Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 6. okt 2015, 21:06

Min den store har i dag tabt sin første rokketand. Hun var så sød og stolt, da jeg hentede hende i børnehaven :lun:
2
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 6. okt 2015, 21:33

Tillykke med første tabte tand. Kommer tandfeen så i nat?
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Fru Sunshine » 6. okt 2015, 21:41

Sorenspige skrev:Har I spændende planer i efterårsferien?

Min søn kommer hjem. Det er virkelig dejligt, for min mand tager en tur til Norge, men da jeg er sygemeldt, må jeg ikke komme med.

Min mand kommer så hjem onsdag, og fredag tager hele familien en tur til Ebeltoft.
Vi trænger til gode minder, da min eks ødelagde hele turen, sidst vi var der.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 7. okt 2015, 05:12

Sorenspige skrev:Har I spændende planer i efterårsferien?
Min datter skal til Barcelona med sin far og jeg skal læse lektier
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 7. okt 2015, 05:55

Dulle, øv med hans mave :ae:. Det er også lang tid, det har stået på.

Hvor længe skal I være i Bangkok?
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 7. okt 2015, 05:59

Sorenspige skrev:Har I spændende planer i efterårsferien?


Nej jeg skal mest komme mig for jeg skal opereres imorgen. Barnet skal en tur til NY med sin far og nyde livet. Forhåbenligt falder der en gave af til mig når de kommer hjem :genert:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 7. okt 2015, 06:17

Er du alene afsted med ham?

Har han så ondt, at han ikke kan sove? Det lyder meget hårdt for jer alle :ae:.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 7. okt 2015, 06:18

Panton, håber, det er en "uskyldig" operation, du skal igennem i morgen.

Der må da falde en gave af fra NY!
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 7. okt 2015, 06:20

Vi har ikke de store planer i ferien. Min dreng og jeg har fri hele ugen, mens min mand nok tager et par dage.

Vi skal til nogle fødselsdage, selv forberede fødselsdag, og så skal jeg mødes med nogle veninder både med og uden børn.
0
Brugeravatar
BirdReynolds
Indlæg: 170
Tilmeldt: 27. aug 2015, 11:37
Kort karma: 32
Likede indlæg: 163

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf BirdReynolds » 7. okt 2015, 06:30

Hverken far eller jeg har optjent ferie, så vi skal bare på arbejde, og ungen i vuggestue.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 7. okt 2015, 06:36

Sorenspige skrev:Panton, håber, det er en "uskyldig" operation, du skal igennem i morgen.

Der må da falde en gave af fra NY!


Jeg er ikke længere syg nej, men det er sådan et færdiggørelses projekt ;) Hvis det overhovedet er et ord

Håber på gave, selvom om man jo ikke bare må sige det højt :fløjt:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 198
Likede indlæg: 2725

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Frandsen » 7. okt 2015, 08:25

Jeg vil da gerne være med her :D

Har to piger på 4½ og 6½ - de går hhv. i børnehave og 0. klasse. Og så er der en julebaby på vej også. Kønnet kender vi ikke, og vi kommer heller ikke til det før fødslen.

Pigerne er sådan set rigtig søde og ret medgørlige. Dog kan jeg nikke genkendende til det med præ-præ-teen-tendenserne :lol: Blandt andet har den fireårige et voldsomt temperament til tider, og den seksårige er allerede meget fokuseret på drenge - især de store drenge fra 1. og 2. klasse :8: :-P
0
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 198
Likede indlæg: 2725

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Frandsen » 7. okt 2015, 08:48

Åh, den seksårige er begyndt at spørge, om hun ikke snart må få en mobiltelefon. Det kommer sig af, at en pige fra klassen netop har fået en i fødselsdagsgave (6 års fødselsdag).

Jeg kan ikke lade være med at blive lidt irriteret over, at forældrene er så hurtigt ude. Lidt dumt, I know, for jeg burde egentlig være ligeglad (og er det til dels også), men jeg havde bare håbet, at snakken om mobiltelefoner først ville komme om et par år.

Men fordi der nu er én, der har fået en, så skaber det et (meget unødvendigt) behov hos alle de andre i klassen.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 7. okt 2015, 08:52

Hendes Kongelige Højhed skal i udgangspunktet i vuggestue....Hendes stuepædagog har sendt sine egne unger på ferie og har meddelt at hun agter at kramme på Hendes Kongelige Højhed istedet....Hvorfor hun ikke kan holdes fri :lol: :lol: :love: Vi har verdens bedste stuepædagog...Hun er simpelthen en guldklump. Og Hendes Kongelige Højhed elsker hende. Jeg vil dog ikke afvise at vi ikke tager nogen lidt kortere dage og ser om der er nogen fede efterårsferie aktiviteter.

De ringede iøvrigt cirka 30 minutter efter Emma var afleveret. De mente hun havde lussingesyge. Jeg så godt hun havde lidt udslæt på kinderne men tilskrev det knoklen og træthed....Det meddelte jeg dem og vi blev enige om at se tiden lidt an. Det var tydeligt at det ikke passende den medhjælper som ringede (Jeg tror stuepædagogen er væk idag) at jeg ikke bare kom og hentede min unge....Men jeg henter ikke et raskt barn.....Et barn som syg eller utilpas. Et barn som er ked af det. Eller et barn som har feber. Eller et barn som græder hjerteskærende når far går. Men ikke et glad barn som har lidt røde kinder (og iøvrigt har været op siden 05.15 og som nærmest dansede ned af havegangen til morgen).

Mens vi "lige så tiden an" så ringede jeg lige til lægen for at høre hvordan man skal forholde sig......Ikke fordi jeg var i tvivl, men for at få hendes ord på at det jeg kunne se på nettet var korrekt...Og det var det...

Så da de ringede igen 45 minutter senere for at sige at nu havde de haft en stuepædagog fra en af de andre stuer til at se på det og nu var de sikre på at det var lussingesyge, så spurgte jeg til barnets almen tilstand (god) og om der var feber (det mente hun ikke). ja så kunne jeg fortælle hende at lussingesyge heldigvis ikke smitter mere når først den er i udbrud, hvorfor børn med sygdommen gerne må være i institution når de ellers har det godt. Og at de forholdsregler man skal tage handler om at informerer gravide medarbejdere samt andre forældre om at de kan være blevet udsat for smitte. Men at vi naturligvis tog Emma med til lægen i eftermiddag når der er åben konsultation således at vi kan få klarhed over om det hun også er det hun fejler.

Det passende hende overhovedet ikke...."Hvornår kommer du så og henter hende ?" var hendes første spørgsmål.....Jeg sagde rigtig venligt at det gjorde jeg omkring klokken 14.30 men at hun naturligvis endelig måtte ringe hvis Emma blev utilpas eller ked af det....

Jeg bliver altså lidt træt.....Vi har tidligere haft store problemer med at Emma blev ringet hjem i tide og utide. Vi var ikke de eneste der oplevede dette, og det passede som altid med at der ikke var så meget personale tilstede og så skulle man lige slippe af med nogen børn. I Emmas tilfælde var det altid "Dårlig mave" fra andre forældre som oplevede det samme var det "Feber".....Og jeg har oplevet at de blev decideret sure når vi afleverede hende næste dag...."Vi anbefaler jo at hun holdes hjemme mindst 24 timer"...Men ungen havde sgu ikke dårlig mave derhjemme....Til sidst blev det så stort et problem (3 gange på 7 hverdage) at jeg havde vores læge ind over. Hun rystede på hovedet og anbefalede at jeg bad om at de lagde bleerne til side så vi kunne se på dem sammen og eventuelt få dem testet hos lægen. Det foreslog jeg en eneste gang. Siden er hun ikke blevet ringet hjem med dårlig mave :-D
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 7. okt 2015, 10:58

Allmost_Famous skrev:Åh Vibbsen, ringe-hjem-problemerne med visse typer pædagoger :tie: :ae:


Jeps.....Og med tiden så lærer man faktisk at "spotte" den type pædagoger som "Ringer Hjem" for et godt ord :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Vores normale stuepædagog er ret cool og ringer stort set kun hjem hvis ungerne reelt har det skidt. Eller hvis de brækker sig. En gang ringede hun til mig og meddelte ret bramfrit at Emma havde brækket sig på pædagog medhjælperen så det ville være fint hvis jeg kunne hente hende :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Forældre"