Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10418

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 16. nov 2016, 08:30

zembra1986 skrev:
lillebjoern skrev:Jeg søgte 10 jobs for nylig, og blev indkaldt til 9 samtaler. Jeg er sgu stolt!


Wow :8: deler du ud af din hemmelighed? :genert:

Jeg har søgt job siden slut juli og er ikke blevet kaldt til en eneste samtale :( det er virkelig demotiverende bare at få afslag på afslag.



Nu ved jeg jo ikke hvilket fag du er inden for, men jeg er inden for kommunikation og IT - jeg ved ikke om det kan bruges til noget? :)

Jeg har søgt meget inspiration på internettet, og læst utallige artikler og set utallige videoer, blandt andet her http://www.kommunikationsforum.dk/kommu ... ansoegning og her http://www.ftf-a.dk/hjaelp-til-jobsoegn ... kabeloner/. De har hjulpet mig meget. Derudover bruger jeg meget tid på at læse stillingsopslaget og finde de konkrete egenskaber, de søger - engageret, detaljeorienteret, professionel, teoriorienteret, m.m. De egenskaber (ikke alle - det synes jeg virker lidt søgt) bruger jeg til at beskrive mig selv i ansøgningen, enten med de ord eller med synonymer/lignende situationer. Tag fat i de konkrete ting, de skriver i jobopslaget, og nævn det i din ansøgning, gerne koblet til din erfaring. Hvis de fx nævner at de mangler en profil som er god til at have mange bolde i luften, så konkretiser, hvorfor du er god til lige præcis dét med henvisning til dit CV - "I mit job som xxxx mødte jeg udfordringer som xxxx og xxxx, som har gjort mig i stand til at multitaske og have flere projekter i gang samtidig, hvilket jeg ser som en kæmpe fordel i stillingen som xxxx".

Som udgangspunkt bruger jeg faktisk en standardansøgning. Jeg ved godt det nærmest er blasfemisk at sige, men jeg har en struktur, som jeg følger næsten hver gang jeg søger job, hvilket ender ud i at jeg faktisk bare redigerer i den standardansøgning jeg har - altså, der er ingen sætninger, som er ens, men strukturen er nøjagtig den samme: Kort introducerende om mig selv, hvorfor søger jeg dette job (så skal man heller ikke tage den til jobsamtalen), hvilke kompetencer og evner besidder jeg og hvordan er de en fordel i dette job (refererer også altid til min uddannelse og hvad jeg har lært), og ellers bare "Jeg ser frem til en personlig samtale, Mvh. XXX".

Layoutet tror jeg egentlig også spiller en rolle - ikke stor, men stadig. Jeg har før været med til at udvælge ansøgere, og der valgte vi næsten alle fra, som havde standarddokumentet i Word med hvid baggrund og sort tekst i Times New Roman. Ikke at det ikke må være det - det er der sikkert nogle, der er ligeglade med - men jeg synes det afspejler at man har brugt lang tid på sit CV og sin ansøgning. Jeg søger også ofte jobs hvor de søger profiler med grafisk flair, så det tror jeg kun er et plus.

Og så er der selvfølgelig stavefejl og korrekturlæsning. Det kommer selvfølgelig an på, hvilken branche man er inden for, men inden for min branche vægter det højt at kunne skrive ordentligt - og så går det jo ikke, hvis der er stave- eller slåfejl.

Nu er det ikke fordi jeg ikke tror du allerede gør alle tingene, jeg har skrevet, men ja.. det var lidt af min erfaring i hvert fald :D Håber du kan bruge den til noget. Jeg er jo hverken jobkonsulent eller noget :genert:
4
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 16. nov 2016, 11:40

lillebjoern skrev:
zembra1986 skrev:
lillebjoern skrev:Jeg søgte 10 jobs for nylig, og blev indkaldt til 9 samtaler. Jeg er sgu stolt!


Wow :8: deler du ud af din hemmelighed? :genert:

Jeg har søgt job siden slut juli og er ikke blevet kaldt til en eneste samtale :( det er virkelig demotiverende bare at få afslag på afslag.



Nu ved jeg jo ikke hvilket fag du er inden for, men jeg er inden for kommunikation og IT - jeg ved ikke om det kan bruges til noget? :)

Jeg har søgt meget inspiration på internettet, og læst utallige artikler og set utallige videoer, blandt andet her http://www.kommunikationsforum.dk/kommu ... ansoegning og her http://www.ftf-a.dk/hjaelp-til-jobsoegn ... kabeloner/. De har hjulpet mig meget. Derudover bruger jeg meget tid på at læse stillingsopslaget og finde de konkrete egenskaber, de søger - engageret, detaljeorienteret, professionel, teoriorienteret, m.m. De egenskaber (ikke alle - det synes jeg virker lidt søgt) bruger jeg til at beskrive mig selv i ansøgningen, enten med de ord eller med synonymer/lignende situationer. Tag fat i de konkrete ting, de skriver i jobopslaget, og nævn det i din ansøgning, gerne koblet til din erfaring. Hvis de fx nævner at de mangler en profil som er god til at have mange bolde i luften, så konkretiser, hvorfor du er god til lige præcis dét med henvisning til dit CV - "I mit job som xxxx mødte jeg udfordringer som xxxx og xxxx, som har gjort mig i stand til at multitaske og have flere projekter i gang samtidig, hvilket jeg ser som en kæmpe fordel i stillingen som xxxx".

Som udgangspunkt bruger jeg faktisk en standardansøgning. Jeg ved godt det nærmest er blasfemisk at sige, men jeg har en struktur, som jeg følger næsten hver gang jeg søger job, hvilket ender ud i at jeg faktisk bare redigerer i den standardansøgning jeg har - altså, der er ingen sætninger, som er ens, men strukturen er nøjagtig den samme: Kort introducerende om mig selv, hvorfor søger jeg dette job (så skal man heller ikke tage den til jobsamtalen), hvilke kompetencer og evner besidder jeg og hvordan er de en fordel i dette job (refererer også altid til min uddannelse og hvad jeg har lært), og ellers bare "Jeg ser frem til en personlig samtale, Mvh. XXX".

Layoutet tror jeg egentlig også spiller en rolle - ikke stor, men stadig. Jeg har før været med til at udvælge ansøgere, og der valgte vi næsten alle fra, som havde standarddokumentet i Word med hvid baggrund og sort tekst i Times New Roman. Ikke at det ikke må være det - det er der sikkert nogle, der er ligeglade med - men jeg synes det afspejler at man har brugt lang tid på sit CV og sin ansøgning. Jeg søger også ofte jobs hvor de søger profiler med grafisk flair, så det tror jeg kun er et plus.

Og så er der selvfølgelig stavefejl og korrekturlæsning. Det kommer selvfølgelig an på, hvilken branche man er inden for, men inden for min branche vægter det højt at kunne skrive ordentligt - og så går det jo ikke, hvis der er stave- eller slåfejl.

Nu er det ikke fordi jeg ikke tror du allerede gør alle tingene, jeg har skrevet, men ja.. det var lidt af min erfaring i hvert fald :D Håber du kan bruge den til noget. Jeg er jo hverken jobkonsulent eller noget :genert:


Tak for at dele ud af hemmeligheden :)

Desværre så gør jeg faktisk alle de ting i forvejen, jeg kommer med eksempler fra tidligere stillinger, uddyber mine personlige og faglige egenskaber, tjekker for stavefejl osv.. Det eneste jeg jeg dog kunne ændre er mit layout måske, jeg har netop hvid baggrund og Times New Roman som skrifttype, helt enkelt.....men sådan kan jeg også lide det.

Jeg søger inden for Administration, Salg og Indkøb.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 19. nov 2016, 05:54

Facebook er oversvømmet i en konkurrence om at fordømme mændene i Tøndersagen mest. Hvem kan finde de værste betegnelser. Klamme aber, usle svin, fy for fanden osv. Stop nu pøbelmentaliteten og tal som voksne, civiliserede mennesker.
7
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 19. nov 2016, 11:44

2SHY skrev:Jeg gider faktisk ikke at min brors kæreste kommer med juleaften. Min mor og jeg kender hende overhovedet ikke og har kun mødt hende hurtigt i max 10 min hvor hun havde mest travlt med at se efter sin datter. Julen er stadig meget ømtålig for mig og i betragtning af hvordan jeg havde det sidste år, så håber jeg da at jeg kan holde masken når nu hun sidder der.

Egentlig synes jeg nok det var mere passende at vi havde mødt ende nogle gange før hun lige dukker op til jul


Du har min fulde sympati, men når der nu er et barn kunne du måske nå at insistere på at i mødes nogle gange før vi når til juleaften? Det er stadig november endnu så jeg tænker du kan nå at invitere dem selv så det er på dine egne præmisser og uden du føler der vælter fremmede ind og tramper rundt i julehyggen?

Min far mente for to år siden at han da skulle tage sin asiatiske købedame han havde kendt i to uger med til familiejulehygge,uden overhovedet at spørge og jeg måtte sige at det ville jeg slet ikke have noget med at gøre før han selv havde lært hende at kende.
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 19. nov 2016, 12:38

hotlips skrev:
2SHY skrev:Jeg gider faktisk ikke at min brors kæreste kommer med juleaften. Min mor og jeg kender hende overhovedet ikke og har kun mødt hende hurtigt i max 10 min hvor hun havde mest travlt med at se efter sin datter. Julen er stadig meget ømtålig for mig og i betragtning af hvordan jeg havde det sidste år, så håber jeg da at jeg kan holde masken når nu hun sidder der.

Egentlig synes jeg nok det var mere passende at vi havde mødt ende nogle gange før hun lige dukker op til jul


Du har min fulde sympati, men når der nu er et barn kunne du måske nå at insistere på at i mødes nogle gange før vi når til juleaften? Det er stadig november endnu så jeg tænker du kan nå at invitere dem selv så det er på dine egne præmisser og uden du føler der vælter fremmede ind og tramper rundt i julehyggen?

Min far mente for to år siden at han da skulle tage sin asiatiske købedame han havde kendt i to uger med til familiejulehygge,uden overhovedet at spørge og jeg måtte sige at det ville jeg slet ikke have noget med at gøre før han selv havde lært hende at kende.

Det er bare ikke så let, for jeg bor på Lolland og kommer ikke hjem til Aalborg før til jul.

Hendes datter skal være hos faren, så hun kommer trods alt ikke med.

Edit: Jeg aner faktisk ikke hvor mange børn hun har :gruble:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Straniera » 19. nov 2016, 16:05

MaybeBaby skrev:Jeg sidder og ser "Hoarding - burried alive". Jeg har stor sympati for hoarderne, for der ligger jo noget dybere bag at man knytter sig til ting der enten er uden almen værdi eller decideret affald, og jeg har jeg ondt af deres familier. Og jeg forstår frustrationerne over at andre vil blande sig i ens hjem og jeg forstår familiernes afmagt og frustrationer og det de ikke kan forstå at hoarderen ikke bare smider lortet ud.

Men samtidig bliver jeg skide irriteret og ville slet ikke kunne rumme det og ville bare have lyst til at tage en gravko og rydde hele lortet. Det er jo ikke pænt, for jeg ved jo samtidig godt det ikke er så enkelt, men for fanden det kribler i mig. Og stor respekt til de mennesker der vier sit liv til at sætte sig i hoarding-problematikker og forsøger at hjælpe de ramte, jeg ville ikke kunne, min tålmodighed ville slet ikke være til det.


Jeg synes faktisk du er forstående og overbærende ☺
Selv ville jeg tænke "Føj for helvede da et svineri" og øjeblikkeligt skifte kanal.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. nov 2016, 16:13

Jeg ville faktisk hellere have DF i regering end LA, og det siger mest om min holdning til LA.
9
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 19. nov 2016, 16:44

MaybeBaby skrev:
Straniera skrev:
MaybeBaby skrev:Jeg sidder og ser "Hoarding - burried alive". Jeg har stor sympati for hoarderne, for der ligger jo noget dybere bag at man knytter sig til ting der enten er uden almen værdi eller decideret affald, og jeg har jeg ondt af deres familier. Og jeg forstår frustrationerne over at andre vil blande sig i ens hjem og jeg forstår familiernes afmagt og frustrationer og det de ikke kan forstå at hoarderen ikke bare smider lortet ud.

Men samtidig bliver jeg skide irriteret og ville slet ikke kunne rumme det og ville bare have lyst til at tage en gravko og rydde hele lortet. Det er jo ikke pænt, for jeg ved jo samtidig godt det ikke er så enkelt, men for fanden det kribler i mig. Og stor respekt til de mennesker der vier sit liv til at sætte sig i hoarding-problematikker og forsøger at hjælpe de ramte, jeg ville ikke kunne, min tålmodighed ville slet ikke være til det.


Jeg synes faktisk du er forstående og overbærende ☺
Selv ville jeg tænke "Føj for helvede da et svineri" og øjeblikkeligt skifte kanal.


Jeg synes også det er uhyggeligt klamt og jeg sidder og får den der "tag dig sgu da sammen", og skal lige minde mig om at hunden er begravet andetsteds.



Vist er det nogle klamme boliger, og det er virkelig synd for de mennesker, der har det så dårligt, men jeg bliver faktisk mere arrig over konceptet. Hvem fanden tror seriøst, at man kan løse et årelangt psykisk problem med en nogle få timers psykologhjælp og en dag med et hjælpeteam til rydning af huset? Det er direkte overgreb efter min mening. Jeg håber inderligt, at der er mere hjælp udenfor kameraet, men jeg har mine tvivl
10
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 19. nov 2016, 17:07

Falstria skrev:
2SHY skrev:Det er bare ikke så let, for jeg bor på Lolland og kommer ikke hjem til Aalborg før til jul.

Hendes datter skal være hos faren, så hun kommer trods alt ikke med.

Edit: Jeg aner faktisk ikke hvor mange børn hun har :gruble:


Lok dem til at tage en weekend i Lalandia ;)

Det er vist det sidste der er penge til. De er lige flyttet sammen pga kontanthjælpsloftet så der var ikke råd til at bo hver for sig længere
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 19. nov 2016, 17:26

Jeg synes min fætter på 42 er ret kikset. Han poster helt vildt mange billeder på facebook af sit julepynt, og der er eddermame meget...

Sorry, men det er sgu lidt komisk, at en mand på 42 går op i julepynt på den måde.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55893
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 19. nov 2016, 17:35

fisken80 skrev:Jeg synes min fætter på 42 er ret kikset. Han poster helt vildt mange billeder på facebook af sit julepynt, og der er eddermame meget...

Sorry, men det er sgu lidt komisk, at en mand på 42 går op i julepynt på den måde.

Er han single og sød?
25
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 19. nov 2016, 17:43

MaybeBaby skrev:^^.

Dog forstår jeg godt der skal tages hånd om det, fordi det udover samleren ofte går ud over hele kvarteret, fordi mange af hjemmene udgør en decideret sundhedsfare, så selvfølgelig kan man ikke bare lade stå til af hensyn til den enkelte. Men det bør selvfølgelig være under ordnede forhold.


Helt klart skal der da gøres noget, og nogle af dem står jo til udsættelse af deres boliger, hvis der ikke sker noget hurtigt. Der kan man jo være tvunget til at fremtvinge en hurtigere proces, ellers kommer myndighederne jo med en bulldozer, og det er trods alt værre. En hurtigere proces kræver med stor sandsynlighed endnu mere opsamling efterfølgende, ellers starter de bare en ny omgang skrammel.
Det egner sig bare ikke til et tv-program
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. nov 2016, 17:51

Falstria skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg ville faktisk hellere have DF i regering end LA, og det siger mest om min holdning til LA.



DF er åbenbart blevet "stuerene" efter sidste valg.


Det skal jeg ikke kunne sige, om de er. Det er ikke lige det, der afgør min prioritering.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. nov 2016, 18:01

Falstria skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Falstria skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg ville faktisk hellere have DF i regering end LA, og det siger mest om min holdning til LA.



DF er åbenbart blevet "stuerene" efter sidste valg.


Det skal jeg ikke kunne sige, om de er. Det er ikke lige det, der afgør min prioritering.


Du er ikke alene, der tegner sig en tendens, Nyrup selv har jo trukket i land også.

Men det er vist lidt ilde hørt og man må vist ikke kalde andre for DF medløbere :)


Som en kommentator lige sagde i fjernsynet, har DFs økonomiske politik ændret sig rigtig meget siden 90'erne, og det er det, der her får mig til at foretrække dem fremfor LA. Det kan jeg ikke rigtig se, hvad har med medløberi at gøre.
Som sagt siger min prioritering allermest om min holdning til LA.
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4379
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf BlueBunny » 19. nov 2016, 18:35

fisken80 skrev:Jeg synes min fætter på 42 er ret kikset. Han poster helt vildt mange billeder på facebook af sit julepynt, og der er eddermame meget...

Sorry, men det er sgu lidt komisk, at en mand på 42 går op i julepynt på den måde.


Jeg tror jeg er facebook ven med din fætter :lol:
2
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne

Tilbage til "Generelt"