Bedrag 2

Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Bedrag 2

Indlægaf sigge » 17. okt 2016, 09:00

Nå, jeg har tænkt lidt mere over Nickis motiver og undskylder på forhånd for lommepsykologi. Men det kom jo frem i går, at han har nogle ret store issues ift. fædre generelt og sin egen i særdeleshed, så jeg tænkte på, om han mon ser en faderfigur i svenskeren og søger hans anerkendelse gennem sine opgaver for ham.

Og så var det da lidt af et tvist med hende SØIK-chefen. Jeg havde faktisk ikke troet, at hun havde modet til at gå imod Christensen på den måde.

Mon ikke Amanda skulle overveje en decideret indlæggelse til noget afvænning. Hun virkede ærligt talt til at have nogle ting, der trængte til noget dybere analyse, som NA ikke helt kunne give hende.
1
You can't spell awesome without me.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Bedrag 2

Indlægaf Akehurst2 » 17. okt 2016, 09:14

sigge skrev:Nå, jeg har tænkt lidt mere over Nickis motiver og undskylder på forhånd for lommepsykologi. Men det kom jo frem i går, at han har nogle ret store issues ift. fædre generelt og sin egen i særdeleshed, så jeg tænkte på, om han mon ser en faderfigur i svenskeren og søger hans anerkendelse gennem sine opgaver for ham.


Det passer i hvert fald også godt med hans raseri mod ham Enevoldsen, der var klar til at hans søn skulle udstilles som kokainbruger i pressen.

sigge skrev:Mon ikke Amanda skulle overveje en decideret indlæggelse til noget afvænning. Hun virkede ærligt talt til at have nogle ting, der trængte til noget dybere analyse, som NA ikke helt kunne give hende.


Virkede i øvrigt pænt urealistisk at den der bimlende skæve optræden til aktionærmødet skulle have flyttet stemmer, men åbenbart :-D
1
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Bedrag 2

Indlægaf Flora » 6. nov 2016, 21:24

Er det ikke lidt sært at Nicky var ved at gå helt ned over at Olga døde i hans varetægt og relativt kort efter skyder en mand med koldt blod? Er det spændingen mon eller er han bare for bange for svenskeren til at turde gå imod ham? :gruble:
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Bedrag 2

Indlægaf Akehurst2 » 6. nov 2016, 21:56

Jeg forstår simpelthen ikke Nicky!

Eller jo, der er alle mulige lommepsykologiske forklaringer om noget med en faderfigur og en uforløst drøm om noget diffus "succes", men hvordan kan man blive så afstumpet så hurtigt?
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Bedrag 2

Indlægaf Akehurst2 » 6. nov 2016, 21:58

Og Claudia for helvede!

Dit forhold til din søn står og falder med et godt forhold til sønnens far. En mand, du engang har elsket og som intet har gjort dig. Og så laver du det stunt med at gå bag om ryggen på ham til den franske bankdirektør. Han har tryglet dig om ikke at ødelægge den handel - så kan du da ikke gøre sådan!?
0
fisken80
Indlæg: 22069
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52047

Re: Bedrag 2

Indlægaf fisken80 » 7. nov 2016, 08:49

Akehurst2 skrev:Jeg forstår simpelthen ikke Nicky!

Eller jo, der er alle mulige lommepsykologiske forklaringer om noget med en faderfigur og en uforløst drøm om noget diffus "succes", men hvordan kan man blive så afstumpet så hurtigt?


Jeg ser en vis splittelse hos ham. Jeg synes det er ret tydeligt, at han er påvirket af alt det, der er sket, især fordi det også begynder at ramme hans familie. Samtidig ER han jo tiltrukket af "det vilde" liv som kriminel, han er tidligere straffet og har svært ved at finde sig til rette i et almindeligt borgerligt 8-16 liv.

At han er påvirket af Olgas død, men samtidig kynisk skyder en bundet ubevæbnet mand tilskriver jeg, at Olga var et uskyldigt offer, det er manden ikke. Og Olga var et halvstort barn, og hendes død en ulykke.

Jeg synes egentlig det er ret troværdigt.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22069
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52047

Re: Bedrag 2

Indlægaf fisken80 » 7. nov 2016, 08:50

Akehurst2 skrev:Og Claudia for helvede!

Dit forhold til din søn står og falder med et godt forhold til sønnens far. En mand, du engang har elsket og som intet har gjort dig. Og så laver du det stunt med at gå bag om ryggen på ham til den franske bankdirektør. Han har tryglet dig om ikke at ødelægge den handel - så kan du da ikke gøre sådan!?


Men hendes mulighed for at fortsætte med at se sin søn og beholde sin prøveløsladelse står og falder jo også med, at hun overhovedet HAR et job. Så jeg kan godt forstå, hvorfor hun handler sådan.

Hendes eks tog i øvrigt Bertram med til Paris selvom hun var ret meget imod det, så mon ikke der også ligger noget der?
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Bedrag 2

Indlægaf sigge » 14. nov 2016, 05:18

Åh, jeg er irriteret på Claudia. Nu har hun igen rodet sig ud i noget med at skrive under på papirer med lyssky formål. Jeg ved godt, at hun tror, at hun hjælper politiet med at få ram på Christensen, men som jurist (og med sin bagage) burde hun vide, at så længe der kun er hendes underskrift og ingen andre beviser mod Christensen, så bliver det hende og ikke ham, der ryger i fængsel igen. Og hun burde også vide, at han er glattere end en ål i olie, så det virker naivt/arrogant at tro, at hun pludselig er blevet så snu, at hun kan narre ham. Hun har virkelig ikke lært noget som helst af de 1½ år i fængsel.
Og så undrer det mig også, at hun pludselig ved en masse og finansmarkeder, stresstest og risikovurderinger. Jeg troede ikke, det var pensum på jurastudiet.

Mht. Nicky synes jeg ikke, han virker nær så troværdig og respektindgydende som "handler" som svenskeren. Og han skal vist lære bare at følge ordre i stedet for at lade sig overtale til svinkeærinder.
Men det er lidt spændende, hvad ham Aziz mente med sit råd til ham om at komme af med alle sine danske kroner. Er Christensen mfl. mon ved at lægge hele det danske bankmarked ned begyndende med Absalon Banks konkurs?

Og så må Alf altså ikke dø, og Christina må ikke miste barnet (jf. klip fra næste uges afsnit).
2
You can't spell awesome without me.
fisken80
Indlæg: 22069
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52047

Re: Bedrag 2

Indlægaf fisken80 » 14. nov 2016, 08:57

sigge skrev:Åh, jeg er irriteret på Claudia. Nu har hun igen rodet sig ud i noget med at skrive under på papirer med lyssky formål. Jeg ved godt, at hun tror, at hun hjælper politiet med at få ram på Christensen, men som jurist (og med sin bagage) burde hun vide, at så længe der kun er hendes underskrift og ingen andre beviser mod Christensen, så bliver det hende og ikke ham, der ryger i fængsel igen. Og hun burde også vide, at han er glattere end en ål i olie, så det virker naivt/arrogant at tro, at hun pludselig er blevet så snu, at hun kan narre ham. Hun har virkelig ikke lært noget som helst af de 1½ år i fængsel.
Og så undrer det mig også, at hun pludselig ved en masse og finansmarkeder, stresstest og risikovurderinger. Jeg troede ikke, det var pensum på jurastudiet.

Mht. Nicky synes jeg ikke, han virker nær så troværdig og respektindgydende som "handler" som svenskeren. Og han skal vist lære bare at følge ordre i stedet for at lade sig overtale til svinkeærinder.
Men det er lidt spændende, hvad ham Aziz mente med sit råd til ham om at komme af med alle sine danske kroner. Er Christensen mfl. mon ved at lægge hele det danske bankmarked ned begyndende med Absalon Banks konkurs?

Og så må Alf altså ikke dø, og Christina må ikke miste barnet (jf. klip fra næste uges afsnit).


Det sad vi også og var stærkt mystificerede over herhjemme. Jeg er meget spændt på, hvad dét handler om.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Bedrag 2

Indlægaf Akehurst2 » 20. nov 2016, 20:21

Neeeeeeeej, ikke Bimse :whine: :whine: :whine: :shock: :shock: :shock:
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Bedrag 2

Indlægaf Code71 » 20. nov 2016, 20:30

Akehurst2 skrev:Neeeeeeeej, ikke Bimse :whine: :whine: :whine: :shock: :shock: :shock:


Det er efterhånden en Rambo film med alle dem der dør :lol:
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Bedrag 2

Indlægaf Flora » 20. nov 2016, 20:56

Akehurst2 skrev:Neeeeeeeej, ikke Bimse :whine: :whine: :whine: :shock: :shock: :shock:


Nej, den havde jeg altså heller ikke set komme. Han er bare den sidste der har fortjent det der :( :whine:

I det mindste godt at både Alf og barnet overlevede :)
1
fisken80
Indlæg: 22069
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52047

Re: Bedrag 2

Indlægaf fisken80 » 21. nov 2016, 06:20

Flora skrev:
Akehurst2 skrev:Neeeeeeeej, ikke Bimse :whine: :whine: :whine: :shock: :shock: :shock:


Nej, den havde jeg altså heller ikke set komme. Han er bare den sidste der har fortjent det der :( :whine:

I det mindste godt at både Alf og barnet overlevede :)


Det havde vi så til gengæld herhjemme. Vi sad faktisk under hele afsnittet og snakkede om, at Bimse helt sikkert ville ende som offer for svenskeren.

Jeg er dog glad for, at der ikke igen kom en "gravid dame mister barn, pga. led gerningsmand", det havde været lidt for forudsigeligt (Rejseholdet). Så godt at det barn overlevede.

Men KAN man smadre en valuta gennem spekulation? Altså jeg er godt klar over, at man kan spekulere mod den, det blev der jo gjort i stor stil mod den danske tilbage i begyndelsen af 2015, men det lykkedes jo ikke dengang. Kan det lykkedes, er det virkelig muligt?
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Bedrag 2

Indlægaf sigge » 28. nov 2016, 12:22

Så reddede Mads da lige hele den danske økonomi pga. sin store økonomiske indsigt og afpresningsevne. Jeg ved altså ikke helt, hvor troværdig den afslutning var. Det ville da være meget forfriskende med en manuskriptforfatter, der ikke var bange for at lade det hele ende i "dommedag", der har jeg mere respekt for Ben Elton, der ikke er bange for sorte slutninger. Men det er selvfølgelig svært at komme igen med sæson 3, hvis man har ladet Danmark krakke.

Og så kan jeg altså ikke lure, hvad der skal ske med Nicky. Han er ved at være så langt ude over kanten, at han ikke kan vende tilbage og blive almindelig familiefar og automekaniker. Men samtidig er han alt for følelsesbetonet til at blive en god hitman. Så var det et afskedsbrev som i selvmordsbrev, han efterlod sammen med pengene?
1
You can't spell awesome without me.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Bedrag 2

Indlægaf Akehurst2 » 28. nov 2016, 12:26

sigge skrev:Så reddede Mads da lige hele den danske økonomi pga. sin store økonomiske indsigt og afpresningsevne. Jeg ved altså ikke helt, hvor troværdig den afslutning var. Det ville da være meget forfriskende med en manuskriptforfatter, der ikke var bange for at lade det hele ende i "dommedag", der har jeg mere respekt for Ben Elton, der ikke er bange for sorte slutninger. Men det er selvfølgelig svært at komme igen med sæson 3, hvis man har ladet Danmark krakke.



Det er vel også svært med en sæson 3 nu hvor der er så mange, der er døde :gruble:
0

Tilbage til "Film og TV"