Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 5. nov 2016, 13:51

Bøtte skrev:
FruKuk skrev:Jeg gad også godt bare sove... Håber, at det bliver hyggeligt alt til trods Rakel.

Sidder og prøver at ignorere larm og uopdragne børn.


Larm fra legeland er bare fuldstændig umulig st abstrahere fra :tie:


Du glemmer vist, at jeg i mit arbejde er omgivet af børn og unge med virkelig lav impulskontrol, så jeg er professionel ignorant af larm :D
2
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 5. nov 2016, 14:03

FruKuk skrev:
Bøtte skrev:
FruKuk skrev:Jeg gad også godt bare sove... Håber, at det bliver hyggeligt alt til trods Rakel.

Sidder og prøver at ignorere larm og uopdragne børn.


Larm fra legeland er bare fuldstændig umulig st abstrahere fra :tie:


Du glemmer vist, at jeg i mit arbejde er omgivet af børn og unge med virkelig lav impulskontrol, så jeg er professionel ignorant af larm :D


Hvad klager du så over? ;)

Der er bare altid en eller anden irriterende unge i legeland, der larmer lidt mere end gennemsnittet :genert:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 5. nov 2016, 15:24

Bøtte skrev:
FruKuk skrev:
Bøtte skrev:
FruKuk skrev:Jeg gad også godt bare sove... Håber, at det bliver hyggeligt alt til trods Rakel.

Sidder og prøver at ignorere larm og uopdragne børn.


Larm fra legeland er bare fuldstændig umulig st abstrahere fra :tie:


Du glemmer vist, at jeg i mit arbejde er omgivet af børn og unge med virkelig lav impulskontrol, så jeg er professionel ignorant af larm :D


Hvad klager du så over? ;)

Der er bare altid en eller anden irriterende unge i legeland, der larmer lidt mere end gennemsnittet :genert:


Du har ret :D Børn i legeland larmer faktisk mere end mine anbragte børn formår.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 7. nov 2016, 18:29

2 ærgerlige opdagelser på 1 dag - der er nødpasning i ungernes børnehave/SFO allerede fra den 21. dec og helt til og med den 3. januar PLUS jeg har glemt at få begyndt kalendergaveindkøbene i tide :tie:
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 7. nov 2016, 18:42

Øv FruKuk. Det er godt nok længe med nødpasning. Her har kommunen afskaffet lukkedage som et forsøg, og er kommer afsted op til jul, men ikke mellem jul og nytår.

Jeg har heller ikke helt styr på kalendrgaverne :genert:.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 7. nov 2016, 18:58

Erfarne mødre jeg har brug for et råd. De sidste to aftener herhjemme har ikke været særligt sjove.

I går bed R sin far (hårdt og med mærke), og han ville ikke undskylde bagefter. Heller ikke selvom vi forsøgte at hjælpe ham på forskellig vis. Han er ellers begyndt at undskylde i andre sammenhænge.

Her til aften ville han ikke spise ret meget aftensmad, og da han fik en leverpostejsmad, spiste han kun leverpostejen. Da han så skulle fra bordet, ville han ikke sige tak for mad. Hvilket han/vi ellers altid gør.

Vi insisterede og forsøgte igen at anerkende og hjælpe, men han ville ikke. Han skulle så sidde på stolen, hvilket han gjorde med få undtagelser indtil sengetid.

Jeg ved godt, at det ikke var det rigtige at gøre, men hverken min mand eller jeg ved, hvad vi skal gøre i disse situationer.

Vi har ikke skældt ud eller råbt, men stemningen er ikke særlig god.

Har I forslag/ideer?
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 8. nov 2016, 05:53

Rakel, det lyder som en god fremgangsmåde. Især min mand er dog bange for, at R nu tror, at han ikke behøver høre efter, hvad vi siger. Men det tror jeg ikke, vi er ude i.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 8. nov 2016, 18:44

Her ville det også blot blive markeret verbalt, at bid bestemt ikke er ok, og så ville jeg opfordre til at sige undskyld uden at holde hårdt på det.

Mht tak for mad er jeg helt med Rakel.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 8. nov 2016, 18:47

Vi besluttede dog på et tidspunkt, at lillebror SKULLE sige undskyld, når han havde været en bisse overfor sin storesøster. Dette skyldtes en kombi af søsters store behov for en undskyldning og et forsøg på at bremse knægtens dårlige opførsel.

Dee holdt dog meget hårdt, og jeg er ikke sikker på, at vi havde gjort det, hvis det ikke havde haft så stor en betydning for storesøster, som det havde.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 9. nov 2016, 18:11

Omg jeg blev lokket med til molo lagersalg i dag :8:
Alle de kvinder er jo sindsyge :lol:
De skovler til sig og sidder så i timevis og sortere. Jeg synes det er lidt tosset :lol:

Men på den positive side så fik jeg da en vinter jakke til N til 400 kr. Og i butikkerne koster den 1000 kr. Og den er til den store side så måske han også kam bruge den i starten af efteråret næste år.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 10. nov 2016, 16:10

xxx---xxx skrev:Omg jeg blev lokket med til molo lagersalg i dag :8:
Alle de kvinder er jo sindsyge :lol:
De skovler til sig og sidder så i timevis og sortere. Jeg synes det er lidt tosset :lol:

Men på den positive side så fik jeg da en vinter jakke til N til 400 kr. Og i butikkerne koster den 1000 kr. Og den er til den store side så måske han også kam bruge den i starten af efteråret næste år.


Jeg magter ikke børnetøjs lagersalg...Troede egentlig at jeg gjorde det. Men så var jeg til Småfolk lagersalg.Aggressive mødregruppe-formationer som kastede sig over kasserne og slæbte afsted med SÆKKE med tøj...og jeg var sådan lidt :forvirret: :gruble: :gisp:

Det var ikke noget for mig.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 10. nov 2016, 19:49

Har I nogle ideer til en storesøstergave?

S bliver storesøster senest om 14 dage og jeg har stadig intet købt og aner ikke hvad vi skal hitte på. :panik:

Hun bliver 4 i december, og får selvfølgelig masser af gaver der, hun får også pakkekalender i december og selvfølgelig julegaver. Jeg ved der er indkøbt Barbie, Barbiedukkehus, storesøsterdukke, LEGO friends og så får hun faktisk en iPad + cover af os og mine forældre i kombineret fødselsdags- og julegave (den gamle er stået af og tænker at den er god at have når lillesøster kommer).

Jeg har købt billetter til Disney On Ice i februar, men tror det bliver for abstrakt pr hende at få.
0
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27055

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf ajnaM » 10. nov 2016, 20:20

Bøtte skrev:Har I nogle ideer til en storesøstergave?

S bliver storesøster senest om 14 dage og jeg har stadig intet købt og aner ikke hvad vi skal hitte på. :panik:

Hun bliver 4 i december, og får selvfølgelig masser af gaver der, hun får også pakkekalender i december og selvfølgelig julegaver. Jeg ved der er indkøbt Barbie, Barbiedukkehus, storesøsterdukke, LEGO friends og så får hun faktisk en iPad + cover af os og mine forældre i kombineret fødselsdags- og julegave (den gamle er stået af og tænker at den er god at have når lillesøster kommer).

Jeg har købt billetter til Disney On Ice i februar, men tror det bliver for abstrakt pr hende at få.


Jeg har tidligere givet dukketøj/udstyr i samme stil (eller helt det samme) som det, babyen har fået, i storesøstergave. Hvis hun er glad for dukker eller bamser, kunne det måske være noget? :gruble:

Sofus fik vist noget Lego, da han blev storebror. :D Men egentlig måtte det nok gerne have været noget, der på en eller anden måde 'involverede' ham lidt mere i det. Noget mere personligt, hvis man kan sige det sådan. Det kunne, bare lige som et skud fra hoften, eksempelvis have været en kop eller tallerken med teksten 'storebror' eller sådan noget.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 10. nov 2016, 20:35

ajnaM skrev:
Bøtte skrev:Har I nogle ideer til en storesøstergave?

S bliver storesøster senest om 14 dage og jeg har stadig intet købt og aner ikke hvad vi skal hitte på. :panik:

Hun bliver 4 i december, og får selvfølgelig masser af gaver der, hun får også pakkekalender i december og selvfølgelig julegaver. Jeg ved der er indkøbt Barbie, Barbiedukkehus, storesøsterdukke, LEGO friends og så får hun faktisk en iPad + cover af os og mine forældre i kombineret fødselsdags- og julegave (den gamle er stået af og tænker at den er god at have når lillesøster kommer).

Jeg har købt billetter til Disney On Ice i februar, men tror det bliver for abstrakt pr hende at få.


Jeg har tidligere givet dukketøj/udstyr i samme stil (eller helt det samme) som det, babyen har fået, i storesøstergave. Hvis hun er glad for dukker eller bamser, kunne det måske være noget? :gruble:

Sofus fik vist noget Lego, da han blev storebror. :D Men egentlig måtte det nok gerne have været noget, der på en eller anden måde 'involverede' ham lidt mere i det. Noget mere personligt, hvis man kan sige det sådan. Det kunne, bare lige som et skud fra hoften, eksempelvis have været en kop eller tallerken med teksten 'storebror' eller sådan noget.


Vi ønsker os faktisk Design Letters kopper med forbogstaver til både storesøster og lillesøster.

Hun får en storesøster dukke af mine forældre måske noget udstyr til den kunne være fint. :gogo:

Jeg har købt heldragt til lillesøster og kjole til storesøster i samme print :genert: Og det ved hun godt, så der er vi vist også dækket ind.

Måske jeg skulle kigge efter noget med 'storesøster' på.

Tak for dine bud :kys:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 10. nov 2016, 20:59

Hvor er det vildt, at lillesøster er lige på trapperne Bøtte. Jeg har desværre ingen gode bud på gaver. Storesøster fik vist bare lov at holde lillebror :genert:
0

Tilbage til "Forældre"