Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24620
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36767

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 19. nov 2016, 11:54

kidkomb skrev:Jeg undrer mig også over om nogen som helst af de der "Give-away"-konkurrencer på facebook er ægte?
Altså er der nogen af dem, her tænker jeg også mere lødige sider, der rent faktisk giver noget væk?
Har de ikke bare nogle dæk-profiler, som så "vinder" konkurrencen?
Der er helt utrolig mange give-aways og jeg tror kun jeg har hørt om en enkelt (var det mon Studsgaard herinde fra) der har vundet noget.

I min kæde gør vi en del i give-aways/nemme konkurrencer på de forskellige butikkers FBsider, og jeg ved de er helt reelle - det samme er de forlag, der laver bogpakker der kan vindes. Det er jo en fin måde at promovere sin side på :)
Vi trækker desuden aldrig en vinder vi kender (vi er to der har med vores FB side at gøre på mit arbejde), netop for at der ikke skal sås tvivl om det reelle i det.
Jeg deltager af og til selv i give aways/konkurrencer, men vinder ikke rigtig noget - men i de fleste er der også rigtig rigtig mange deltagere :)
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 19. nov 2016, 12:12

Jeg undrer mig over mange ting idag :lol:

Min kæreste og jeg har i de sidste par dage haft voldsom øjenkløe.
Det er super mærkeligt. Han har noget pollen-og pelsdyrallergi, så han har prøvet det før, men jeg mindes ikke at have haft så voldsom kløe i øjnene i flere dage i træk. I nat var jeg bange for om jeg ville gnide huden om øjnene til blods.

Jeg kan simpelthen ikke gætte hvad det er.
Jeg havde tænkt at det kunne være den friske basilikum vi købte i sidste weekend, men jeg har lige gnedet to blade mellem mine fingre og derefter gnedet mig i øjet (det øje der har kløet mindst). Det er 10min siden nu og det klør stadig ikke.
Så det kan ikke være det.
Vi har kælerotter og dem kan min kæreste ikke ret godt tåle og det er heller ikke unormalt at udvikle allergi overfor sine kæletotter.
Men jeg sidder lige nu i køkkenet med hovedet nærmest inde i deres bur (og har gjort det et par timer) og mine øjne er meget bedre end de var i nat.
Kæresten siger at vi må forsøge at skifte sengetøj og støvsuge, for pollental og skimmelsvampesporer osv har meget dårlige betingelser i dette vejr, så det burde ikke være det. Og Astma- og allergiforeningen skriver at det kan være støv-allergi.
Jeg synes det er meget mærkeligt.
Jeg har det bedre i øjnene nu end i nat, så nu må vi se.
Igår var vi ude af huset hele dagen og det var ikke spor bedre at være væk fra hjemmet.
På den anden side blev det værre i nat jo.
Men det er stadig meget, meget mærkeligt at vi BEGGE to skulle få voldsom kløe i øjnene på samme tidspunkt i flere dage...?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46275

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 19. nov 2016, 12:52

Studsgaard skrev:
kidkomb skrev:Jeg undrer mig også over om nogen som helst af de der "Give-away"-konkurrencer på facebook er ægte?
Altså er der nogen af dem, her tænker jeg også mere lødige sider, der rent faktisk giver noget væk?
Har de ikke bare nogle dæk-profiler, som så "vinder" konkurrencen?
Der er helt utrolig mange give-aways og jeg tror kun jeg har hørt om en enkelt (var det mon Studsgaard herinde fra) der har vundet noget.

Ja rigtigt husket :)
Jeg har faktiske vundet en fem gange via facebook. Og kender en del andre der også har.
Så det er reelt nok.
Det er jo god reklame.
Som facebook er lavet så kan dine venner få opslag om du har kommenteret en eller anden side, hvilket så gør de får flere der klikker ind på den side.

Jeg tror bestemt der er nogen sider der gør det med dæk profiler (så sidste år en ny opstartet side hvor der hver uge var konkurrencer om at vinde et seegboard- det var alle unge knægte der var venner med indehaveren af siden, der vandt), men mange er helt reelle.

Jeg har en veninde der hele tiden vinder - sådan seriøst hele tiden. Hun var inde og se to stand up shows på et par uger for nylig f.eks.
Hun deltager så også i rigtig meget.
3
...
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mulan » 19. nov 2016, 14:10

Hvor meget jeg elsker denne:
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12995
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55859
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ado » 19. nov 2016, 18:44

At jeg igen (!) har haft en sexdrøm om regnskabschefen. Det sker alt for tit, det bliver mere og mere nasty og det er efterhånden svært at tale med ham, uden at rødme.
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 20. nov 2016, 11:28

Update på kløe-sagen:
Idag klør vores øjne ikke rigtig mere. Det gjorde de heller ikke i nat.
Ergo må det være noget vi har indtaget.
Hvad indtager man som giver voldsom kløe i øjnene? Hos os begge? :forvirret:

kidkomb skrev:Jeg undrer mig over mange ting idag :lol:

Min kæreste og jeg har i de sidste par dage haft voldsom øjenkløe.
Det er super mærkeligt. Han har noget pollen-og pelsdyrallergi, så han har prøvet det før, men jeg mindes ikke at have haft så voldsom kløe i øjnene i flere dage i træk. I nat var jeg bange for om jeg ville gnide huden om øjnene til blods.

Jeg kan simpelthen ikke gætte hvad det er.
Jeg havde tænkt at det kunne være den friske basilikum vi købte i sidste weekend, men jeg har lige gnedet to blade mellem mine fingre og derefter gnedet mig i øjet (det øje der har kløet mindst). Det er 10min siden nu og det klør stadig ikke.
Så det kan ikke være det.
Vi har kælerotter og dem kan min kæreste ikke ret godt tåle og det er heller ikke unormalt at udvikle allergi overfor sine kæletotter.
Men jeg sidder lige nu i køkkenet med hovedet nærmest inde i deres bur (og har gjort det et par timer) og mine øjne er meget bedre end de var i nat.
Kæresten siger at vi må forsøge at skifte sengetøj og støvsuge, for pollental og skimmelsvampesporer osv har meget dårlige betingelser i dette vejr, så det burde ikke være det. Og Astma- og allergiforeningen skriver at det kan være støv-allergi.
Jeg synes det er meget mærkeligt.
Jeg har det bedre i øjnene nu end i nat, så nu må vi se.
Igår var vi ude af huset hele dagen og det var ikke spor bedre at være væk fra hjemmet.
På den anden side blev det værre i nat jo.
Men det er stadig meget, meget mærkeligt at vi BEGGE to skulle få voldsom kløe i øjnene på samme tidspunkt i flere dage...?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4890
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8804

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Skorstenen » 20. nov 2016, 12:04

Fra eb.

ørdag aften var en kvinde fra Bredsten nær Vejle udsat for en voldsomt ubehagelig oplevelse.

Kort efter klokken 20 blev hun opsøgt i sit hjem og truet med en pistol af tunge unge mænd.

Det oplyser Sydøstjyllands Politi til Ekstra Bladet.

- Jeg kan fortælle, at en 36-årig kvinde er blevet opsøgt og truet med en pistol i sit hjem af to yngre mænd, siger vagtchef Flemming Fyrstenberg.

Bagefter forsvandt de fra stedet, men de blev fundet og anholdt af politiet ved midnatstid.

Af hensyn til efterforskningen holder politiet kortene tæt til kroppen, og derfor ønsker de ikke at oplyse, hvad de to mænd ville åbne hos kvinden.

:gruble:
4
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7487
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 828
Likede indlæg: 19593

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 20. nov 2016, 22:18

Hvorfor jeg ikke snart lærer at indse at jeg er typen der arbejder bedst om aftenen/natten. Jeg har altid en eller anden plan at skulle sidde og skrive hele dagen, og holde fri om aftenen. Jeg burde indse at det bare er bedre for mig at holde 'fri' om dagen og ordne praktiske gøremål, for stå at skrive om aftenen. Så slipper jeg også for dårlig samvittighed, når jeg føler at jeg intet laver i løbet af dagen.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Dirtylittledevil » 20. nov 2016, 23:29

Ado skrev:At jeg igen (!) har haft en sexdrøm om regnskabschefen. Det sker alt for tit, det bliver mere og mere nasty og det er efterhånden svært at tale med ham, uden at rødme.



Din reptilhjerne er ved at varme op til julefrokost måske :slem:
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aspargsen » 21. nov 2016, 00:06

At jeg ikke kan falde i søvn !!
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14787
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24881

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 21. nov 2016, 12:10

At Bernie Ecclestone overvejer at dele Formel 1 løb op i 2 "halvlege" á 40 min. med en 40 min. pause i midten, hvor der kunne skrues på bilerne, og kørerne kunne blive interviewet osv. Det skulle ifølge ham være mere publikums-/seervenligt. Jeg er ikke overbevist.
3
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16245
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32458

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 21. nov 2016, 13:50

Hvor længe News skal køre Breaking på forhandlingerne mellem V/K/LA :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16245
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32458

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 21. nov 2016, 13:52

sigge skrev:At Bernie Ecclestone overvejer at dele Formel 1 løb op i 2 "halvlege" á 40 min. med en 40 min. pause i midten, hvor der kunne skrues på bilerne, og kørerne kunne blive interviewet osv. Det skulle ifølge ham være mere publikums-/seervenligt. Jeg er ikke overbevist.


Personligt ville jeg finde det dræbende kedeligt.
Løbet skal køres ad een gang.

Måske det er pres fra de nye amerikanske ejere? :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14787
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24881

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 21. nov 2016, 14:07

icelady skrev:
sigge skrev:At Bernie Ecclestone overvejer at dele Formel 1 løb op i 2 "halvlege" á 40 min. med en 40 min. pause i midten, hvor der kunne skrues på bilerne, og kørerne kunne blive interviewet osv. Det skulle ifølge ham være mere publikums-/seervenligt. Jeg er ikke overbevist.


Personligt ville jeg finde det dræbende kedeligt.
Løbet skal køres ad een gang.

Måske det er pres fra de nye amerikanske ejere? :gruble:


Åbenbart havde det været en kæmpe seer-magnet med den der langgaber af et regnvejrsløb i Brasilien for en uge siden, og deraf har de så konkluderet, at det er det folket vil ha'. :stoned:

Jeg ville nok heller ikke komme til at se det hele, hvis det bliver sådan der. Så ville jeg nok nøjes med 2. halvleg.

Jeg synes, at en del af spændingen også ligger i at få materiellet til at holde i de der 1½-2 timer. Og hvis man kører sin frontvinge af i en duel med en konkurrent, så må man altså tilpasse din taktik til det tidstab et eventuelt ekstra pitstop vil give og ikke bare vente til pausen og skifte den "gratis". Man kan måske argumentere for, at det så vil give flere tætte dueller, hvis man får muligheden for det gratis ekstra lange pitstop, men jeg er lidt gammeldags ligesom John Nielsen: Jeg kan godt lide, at der er lidt konsekvenser, hvis en kører begår en fejl.

I øvrigt skulle ideen også hænge sammen med en generel tendens i menneskeheden til nedsat koncentrationsevne, hvor flere sportsgrene efter sigende arbejder med kortere spilleperioder af gangen.

Nå, som det nok fremgår, er jeg heller ikke fan. :genert:
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aspargsen » 21. nov 2016, 14:31

sigge skrev:At Bernie Ecclestone overvejer at dele Formel 1 løb op i 2 "halvlege" á 40 min. med en 40 min. pause i midten, hvor der kunne skrues på bilerne, og kørerne kunne blive interviewet osv. Det skulle ifølge ham være mere publikums-/seervenligt. Jeg er ikke overbevist.

Jeg er overbevist om af det er en dårlig ide
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:

Tilbage til "Generelt"