Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Kectia
Indlæg: 25
Tilmeldt: 12. apr 2016, 16:15
Kort karma: 0
Likede indlæg: 21

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Kectia » 2. nov 2016, 16:05

Lismaens skrev:Hvad er det med Clinique og alle de prisstigninger? Jeg har brugt en af deres øjenbrynsblyanter gennem nogle år nu. Den startede med at koste 125. Så steg den til 135, som den har kostet i et par år. Pludselig kostede den 155 i starten af året og i dag kostede den så 175! Hvad sker der for det? :gruble:
En anden ting med den samme vare: Den er sådan ultratynd i det og det er en man skal skrue på, når den skal "spidses". Jeg har nu i 3 år fundet mig i at ca. hver 3. jeg køber er ødelagt, dvs. den har fået nogle slag så hele produktet er knækket indeni hylstret. Jeg har kun haft held med at bytte dem et par gange, for de stoler sjældent på at det ikke er selvforskyldt, selvom jeg kommer ned samme dag/dagen efter med kvittering osv. Jeg har prøvet at bestille dem på nettet for at slippe fra Matas, der var de selvfølgelig også alle sammen knækkede pga. posten. Jeg er ærlig talt pisse træt af at jeg skal "æde" den hver gang. Jeg har ingen bryn selv og er derfor ret afhængig af dem. I morges stod jeg så med hele 3 nye, knækkede blyanter og ingen bryn. Jeg fik puttet anden farve på og løb ned i Matas efter endnu en...
Det er pisse dyrt i længden jo! Er der nogle der kender til andre mærker der har det samme system? Altså en tynd pen man skruer på? Det er vigtigt at blyanten er lidt hård i det, for ellers glider farven rundt i mit olierede ansigt nu hvor der ingen hår er.
Nå, men tilbage til Cliniques, jeg kom lige til at tænke på om jeg mon kan redde dem der er knækket? Putte dem i fryseren måske? Evt. efter at have tilført dem varme så de kan smelte sammen. :gruble:


Har du overvejet Anastasias brow wiz? Jeg har ikke tidligere været til blyanter, men derimod pudder, men efter jeg fik fingrene i hendes brow wiz har jeg ikke brugt noget andet. Prismæssigt kan den fås på Beautybay til omkring 130. Jeg har én gang oplevet, at den jeg købte derfra var knækket helt nede ved bunden af produktet, så det bare faldt ud. Der var ingenting; de sendte en ny med det samme, da jeg havde sendt dem et billede.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 2. nov 2016, 18:09

Lismaens skrev:
Kectia skrev:


Har du overvejet Anastasias brow wiz? Jeg har ikke tidligere været til blyanter, men derimod pudder, men efter jeg fik fingrene i hendes brow wiz har jeg ikke brugt noget andet. Prismæssigt kan den fås på Beautybay til omkring 130. Jeg har én gang oplevet, at den jeg købte derfra var knækket helt nede ved bunden af produktet, så det bare faldt ud. Der var ingenting; de sendte en ny med det samme, da jeg havde sendt dem et billede.


Nej, jeg vidste ikke at Anastacia også lavede en brow pen. Jeg følger ikke så meget med mere, med alle de produkter der kommer ud på markedet. Er den hård eller blød i det? Det er vigtigt for mig at produktet er hårdt, da den skal farve direkte på huden og lave præcise streger og min erfaring er at de bløde ikke bliver siddende.[/quote]

Ellers kan Nyx's Micro Brow Pencil varmt anbefales. Jeg er i gang med min tredje at slagsen, og jeg har ikke på noget tidspunkt oplevet, at selve stiften har været knækket.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Filipai » 2. nov 2016, 19:18

StripesAddict skrev:Er der nogen der ved om Chanel parfumer nogensinde kommer på udsalg? Min Matas-kyndige veninde mente at de ikke er med når de kører 20% - men måske andre steder?


Nå magasin kører med 20% på beauty, så er det også alle parfumer.

Om ikke andet ville jeg vente til black friday og se om den kunne skaffes der.
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf StripesAddict » 2. nov 2016, 19:58

Filipai skrev:
StripesAddict skrev:Er der nogen der ved om Chanel parfumer nogensinde kommer på udsalg? Min Matas-kyndige veninde mente at de ikke er med når de kører 20% - men måske andre steder?


Nå magasin kører med 20% på beauty, så er det også alle parfumer.

Om ikke andet ville jeg vente til black friday og se om den kunne skaffes der.


Tak :)
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 3. nov 2016, 05:37

Lismaens skrev:
twinkle skrev:
Lismaens skrev:
Kectia skrev:


Har du overvejet Anastasias brow wiz? Jeg har ikke tidligere været til blyanter, men derimod pudder, men efter jeg fik fingrene i hendes brow wiz har jeg ikke brugt noget andet. Prismæssigt kan den fås på Beautybay til omkring 130. Jeg har én gang oplevet, at den jeg købte derfra var knækket helt nede ved bunden af produktet, så det bare faldt ud. Der var ingenting; de sendte en ny med det samme, da jeg havde sendt dem et billede.


Nej, jeg vidste ikke at Anastacia også lavede en brow pen. Jeg følger ikke så meget med mere, med alle de produkter der kommer ud på markedet. Er den hård eller blød i det? Det er vigtigt for mig at produktet er hårdt, da den skal farve direkte på huden og lave præcise streger og min erfaring er at de bløde ikke bliver siddende.


Ellers kan Nyx's Micro Brow Pencil varmt anbefales. Jeg er i gang med min tredje at slagsen, og jeg har ikke på noget tidspunkt oplevet, at selve stiften har været knækket.


Det er den der er en dupe af Anastacias ikke? Når jeg billedgoogler er de ofte blevet sat sammen. Hvor køber du den?[/quote]

Asos eller feelunique :)
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Knirkemis » 10. nov 2016, 08:44

Jeg vil bare lige, komme med en anbefaling. Jeg vandt for et par måneder siden en vippeserum, som hedder Long4lashes. Jeg har brugt den hver aften, og mine vipper er ved at have samme længde, som da jeg havde extensions på. De er ikke helt så tætte, men det kommer måske, efterhånden som der vokser nye vipper ud.
Jeg ved ikke hvordan den er sammenlignet med M2, men den er i hvert fald væsentligt billigere. Og serum er helt sikkert også billigere, end extensions og kræver mindre pleje.
Hurra, for at vinde i konkurrencer, man havde glemt man deltog i :blush2:
9
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf sortkaffe » 11. nov 2016, 14:49

Jeg er så småt begyndt at gå med lidt make up igen
men er godt nok totalt nybegynder på det område
øjenskygge har jeg aldrig lært at bruge så det ser pænt ud..så det er mest lidt farve på læberne og mascara og optegning af bryn.
synes altså det er lidt svært :blush:
- er midt i 40erne ...
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5556

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Luffegås » 16. nov 2016, 07:41

Hej, jeg er 28 år, og har først i denne uge lært hvad en palette er :nerve: :wave:
Har altid bare tænkt det som en masse øjenfarver i forskellige nuancer man kunne bruge på hele øjenlået.. Har da prøvet at lege med det og bruge 2 farver, men jeg blev mindblown i går da jeg fandt ud af man kan dele øjenlåget op i zoner og så nemlig, tadaaa, hvad nuancerne er til for.
Så det skal der leges med, når jeg får bedre lys i lejligheden, evt. et spejl MED lys.
Er begyndt at bestille Goodieboxes, ved godt nogen synes det er spild af penge, men det hjælper altså mig lidt til at få lyst til at dulle noget mere.
Mit "problem" er dog, at jeg har et rt naturligt ansigt, som hurtigt ser dumt ud med for meget make-up, jeg har mange fregner, så har lidt svært ved hvad jeg skal bruge for at de ikke bliver dækket.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf ina » 16. nov 2016, 07:50

Nogen der kan anbefale en dagcreme til kombineret hud (tror jeg det hedder)? Jeg har tør hud omkring næsen og lidt ud på kinderne, men lidt fedtet hud i pande og hage.

Den skal helst være uden parfume, parabener osv.
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6706
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9689

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf FrøkenM » 16. nov 2016, 12:36

ina skrev:Nogen der kan anbefale en dagcreme til kombineret hud (tror jeg det hedder)? Jeg har tør hud omkring næsen og lidt ud på kinderne, men lidt fedtet hud i pande og hage.

Den skal helst være uden parfume, parabener osv.


Jeg er fan af apotekets egne produkter. Har denne som jeg er rigtig glad for :)
http://www.apotekernes.dk/apotekets/hudpleje-og-h%C3%A5r/ansigtspleje/apotekets-24-timers-ansigtscreme-uden-parfume
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf ina » 16. nov 2016, 12:57

FrøkenM skrev:
ina skrev:Nogen der kan anbefale en dagcreme til kombineret hud (tror jeg det hedder)? Jeg har tør hud omkring næsen og lidt ud på kinderne, men lidt fedtet hud i pande og hage.

Den skal helst være uden parfume, parabener osv.


Jeg er fan af apotekets egne produkter. Har denne som jeg er rigtig glad for :)
http://www.apotekernes.dk/apotekets/hudpleje-og-h%C3%A5r/ansigtspleje/apotekets-24-timers-ansigtscreme-uden-parfume


Tak, den må jeg prøve! :gogo:
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Filipai » 16. nov 2016, 14:57

Er der nogle produkter der er gode fra The body shop?
Har mulighed for halvpris idag og i morgen, men kender ikke lige rigtigt deres produkter.
0
Brugeravatar
MissBailey
Indlæg: 687
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:08
Kort karma: 40
Likede indlæg: 656

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf MissBailey » 16. nov 2016, 19:30

Filipai skrev:Er der nogle produkter der er gode fra The body shop?
Har mulighed for halvpris idag og i morgen, men kender ikke lige rigtigt deres produkter.


Jeg er glad for deres Aloe gentle renseskum.. jeg har sart og tør hud, og denne klare jobbet uden at jeg slår ud/blusser op :)
http://m.thebodyshop.ca/h5/r/www.thebod ... -wash.aspx
1
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6706
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9689

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf FrøkenM » 16. nov 2016, 19:39

Filipai skrev:Er der nogle produkter der er gode fra The body shop?
Har mulighed for halvpris idag og i morgen, men kender ikke lige rigtigt deres produkter.

Jeg er stor fan af deres shea body butter og deres serie med oliven. Især Body butter, scrub og body wash. Det er så lækkert :love:
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 16. nov 2016, 20:06

Filipai skrev:Er der nogle produkter der er gode fra The body shop?
Har mulighed for halvpris idag og i morgen, men kender ikke lige rigtigt deres produkter.


Jeg kan godt lide deres hvide mixer foundation.. men den er selvfølgelig kun relevant, hvis man tit har svært ved at finde den rigtige farve :)
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:

Tilbage til "Skønhed"