Tidlig brug af juleprodukter

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Tidlig brug af juleprodukter

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. okt 2015, 17:25

Inspireret af en artikel, Wizzze lige postede i juletråden, fil jeg lyst til at høre lidt om jeres forbrug af juleslik og -kager.
Mange er jo af den holdning, at salget af den slags kommer alt for tidligt i gang, men omvendt ville butikkerne næppe gøre det, hvis der ikke var et marked for juleknas allerede fra uge 41.

Jeg er selv meget juleglad, hvis nogen skulle være i tvivl, men jeg køber ikke julemadprodukter før tidligst i slutningen af november.
Det har helt sikkert noget at gøre med, at jeg på nær klejner faktisk ikke er så vild med småkager og chokoladebaseret slik, men en anden årsag er også, at jeg ved et tidligere starttidspunkt ville blive træt af tingene lang tid før jul, og det gider jeg selvfølgelig ikke.
Endelig spiller traditionen nok også ind. I mit barndomshjem blev der først købt og fremstillet julegodter et par uger før juleaften, så jeg er ikke vant til, at man på en helt almindelig oktoberaften sidder og gnasker pebernødder.

Hvordan har I det med julegodter i oktober og november - er det noget, I bruger? Og hvordan, i hvilke sammenhænge?
0
Kirstenkp
Indlæg: 587
Tilmeldt: 16. aug 2015, 18:27
Kort karma: 30
Likede indlæg: 962

Re: Tidlig brug af juleprodukter

Indlægaf Kirstenkp » 7. okt 2015, 17:37

Nej - eller jo. Lige en enkelt ting, jeg elsker simpelthen gløgg og sådan en forblæst efterårsdag ville jeg gerne have sådan en kop, så det køber jeg så snart set er fremme...
Har også præsteret at købe et lager til at komme igennem januar på :jule:
0
Brugeravatar
Kyle
Indlæg: 170
Tilmeldt: 29. aug 2015, 18:30
Kort karma: 21
Likede indlæg: 166

Re: Tidlig brug af juleprodukter

Indlægaf Kyle » 7. okt 2015, 17:49

Jeg gider det ikke før sidste uge af november. Ellers bliver jeg træt af det før jul. Det samme gælder julepynt og jule altmuligtandet. Og når vi kommer til den 27./28. december så skal alt julestads og halløj også ud af huset. Jeg gider det ikke mere.
0
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Tidlig brug af juleprodukter

Indlægaf Elvispop » 7. okt 2015, 17:51

Aldi "træstammer" (store marcipanbrød med nougat) har de for det meste kun i julesortimentet.
Så lige der gør det ikke noget at de allerede er starter.
1
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Tidlig brug af juleprodukter

Indlægaf Wizzze » 7. okt 2015, 17:51

Neeeeeeeej det kunne jeg aldrig finde på :fløjt:



Men altså jo, jeg er jo nok lige målgruppen for de udspekulerede købmænd :blush:
Jeg har meget svært ved at gå forbi sådan en kurv med marcipansnitter, eller snebolde :genert:

Tilgengæld er jeg ikke den store køber af julekager, klejner eller den slags, industriprodukterne er bare for klamme, og tit lavet med margarine eller planteolie eller lign. :tie: :badr:

Men er der nogen luksusbrunkager eller kvalitetsjødekager, så er jeg meget påvirkelig :blush2:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Tidlig brug af juleprodukter

Indlægaf girl_beat » 7. okt 2015, 18:04

Jeg har det ligesom TS; det hører primært december til med juleslik og knas, så jeg trækker den så længe som muligt, inden jeg går om bord i alle lækkerierne :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Tidlig brug af juleprodukter

Indlægaf Pjeps » 7. okt 2015, 18:18

Køber det ikke før i december, køber i det hele taget ikke ret meget af den slags, vil helst have hjemmebag, men kakaomandler styrer. Og så får jeg en Bülow kalender af min veninde hvert år, den ved jeg er bestilt.
0
:ninja:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Tidlig brug af juleprodukter

Indlægaf lillebjoern » 7. okt 2015, 18:41

Jeg køber det først i slut november/start december. Man bliver simpelthen så overfodret med det over det hele, så jeg når at blive træt af det inden juleaften.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Tidlig brug af juleprodukter

Indlægaf Guldfisk » 7. okt 2015, 19:04

Jeg er ikke vild med juleslik og købesmåkager, så det trækker ikke.
Og selvbag af julesmåkager er for mig mest hygge og sekundært at spise det, så det sker heller ikke rigtigt.

Det eneste, jeg skal have til jul, er en af de helt billige chokoladejulekalendre. Det smager af tradition og jul - måske fordi så dårligt et produkt ikke sælges uden en julemand på :) Men den venter til det næsten er december.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Tidlig brug af juleprodukter

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. okt 2015, 19:10

Wizzze skrev:Neeeeeeeej det kunne jeg aldrig finde på :fløjt:



Men altså jo, jeg er jo nok lige målgruppen for de udspekulerede købmænd :blush:
Jeg har meget svært ved at gå forbi sådan en kurv med marcipansnitter, eller snebolde :genert:

Tilgengæld er jeg ikke den store køber af julekager, klejner eller den slags, industriprodukterne er bare for klamme, og tit lavet med margarine eller planteolie eller lign. :tie: :badr:

Men er der nogen luksusbrunkager eller kvalitetsjødekager, så er jeg meget påvirkelig :blush2:


Har du prøvet Aldis honningkager? De kan anbefales.

Billede
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Tidlig brug af juleprodukter

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. okt 2015, 19:12

Guldfisk skrev:Jeg er ikke vild med juleslik og købesmåkager, så det trækker ikke.
Og selvbag af julesmåkager er for mig mest hygge og sekundært at spise det, så det sker heller ikke rigtigt.

Det eneste, jeg skal have til jul, er en af de helt billige chokoladejulekalendre. Det smager af tradition og jul - måske fordi så dårligt et produkt ikke sælges uden en julemand på :) Men den venter til det næsten er december.


Det er sådan, jeg har det med kartofler på glas. Det skal være kartofler fra glas juleaften til de brune kartofler.
2
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Tidlig brug af juleprodukter

Indlægaf Daine » 7. okt 2015, 19:17

Jeg er egentlig ikke den store fan af juleslik og købesmåkager - med enkelte undtagelser. Jeg elsker marcipansnitter med nougat og jødekager, så det kan jeg godt finde på at købe når jeg ser det i supermarkedet. Og julete drikker jeg hele året rundt.
Men ellers er det mest nødder, tørrede figner og sødsyrlige mandariner jeg køber i rå mængder i november/december. I år vil jeg også prøve at bage lidt småkager selv, efter at jeg sidste år fik tilsendt det lækreste hjemmebag. Jeg havde helt glemt, at småkager kunne smage så godt :)
Og så SKAL jeg have min Milka chokoladejulekalender hvert år. Jeg er sikker på, det ikke bliver jul uden den :deer:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Tidlig brug af juleprodukter

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. okt 2015, 19:24

Mandariner køber jeg også fra nu af. Og så skal jeg vist også snart have fat i en pose af Aldis brændte mandler.

Som jeg nu ser, at de slet ikke har i år?! SKANDALE! Julen er hermed aflyst :whine:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Tidlig brug af juleprodukter

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. okt 2015, 19:29

Pyha, de var der alligevel :jule:

Billede
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Tidlig brug af juleprodukter

Indlægaf Wizzze » 7. okt 2015, 19:56

DetSorteCirkus skrev:Mandariner køber jeg også fra nu af. Og så skal jeg vist også snart have fat i en pose af Aldis brændte mandler.

Som jeg nu ser, at de slet ikke har i år?! SKANDALE! Julen er hermed aflyst :whine:


Brændte mandler skal købes lune af en mand med en vogn på et torv eller marked, og hvis de ikke kommer i kræmmerhus, smager de slet ikke godt, basta!
6
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Fest og bryllup"