
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 5. nov 2016, 08:34

Velvet-Goldmine skrev:Upassende og upassende, men let mærkværdigt i hvert fald.
Har just set en dødsannonce:

Vores kære mand, far, morfar, svigerfar
XXX
Er stille sovet ind.
Bisættelse afholdes i XXX kirke d. bla. bla.
Højtideligheden slutter ved kirken.
I stedet for blomster ønskes pengegaver.

Øhm... ok så

Altså enhver familie kan være på røven, men det virker nu som en lidt pudsig anledning af samle ind i - og ikke engang en kop kaffe og en tør småkage følger der med bagefter.
Ai, jeg ved ikke om det er mig der er upassende, men jeg fik det mærkeligt i maven og var jeg fjern slægtning ville jeg få det endnu mærkeligere i maven, tror jeg.

Det er dyrt at få lagt folk i jorden. Det kan være familien ikke rigtig har den slags penge.
Da min gode ven blev begravet sidste år blev der samlet ind til begravelsen, og det kaffe og kage der var bagefter var lidt med hjælp fra flere steder, min vens mor havde simpelthen ikke alle de penge, og det var en ret urimelig situation for hende at stå i oven på hun lige havde mistet sin søn alt for tidligt. Der blev dog ikke samlet ind i en dødsannonce med på facebook. Men det kunne vel være sådan noget med at det ER dyrt at miste en pårørende hvis ikke de efterlader en arv.
7
...
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf bluetof1 » 5. nov 2016, 09:02

hvz74 skrev:
bluetof1 skrev:Jeg har fået en invitation til julefrokost i dag. Det i sig selv er ikke upassende.
Det upassende består i at invitationen kommer fra den arbejdsplads, der kvitterede for min skilsmisse med at fyre mig (og ja, det var derfor).

Ud over at jeg er pissearrig over at jeg bliver mindet om at de fik fucket grundigt op i mit liv på et tidspunkt hvor der var rigeligt af andet fuck i det, så kan jeg heller ikke lade være at spekulere over præcis hvor meget rod de har i deres systemer når de sender mig en invitation til et medarbejderarrangement over et halvt år efter at jeg hørte fra dem sidste gang. De har også være noget på arbejde for at finde min nye adresse for den er hemmelig og det må sgu da på et eller andet tidspunkt have strejfet en eller anden at det måske var en kende mærkeligt at jeg ikke havde sørget for at give min arbejdsplads min adresse :forvirret: :rulle:

Fucktards :sur:


Lige i forhold til det fremhævede, så lyder det næsten som en sag for Datatilsynet...

Ift alt det andet, regner jeg med at du har haft fagforeningen med indover?


De fik en røvtur de aldrig glemmer :devil:

Jeg har allerede overvejet Datatilsynet. En del af det jeg lavede hos dem relaterede jeg til persondataret og forvaltningsret. Derudover har jeg en vis ekspertice indenfor arbejds- og ansættelsesret og der er nogle detaljer i alt det her, som antyder at de har massive problemer inden for alle fire områder og hvis jeg bliver tilstrækkeligt irritabel så kunne jeg godt finde på at tage fat i det.
4
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Velvet-Goldmine » 5. nov 2016, 09:46

LadyFox skrev:Det er dyrt at få lagt folk i jorden. Det kan være familien ikke rigtig har den slags penge.
Da min gode ven blev begravet sidste år blev der samlet ind til begravelsen, og det kaffe og kage der var bagefter var lidt med hjælp fra flere steder, min vens mor havde simpelthen ikke alle de penge, og det var en ret urimelig situation for hende at stå i oven på hun lige havde mistet sin søn alt for tidligt. Der blev dog ikke samlet ind i en dødsannonce med på facebook. Men det kunne vel være sådan noget med at det ER dyrt at miste en pårørende hvis ikke de efterlader en arv.


Jeg er helt klar over hvad du siger, og er slet ikke blind for problematikken.
Jeg synes bare 'annoncen' virkede så kold og kynisk og ingen mulighed for at kondolere efterfølgende eller selv medbringe kaffe og kage som du beskriver - hvis nu de havde skrevet en eller anden begrundelse som man jo ind imellem også ser, så bliver der blødt lidt op for det. Men ok, man tænker nok ikke altid helt klart i situationen.
2
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Modesty Blame » 5. nov 2016, 09:56

Persnikedy skrev:Telefon scammere er fucking upassende.
Fik lige et opkald fra +4540358187 fra Microsoft. +45 er sgu da danmark :gruble:
Jeg troede de var stoppet med mit nummer efter jeg har gjort mit for at irritere dem (lange opkald hvor jeg abre går fra telefonen, diverse bandeord til de lægger på, "jeg har apple", mm) . Hende her fik nu bare at vide at "No, you are a fucking scammer and you can go choke on a cock"

Ikke at jeg er uenig med dig i, at det er scammere eller noget, men Microsoft har kontorer i Danmark, og der arbejder også engelsktalende mennesker.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Guilded_Lily » 5. nov 2016, 10:02

Det er i mange tilfælde bedemanden, der skriver dødsannoncen i samarbejde med familien, så det kan undre, han ikke har undret sig over formuleringen :gruble: Den var i hvert fald ikke gået med den bedemand, der ordnede min mors begravelse, det er jeg ret sikker på.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Modesty Blame » 5. nov 2016, 10:16

Oveditlevsen skrev:
cola skrev:
Som en anden så pænt skriver... mælkekartonen... eller sagt på en anden måde, det dukker bare op i supermarkedet når jeg skal bruge det :-) For hvordan kan man vide hvor mælken kommer fra når man end ikke har set en ko, tror de bare på hvad andre siger, uden at tænke over det ?

Nå ja, har en med kød. Der står oksekød på pakken, og alligevel ved folk ikke at kødet kommer fra en ko :-)

Overdrivelse fremmer forståelsen, men så galt står det nok ikke til.

Da jeg var lille, havde min mor en kæreste. Han var arkitektstuderende fra København, og vi boede på landet og købte mælken direkte fra landmanden (hvilket jeg personligt finder yderst klamt, men lad nu det ligge), han var rystet over, at opdage, at mælk kom fra køer. Det er selvfølgelig over 30 år siden, men alligevel.
2
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Annione » 5. nov 2016, 10:44

Modesty Blame skrev:Da jeg var lille, havde min mor en kæreste. Han var arkitektstuderende fra København, og vi boede på landet og købte mælken direkte fra landmanden (hvilket jeg personligt finder yderst klamt, men lad nu det ligge), han var rystet over, at opdage, at mælk kom fra køer. Det er selvfølgelig over 30 år siden, men alligevel.


Bliver mælk mindre klamt af at blive små-kogt og skam-findelt? :gruble:
4
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Modesty Blame » 5. nov 2016, 10:59

Annione skrev:
Modesty Blame skrev:Da jeg var lille, havde min mor en kæreste. Han var arkitektstuderende fra København, og vi boede på landet og købte mælken direkte fra landmanden (hvilket jeg personligt finder yderst klamt, men lad nu det ligge), han var rystet over, at opdage, at mælk kom fra køer. Det er selvfølgelig over 30 år siden, men alligevel.


Bliver mælk mindre klamt af at blive små-kogt og skam-findelt? :gruble:

Jeps :blush:
3
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Buffy » 5. nov 2016, 11:15

Annione skrev:
Modesty Blame skrev:Da jeg var lille, havde min mor en kæreste. Han var arkitektstuderende fra København, og vi boede på landet og købte mælken direkte fra landmanden (hvilket jeg personligt finder yderst klamt, men lad nu det ligge), han var rystet over, at opdage, at mælk kom fra køer. Det er selvfølgelig over 30 år siden, men alligevel.


Bliver mælk mindre klamt af at blive små-kogt og skam-findelt? :gruble:


JA! Når mælk der kommer direkte fra kørene, bliver kold og har ståret lidt så ligger fløden sig på toppen, gul og tyk :badr: I mit barndomshjem måtte vi ikke købe mælk, fordi min far var mælkebonde, men gud hvor jeg hadede det. Og jeg var sidst i 20'erne, før jeg kunne spise noget der bare smagte af fløde igen.
1
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16112

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 5. nov 2016, 11:19

Jeg drikker heller ikke mælk, netop fordi min mor engang fik en fiks idé om mælk lige fra koen. Og hun var virkelig ringe til at skumme det af!
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Persnikedy » 5. nov 2016, 13:13

Modesty Blame skrev:
Persnikedy skrev:Telefon scammere er fucking upassende.
Fik lige et opkald fra +4540358187 fra Microsoft. +45 er sgu da danmark :gruble:
Jeg troede de var stoppet med mit nummer efter jeg har gjort mit for at irritere dem (lange opkald hvor jeg abre går fra telefonen, diverse bandeord til de lægger på, "jeg har apple", mm) . Hende her fik nu bare at vide at "No, you are a fucking scammer and you can go choke on a cock"

Ikke at jeg er uenig med dig i, at det er scammere eller noget, men Microsoft har kontorer i Danmark, og der arbejder også engelsktalende mennesker.



Heldigvis så er det ikke første gang jeg får de opkald (sidst var det fra sverige) så jeg kan godt spotte når de er fake. En tyk accent og den sædvenlige med "I can see you have a virus and we need you to download this program".
Jeg tror i det hele taget ikke at microsoft laver den slags opkald, og især ikke til private.
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Modesty Blame » 5. nov 2016, 13:25

Persnikedy skrev:
Modesty Blame skrev:
Persnikedy skrev:Telefon scammere er fucking upassende.
Fik lige et opkald fra +4540358187 fra Microsoft. +45 er sgu da danmark :gruble:
Jeg troede de var stoppet med mit nummer efter jeg har gjort mit for at irritere dem (lange opkald hvor jeg abre går fra telefonen, diverse bandeord til de lægger på, "jeg har apple", mm) . Hende her fik nu bare at vide at "No, you are a fucking scammer and you can go choke on a cock"

Ikke at jeg er uenig med dig i, at det er scammere eller noget, men Microsoft har kontorer i Danmark, og der arbejder også engelsktalende mennesker.



Heldigvis så er det ikke første gang jeg får de opkald (sidst var det fra sverige) så jeg kan godt spotte når de er fake. En tyk accent og den sædvenlige med "I can see you have a virus and we need you to download this program".
Jeg tror i det hele taget ikke at microsoft laver den slags opkald, og især ikke til private.

Som sagt, der er ingen tvivl om, at det er scammere, for du har fuldstændigt ret i, at Microsoft ikke laver cold calls.
1
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Modesty Blame » 5. nov 2016, 13:26

Buffy skrev:
Annione skrev:
Modesty Blame skrev:Da jeg var lille, havde min mor en kæreste. Han var arkitektstuderende fra København, og vi boede på landet og købte mælken direkte fra landmanden (hvilket jeg personligt finder yderst klamt, men lad nu det ligge), han var rystet over, at opdage, at mælk kom fra køer. Det er selvfølgelig over 30 år siden, men alligevel.


Bliver mælk mindre klamt af at blive små-kogt og skam-findelt? :gruble:


JA! Når mælk der kommer direkte fra kørene, bliver kold og har ståret lidt så ligger fløden sig på toppen, gul og tyk :badr: I mit barndomshjem måtte vi ikke købe mælk, fordi min far var mælkebonde, men gud hvor jeg hadede det. Og jeg var sidst i 20'erne, før jeg kunne spise noget der bare smagte af fløde igen.


TAK
2

Tilbage til "Generelt"