Oktober '15 - fællestråd

Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 6. okt 2015, 18:11

Ballademager skrev:
MyGirl skrev:
Ballademager skrev:
Du skal selvfølgelig ikke gøre det, hvis du ikke har lyst :kys: Men der er jo lige kommer nyt program, og derfor er vi alle ret ukoordinerede lige nu :D Programmet er ikke så motorisk krævende, som mange af de tidligere har været (ved ikke, hvornår du trænede Combat). Der er mange gentagelser, hvilket gør det muligt at give den gas hurtigt. Til gengæld er det hårdt, og man får meget ud af det, fordi der er høj intensitet.

Ville bare lige dele :)


Uhhh, tak for deling! Du har ret i, det nok gælder om at hoppe på på et tidspunkt, hvor der lige er kommet nyt program! Det er 1000 år siden, da jeg var fit og i form, jeg trænede combat sidst :genert:

Det er efterhånden svært for mig, når jeg kun gider pump og spinning, at finde gode hold, når jeg har tid, så skal snart have udvidet holdpaletten lidt :)


Bor du i Kbh-området? Eller Århus? Så tipper jeg gerne om de gode instruktører i en pb :P


Hihi, der er vist lidt for langt til Århus, men hvis der findes nogen på Østerbro (Nygårdsvej) eller en af de to på Frederiksberg, kunne jeg godt lægge vejen forbi ;)
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 7. okt 2015, 06:35

MyGirl skrev:@Guilded_Lily: Hvor er det bare fedt med tandlægen! :banan: Oooog, så synes jeg du er møgsej, fordi du har sagt fra - er selv en spade til sådan noget, så har verdens største respekt for folk, der gør den slags! :gogo: Hvordan tog han det?


Tjah, hvordan tog han det... Jeg har meget svært ved at læse ham ordentligt. Han er forholdsvis ny (siden januar), og jeg kan ikke rigtig finde ud af, om han lytter på ægte vis eller bare slår ørerne fra og nikker de rigtige steder. Men han gav mig ros for de tiltag, jeg har gjort i forbindelse med den pågældende elev, men jeg fandt aldrig rigtig ud af, hvad næste skridt så er.

Men han er efterfølgende kommet med en forespørgsel om elever på årgangen, som sådan set ikke er "mine", så nu har han måske fået øjnene op for, at jeg ikke kun er hende, der går i et med tapetet og kravler langs gulvbrædderne (bare fordi jeg ikke har det store med ledelsen at gøre i hverdagen, fordi tingene som regel kører uden deres hjælp...)
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 7. okt 2015, 06:51

MyGirl skrev:Tillykke :banan: Hvor er det godt gået.

Jeg er faktisk også holdt op med at tælle kcal, og indtil videre ser det faktisk ud til at gå rigtig fint!


Uh, min madlog er udløbet i søndags OG min køkkenvægts batteri valgte at lægge sig til at dø i mandags! Så jeg er virkelig sat på prøve, men jeg VIL prøve i oktober at se, om jeg kan undvære og køre på min intuition. På den måde håber jeg også, jeg kan få større tilfredshed ud af min træning, fordi jeg har for stort fokus på, hvor mange kalorier jeg får forbrændt ad gangen... :genert:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 7. okt 2015, 06:57

Jeg sidder lige nu på en årgang, jeg ikke har til hverdag (vi har alternativ uge), og det er dødens pølse. Jeg kender de fleste af eleverne fra tidligere, men det var også en årgang, jeg valgte fra pga. "samarbejdsvanskeligheder", så jeg er bare glad for, jeg kun skal være her de første lektioner i dag og de er relativt selvhjulpne (hurra for overbygningen). I morgen skal jeg have dem i fire lektioner, det orker jeg ikke. Men jeg er nødt til at lade være med at forholde mig negativt på forhånd, ellers bliver det nogle lange dage.

Men tænk, man kan glæde sig til at stå i skoven på fredag - endda med den vejrudsigt!! :tie:

Jeg faster i dag og skal træne i eftermiddag. Det glæder jeg mig så til... :-D
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 7. okt 2015, 07:19

Guilded_Lily skrev:I morgen skal jeg have dem i fire lektioner, det orker jeg ikke. Men jeg er nødt til at lade være med at forholde mig negativt på forhånd, ellers bliver det nogle lange dage.

Jeg kender følelsen. Jeg har også nogle klasser, hvor jeg "kæmper" lidt at komme igennem timerne. Eleverne kender jeg fra tidligere skoleophold hos os og jeg kan nogle gange se frem til, at de ikke længere skal have engelsk. Det gør de med garanti også, men det er blot en del af deres uddannelse - også selv om det er meget svært for mange af dem at forstå, at man skal kunne kommunikere/læse/skrive på engelsk som mekaniker.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 7. okt 2015, 07:24

Ballademager skrev:Har forsøgt at sende en besked, men den opfører sig lidt sært. Har du fået den? :)


Har ikke modtaget noget nej :(
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 7. okt 2015, 07:26

Guilded_Lily skrev:
MyGirl skrev:@Guilded_Lily: Hvor er det bare fedt med tandlægen! :banan: Oooog, så synes jeg du er møgsej, fordi du har sagt fra - er selv en spade til sådan noget, så har verdens største respekt for folk, der gør den slags! :gogo: Hvordan tog han det?


Tjah, hvordan tog han det... Jeg har meget svært ved at læse ham ordentligt. Han er forholdsvis ny (siden januar), og jeg kan ikke rigtig finde ud af, om han lytter på ægte vis eller bare slår ørerne fra og nikker de rigtige steder. Men han gav mig ros for de tiltag, jeg har gjort i forbindelse med den pågældende elev, men jeg fandt aldrig rigtig ud af, hvad næste skridt så er.

Men han er efterfølgende kommet med en forespørgsel om elever på årgangen, som sådan set ikke er "mine", så nu har han måske fået øjnene op for, at jeg ikke kun er hende, der går i et med tapetet og kravler langs gulvbrædderne (bare fordi jeg ikke har det store med ledelsen at gøre i hverdagen, fordi tingene som regel kører uden deres hjælp...)


Det lyder da faktisk super positivt :gogo: Så lyder det til, at det ikke var så dumt at "sætte sig lidt i respekt".
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 7. okt 2015, 07:31

Guilded_Lily skrev:
MyGirl skrev:Tillykke :banan: Hvor er det godt gået.

Jeg er faktisk også holdt op med at tælle kcal, og indtil videre ser det faktisk ud til at gå rigtig fint!


Uh, min madlog er udløbet i søndags OG min køkkenvægts batteri valgte at lægge sig til at dø i mandags! Så jeg er virkelig sat på prøve, men jeg VIL prøve i oktober at se, om jeg kan undvære og køre på min intuition. På den måde håber jeg også, jeg kan få større tilfredshed ud af min træning, fordi jeg har for stort fokus på, hvor mange kalorier jeg får forbrændt ad gangen... :genert:


Glæder mig til at høre, hvordan det går. :)

Min måle-runde i morgen vil for alvor vise, om det kører for mig med ikke at tælle. Hvis det går fint, vil jeg i hvert fald stadig have tabt cm de sidste 14 dages tid, hvor jeg ikke har talt. Mit startede faktisk også af, at min køkkenvægt døde. Synes det er helt fantastisk "frit" - jeg fokuserer bare benhårdt på at få sund og nærende mad med masser af grønt, og ikke på kalorieindholdet. (Naturligvis sørger jeg på bedste øjemålsvis for, at jeg holder mig under de 500 kcal på fastedage - spiser så tit det samme, at jeg synes, der er ret godt styr på det.)

Jeg er fastende i dag og indtil kl. 12 i morgen (med et måltid i aften). Største "forhindring" bliver et møde fra ca. 17.-19 i eftermiddag, men er faktisk ikke voldsomt bekymret for det.
0
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 7. okt 2015, 09:03

Log_Lady skrev:Jeg er lidt for dårlig til at få kommenteret folks input i tråden her, og I har alle været så flinke at heppe på mig. Så for at kompensere for min lidt uldne samvittighed, vil jeg bare sige: hvor er I seje, alle sammen! Både jer, som har fremgang, og jer, som tumler med forskellige issues.

@FitBrideToBe: dine indlæg rører mig især meget. Jeg har selv lidt af bulimi (men var dog så heldig at komme i god og kompetent behandling, da jeg var 20, så jeg er heldigvis kommet over på den anden side), så jeg kan nemt relatere til den kamp, du for tiden kæmper mod de spiseforstyrrede tanker. Jeg hepper på dig - det skal nok lykkes for dig at få sat fokus på sundhed fremfor overtræning. :kys:


Tak Log_Lady.. Jeg knokler med "det gør ikke noget" og "det var ikke for lidt mht mad og træning :gogo: Og det skal nok blive bedre.. om det bliver det inden for et år ved jeg dog ikke, men suk hvor jeg ønsker det!.

Tak for hep :)
0
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 7. okt 2015, 09:23

Log_Lady skrev:
FitBrideToBE skrev:
Log_Lady skrev:Jeg er lidt for dårlig til at få kommenteret folks input i tråden her, og I har alle været så flinke at heppe på mig. Så for at kompensere for min lidt uldne samvittighed, vil jeg bare sige: hvor er I seje, alle sammen! Både jer, som har fremgang, og jer, som tumler med forskellige issues.

@FitBrideToBe: dine indlæg rører mig især meget. Jeg har selv lidt af bulimi (men var dog så heldig at komme i god og kompetent behandling, da jeg var 20, så jeg er heldigvis kommet over på den anden side), så jeg kan nemt relatere til den kamp, du for tiden kæmper mod de spiseforstyrrede tanker. Jeg hepper på dig - det skal nok lykkes for dig at få sat fokus på sundhed fremfor overtræning. :kys:


Tak Log_Lady.. Jeg knokler med "det gør ikke noget" og "det var ikke for lidt mht mad og træning :gogo: Og det skal nok blive bedre.. om det bliver det inden for et år ved jeg dog ikke, men suk hvor jeg ønsker det!.

Tak for hep :)


Et lille tip mht. træning: jeg kan stadig, her 15 år efter, jeg startede i behandling, blive trigget af kcal-tælleren på cardio-maskinerne. Hvis jeg føler, at det tager overhånd, har jeg gavn af at lægge et håndklæde over monitoren, så jeg ikke føler mig så "styret" af tallene. Mens jeg træner, prøver jeg så at lytte til min krops signaler. Føler jeg mig fuld af energi, giver jeg den gas. Er jeg træt, træner jeg ikke så lang tid, og sørger for at sætte tempoet ned.

Det er en kæmpestor udfordring at ændre mønstrene, dels fordi de er så indgroede; dels fordi de er grundlagt i negative følelser. Det kan være en hjælp at huske på, at du fremmer såvel din fysiske som din mentale præstationsevne, når du lader din krop restituere ordentlig mellem dine træningspas. Du bliver simpelthen mere fit af det. :)


Jeg er meget afhængig af tallet på pulsuret, men jeg prøver ikke at bruge det ALTID, for det kan gøre en god træning dårlig, hvis jeg ikke har forbrændt nok..

Min kæreste er også efter mig ift at bryde mine negative mønstre.. I går havde jeg "overspist" i vindruer og tranebær og en sandwich .. det var overspisning i forhold til min perfekte kost, og jeg er derfor af den overbevisning, at jeg ikke kan træne på de dage det sker.. I går kom jeg så ud af overspisningen og afsted på en 45min løbetur alligevel :dance: :afro: 100% takket være ham.. Og jeg fik noget fornuftig aftensmad osv.. :gogo:
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 7. okt 2015, 11:09

Jeg skulle have været til fysioterapi i morges, men fysioterapeuten ringede i morges og aflyste konsultationen grundet sygdom. Fik i stedet en ny tid på mandag.

Dagen går med at planlægge undervisning til i morgen og fredag samt rette engelskopgaver. Jeg overspringshandler dog ved at skifte sengetøj, vaske tøj og se - wait for it - "Degrassi Junior High" på YouTube. Dét er klasse! Jeg kan huske, at jeg så afsnittene i forbindelse med ungdomsprogrammet ZigZag og at jeg havde et mindre crush på Joey Jeremiah i serien :lol: :love:

Motionsmæssigt har jeg været ude at cykle. 4-ish km. Ikke meget, men taget i betragtning af, at jeg var ret så immobil i sidste uge, så er jeg glad for, at jeg de sidste dage har cyklet og gået ture.
Senest rettet af Ally 7. okt 2015, 11:57, rettet i alt 3 gange.
4
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 7. okt 2015, 14:18

På lørdag skal jeg have en kjole på, der ikke kunne lukkes (ikke engang med kærestens hårdhændede hjælp :fløjt: ) i juni måned.

Og nu sidder den faktisk pissegodt :banan:
6
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Bøtte » 7. okt 2015, 18:28

Tak for spark og hep :kys:

Det har faktisk gået lidt bedre de sidste par dage. Igår fik jeg "lovligt" slik til at dulme mens-smerter (alle ved jo at intet virker bedre ;) ) - jeg kunne endnu engang konkludere at dem, der påstår, det bliver bedre når man har født er fulde af løgn. Den eneste forskel er at man ikke kan melde sig ud i et døgns tid, men derimod skal være på på præcis samme måde som altid. Ergo må der slik til!

Jeg har altså også dårlig samvittighed over at jeg ikke får kommenteret mere herinde :genert: Jeg mangler virkelig min multiquote-funktion, kan ikke huske halvdelen, når jeg har læst det.

@Ally, dejligt det trods alt går lidt fremad.
Hvis du beslutter dig for at gå ww-vejen, har jeg noget materiale, jeg kan sende til dig, altså pointsguiden osv. hvis du kun har kogebøgerne?
3
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 7. okt 2015, 18:58

@Bøtte - Tusind tak, det er sødt af dig. Jeg har godt nok de gamle kogebøger, men de var en kæmpe hjælp for år tilbage. Tabte en hel del kilo vha. opskrifterne og det gamle pointsystem.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 8. okt 2015, 06:53

Så tog jeg mig sammen og gik på vægten!

Der er røget 4,2 kg. siden 6. september. Blev faktisk først lidt skuffet, men når jeg tænker over det, er det jo faktisk næsten et kg. om ugen, hvilket man bestemt ikke kan være utilfreds med! Så jeg laver sådan en her :banan:

Der er røget 5 cm i denne uge også, hvilket giver ca. 35 cm. siden den sidste vejning.
3

Tilbage til "Sund og/eller slank"