Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 21. okt 2016, 09:38

Mi55y skrev:Tager jo til London om en måneds tid og kunne godt bruge nogle anbefalinger til gode burgere? Meget gerne med mulighed for sweet potato fries :love:


Burger & Lobster, har kun hummer og burger på menu´en, for mere behøver man ikke :love:
Laver også gode drinks, http://www.burgerandlobster.com/home/

Honest Burger, lidt ala Londons svar på Halifax, rigtig mange forskellige slags burgers, og tilbehør, rigtig god kvalitet
http://www.honestburgers.co.uk/

Patty & Bun, lidt mere fedtet og lidt færre burgere at vælge i mellem end Honest, men suuuuper gode :savl:
http://www.pattyandbun.co.uk/ysgvqciuib ... 0n5oibkofz

Smiths, i hjertet af Smithfields, Londons kødby, de kan deres kød, og ud over bøffer mm. så laver de også en burger af specially sourced beef, som de kalder det. Man betaler lidt mere, men det kan smages :savl:
http://www.smithsofsmithfield.co.uk/
(Farringdon, området hvor Smiths ligger, har i øvrigt en masse rigtig gode spisesteder, barer og pubs, samlet på lille område, så det er et godt sted at gå i byen i London, eller tage hen hvis man vil spise, men ikke lige har nogen specifikke planer)

Så er Shake Shack også kommet til London, og man har ikke prøvet burger før man har prøvet Shake Shack :lun:
https://www.shakeshack.com/location/lon ... ent-garden

Men den bedste burger i London, efter min mening, finder man i et lille hjørne af Spitalfields market, hvor der er en række små madboder, ala papirøen, herunder Bleecker St. burger. som er min London Favorit burger :love:
https://www.bleeckerburger.co.uk/
2
Do as I say! :whip:
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf TomKah » 23. okt 2016, 05:40

Det er mig der er rejsebannerfører i vores hjem og planlæggeren. Jeg kan sagtens være spontan. Vi
0
Soulme
Indlæg: 186
Tilmeldt: 4. nov 2015, 20:47
Kort karma: 7
Likede indlæg: 161

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Soulme » 23. okt 2016, 19:47

Hjemme hos os er det mig der drømmer og planlægger og min mand der tager det sidste skridt til at bestille. Jeg altid så usikker og itvivl. Så når han bliver træt af at høre på mig, bestiller han.
Han nyder så godt at mit planlægnings gen. Jeg har altid læst og forberedt og pakket og husket smarte ting. Han husker sit pas og tandbørste, alt andet er held hvis det kommer med. Han er meget rolig omkring det.
0
Soulme
Indlæg: 186
Tilmeldt: 4. nov 2015, 20:47
Kort karma: 7
Likede indlæg: 161

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Soulme » 23. okt 2016, 19:53

Pt. Er vi ved at finde ud ad hvad vi skal i december hvor vi har bryllupsdag. Det anden uge i december. Vi vil gerne afsted ca. 4 overnatninger. Og vi overvejer tre byer:
Berlin hvor vi har været 4 gange før. Sidst i august. Elsker byen og den er så sikker og nem at vælge fordi vi kender det. Dog har vi ikke været der i julen før.
Paris dom jeg har været en del gange. Min mand aldrig. Eneste minus er at jeg synes meget Paris er en udendørs by og måske bedre i foråret?
London som jeg synes er lidt dyr men jeg vil møg gerne så ALT Harry Potter. Min mand synes det ok med HP men vil gøre det mest for min skyld. Der så stadig men masse andre ting at se. Men er lidt bange for jeg vil få dårlig samvittighed når jeg slæber ham rundt de steder.

Hvad tænker I? Hvilken by er bedst i december?
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 24. okt 2016, 13:13

Berlin er virkelig hyggelig i december med alle julemarkederne, hvis man er til den slags.

Men ellers er London altid et hit, og de er også gode til det med julebelysning.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Novella » 24. okt 2016, 20:08

Det ser ud til, at jeg skal til Tyrkiet til sommer. Uge 30, Alanya, inviteret ned i et lækkert hus af familien (selvbetalte flybilletter). Altså noget med 47 grader i skyggen og et giga hus uden for byen. Det er rimelig meget under protest og gruppepres, at vi er gået med til det, men når vi nu skal dertil, må jeg finde nogle muligheder for at slippe ind i skyggen. Jeg kan se, at der er nogle flotte bjerge med vandfald osv, og det kunne klart være noget. Ellers kaster jeg mig i havet. Er der nogen, der har erfaring med dykning og/eller snorkling i Alanya?
1
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5558

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Luffegås » 25. okt 2016, 05:59

Min kæreste er inviteret til Thailand, og det ser ud til han nok kun kan få skrabet 5000 sammen til fornøjelser, mad, transport og overnatning. Nogen der ved om det er nok? De skal sove på hoteller der koster ca. 200 pr. nat.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5558

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Luffegås » 25. okt 2016, 06:58

Samano skrev:
Luffegås skrev:Min kæreste er inviteret til Thailand, og det ser ud til han nok kun kan få skrabet 5000 sammen til fornøjelser, mad, transport og overnatning. Nogen der ved om det er nok? De skal sove på hoteller der koster ca. 200 pr. nat.

Det kommer jo lidt an på hvor længe han er afsted.

Sorry, ja, 14 dage, hvilket så er ca. 12 overnatninger, for de flyver jo nok 2 nætter.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Madam Pomfrey » 25. okt 2016, 08:13

Novella skrev:Det ser ud til, at jeg skal til Tyrkiet til sommer. Uge 30, Alanya, inviteret ned i et lækkert hus af familien (selvbetalte flybilletter). Altså noget med 47 grader i skyggen og et giga hus uden for byen. Det er rimelig meget under protest og gruppepres, at vi er gået med til det, men når vi nu skal dertil, må jeg finde nogle muligheder for at slippe ind i skyggen. Jeg kan se, at der er nogle flotte bjerge med vandfald osv, og det kunne klart være noget. Ellers kaster jeg mig i havet. Er der nogen, der har erfaring med dykning og/eller snorkling i Alanya?


Min mand har dykket et par gange ved Tyrkiet, - ikke lige Alanya. Han synes det er ok, men der er bestemt steder hvor man får langt mere ud af det :) Men de gange vi har været der, har der været gode muligheder for at komme ud og sejle. Der er mange tilbud om div. ture, på større skibe, eller man kan få en for sig selv - med fuld forplejning :) Det har vi gjort, og det har været rigtig fint og hyggeligt :)

Vi har også taget den forholdsvis lange køretur til Pamukkale, - bomuldsbjergene, det syntes jeg bestemt var køreturen værd!
Og omkring Alanya er der flod, hvor man kan køre op, flodvandet er koldt, og området derfor også køligere at opholde sig i. Der er massere af restaurenter omkring floden, hvor man kan sidde på små pramme i vandet og spise.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 25. okt 2016, 09:28

Luffegås skrev:Min kæreste er inviteret til Thailand, og det ser ud til han nok kun kan få skrabet 5000 sammen til fornøjelser, mad, transport og overnatning. Nogen der ved om det er nok? De skal sove på hoteller der koster ca. 200 pr. nat.


Altså - mad i Thailand er jo billigt. Han kan også tage en masse rugbrød og dåseleverpostej med, til en kneben dag.
Hvilken form for transport er der tale om? Er det taxa i Phuket, eller tuk tuk i Bangkok? For der er ganske stor prisforskel - i Phuket er der taxa mafia, det er virkelig dyrt at tage taxa nu (i forhold til Thailandske priser ellers).

Kan han evt. få bevilliget et overtræk i hans bank? Bare 2-3000?
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5558

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Luffegås » 26. okt 2016, 07:00

Annione skrev:
Luffegås skrev:Min kæreste er inviteret til Thailand, og det ser ud til han nok kun kan få skrabet 5000 sammen til fornøjelser, mad, transport og overnatning. Nogen der ved om det er nok? De skal sove på hoteller der koster ca. 200 pr. nat.


Altså - mad i Thailand er jo billigt. Han kan også tage en masse rugbrød og dåseleverpostej med, til en kneben dag.
Hvilken form for transport er der tale om? Er det taxa i Phuket, eller tuk tuk i Bangkok? For der er ganske stor prisforskel - i Phuket er der taxa mafia, det er virkelig dyrt at tage taxa nu (i forhold til Thailandske priser ellers).

Kan han evt. få bevilliget et overtræk i hans bank? Bare 2-3000?

Han skal ikke alene derned, det er med familie, og de skal være sammen hele tiden, så de skal være enige om alle måltider. Han aner INTET om rejsen overhovedet, bare at de skal besøge nogens familie lidt uden for Bangkok nogen af dagene.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 13. nov 2016, 22:51

Ballademager skrev:Arh, havde en af de der flyrejser i går...

Skulle med KLM fra Kbh over Amsterdam til Spanien. Da vi skulle boarde blev vi opfordret til at tjekke vores håndbagage ind, fordi der ikke var plads i kabinen. For at være venlig tjekkede jeg min lille håndbagage ind. Vi blev næsten en time forsinket fra Kbh, fordi personalet ikke kunne få plads til alle kabinekufferterne i flyet. Passagerne var ret sure.

På vej ind til Amsterdam fløj vi igennem et tordenvejr, så det var lidt som en længere rutchebanetur, men ned kom vi da. Da jeg skulle boarde for at nå destinationen i Spanien, havde KLM givet min plads til en anden (havde endda betalt ekstra for at få en god plads). Efter en masse snak frem og tilbage, hvor de blandt andet tilbød mig en midterplads fremfor den gangplads, jeg havde bestilt, blev jeg opgraderet til business. Rigtig lækkert, og jeg tænkte, at nu var min lykke vendt.

Men næh nej. Da jeg kom frem var min taske, som jeg jo havde tjekket ind for at gøre KLM en tjeneste, ikke med. Havde været snedig, syntes jeg selv, og pakket både jakke og gummisko i tasken, som var tjekket ind, så der stod jeg i høje hæle og uden jakke. Jeg måtte derefter vade tværs gennem bagageudleveringen for at melde den savnet. I skranken forsøgte de først at spise mig af med, at min sportstaske nok var odd size, og at den derfor nok var på et særligt bånd i den anden ende af hallen. Jeg gik modvilligt derover, men der var den selvfølgelig ikke.

Efter at være vadet hele vejen tilbage til skranken fik jeg endelig lavet en anmeldelse og lovning på, at tasken ville komme i dag. Men nej... KLM valgte nemlig af ukendte årsager at sende den til Ukraine i stedet for Spanien. Måske kommer den i morgen, måske genforenes vi først i Danmark.

Moralen i denne lange tekst er, at man 1) ikke skal gøre noget for at være flink, og 2) skal lade være med at pakke jakken og de flade sko i indtjekket bagage.

:D


Oh no! Jeg hader rutchebaneture i fly - og ville dø, hvis jeg skulle undvære min håndbagage, hvor jeg pakker det vigtigste af alt. Har du i det mindste en god rejseforsikring?
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 13. nov 2016, 23:28

Ballademager skrev:Arh, havde en af de der flyrejser i går...

Skulle med KLM fra Kbh over Amsterdam til Spanien. Da vi skulle boarde blev vi opfordret til at tjekke vores håndbagage ind, fordi der ikke var plads i kabinen. For at være venlig tjekkede jeg min lille håndbagage ind. Vi blev næsten en time forsinket fra Kbh, fordi personalet ikke kunne få plads til alle kabinekufferterne i flyet. Passagerne var ret sure.

På vej ind til Amsterdam fløj vi igennem et tordenvejr, så det var lidt som en længere rutchebanetur, men ned kom vi da. Da jeg skulle boarde for at nå destinationen i Spanien, havde KLM givet min plads til en anden (havde endda betalt ekstra for at få en god plads). Efter en masse snak frem og tilbage, hvor de blandt andet tilbød mig en midterplads fremfor den gangplads, jeg havde bestilt, blev jeg opgraderet til business. Rigtig lækkert, og jeg tænkte, at nu var min lykke vendt.

Men næh nej. Da jeg kom frem var min taske, som jeg jo havde tjekket ind for at gøre KLM en tjeneste, ikke med. Havde været snedig, syntes jeg selv, og pakket både jakke og gummisko i tasken, som var tjekket ind, så der stod jeg i høje hæle og uden jakke. Jeg måtte derefter vade tværs gennem bagageudleveringen for at melde den savnet. I skranken forsøgte de først at spise mig af med, at min sportstaske nok var odd size, og at den derfor nok var på et særligt bånd i den anden ende af hallen. Jeg gik modvilligt derover, men der var den selvfølgelig ikke.

Efter at være vadet hele vejen tilbage til skranken fik jeg endelig lavet en anmeldelse og lovning på, at tasken ville komme i dag. Men nej... KLM valgte nemlig af ukendte årsager at sende den til Ukraine i stedet for Spanien. Måske kommer den i morgen, måske genforenes vi først i Danmark.

Moralen i denne lange tekst er, at man 1) ikke skal gøre noget for at være flink, og 2) skal lade være med at pakke jakken og de flade sko i indtjekket bagage.

:D


Eller bare undlade at flyve KLM ;)
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 14. nov 2016, 10:41

Uf, jeg synes, det er uhyggeligt med det store jordskælv, tsunamier osv. i New Zealand i går. Når man selv har været der, påvirker det bare meget mere. Vi tilbragte 2 nætter i Kaikoura, som umiddelbart lyder til at være den hårdest ramte by. Og selvom vi ikke fik venner eller noget der, kan jeg alligevel ikke lade være med at tænke på, hvordan det mon er gået med de flinke ejere på motellet, den supersøde receptionist på hotellet, folkene fra Encounter osv.
Og så er jeg også lidt bekymret for Oamaru Blue Penguin Colonys beboere. En af grundene til, at pingvinerne der har en højere gennemsnitlig levealder end deres artsfæller, er, at de har sikre redekasser at overnatte i, som ikke bliver oversvømmet eller falder sammen som huler i naturen. Men hvis de er blevet ramt af en tsunami, kan redekasserne nok godt blive ødelagt, og hvor skal pingvinerne så sove?

Men jeg vil nu stadig gerne tilbage til New Zealand på ferie en gang. Jeg bliver ikke umiddelbart afskrækket af dette nye store skælv, selvom jeg er glad for, at jeg ikke har oplevet det på egen krop.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 15. nov 2016, 13:22

sigge skrev:Uf, jeg synes, det er uhyggeligt med det store jordskælv, tsunamier osv. i New Zealand i går. Når man selv har været der, påvirker det bare meget mere. Vi tilbragte 2 nætter i Kaikoura, som umiddelbart lyder til at være den hårdest ramte by. Og selvom vi ikke fik venner eller noget der, kan jeg alligevel ikke lade være med at tænke på, hvordan det mon er gået med de flinke ejere på motellet, den supersøde receptionist på hotellet, folkene fra Encounter osv.
Og så er jeg også lidt bekymret for Oamaru Blue Penguin Colonys beboere. En af grundene til, at pingvinerne der har en højere gennemsnitlig levealder end deres artsfæller, er, at de har sikre redekasser at overnatte i, som ikke bliver oversvømmet eller falder sammen som huler i naturen. Men hvis de er blevet ramt af en tsunami, kan redekasserne nok godt blive ødelagt, og hvor skal pingvinerne så sove?

Men jeg vil nu stadig gerne tilbage til New Zealand på ferie en gang. Jeg bliver ikke umiddelbart afskrækket af dette nye store skælv, selvom jeg er glad for, at jeg ikke har oplevet det på egen krop.


Helt samme her. New Zealand skal besøges mange gange endnu.
Jeg føler så meget med de, som bor i Christchurch. Der er jo stadig dele af byen, som man slet ikke må opholde sig i - det er altså uhyggeligt.
Vi oplevede et lillebitte jordskælv, da jeg var der. Nåede at skælde manden ud, fordi han hoppede i autocamperen - men han sad altså helt stille :wacko:
1

Tilbage til "Rejser"