Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Mi55y » 7. okt 2016, 06:16

Lulu skrev:
Mi55y skrev:Kunne ikke lige finde et passende sted til dette spørgsmål, så nu bliver det her:

Hvor svær er en bumper sticker at få af bilen? Jeg har nemlig købt en til min kæreste, og kunne jo være sjovt at overraske ham og sætte den på bilen, uden han ser det, men det tør jeg kun, hvis den nemt kan komme af igen :genert:


Personligt ville jeg aldrig sætte noget på min bil. Klisteret ødelægger lakken og det synes jeg ikke jeg har lyst til.


Det er nemlig også det, jeg tænker. Men det kunne jo være, at når noget var produceret specifikt til biler, at det så var anderledes, men jeg har ikke erfaring med det...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Juki » 20. okt 2016, 11:22

Jeg mangler nogle nye, fyldige puder til sofaen. De må gerne være farverige og/eller med mønster eller print.

Betrækket skal kunne vaskes og det skal ikke være sådan nogle "glatte" og skinnende pyntepuder. Samtidig er jeg for nærig til at betale flere hundrede kroner pr. pude..

Hvor skal jeg kigge eller hvilke mærker kan I anbefale?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Spjaerten » 20. okt 2016, 13:04

Lismaens skrev:
Juki skrev:Jeg mangler nogle nye, fyldige puder til sofaen. De må gerne være farverige og/eller med mønster eller print.

Betrækket skal kunne vaskes og det skal ikke være sådan nogle "glatte" og skinnende pyntepuder. Samtidig er jeg for nærig til at betale flere hundrede kroner pr. pude..

Hvor skal jeg kigge eller hvilke mærker kan I anbefale?


Kvickly har nogle rigtig lækre, fyldige puder til ingen penge.


IKEA, søstrene grene. Ville være mit bud.
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Fru Sunshine » 22. okt 2016, 20:53

Mi55y skrev:
Lulu skrev:
Mi55y skrev:Kunne ikke lige finde et passende sted til dette spørgsmål, så nu bliver det her:

Hvor svær er en bumper sticker at få af bilen? Jeg har nemlig købt en til min kæreste, og kunne jo være sjovt at overraske ham og sætte den på bilen, uden han ser det, men det tør jeg kun, hvis den nemt kan komme af igen :genert:


Personligt ville jeg aldrig sætte noget på min bil. Klisteret ødelægger lakken og det synes jeg ikke jeg har lyst til.


Det er nemlig også det, jeg tænker. Men det kunne jo være, at når noget var produceret specifikt til biler, at det så var anderledes, men jeg har ikke erfaring med det...

Jeg har haft et par stykker på min relativt nye bil. De var nemme at få af og ødelagde ikke lakken.
Der var ingen limrester.
Jeg er forresten på jagt efter et par øjne til min motorhjelm, så Otto kan se noget, når han i december forvandler sig til RudOtto med gevir og rød næse.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf KitKat » 27. okt 2016, 08:28

Sker der noget ved at overfylde vaskemaskinen med 1 kg en enkelt gang, tror I? :genert:

Jeg har lige fundet en lækker vinterdyne på loftet som jeg havde glemt at jeg havde, men den lugter altså lidt af "loft" ...

På vaskemærket står der, at man kun må putte den i maskiner som kan tage minimum 7 kg.

Min tørretumbler er "op til 8 kg" så det er fint nok, men vaskemaskinen er kun til 6 kg.

Går det an at tage chancen og smide dynen i vaskemaskinen alligevel?

(og som tillægsspørgsmål: er det nok med en enkelt tennisbold i tørretumbleren til at banke dunene på plads i dynen, eller skal der to i?)
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Mi55y » 27. okt 2016, 08:30

KitKat skrev:Sker der noget ved at overfylde vaskemaskinen med 1 kg en enkelt gang, tror I? :genert:

Jeg har lige fundet en lækker vinterdyne på loftet som jeg havde glemt at jeg havde, men den lugter altså lidt af "loft" ...

På vaskemærket står der, at man kun må putte den i maskiner som kan tage minimum 7 kg.

Min tørretumbler er "op til 8 kg" så det er fint nok, men vaskemaskinen er kun til 6 kg.

Går det an at tage chancen og smide dynen i vaskemaskinen alligevel?

(og som tillægsspørgsmål: er det nok med en enkelt tennisbold i tørretumbleren til at banke dunene på plads i dynen, eller skal der to i?)


Jeg ville godt turde. Jeg går altid ud fra, at sådanne begrænsninger er sat med en vis margen. Mht. tennisbold, så ved jeg det ikke, jeg bruger ikke dundyner...
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Anne Droid » 27. okt 2016, 09:17

KitKat skrev:Sker der noget ved at overfylde vaskemaskinen med 1 kg en enkelt gang, tror I? :genert:

Jeg har lige fundet en lækker vinterdyne på loftet som jeg havde glemt at jeg havde, men den lugter altså lidt af "loft" ...

På vaskemærket står der, at man kun må putte den i maskiner som kan tage minimum 7 kg.

Min tørretumbler er "op til 8 kg" så det er fint nok, men vaskemaskinen er kun til 6 kg.

Går det an at tage chancen og smide dynen i vaskemaskinen alligevel?

(og som tillægsspørgsmål: er det nok med en enkelt tennisbold i tørretumbleren til at banke dunene på plads i dynen, eller skal der to i?)


Jeg ville uden at tøve smide den i vaskemaskinen.

Du kan tage dynen ud af tørretumbleren og ryste dynen godt igennem flere gange undervejs, hvis det ikke er nok med en tennisbold. På den måde har jeg fået tørret dundyne uden brug af tørretumbler. Det tog lang tid, men det virkede.
1
Klimatosse
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf KitKat » 27. okt 2016, 09:32

Anne Droid skrev:
Jeg ville uden at tøve smide den i vaskemaskinen.

Du kan tage dynen ud af tørretumbleren og ryste dynen godt igennem flere gange undervejs, hvis det ikke er nok med en tennisbold. På den måde har jeg fået tørret dundyne uden brug af tørretumbler. Det tog lang tid, men det virkede.


Mi55y skrev:Jeg ville godt turde. Jeg går altid ud fra, at sådanne begrænsninger er sat med en vis margen. Mht. tennisbold, så ved jeg det ikke, jeg bruger ikke dundyner...



Tak :blomst: Det var også nogenlunde det jeg selv tænkte (at det går nok) så den ryger i maskinen så snart sengetøjet er færdigt :D
0
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf KitKat » 27. okt 2016, 10:58

Lemonella skrev:Da jeg i gamle dage havde dundyner der skulle tørres, kom jeg et par rene gummisko med i tørretumbleren. De kan i hvert fald ryste fjererne løse. :)


Det har jeg godt hørt om før, men så skal jeg først ud og købe gummisko :lol:
Dynen kører med en enkelt bold i tumbleren nu, og så tager jeg dynen ud og ryster den igennem et par gange og håber det bedste :)

Edit: Det duede, og både dyne og vaskemaskine overlevede. Jeg har sovet med den lækreste, nyvaskede dyne i nat :love:
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Lykke » 31. okt 2016, 07:17

Er der nogen som har set led fyrfadslys med timer i en fysisk butik?
1
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf StripesAddict » 17. nov 2016, 11:45

Kan man få en pedalspand (til affald i køkkenet), der rent faktisk virker/holder, uden at man skal op i en VIPP model?

Vi har en billigere model, og den var god de første måneder-halve år, men nu kan man så absolut ikke åbne den med fodpedalen, og så kan det være lidt lige meget.
0
Bojala
Indlæg: 7
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:17
Kort karma: 1
Likede indlæg: 1

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Bojala » 17. nov 2016, 15:29

Bøtte skrev:Hvordan fjerner i bedst kalkrender i toilettet? Der hvor vandspejlet går til.

Efter vores ferie kan jeg simpelthen ikke komme den til livs. Jeg vil ikke bruge klorin. Men hvad virker så bedst?


Kom en opvasketaps i sammen med en kande kogende vand. Det hjælper. Hvis det er slemt kan du gentage processen.
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Lykke » 17. nov 2016, 16:13

Lismaens skrev:
Lykke skrev:Er der nogen som har set led fyrfadslys med timer i en fysisk butik?[/

Netto har nogle, Tiger har vist også. Og alle isenkram butikker nærmest.
Det kan godt betale sig at købe de helt dyre af slagsen, hvis man vil have et så naturtro lys, som muligt. Mine fra Netto (12 stk. for 20kr. :D) giver et rædsomt gult/orange lys så de bliver bare kylet i skralderen igen. :tie:


Okay. Synes ikke jeg har set det nemlig. Men vil da prøve at kigge. Men det er altså de små fyrfadslys med timer du har fundet?
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Flora » 17. nov 2016, 16:27

Lykke skrev:Er der nogen som har set led fyrfadslys med timer i en fysisk butik?


Magasin har et godt udvalg af Led-lys. Har ikke nærstuderet dem, så ved ikke om der er timer på nogle af dem, men tænker det i hvert fald kunne være et godt sted at kigge :)
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf StripesAddict » 17. nov 2016, 16:41

Lismaens skrev:
StripesAddict skrev:Kan man få en pedalspand (til affald i køkkenet), der rent faktisk virker/holder, uden at man skal op i en VIPP model?

Vi har en billigere model, og den var god de første måneder-halve år, men nu kan man så absolut ikke åbne den med fodpedalen, og så kan det være lidt lige meget.



Brabantias pedalspande er ret gode.


Tak for det - det kan være vi skal prøve sådan én så :)
0

Tilbage til "Bolig"