Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Vendela
Indlæg: 130
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:57
Kort karma: 15
Likede indlæg: 177

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Vendela » 13. nov 2016, 18:55

Jailbird skrev:
ManicNinja skrev:
Jailbird skrev:REJSEKORTET! Ja, altså jeg har (åbenbart) at ungt rejsekort. Min kæreste har tidligere fået ændret sit fra et ungt til et "voksent" hos 7eleven (man kan nemlig ikke selv gøre det, og billetkontrolløren vidste heller ikke hvordan man kunne ændre det, men vi henvendte os så i 7eleven). Men det kunne de ikke gøre for mig i dag, jeg skal tage ind til Hovedbanen for at ændre det :forvirret: Jamen jeg gider sgu da ikke til Hovedbanen :stoned:


Da de opdaterede sidst, blev det muligt at ændre flere af sine indstillinger selv. Mon ikke du kan fikse det selv i din selvbetjening, hvis du bare skal fra ung til voksen?

https://www.rejsekort.dk/brug-rejsekort ... ekort.aspx

Jeg har været inde og kigge, men lige den mulighed har jeg ikke (altså at ændre til voksen). Men det er da også kun fair at ligegyldigt hvor man er bosat, skal man til København for fortsat at kunne bruge sit rejsekort :tie:


For nogle måneder siden, da jeg selv skulle skifte fra ung til voksen, ringede jeg bare til deres kundeservice og fik det ordnet den vej igennem :) Der gik vist op til 24 timer, før ændringen gik igennem.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 14. nov 2016, 07:48

Om tøjproducenterne virkelig bruger flere og flere kemikalier, eller om min næse bare er blevet mere følsom. Tidligere kunne jeg i nogle tilfælde godt finde på at tage nyindkøbt tøj på, uden at vaske det først. Men nu oplever jeg ofte, at tøj skal vaskes 2-3 gange, før lugten af "kemi" er væk, så jeg kan holde ud at have det på.

Muligvis hænger det også lidt sammen med, at jeg nu i meget høj grad køber mit tøj på nettet. Der har det jo ligget pakket ind i plastik nærmest fra det forlod fabrikken, til det kommer frem til mig. Hvis man køber det i en fysisk butik, pakker de jo tøjet ud og hænger det på bøjler/lægger det på hylder, så det kan ligge der og "afdunste" lidt, inden man får det hjem. Men nu jeg tænker over det, købte jeg et par jeans i en fysisk butik i sommer, og de var i hvert fald ikke fri for kemilugt efter en gang vask.

Man skulle jo tro, at det gik den modsatte vej med brugen af kemikalier, når der nu er kommet mere fokus på det. Men det kan selvfølgelig også være, at de mindre miljøskadelige produkter lugter mere.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aspargsen » 14. nov 2016, 08:32

2
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf computermus » 14. nov 2016, 08:34

At der i går var så meget snak om en "super måne". Jeg kiggede op på den da jeg gik i seng kl. 22.30, og jeg kunne overhovedet ikke se at den skulle være større end den normalt er.
Så den største måne i 68 (?) år ? Det var ikke lige her .
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 14. nov 2016, 09:06

Undrer mig også over månen. Er sikker på at jeg har set den større før.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Anilara » 14. nov 2016, 11:57

Hvorfor flere af Mads Holgers gode statusopdateringer er forsvundet i tiden efter hans død. (Altså, flere end i første omgang, da hans side blev en mindeside).
0
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf computermus » 14. nov 2016, 13:58

Sangius skrev:Undrer mig også over månen. Er sikker på at jeg har set den større før.

Ja, det mener jeg også jeg har. Men har så efterfølgende fundet ud af at det så åbenbart først er i aften at der skulle være supermåne. :gruble:
Jeg ved da ikke lige hvad det er medierne har gang i. :stoned:
I går blev der sagt "Supermåne". I dag bliver der sagt "supermåne" og med den tilføjelse at den kun kan ses fra Bornholm . :gruble:
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 14. nov 2016, 14:04

computermus skrev:
Sangius skrev:Undrer mig også over månen. Er sikker på at jeg har set den større før.

Ja, det mener jeg også jeg har. Men har så efterfølgende fundet ud af at det så åbenbart først er i aften at der skulle være supermåne. :gruble:
Jeg ved da ikke lige hvad det er medierne har gang i. :stoned:
I går blev der sagt "Supermåne". I dag bliver der sagt "supermåne" og med den tilføjelse at den kun kan ses fra Bornholm . :gruble:


Det er bare fordi det er fuldmåne i dag. Månen var lige så stor i går, men bare ikke helt fuld. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aspargsen » 14. nov 2016, 15:52

Facebooks venneforslag ??

Hvis vi har 0 fælles venner

Hvad er det så som Facebook syntes vi har tilfælles, og hvorfor vil de ikke fortælle det ?
2
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Studsgaard » 14. nov 2016, 16:30

Aspargsen skrev:Facebooks venneforslag ??

Hvis vi har 0 fælles venner

Hvad er det så som Facebook syntes vi har tilfælles, og hvorfor vil de ikke fortælle det ?

Det har jeg også oplevet idag.
Jeg syntes da der plejer at være nogle fælles venner, men ikke idag :gruble:
0
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Anne Droid » 14. nov 2016, 16:59

Aspargsen skrev:Facebooks venneforslag ??

Hvis vi har 0 fælles venner

Hvad er det så som Facebook syntes vi har tilfælles, og hvorfor vil de ikke fortælle det ?


Jeg har en teori om at, hvis nogen har søgt efter dig og været inde på din profil, så dukker de op som venneforslag. Jeg oplevede det nogle gange da jeg datede, at dem jeg havde været på date med pludselig dukkede op i forslagene.
3
Klimatosse
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aspargsen » 14. nov 2016, 17:29

Falstria skrev:
Aspargsen skrev:Facebooks venneforslag ??

Hvis vi har 0 fælles venner

Hvad er det så som Facebook syntes vi har tilfælles, og hvorfor vil de ikke fortælle det ?


Kan være personens venneliste er hemmelig, så FB egentlig har forbrudt sig imod deres egne funktioner der ellers skulle sikre vedkommende anonymitet? :gruble:

Det troede jeg også først, indtil jeg kom hen til malte, der kunne jeg se hans venner men der var stadig 0 fælles
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 14. nov 2016, 17:37

Aspargsen skrev:
Falstria skrev:
Aspargsen skrev:Facebooks venneforslag ??

Hvis vi har 0 fælles venner

Hvad er det så som Facebook syntes vi har tilfælles, og hvorfor vil de ikke fortælle det ?


Kan være personens venneliste er hemmelig, så FB egentlig har forbrudt sig imod deres egne funktioner der ellers skulle sikre vedkommende anonymitet? :gruble:

Det troede jeg også først, indtil jeg kom hen til malte, der kunne jeg se hans venner men der var stadig 0 fælles

Det kan også være ting som at i bor i samme by, har været tjekket ind samme sted, er i nogle af de samme grupper, gået i samme skole, osv.
1
...
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Anilara » 14. nov 2016, 19:14

Anne Droid skrev:
Aspargsen skrev:Facebooks venneforslag ??

Hvis vi har 0 fælles venner

Hvad er det så som Facebook syntes vi har tilfælles, og hvorfor vil de ikke fortælle det ?


Jeg har en teori om at, hvis nogen har søgt efter dig og været inde på din profil, så dukker de op som venneforslag. Jeg oplevede det nogle gange da jeg datede, at dem jeg havde været på date med pludselig dukkede op i forslagene.

Det har præcis noget med det at gøre.
Når min arbejdsgiver søger nye ansatte, er det tit at de som er til samtale dukker op som venneforslag på hendes fb. Det fortæller mig, at det er nogle som (forståeligt nok) har søgt på hende. :)
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Studsgaard » 15. nov 2016, 06:42

Hvorfor man næsten altid sover allerbedst når vækkeuret ringer :gisp:
4

Tilbage til "Generelt"